Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 62
  1. #21
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Czyli np. Angliki latają do nas żeby polecieć do ruskich?

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W dosyć dużym uproszczeniu taki jest cel LOTowskiej strategii

    Niestety umowa z Rosją nie pozwala na latanie częściej niż 10 razy tygodniowo do Moskwy np, więc LOT nie może za bardzo skrzydeł rozwijać.

    LOT musi latać właśnie tam, gdzie inni nie latają. Do takiego superpopularnego Rzymu lata tylko raz dziennie małym samolotem, do Dublina - trzeciej Warszawy - nie lata w ogóle, do Oslo - najbogatszego polskiego miasta - też nie lata w ogóle, do Kijowa - ogromnej stolicy sąsiedniego kraju, lata tylko raz dziennie, to Berlina - drugiej wielkiej stolicy - lata dwa razy dziennie małymi samolotami, a w weekend tylko raz.

  3. #23
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Pod koniec lat 90. był rozważany pomysł wprowadzenia kilku 757, dedykowanych do obsługi czarterów, ale widać uznano to za nieopłacalne. Nawet jeśli ruszyłyby nowe kierunki do Kazachstanu/rejon Kaukazu/Bliskiego Wschodu, to pewnie z niewielką częstotliwością i nie ma sensu wprowadzać do floty nowy typ samolotu dla tych kilku tras... 757 jest bez porównania wygodniejszy i przestronniejszy niż 734, więc pasażerowie z pewnością odczuliby różnicę, ale koszty byłyby niewspółmiernie duże. Wątpię,żeby na trasie WAW-YVN udało się zapełnić 757 kilka razy w tygodniu w początkowym okresie funkcjonowania trasy. A co do czarterów...nie wiem, sytuacja jest jeszcze chyba zbyt niepewna.
    Myślę że w obecnej sytuacji LOTu najlepszym rozwiązaniem byłoby wywalenie w cholerę tych starych 737, i zastąpienie ich 320/321. Rozbudowa floty o 757 byłaby za droga na teraz i aktualną sytuację przewoźnika.

  4. #24
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    A może było trzeba 762 zostawić, bo miejsc tyle to w 757 a komfort o niebo lepszy.
    Z drugiej strony pięciogwiazdkowcy latają na sześciogodzinnych trasach na wąskich (qatar z TXL czy ARN na 320 i 319) lub upchanych jak lowcost emiratki na 777, 10 foteli w rzędzie. Continental katuje ludzi za ocean w 757.
    Tylko czy dobre 757 są na rynku wtórnym ?



  5. #25
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    ja z VIE do GYD leciałem Austrianem realizowanym przez 737-700
    z GYD do FRA Lufą już A330-300. Oba rejsy miały full na pokładzie.
    Powstaje więc pytanie czy faktycznie opłaca się wielka maszyna czy mniejsza

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    Myślę że w obecnej sytuacji LOTu najlepszym rozwiązaniem byłoby wywalenie w cholerę tych starych 737, i zastąpienie ich 320/321. Rozbudowa floty o 757 byłaby za droga na teraz i aktualną sytuację przewoźnika.
    Popieram jak najbardziej !!
    Trochę milczałem przy tej kwestii na tym forum ale przyznam że brakuje w LOT Airbusów. Stare Benki są wyprute do granic przyzwoitości. Ostatnim razem jak leciałem - raziło mnie w oczy to że skrytki na bagaż podręczny były jakby ... "usztywnione" gazetami - od strony ściany kabiny - tak aby nie trzeszczały.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 13-03-2010 o 14:07 Powód: Scalanie postów.

  6. #26
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Bardzo ciekawy temat i godny rozważenia, tyle że nie tylko przez nas, ale przez sam LOT. Moje pytanie jest takie, czy gdyby doszło do takiej sytuacji, że LOT by podjął właśnie taką decyzję, to czy te B757 miałyby zasilić flotę LOT, czy LOT Carters?

  7. #27
    Awatar Bastek

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Afryka

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Tylko czy dobre 757 są na rynku wtórnym ?
    pewnie coś by się znalazło.
    Patrz ilu przewoźników za oceanem ma spore ilości 757 i na pewno z czasem niektórych będą chcieli się pozbywać
    to mógłby LOT wziąć parę sztuk na te czartery.
    BA posiada 757 wiec też może byliby chętni oddać jakiegoś oczywiście nie za darmo...

  8. #28
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bastek Zobacz posta
    Patrz ilu przewoźników za oceanem ma spore ilości 757 i na pewno z czasem niektórych będą chcieli się pozbywać
    Warto zauważyć, że samoloty zza oceanu częściej trafiają na złom, niż do innych przewoźników. Co chwilę wychodzą na jaw skandale z unikaniem/fałszowaniem przeglądów technicznych. Chociażby news z wczoraj, 757 z AA: FAA wants more fines against American Airlines for improper maintenance procedures

    Trzeba też pamiętać, że 757 w USA robi nieraz krótsze trasy niż ATRy w Europie. Np. AA lata na 757 na trasie Miami-Orlando (55-60 minut), a różnym liniom zdarzało się latać na trasach Baltimore-Philadelphia, Houston-Austin, Miami-Fort Lauerdale itp. To są trasy typu Warszawa-Łódź :] Więc taki 757 w USA po 10 latach jest wyruchany jak 30-letni w Europie.

  9. #29
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Miami-Fort Lauerdale
    A jakie to byly linie? Bo jakos ciezko mi sobie wyobrazic 757 na trasie 21 Nm....
    (Domyslam sie, ze chodzi o Fort Lauderdale bo wymienionego przez Ciebie miasta na Florydzie nie ma)
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 13-03-2010 o 18:36

  10. #30
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bastek Zobacz posta
    BA posiada 757 wiec też może byliby chętni oddać jakiegoś oczywiście nie za darmo...
    Sześć stoi bez roboty na odstawce ale stare dosyć, jeden ma 13 lat, reszta starsza.
    Sześć sztuk FATu stoi również.
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 13-03-2010 o 18:44



  11. #31
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A jakie to byly linie? Bo jakos ciezko mi sobie wyobrazic 757 na trasie 21 Nm.... (Domyslam sie, ze chodzi o Fort Lauderdale bo wymienionego przez Ciebie miasta na Florydzie nie ma)
    No nie ma, ale chodziło właśnie o Fort Lauderdale :] Z forum Airliners.net kojarzę, że jakaś linia latała 757 na trasie MIA-FLL-[jakaś trzecie lotnisko].

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    American mial kontynuacje ORD-FLL do MIA. Teraz tez jest kontynuacja innego lotu American ale na ATR-72.
    Jeszcze kiedys Delta miala kontynuacje z FLL do MIA, jak i United.

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Więc taki 757 w USA po 10 latach jest wyruchany jak 30-letni w Europie.


    A może było trzeba 762 zostawić, bo miejsc tyle to w 757 a komfort o niebo lepszy.
    762 były stare i żarły jak smoki, a 767 w ogóle pali o niebo więcej niż 757, to właśnie cena dwukorytarzowego komfortu...

    Pod koniec lat 90. był rozważany pomysł wprowadzenia kilku 757, dedykowanych do obsługi czarterów, ale widać uznano to za nieopłacalne. Nawet jeśli ruszyłyby nowe kierunki do Kazachstanu/rejon Kaukazu/Bliskiego Wschodu, to pewnie z niewielką częstotliwością i nie ma sensu wprowadzać do floty nowy typ samolotu dla tych kilku tras...
    Kiedyś czartery w ogóle były traktowane po macoszemu, jeszcze nigdy aż 6 maszyn nie było im dedykowanych.

    Wątpię,żeby na trasie WAW-EVN udało się zapełnić 757 kilka razy w tygodniu w początkowym okresie funkcjonowania trasy. A co do czarterów...nie wiem, sytuacja jest jeszcze chyba zbyt niepewna.
    757 mogłyby np. głównie w dzień latać na czarterach (i tym podbijać serca korzystających z biur podróży), a w nocy robić rozkładowe nocne trasy na wschód i płd. wschód (Almaty, Dubaj, TLV)

    Na 737 NG lub 32S trzebaby długo poczekać, więc zanim je dostaniemy, potrzebne będzie coś tymczasowego z drugiej ręki, bo nie ma czasu na ociąganie się...

  14. #34
    Awatar Bastek

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Afryka

    Domyślnie

    Stoarn.
    Do Dubaju na 757?!
    Almaty o ile sie nie myle LH puszcza 343/333
    TLV to moze by sie nadalo...

  15. #35
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Na 737 NG lub 32S trzebaby długo poczekać, więc zanim je dostaniemy, potrzebne będzie coś tymczasowego z drugiej ręki, bo nie ma czasu na ociąganie się...
    Hmm... jeśli zagłębić się w temat, to w świetle licznych odwołań dostaw, może jakieś preferencyjne "okienko" znalazłoby się. Poza tym FR regularnie wystawia na sprzedaż 4 - 5 letnie 737-800.

  16. #36

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Lublin / EPLB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Problem w tym że na nówki trzeba czekać latami jeszcze, a 757 mogły by byc od ręki z drugiej ręki...
    Tylko jakie? Po liniach USA już wiemy, że są dość zużyte Zawsze mogłyby być z pustyni, ale czy to jest dobra droga dla LOTu? Chociaż właśnie mi do głowy wpadło, że gdyby do floty LOTu włączyć 752 w jakimś znośnym stanie to polatały by sobie te kilka lat, a później można by je przerobić na cargo(zdaję sobie sprawę, że to raczej nierealne)

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Dubaju Emirates nie lata póki co.
    To był u mnie skrót myślowy
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Prezes wymyślił Dubaj - też nie rozumiem tego - to znaczy że jednak myślą o czymś wąskim. DY lata na 738... Austriacy i Łotysze też. Ceną można zakonkurowac...
    Wybierając TK też się leci dwoma wąskimi. Ceną można zakonkurować, ale walcząc o innego klienta.

    ojcie_c no to byłoby ok do czasu zamówienia, albo raczej od momentu zamówienia do realizacji zamówienia na 737NG.

  17. #37
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bastek Zobacz posta
    Do Dubaju na 757?!
    A co ? Czemu nie ?



  18. #38
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bastek Zobacz posta
    Stoarn.
    Do Dubaju na 757?!
    Almaty o ile sie nie myle LH puszcza 343/333
    TLV to moze by sie nadalo...
    Finnair też pociskał do Dubaju na 757. Nie utożsamiaj 757 z 737, bo 757 to zupełnie inna konstrukcja, kabina pasażerska jest bez porównania znacznie bardziej przestronna i wygodniejsza. Ja osobiście bardzo lubie 757 i akurat na takiej 4-5 godzinnej trasie , jak WAWDXB, byłby idealny. Niemniej, w obecnej sytuacji LOTu uważam że to zły pomysł, z powodów o których już pisałem.

  19. #39
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta


    Na 737 NG lub 32S trzebaby długo poczekać, więc zanim je dostaniemy, potrzebne będzie coś tymczasowego z drugiej ręki, bo nie ma czasu na ociąganie się...
    A nie ma żadnych 320 i 321 dostepnych na rynku wtornym? Przecież jest dużo tych maszyn, co z liniami które zbańczyły a miały 32S we flocie? Np. chociażby Air Jamaica?

  20. #40
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    A nie ma żadnych 320 i 321 dostepnych na rynku wtornym? Przecież jest dużo tych maszyn, co z liniami które zbańczyły a miały 32S we flocie? Np. chociażby Air Jamaica?
    Te arbuzy przejmuje Carribean Airlines.

    757 było by fajnie, ale realia będą pewnie takie, że poczekamy 2-3 lata na nowe samoloty.
    ps: Liczę na Airbusy 319/320/321 pełna paleta na odpowiednie trasy
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •