Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 62
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie 757 w LOT - sens?


    Polecamy

    Skoro LOT ma zgryza z czarterami, Kaukazem, Emiratami i krajami CIS (734 się starzeją na potęgę, nie wiadomo kiedy dostępne będę jakieś NG albo A320), może warto byłoby wziąć z drugiej ręki 757 na parę lat?

    757 mogłyby spokojnie dolecieć tam, gdzie 734 dolecieć nie mogą, a dokąd 763 za dużo palą (nawet do Urumqi mogłyby dolecieć spokojnie i dzięki temu LOT mógłby zapewnić najtańsze i najszybsze połączenie Europy z Chinami)...

    Co o tym sądzicie?

  2. #2
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Not bad ... not bad !! O ile wezmą się za ten Kaukaz
    Ja cały czas czekam czy ruszą te kierunki i już paznokcie zjadłem ... bardzo bym chciał żeby to ruszyło

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    757 mogłyby spokojnie dolecieć tam, gdzie 734 dolecieć nie mogą, a dokąd 763 za dużo palą (nawet do Urumqi mogłyby dolecieć spokojnie i dzięki temu LOT mógłby zapewnić najtańsze i najszybsze połączenie Europy z Chinami)... Co o tym sądzicie?
    Myślę że to dobry pomysł. Tym bardziej w świetle zmian w prawie przewozów czarterowych, o których pisałem wczoraj w tym miejscu: Propozycje zmian w prawie lotniczym - rynek czarterów
    W tym kontekście na pewno warto rozwijać czartery, a zwłaszcza na 757.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    rozwiń myśl: 757 na kilka lat (3-5) i co dalej?

  5. #5
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Pozyskanie 4 757 były bardzo dobrym pomysłem, 2 oddelegowane do charterów, pozostałe na loty do Gruzji,Kazachstanu itp.
    Pytanie tylko, czy w ogóle ktoś wpadł na taki pomysł w Locie?

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    rozwiń myśl: 757 na kilka lat (3-5) i co dalej?
    Nawet na dłuższy czas a zwłaszcza, że prawdopodobnie będzie możliwość ukrojenia dużo więcej z "tortu czarterowego". Zasięg to jedno, a liczba pax to drugie, co z pewnością obniża koszt przewozu na pax. Itaka czując pismo nosem już na Egipt i Turcje ma zakontraktowne EAI. A tam wiadomo, 757. I już brakuje miejsca w samolotach na niektóre terminy. Na czartery 757 optymalnym rozwiązaniem.
    No chyba że uda się wprowadzić w między czasie do floty np. 738NG albo A320/321, które mogły by odpowiednio zastąpić 757. Chociaż dalej zasięg przemawia za 757. Moim zdaniem idealny na czartery

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dalej 737/32S na trasach krótszych a 787 na niektórych dalszych.

    Ale ZANIM LOT otrzyma wystarczającą ilość 787 żeby robić coś więcej niż Daleki Wschód i Atlantyki, albo zanim otrzyma odpowiednia ilość 737NG/32S, to upłynie jeszcze kilka lat minimum...

    Tak naprawdę wszystkie czartery, łącznie z Grecją, Turcją i np. Grenoble, możnaby robić na 757, zamiast 162 pasażerów ponad 200 mogłoby wejść...

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Tak naprawdę wszystkie czartery, łącznie z Grecją, Turcją i np. Grenoble, możnaby robić na 757, zamiast 162 pasażerów ponad 200 mogłoby wejść...
    Słusznie.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    nie powiem - wprowadzanie 4 sztuk B757-200
    wydaje mi się troche mało opłacalne - szczególnie,
    że LO próbuje ujednolicić flotę.

    1) na zwykłe trasy myśle, że 757 - niepotrzebane
    na bank - do Tbilisi LH lata CRJ900 bodajze,
    tam raczej wysoki yield per pax, a nie ilość
    pax generuje kase.

    2) co do czarterów - myśle, że warte rozaważenia
    LO musi podjąć decyzje, czy chce zagospodarowywać
    ten rynek na stałe, czy tylo ad hoc jak teraz.

    nie podoba mi sie koncept LOT Charters.
    i malowanie też nie. jeżeli chcieliby serio to
    traktować to lepiej wskrzesić C0 i dedykowana
    flotą latać. LOT charters deprecjonuje marke
    LOT.
    Tak samo stare 757 by robiły, ale czemu nie
    w takim C0? Jesli to ma być pewny deal?

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    To nie lepiej postarać sie o 737-900 i zostawić na dłużej, oczywiście w konfiguraci jednoklasowej dedykowanej dla charterów. Ma bardziej nowoczesna konstrukcję, jest lżejszy czyli mniej pali i mniejsze są opłaty za lądowanie, jako model pasuje też do przedstwionej przez Prezesa Mikosza strategi unifikacji floty. Przy spodziewanych niższych kosztach na fotel, 2 szt. spokojnie miałyby pracę cały rok.

  11. #11
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Oczywiście dobrym rozwiązaniem byłyby 739ER. Lecz ich cena i trudna dostępność (tylko prosto od producenta) sprawiają, że szybciej i lepiej będzie na razie zatrudnić 757 który zabiera więcej osób i dalej lata, ale niestety więcej pali. Jak lot się wyciągnie z dołłka, zaczną przylatywać 787 i E190 zostaną wycofane AT5 i ER4 to dopiero wtedy, będzie można myśleć o jakiś 737-900.

  12. #12
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    1) na zwykłe trasy myśle, że 757 - niepotrzebane na bank - do Tbilisi LH lata CRJ900 bodajze
    Latają na A319

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    757 sprawdziłyby się na trasach do Kazachstanu, Tel Awiwu, Dubaju (skoro LOT zamierza tam latać tylko mu floty brak), Uzbekistanu, przy sprzyjających wiatrach umów dwustronnych być może także do dalszej Rosji i do Urumczi, może też do Moskwy i Kijowa jeśli dalej będziemy ograniczenia ilościowe w lotach mieli...

    Embraer E-Jet doleci spokojnie do Tbilisi, Baku i Erywani, ale czy pasażerowie będą zadowoleni to nie wiem...

    nie wiem czy LOT Charters deprecjonuje markę, w ich samolotach jest wygodnie, po o zostali stworzeni żeby być jednak osobnym produktem od LOTu.

    Na pewno 757 mogą być wygodniejsze od obecnych 734, nowsze wersje mają zainstalowane np. PTV...

    LOT w ramach ujednolicania floty musi jednakowoż czymś zastąpić 734, a na zamienniki przyjdzie nam długo czekać.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Lublin / EPLB

    Domyślnie

    Interesujący temat bo sam się nad tym zastanawiałem jakiś czas temu. Chociaż ja poszedłem w kierunku Czemu się nie zdecydowali na równoległe wprowadzenie do floty 757 w momencie kiedy i tak przechodzili na 767. A i o TLV i SVO też myślałem Dla mnie włączenie w tamtym czasie 757 do floty miało sens i by były:-) Dałoby je się teraz wykorzystać czy na ww. trasach czy przez LOT Charters. Ale teraz to wg. mnie pakowanie się w 757 nie miałoby sensu, tym bardziej, że zasięgiem i pojemnością 752 dorównują już nowsze konstrukcje. Wydaje mi się, że decydując się na samolot tej wielkości lepiej byłoby wybrać (w zależności od wyboru następcy classiców 737) albo 737-900 albo A321-200 (PTV też można do nich wsadzić jak sobie zamawiający zażyczy).
    A co do DXB to jakoś mi ciężko sobie wyobrazić robienie tej trasy na 757. Większy bo większy, ale to ciągle wąski kadłub. Poza tym wolnym środkowym fotelem w biznesie ciężko byłoby powalczyć z EK. Przydałby się jakiś lepszy produkt, a jak tutaj by wsadzić porządne fotele dla biznesu to właściwie wyklucza to wykorzystanie tego samolotu w LOT Charters. Konsekwencją tego byłby wypasiony produkt na Kijowach, Moskwach, Londynach itp.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problem w tym że na nówki trzeba czekać latami jeszcze, a 757 mogły by byc od ręki z drugiej ręki...

    Do Dubaju Emirates nie lata póki co. Ponieważ Prezes wymyślił Dubaj - też nie rozumiem tego - to znaczy że jednak myślą o czymś wąskim. DY lata na 738... Austriacy i Łotysze też. Ceną można zakonkurowac...

  16. #16
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ale Łotysze latają jednak na 757.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Taak. Wszyscy na wąskich kadłubach

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    To teraz przeszkolenie mechaników (różnice miedzy 757/767 z tego co pamiętam kurs trwa 2 tyg) do tego po kursie praktyki na dany typ samolotu i ile osób by było odstawionych na 757.W PL jest mało mechaników z licencją na 757.

  19. #19
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A mi się marzy A321 na takich trasach...
    Takie głupie pytanie - po co latać do jakiś krajów typu Rosja, Uzbekistan, Gruzja? Rosję jeszcze zrozumiem, ale te inne to nie bardzo

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Niestety Warszawa leży gdzie leży i jedyny ruch tranzytowy z bogatymi i gęsto zaludnionymi krajami Zachodu to ruch właśnie na Wschód..

    Mi się tez A321 marzy, ale niestety dziś zamówiony, dostarczony byłby pewnie za 3 lata. A LOT chyba jeszcze długo ich nie zamówi...

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •