Sorry, ale to nie jest LOPA Na tym rysunku nie widać nic, co pomogłoby odpowiedzieć na pytanie o ewentualną przydatność w LO.
Obecny rozkład siedzeń w NIKI, jak widać jest ich 112 (29"/30"), na tej grafice nie widać ale z przodu jak i z tyłu jest kuchnia i kibelek, rząd 13 to miejsca przy wyjściach awaryjnych
[IMG] [/IMG]
Zdjęcia "zapożyczone" z Flying From Braunschweig To Catch The Tu-134 Trip Reports Forum | Airliners.net
[IMG] [/IMG]
[IMG] [/IMG]
[IMG] [/IMG]
Sorry, ale to nie jest LOPA Na tym rysunku nie widać nic, co pomogłoby odpowiedzieć na pytanie o ewentualną przydatność w LO.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Jakie "wybrakowane"? LO zamówił 737-400/-500 z opcją pn. "krótki zasięg" u Boeinga, z najniższą z możliwych masą startową. Żadne wybrakowanie, standardowa dostępność. "Klyent płaci, klyent dostaje..."
Notabene ta sama opcja jest dostępna dla 737NG. I rodziny A320. I Embraerów.
Nie wszyscy potrzebują samolotu z zasięgiem 5000km...
No widzisz, nie czytasz linków, a głosisz własne teorie.
Na początek szybkie pytanie - która wersja, jakie obłożenie, czy procentowe, czy ilościowe?
E190-100LR - 1400nm@98pax, 1800nm@114pax
E190-200LR - 1700nm@122pax, 1900nm@108pax
Jak dla mnie EOT, bo piszesz bzdurę za bzdurą, a linki olewasz sikiem prostym nie przedstawiając własnych za swoimi tezami.
Ale nad resztą jeszcze się poznęcam:
Ależ one są adekwatne - dla ściśle określonej wersji i payload. Czego nie rozumiesz w tak prostym stwierdzeniu?Szczerze mówiąc to po tylu latach odkąd E są w LO nikt tego nie zgłosił, że dane na ich stronie są nieadekwatne do posiadanego stanu?
Heh... No jasne, "taka okazja"... Rozumiem, że znasz wszystkie aspekty dotyczące okazji? Czy samoloty są własne, czy na leasingu, jak wyglądają ew. opłaty, cena sztuki, czy nie ma tak, że np. w pierwszej umowie ew. lessora nie było powrotu i natychmiastowego wynajmu do kogoś innego (zastrzeżonego jako opcja pierwotna). I że to JEST okazja, a nie że WYOBRAŻASZ sobie jaka to okazja.
Natomiast w meritum - zgodzę się, że to mógłby być fajny sposób na pozyskanie maszynek, pytanie, czy lepszy niż np. opcje (z których LOT na razie przecież nie skorzystał), czy zakup kolejnej partii u Embraera. Moim zdaniem niekoniecznie, zaryzykuję nawet odpowiedź, że na 90% nie. Ale bez wiedzy to ta odpowiedź jest bardziej wynikiem przekonania.
Pozdrawiam, Adam
Dokładnie. Co zresztą nie dziwne, wzięli minimalne CFMy (18.5 klbs). Dziwne raczej, że w 734 nie wykorzystali opcji na 23.5k.
Raz jeszcze przypomnę i powtórzę (coś mi zniknęło w wątku wyżej, a jeszcze chwilkę temu widziałem).
1. MZFW (maksymalna dopuszczalna masa bez paliwa=samolot+paxy+cargo) + maksymalna masa paliwa >> MTOW (maksymalna masa do startu). >> oznacza "dużo większy", w praktyce lewa strona jest zwykle kilkanaście, czasem 20% większa.
1a. z 1 wynika, że jak dużo ładunku to mniej paliwa. Jak brakuje paliwa, to wyładowujemy (albo paxów, albo cargo).
2. Samoloty E170/175 oraz E190/E195 mają bardzo zbliżone maksymalne zasięgi, niezależnie od wersji (STD/LR/AR). Wersje "dalekozasięgowe" mają większe MTOW, więc przy dużych ładunkach można zatankować więcej paliwa (nie dotyka go tak szybko restrykcja MTOW). Nie ma to wpływu na zasięg maksymalny, ale ma na praktyczną eksploatację.
3. Dane na stronach są dość orientacyjne (owych 108 paxów to nie jest odbicie normalnego lotu na max pojemność - nie do końca), no i są w warunkach bezwietrznych. Wiatr potrafi zdjąć sporo z zasięgu (kto latał odwoływanym EGCC na E145, ten wie). Stąd Madryt (o ile dobrze pamiętam rząd 1100nm) potrafi być prawie na styk dla Embraerów. W/C M25 robi swoje. Tym niemniej ojcie_c ma rację - w zasięgu 3.5h (w zasadzie cała Europa, poza być może LPPT) jest w zasięgu. Pytanie, czy na małym samolocie klasy RJ jest potrzeba latać gdzieś dalej, czy raczej to zadanie dla maszyn mainstream (A32x/B737). Moim zdaniem, to drugie.
Przepraszam, że tak pojechałem po zupełnych podstawach W&B, ale zdaje się, że 80% tutaj nie rozumie kwestii payload/fuel/range.
Pozdrawiam, Adam
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 22-10-2012 o 09:36
Dokładnie. A do czarterów zamówił dwa 737-300 LMC i LMD z pełnym zasięgiem.
Było tutaj i tutaj:
Boeing 737-400
http://lotnictwo.net.pl/263-polskie_...tml#post770495
Prezes zapowiadał dostawę piątego E195 jeszcze w tym roku. Czy coś wiadomo w tej sprawie?
Załoga leci do Fortalezy. Przeci tuż przed LRA
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Już niebawem...naprawdę niedługo...obserwować lotnisko w Sao Jose dos Campos
ERJ-190-200LR Combi? Przyznam, że nie wiedziałem:
>> LOT Embraer ERJ-190-200LR | Airliners.net <<
Niestety prawdopodobnie się przesunie - samolot wyleci w środę/czwartek do PL.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Startuje dziś późnym wieczorem (czasu Polskiego) z Sao Jose. Następny przystanek Recife.
Zakładki