Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree1Likes
  • 1 Post By gloom

Wątek: Pytanie o 733 w LO

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Pytanie o 733 w LO


    Polecamy

    Mam pytanie. W LOcie latały 733, które później trafiły do C0. Już wówczas były skonfigurowane bardzo ciasno - 145 miejsc. Moje pytanie brzmi czy wykorzystywano je tylko do czarterów, czy latały także na regularnych połączeniach,co ze względu na ciasnotę wydaje się fatalnym pomysłem. Chodzi o regularne loty na rozkładowych rejsach, a nie o podmiany, etc.
    Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat bedę wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam, M

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    lata w C0 na rejsach czarterowych i normalnych

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    lata w C0 na rejsach czarterowych i normalnych
    Tak, wiem. Chodzi mi o ich przeszłość w LOcie, niemniej dziękuję za dobre chęci.

    Pozdrawiam, M

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    lot ich na pewno nie przejmnie spowrotem poniewaz sa stare a poza tym jak zauwazysz concentruja swoje flote sredniego zasiegu na samolotach do 100 osob (maja tylko 2/3 beoing 734 reszcz to 735)

  5. #5
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ale SP-LSA się pytał o przeszłośc tych Benków w LOTcie
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    aha przepraszam, nie wykorzystywano je do zwyklych rozkladowych lotow tez. Np. Czesto lataly do Moskwy wiec jak leciales w klasie business to nie bylo nawet gdzie powiesic marynaki a swietny personel pokladowy lotow zawsze uwywal rece ze to nie jest ich wina i ze nie maja co zrobic z marynarkami. Jeszcze w dodatku mi sie podobalo jak pakowali ludzi do business bez pozostawiania srodkowego miejsca wolnego.

    apropo juz dawno nie latelem lotem, czy caly czas blokuja srodkowe miejsce w C?

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Niestety, było zatem tak jak przypuszczałem...

    Dzięki.

    Pozdrawiam, M

  8. #8
    drugikonrad
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    lot ich na pewno nie przejmnie spowrotem poniewaz sa stare a poza tym jak zauwazysz concentruja swoje flote sredniego zasiegu na samolotach do 100 osob (maja tylko 2/3 beoing 734 reszcz to 735)
    Akurat 737-300 SP-LMC i LMD to byly najmlodsze 737 LOTu, obydwa 1997.
    LOT najpierw odbieral -500 i -400 (od 1991).

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Aktualnie jest tak samo jak w LH. W biznesie wyrezerwowany jest fotel obok. Mniej więcej tak to wygląda w różnych konfiguracjach:

    A xC
    Ax Cx
    AxC DxF
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Aktualnie jest tak samo jak w LH. W biznesie wyrezerwowany jest fotel obok. Mniej więcej tak to wygląda w różnych konfiguracjach:

    A xC
    Ax Cx
    AxC DxF
    A to ciekawe, bo jak wracałem przed 2 tygodniami z Wiednia, to niczego podobnego nie zauważyłem... Wg mojej wiedzy - niestety dla pasażerów klasy biznes - LOT nie postępuje analogicznie do LH. Zresztą, temat na tym forum był już poruszany.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A ja zawsze jak latam mam miejsce obok wolne...
    ZTCW to tylko w przypadku jakiegoś kosmicznego overbookingu w biznesie się zapełnia wszystkie miejsca
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #12

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    ja uwazam ze nie powinni obnizac standardu z powodu ze jest za duzo pasazerow - dla mnie jest to bardzo zly pomysl poniewaz ludzie przestana latac w klasie C

  13. #13
    airliner78
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    aha przepraszam, nie wykorzystywano je do zwyklych rozkladowych lotow tez. Np. Czesto lataly do Moskwy wiec jak leciales w klasie business to nie bylo nawet gdzie powiesic marynaki a swietny personel pokladowy lotow zawsze uwywal rece ze to nie jest ich wina i ze nie maja co zrobic z marynarkami. Jeszcze w dodatku mi sie podobalo jak pakowali ludzi do business bez pozostawiania srodkowego miejsca wolnego.

    apropo juz dawno nie latelem lotem, czy caly czas blokuja srodkowe miejsce w C?
    w BC upycha się paxów niestety tak samo jak w ekonomiku ... pod tym (i nie tylko) wzgledem LOT niestety 10 lat "za murzynami"...

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pytanie z innej beczki: dlaczego pierwszy 733 LOTowski miał reg'a SP-LMB a nie SP-LMA?

  15. #15
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Nie jest w locie tak zle bo nie wszystkie tak zwane markowe linie zostawiaja w biznesie wolne "srodkowe". Przykladem jest iberia i to na 3 godzinnych lotach.



  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Pytanie z innej beczki: dlaczego pierwszy 733 LOTowski miał reg'a SP-LMB a nie SP-LMA?
    Bo dawno, dawno temu SP-LMA to była LOTowska dyspozycyjna Seneca.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    a swietny personel pokladowy lotow zawsze uwywal rece ze to nie jest ich wina i ze nie maja co zrobic z marynarkami.
    A myślisz, że to ich wina? Jakaś zmowa stewek przeciwko pasażerom? Niestety one mogą tylko zacisnąć zęby i się ładnie uśmiechać.
    Co tu napisać....

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Konkurencja na trasie do Moskwy latała wtedy TU-154 (i o zgrozo nadal lata), więc mogli sobie pozwolić na coś takiego bez uszczerbku dla wizerunku firmy

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Tak się zastanawiam w związku z obecnymi problemami LOTu na froncie 737:

    Czy miałoby sens wzięcie 733 od Lufy (te wycofywane w przyszłym miesiącu)?

    Za:
    Uzupełnienie maszynami na okres 3-4 lat zanim możliwe będzie pozyskanie czegoś rozsądnego
    Rozsądna konfiguracja i ilość miejsc (140 - wpisuje się między 108 w E95 i 162 bodaj w 734)
    Tanie utrzymanie na obecnej bazie
    Jednolitość
    Są dość dobrze utrzymane jak na swój wiek - miały zdaje się retrofit, porządne siedzenia itp.

    Przeciw:
    Mają silniki 3B1 (nie wiem, czy jest możliwa wymiana na 3C1 jeden do jednego, bez głębszej modernizacji, i ewentualnie dochodzi ich koszt, lub koszty serwisowania dwóch podtypów)
    Potencjalne duże zainteresowanie lokalne (linie Cargo mogą je chcieć)
    Nie wiem jak cena - czy nie są za drogie do przewidywanego okresu eksploatacji.
    Czy Lufa będzie chciała odsprzedać potencjalnemu rywalowi?

    IMHO, na obecne problemy chyba warto, nawet jeśli miałoby być np. 3-4 na linii i reszta na kanibalizm. Prosto szybko i skutecznie.

    Pozdrawiam, Adam
    Maruś likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Tak się zastanawiam w związku z obecnymi problemami LOTu na froncie 737:

    Czy miałoby sens wzięcie 733 od Lufy (te wycofywane w przyszłym miesiącu)?
    733 Lufthansy rzeczywiście wyglądają w środku lepiej niż 734 LOTu (przed retrofitem), obawiam się jednak, że odpowiednie funkcjonowanie (dispatch reliability) zapewnia im perfekcyjny serwis LH Technik we Frankfurcie, na miejscu. Po przeniesieniu do Warszawy zaczęłyby się usterki, odwołania itp., patrzy przykład 734. Utrzymanie ich w dobrym stanie kosztuje, a to oznaczać będzie, że koszt miejsca będzie większy niż w nowym E95.

    Z drugiej strony jest naprawdę jest duży rynek używanych 737NG (-700 i -800) i lepiej poszukać samolotów 10-letnich niż 20+ letnich. Air Berlin ostatnio pozbywał się 738, 73G też chyba mieli.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •