Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
Like Tree8Likes

Wątek: Boeing 737-800RE a LOT

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Boeing 737-800RE a LOT


    Polecamy

    W świetle dzisiejszego potwierdzenia przez Boeinga prac nad wersją Boeinga 737 z silnikami CFMi Leap-X, jak zapatrujecie się na zakup tego samolotu przez Lot? Z logistycznego punktu widzenia wydaje się to najlepszą opcją, mimo ciasnoty w kabinie pasażerskiej. Ile egzemplarzy ewentualnie możnaby zaplanować do floty przewoźnika?

    Opinie mile widziane.

  2. #2
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Uważasz że LO dotrwa do 2015-2016 roku?
    no risk, no fun ;D


  3. #3
    Awatar Kamil_B

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW / EPWA

    Domyślnie

    O ile Lot przetrwa będzie mieć ciężki orzech do zgryzienia. Myślę że Airbus powalczy o naszego przewoźnika. Z jednej strony to "rodzima" , bo europejska konstrukcja, a że swoje trzeba wspierać... Z drugiej strony będziemy posiadaczami 787 , więc po co mieszać typy maszyn... Wiele też będzie zależało od tego czy uda się Lot sprywatyzować. Wtedy przemawiać będą tylko i wyłącznie względy ekonomiczne.

  4. #4
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    A jak to się ma do budowy hangaru dla B737-800 na lotnisku Chopina?


    Dla kogo ten hangar?

  5. #5
    Awatar Kamil_B

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW / EPWA

    Domyślnie

    Jest na forum rzecznik PPL, możesz się go zapytać o ten plan i kto będzie z tego hangaru korzystał. To rozwieje nasze wszelkie wątpliwości. Ale w aktualnej sytuacji Lotu szczerze wątpię w zakup jakichkolwiek nowych maszyn w najbliższym czasie.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Kolejny temat rozważań flotowych z cyklu fantasy.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    Z jednej strony to "rodzima" , bo europejska konstrukcja, a że swoje trzeba wspierać...
    A32X może być rodzimy dla Francuzów, czy Niemców.
    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    Z drugiej strony będziemy posiadaczami 787 , więc po co mieszać typy maszyn...
    787 i 737 nie są tym samym typem...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Flota LOT-owskich B734 wymaga wymiany, jednak z pewnością decyzję podejmie już nowy właściciel. Jednak nie wiem czy jest sens kontynuacji tego tematu, zważywszy na to że już ten problem był w niedalekiej przeszłości poruszany na tym forum.
    Pozdrawiam voyagerck ;)


  9. #9
    Awatar Kamil_B

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    A32X może być rodzimy dla Francuzów, czy Niemców.
    787 i 737 nie są tym samym typem...
    Jesteśmy w UE , więc naturalnym wyborem są produkty UE. Mam tu na myśli o wiele szersze pojęcie rodzimych produktów, niż to na które się powołujesz.
    Lepiej chyba mieć flotę jednego producenta niż mieszankę wszystkich możliwych? Lepiej mieć wachlarz Boeingów czy Airbusów , niż mixy. Chociażby ze względu na koszta z tym związane, Dziękuję za uwagę co do 737 i 787 - chociaż , nie jest dla mnie tajemnicą że są to różne typy samolotów. Być może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie, przez co nie zrozumiałeś moich intencji.
    Pozdrawiam

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Naturalnym wyborem produkty UE? To ma być kryterium?
    A propos mieszanej floty, największym w branży nie przeszkadza mieszana flota. Więc kolejny argument z kapelusza.

  11. #11
    Awatar Kamil_B

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW / EPWA

    Domyślnie

    Tak, tak , nie wolno mieć własnego zdania. No trudno.
    Co do kryterium - co Ci w nim nie pasuje? Swojego czasu PLL Lot nie miał wyboru i kupował samoloty z za wschodniej granicy... Nie wspominam też o tym, że ma to być jedyne kryterium. Jak zawsze powinna decydować ekonomia.
    Największym owszem, nie przeszkadza, ale chyba zapominasz że Lot nie należy do gigantów lotniczych. Ot , taki kolejny argument z kapelusza, magik ze mnie

  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    Jesteśmy w UE , więc naturalnym wyborem są produkty UE. Mam tu na myśli o wiele szersze pojęcie rodzimych produktów, niż to na które się powołujesz.
    Dla mnie naturalnym wyborem jest jakość/cena/możliwości które oferuje produkt, a nie w jakim kraju go wytworzono...
    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B
    Co do kryterium - co Ci w nim nie pasuje?
    Sam piszesz w swoim poście że jest to kryterium pozbawione sensu (kiedy to kupowano maszyny ze wspólnego bloku). Skoro ma decydować ekonomia, to jakie znaczenie ma czy samolot jest made in EU, made in USA, czy made in Brasil?
    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    Lepiej chyba mieć flotę jednego producenta niż mieszankę wszystkich możliwych? Lepiej mieć wachlarz Boeingów czy Airbusów , niż mixy. Chociażby ze względu na koszta z tym związane
    Jak flota szerokokadłubowych i wąskokadłubowych maszyn jednego producenta redukuje koszta z nią związane? Inne silniki, inny type-rating, praktycznie brak wspólnych części. Owszem w wypadku A330/A340, czy B757/B767 jest inna sytuacja, tam koszty są realnie niższe (choćby TR), ale nie o takie typy się rozchodzi.

    Możesz też mieć własne zdanie, że ziemia jest płaska, ale niekoniecznie będzie to miało sens i odpowiadało prawdzie.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 20-07-2011 o 23:19
    tk_pl likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13
    Awatar Kamil_B

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW / EPWA

    Domyślnie

    AD. 1 i 2 Sensu nie ma żadnego , są tylko naciski polityczne. O to chodzi. Reszta rozumie się samo przez się.
    AD. 3 Można negocjować warunki zakupu, czym więcej maszyn bierzemy od 1 producenta , tym lepsze warnki można ugrać (a przynajmniej tak mi się wydaje)
    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Możesz też mieć własne zdanie, że ziemia jest płaska, ale niekoniecznie będzie to miało sens i odpowiadało prawdzie.
    Ok, ja napisałem co myślę w tym temacie, pozostawiam dyskusję pozostałym użytkownikom. Co do ostatniej linijki , to sorry , ale takie teksty chyba nie powinny padać ze strony MODa, no ale to już nie mi oceniać.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    AD. 1 i 2 Sensu nie ma żadnego , są tylko naciski polityczne. O to chodzi. Reszta rozumie się samo przez się.
    Najpierw piszesz, że "swoje trzeba wspierać", a teraz że nie ma to żadnego sensu.
    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    AD. 3 Można negocjować warunki zakupu, czym więcej maszyn bierzemy od 1 producenta , tym lepsze warnki można ugrać (a przynajmniej tak mi się wydaje)
    Jeśli się składa jedno duże zamówienie na kilka typów na raz (szeroki i wąski kadłub), lub jeśli z powodów prestiżowych producent byłby skłonny mocno obniżyć cenę (np. 32X dla Southwest). Natomiast nie ma to wpływu wpływu na koszty eksploatacji czy flota long-haul jest tego samego producenta jak short-haul. Teraz pytanie na ile niższą cenę zakupu można wynegocjować, by zyskać na różnicach w kosztach eksploatacji. Tak samo przy wprowadzaniu nowego typu trzeba przeszkolić personel, ale można też wynegocjować by zrobiono to na koszt producenta.
    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    Ok, ja napisałem co myślę w tym temacie, pozostawiam dyskusję pozostałym użytkownikom.
    Problem w tym, że to co napisałeś nie było zbytnio zgodne z prawdą. To Ci próbowałem uświadomić pisząc o własnym zdaniu na temat kulistości ziemi (polecam forum zwolenników teorii płaskiej ziemi - ubaw po pachy), nie widzę nic niestosownego w tym co napisałem.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    Tak, tak , nie wolno mieć własnego zdania. No trudno.
    Nie zauważyłem, żeby ktoś kasował Twoje posty czy tłamsił swobodę wypowiedzi.
    Ale trudno się dowiedzieć o co Ci chodzi, bo w skrócie konstrukcja Twojego myślenia wygląda tak:
    Właściwie to źle być zmuszonym na jednego dostawcę (samoloty radzieckie), ale właściwie to dobrze byłoby mieć wachlarz samolotów Boeinga we flocie, ale naturalnym wyborem powinny być produkty UE (Airbus), mieszana flota jest nieekonomiczna, ale to i tak naciski polityczne decydują.....itd. (nie chce mi się cytować poszczególnych fragmentów).
    Cytat Zamieszczone przez Kamil_B Zobacz posta
    AD. 3 Można negocjować warunki zakupu, czym więcej maszyn bierzemy od 1 producenta , tym lepsze warnki można ugrać (a przynajmniej tak mi się wydaje)
    A tu już jest największa bzdura. Na przykładzie negocjacji w sprawie opóźnień dostaw 787 możesz zobaczyć ile ugrał LOT. A zerknij sobie do tematu Zamówienia 2011 i zobacz co AA zrobił z Boeingiem, dzieląc zamówienie.

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Opinie mile widziane.
    Ojciec, chyba nie o takie opinie Ci chodziło
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 21-07-2011 o 08:30

  16. #16
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Nie chciałbym za bardzo mieszać w polemice, ale już od dawna krążą słuchy o tym, że unia nie jest zadowolona z tego, iż LOT jest skupiony tylko na Boeingu. I nie chodzi tu raczej o wypowiedzi forumowe - bardziej wpływowych z Brukseli, którzy chcieliby aby jednak wspierać rodzimy ( w sensie europejski rynek), aniżeli ten z zza oceanu.
    A czy jest w tym sens ekonominczny i strategiczny dla LOT-u to już nieco inna historia.

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Wprowadzenie A320 do floty LOT-u byłoby przełomem i przerwaniem pępowiny pomiędzy linią, a Boeingiem. Jednak ja osobiście jestem zwolennikiem Boeingów 737
    Pozdrawiam voyagerck ;)


  18. #18
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Ile egzemplarzy ewentualnie możnaby zaplanować do floty przewoźnika?
    Z uwzględnieniem kontynuacji charterów, kilku obleganych tras wewnątrzeuropejskich ( LHR, FRA, FCO itp. ) i kilkoma nowymi trasami typu DXB, TSE to myślę że 10 maszyn typu A320 lub 738NG byłoby ilością optymalną.

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomcio Zobacz posta
    Z uwzględnieniem kontynuacji charterów, kilku obleganych tras wewnątrzeuropejskich ( LHR, FRA, FCO itp. ) i kilkoma nowymi trasami typu DXB, TSE to myślę że 10 maszyn typu A320 lub 738NG byłoby ilością optymalną.
    hm i jesli leasing E70 sie konczy to w ich miejsce E95
    czyli:
    E75 - 14 - po zwrocie rządowych (2 ekstra)
    E95 - 14 (4 ze starego zamowienia za B735 + 10 nowych za E70)
    B738/320 - 10 - za B733 (czyli 3 ekstra)
    B788 - 8 za B763

    liczbowo podobnie, jak teraz.

  20. #20
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    E75 - 14 - po zwrocie rządowych (2 ekstra)
    E95 - 14 (4 ze starego zamowienia za B735 + 10 nowych za E70)
    B738/320 - 10 - za B733 (czyli 3 ekstra)
    B788 - 8 za B763

    liczbowo podobnie, jak teraz.
    no i jeszcze kilkanaście maszyn ELO
    1. Idź na Google Mapy. 2. Daj "Pokaż trasę". 3. Napisz Japan jako miejsce początkowe. 4. Napisz China jako cel. 5. Idź na 43 punkt twojej drogi, a jak sie zaśmiejesz....

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •