Strona 3 z 32 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 630
Like Tree459Likes

Wątek: Boeing 737-400

  1. #41

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOTowskie 737-400 i -500 mają wyjątkowo mały zasięg w porównaniu z cudzymi 737-400 i -500.

    Nie wiem czemu tak, ale tak
    Obniżone MTOW.
    Jak będę w domu mogę zajrzeć dokładnie, ale 734 są bodaj standardowe (MTOW 62822kg), a 500 tki mają 3C1 rated @ 18500lbs i obniżoną poważnie MTOW (kołacze się jakieś 52t).

    Pozdrawiam, Adam

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A jaka korzyść z usunięcia tych zbiorników? Dodatkowa przestrzeń na cargo?

    Mniejsze zużycie paliwa bo samolot lżejszy?

  3. #43

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przecież napisał, że obniżona MTOW.

  4. #44

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Dokładnie, obniżona masa do startu, a nie zmniejszona pojemność zbiorników.

    Boeing chwali się w swoim manualu (http://www.boeing.com/commercial/air.../737sec3.pdf):
    737-400: MTOW 145klbs, 150klbs (drugie to opcja)
    737-500: MTOW 133.5klbs

    LOTowskie maszyny po translacji na lbs mają:
    737-400: 138.5klbs
    737-500: 112.3klbs

    Przy przykładowej trasie Warszawa Agadir (niecałe 3800km, ~2000nm) oznacza to payload na poziomie prawie 12000kg dla 734 (jeszcze znośnie, odpowiednik 120-140 osób, zależnie od bagażu), ale już niecałe 5000kg dla 735 (a to porażka - 50-60pax). Przy maksymalnym dopuszczalnym ładunku (MZFW) da się zrobić rzędu 2300km, 1250nm na 734 i kolo 300 km (!!!) na 735. Całe szczęście dla ładunku klasy maxpax po 100kg zasięgi są rozsądne - koło 2400km (1300nm) na 734 i koło 1300km (700nm) na 735. Potem zaczyna się ograniczanie ładunku.

    Oczywiście choćby na wykresach Boeinga widać, że dodatkowe 5k lbs jest warte ok. 1h lotu więcej (do 900km/500nm).

    Pozdrawiam, Adam

  5. #45

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przecież napisał, że obniżona MTOW.

    A jaka z tego korzyść???

  6. #46

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wydawało mi się takie proste, że nawet średnio rozgarnięty prawnik by zakumał.

    Niższe koszty operowania - opłaty lotniskowe, nawigacyjne, mniejsze zużycie paliwa. W momencie wprowadzania nie było innych sensownych małych jetów na rynku, więc downsize tego co się zyskiwało miał pewien sens.

  7. #47

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Niższe koszty operowania - opłaty lotniskowe, nawigacyjne, mniejsze zużycie paliwa. W momencie wprowadzania nie było innych sensownych małych jetów na rynku, więc downsize tego co się zyskiwało miał pewien sens.
    Wbrew pozorom to nie takie małe oszczędności. A 99.5% latania LOTowskie 737-400 i 737-500 wykonywały/wykonują na trasach od 1 do 3h, okazjonalnie 734 poleci do TLV czyli i tak poniżej 4h.

    ZTCP najdłuższy zasięg miały dedykowane czarterom 737-300 SP-LMC i LMD, które najpierw poszły do Centralwings a potem zostały jako pierwsze oddane firmie leasingowej. Były też najmłodsze, produkcja 1997.

  8. #48

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    ZTCP najdłuższy zasięg miały dedykowane czarterom 737-300 SP-LMC i LMD, które najpierw poszły do Centralwings a potem zostały jako pierwsze oddane firmie leasingowej.
    Dobrze pamiętasz. Zastanawiałem się, czy wrzucać tutaj - ale miały MTOW rzędu 734 (138.5klbs, 62.7t bodaj), co przy mniejszej liczbie miejsc i mniejszej BOW dawało więcej miejsca na paliwo. Mogę z domu dorzucić jeszcze kilka liczb dla 733.

    Pozdrawiam, Adam

  9. #49

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No to się teraz czkawką odbija.

    Z Embraerami to samo zrobili, że LOTowskie mają zasięg poniżej 3000 kilometrów?

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Wydawało mi się takie proste, że nawet średnio rozgarnięty prawnik by zakumał.
    Większość prawników nie wie co to jest MTOW, więc nie wszystko jest takie jak Ci się wydaje. ty się tym zawodowo zajmujesz, prawnicy nie.

    I nie przychodzi mi do głowy, że można odnieść znaczną korzyść na zużyciu paliwa porównując "puste baki vs. wymontowane baki".
    lipa673 likes this.

  10. #50

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z Embraerami to samo zrobili, że LOTowskie mają zasięg poniżej 3000 kilometrów?
    LOTowskie Embraery są w kategorii LR, co oznacza zasięg na MZFW rzędu 1500-1700nm i ok. 2000-2200nm przy pełnym zbiorniku. Pozwala to operować w zasadzie po całej Europie z kompletem pasażerów.

    Pozdrawiam, Adam

    PS. Polecam http://www.embraercommercialjets.com...wnload/135.pdf i kolejne (do 138.pdf) - są ładne wykresy Payload vs Range.

  11. #51

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    I obiecane uzupełnienie:

    737-300: Boeing mówi 138.5/139.5klbs

    LOT mówi: 138klbs

    Na max payload zasięg wynosi rzędu 2400km (1300nm), przy typowym ładunku (liczonym 145 pax * 100kg) rząd 2800km. Oczywiście starałem się jakoś dać uśrednione i z paliwem na altn (co dodatkowo może oszukiwać), i bez restrykcji startowych (np. krótka droga startowa i wynikające z tego ograniczenia).

    Pozdrawiam, Adam

  12. #52
    Awatar WuMike

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Gdynia / 3M

    Domyślnie

    SP-LLL odbywa aktualnie LOT9501 po pln-wsch Polsce, wystartowal z WAW niedawno. Ktokolwiek wie, o co chodzi?

  13. #53
    Awatar OLEK.BOMBKA

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    przylacze sie do pytania, ale nieco z innej beczki. Dalczego nigdy nie widac na flight radar lotow naszego 737-400? Z wyjatkiem tego dzisiejszego?

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bo rzadko lata
    Wit90 likes this.

  15. #55

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez OLEK.BOMBKA Zobacz posta
    przylacze sie do pytania, ale nieco z innej beczki. Dalczego nigdy nie widac na flight radar lotow naszego 737-400? Z wyjatkiem tego dzisiejszego?
    Polecam FlightAware
    737-400 latają do TLV i czasem KBP, SVO, LHR, BRU.
    737-500 trudno dostrzec, całkiem już przeszli na E95.

  16. #56
    Awatar dominus1996

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPZG/Sulechów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WuMike Zobacz posta
    SP-LLL odbywa aktualnie LOT9501 po pln-wsch Polsce, wystartowal z WAW niedawno. Ktokolwiek wie, o co chodzi?
    Zadadniczo sam w tym poście odpowiedziałeś na to pytanie Numer lotu zaczynający się od 9 to lot techniczny.

  17. #57
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez OLEK.BOMBKA Zobacz posta
    przylacze sie do pytania, ale nieco z innej beczki. Dalczego nigdy nie widac na flight radar lotow naszego 737-400? Z wyjatkiem tego dzisiejszego?
    Na FR24 nie widać wszystkich samolotów B737 LOTu z wyjątkiem SP-LLK i SP-LLL.

  18. #58
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Polecam FlightAware
    737-400 latają do TLV i czasem KBP, SVO, LHR, BRU.
    I do KRK.

  19. #59
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chojnice1 Zobacz posta
    Na FR24 nie widać wszystkich samolotów B737 LOTu z wyjątkiem SP-LLK i SP-LLL.
    Nie chcę się jakoś bardzo czepiać, ale powinno być, że "nie widać żadnego B737 LOTu z wyjątkiem...".

  20. #60
    Awatar OLEK.BOMBKA

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    My tu gadu-gadu o dzisiejszym dziewiczym locie komercyjnym dream-o-lotka, a tymczasem SP-LLL leci z numerem techincznym 9501 nad Czechami. Czyzby juz opuszczal flote LOT-u?

Strona 3 z 32 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 29-06-2016, 22:11
  2. 25-04-2015, 16:00
  3. 20-04-2015, 19:32
  4. 20-04-2015, 10:18
  5. 17-09-2014, 21:32
  6. 21-07-2014, 18:20
  7. 15-07-2014, 06:21
  8. 07-06-2014, 20:35
  9. 26-03-2014, 19:35
  10. 28-09-2013, 15:41
  11. 22-09-2013, 13:21
  12. 22-09-2013, 13:08
  13. 24-06-2013, 16:08
  14. 19-05-2013, 21:41
  15. 02-04-2013, 15:02
  16. 02-04-2013, 14:22
  17. 30-03-2013, 20:41
  18. 02-03-2013, 21:07
  19. 26-01-2013, 10:46
  20. 23-01-2013, 10:48
  21. 16-12-2012, 21:33
  22. 05-11-2012, 12:17
  23. 17-10-2012, 14:02
  24. 20-08-2012, 11:04
  25. 08-07-2012, 17:49
  26. 06-07-2012, 19:53
  27. 03-06-2012, 19:13
  28. 02-05-2012, 16:47
  29. 15-04-2012, 23:14
  30. 24-03-2012, 22:40
  31. 18-03-2012, 22:46
  32. 14-03-2012, 20:55
  33. 03-02-2012, 12:41
  34. 27-01-2012, 15:06
  35. 25-01-2012, 18:56
  36. 20-12-2011, 22:47
  37. 17-12-2011, 18:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •