Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
Like Tree11Likes

Wątek: Boeing 767 kupione jak nowe?

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie Boeing 767 kupione jak nowe?


    Polecamy

    Z góry chciałbym wszystkich przywitać, 100 lat przeglądam wasze forum, jednak nie wiem czemu dopiero teraz się zarejestrowałem

    Chciałbym zapytać, czy pierwsze 767 we flocie LOTu zakupione w latach 80' były nowe ? Czy jak obecnie odkupywane od innych przewoźników?

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Milek1 Zobacz posta
    Z góry chciałbym wszystkich przywitać, 100 lat przeglądam wasze forum, jednak nie wiem czemu dopiero teraz się zarejestrowałem

    Chciałbym zapytać, czy pierwsze 767 we flocie LOTu zakupione w latach 80' były nowe ? Czy jak obecnie odkupywane od innych przewoźników?
    Pierwsze były kupowane bezpośrednio u Boeing'a. Można poznać je po tym, że były/są ochrzczone nazwami miast, czyli są "herbowe".

    W 1989 roku przyszły SP-LOA (Gniezno) i LOB (Kraków). Były to mniejsze wersje, B767-200ER, większość czasu latały w konfiguracji 12C/190Y i odeszły w 2008 roku do Mexicany.

    W 1990 roku odebrano SP-LPA (Warszawa) i to był koniec oryginalnego, pierwszego zamówienia. Potem w 1995 odebrano jeszcze SP-LPB (Gdańsk) i w 1997 SP-LPC (Poznań). Wszystkie trzy B767-300ER w konfiguracji 18C/225Y.

    SP-LPD to był używany przez jakiś czas leasingowany egzemplarz po Gulf Air i Malev (rok produkcji 1989, w LOT był krótko około 2002 roku)
    SP-LPE rocznik 1990, ex Varig, w LOT od 2005
    SP-LPF rocznik 1992, ex Air New Zealand, w LOT od 2006
    SP-LPG rocznik 1995, ex KLM/Martinair, w LOT od 2009

    I jeszcze numery egzemplarzy z linii produkcyjnej wszystkich "LOTowskich" 767:
    l/n 260 1989 SP-LPD
    l/n 261 1989 SP-LOA
    l/n 266 1989 SP-LOB
    l/n 314 1990 SP-LPE
    l/n 322 1990 SP-LPA
    l/n 413 1992 SP-LPF
    l/n 577 1995 SP-LPB
    l/n 592 1995 SP-LPG
    l/n 659 1997 SP-LPC
    Milek1, Raffij, wallson and 8 others like this.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Bardziej pełnej odpowiedzi nie mógłbym sobie życzyć dzięki

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Milek1 Zobacz posta
    Bardziej pełnej odpowiedzi nie mógłbym sobie życzyć dzięki
    Cieszę się, że mogłem pomóc.

    Polecam stronę Airlinerlist.com a na niej pliki excelowskie dla poszczególnych typów samolotów.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    RKV

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    l/n 260 1989 SP-LPD
    l/n 261 1989 SP-LOA
    l/n 266 1989 SP-LOB
    l/n 314 1990 SP-LPE
    l/n 322 1990 SP-LPA
    l/n 413 1992 SP-LPF
    l/n 577 1995 SP-LPB
    l/n 592 1995 SP-LPG
    l/n 659 1997 SP-LPC
    Mam pytanie dotyczące systemu rejestracji, stosowanego przez LOT. Pierwsze dwa B762 zostały oznaczone LO A (Gniezno) i B (Kraków). Według zasad polskiego rejestru statków powietrznych, Lima to oznaczenie właściciela czyli LOT. Oskar to oznaczenie typu - B762.
    • Dlaczego kolejne 767 nie otrzymały oznaczeń LOC, LOD itd? Czy jedynym powodem przejścia na Papa było to, że były to samoloty w wersji 300? A może LOT chce zachować kolejne rejestracje Lima Oskar dla kolejnych prestiżowych samolotów w swojej flocie. LO to kod IATA i taka rejestracja może uchodzić za prestiżową.
    • Dla B787 przewidziana jest rejestracja Romeo? Czy jest szansa, że pierwszy Dreamliner będzie oznaczony jako SP-LOC? Nie zapowiada się by kiedykolwiek jeszcze w barwach LOT latał B762 i trochę szkoda byłoby blokować kolejne rejestracje Lima Oskar.
    BTW: witam wszystkich dyskutantów. Po latach lurkowania, wreszcie odważyłem się zaangażować nieco bardziej w dyskusję

  6. #6
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Oscar dla 767-200 Papa dla 767-300, przykład: Delta dla E170-100 India dla E170-200. R będzie przeznaczona dla 787-8

  7. #7
    Awatar PeZet_WAW

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dla 787 przewidziano SP-LRx, gdzie x to A, B itd. Czyli pierwszy lotowski 787 powinien mieć rejestrację SP-LRA.
    SP-LOx to były oznaczenia dla B762, a obecnie we flocie są LOT/EuroLot:
    SP-LPx - B763
    SP-LLx - B734
    SP-LKx - B735
    SP-LDx - E70
    SP-LIx - E75
    SP-LNx - E95
    SP-LFx - AT7
    SP-EDx - AT5
    Ostatnio edytowane przez PeZet_WAW ; 16-11-2011 o 22:28
    Pozdrawiam,
    Piotr


  8. #8
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeZet_WAW Zobacz posta
    Dla 787 przewidziano SP-LRx, gdzie x to A, B itd. Czyli pierwszy lotowski 787 powinien mieć rejestrację SP-LRA.
    SP-LOx to były oznaczenia dla B762, a obecnie we flocie są LOT/EuroLot:
    SP-LPx - B763
    SP-LLx - B734
    SP-LKx - B735
    SP-LDx - E70
    SP-LIx - E75
    SP-LNx - E95
    SP-LFx - AT7
    SP-EDx - AT5
    a jak się to ma do ATR-ow 72? Czemu czesc jest SP-LFx a reszta jest SP-EFx. Rozumiem ze L to LOT a E to EuroLOT ale w takim razie czemu nie zmienili L na E? i jak widac litery w ATR72 sa dalej kontynuowane??
    Idac dalej 3 E75 sa wlasnoscia EuroLOTU a maja oznaczenia LOT - Numery rejestracyjne: SP-LIG, SP-LIH, SP-LIK

  9. #9
    Awatar agravator

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Łowicz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeZet_WAW Zobacz posta
    SP-LNx - E95
    Jak pamiętam to dawno temu to oznaczenie nosiły LOT'owskie IŁ-14.

  10. #10
    Awatar PeZet_WAW

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agravator Zobacz posta
    Jak pamiętam to dawno temu to oznaczenie nosiły LOT'owskie IŁ-14.
    To prawda . Tak samo było z E45 i TU3 ( bez A), które wcześniej miały SP-LGx lub SP-LPx, które było już na Convairach.
    Pozdrawiam,
    Piotr


  11. #11
    Awatar PeZet_WAW

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukka1979 Zobacz posta
    a jak się to ma do ATR-ow 72? Czemu czesc jest SP-LFx a reszta jest SP-EFx. Rozumiem ze L to LOT a E to EuroLOT ale w takim razie czemu nie zmienili L na E? i jak widac litery w ATR72 sa dalej kontynuowane??
    Idac dalej 3 E75 sa wlasnoscia EuroLOTU a maja oznaczenia LOT - Numery rejestracyjne: SP-LIG, SP-LIH, SP-LIK
    Tego bajzlu to ja już nie wyjaśnię . Może dowiemy się czegoś od lepiej poinformowanych...
    Pozdrawiam,
    Piotr


  12. #12
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    A to nie dlatego, że w momencie otrzymania ATR72 były one własnością LOTu a nie EuroLot-u ?
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  13. #13
    Awatar PeZet_WAW

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Co do ATR-ów to pewnie tak było. Jak to się jednak ma do Embraerów? Ponieważ nie mam tutaj wiedzy i pewności to może ktoś kto wie to na pewno się wypowie... Ja mogę tylko spekulować itp.
    Pozdrawiam,
    Piotr


  14. #14

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    W 1989 roku przyszły SP-LOA (Gniezno) i LOB (Kraków). Były to mniejsze wersje, B767-200ER, większość czasu latały w konfiguracji 12C/190Y i odeszły w 2008 roku do Mexicany.

    W 1990 roku odebrano SP-LPA (Warszawa) i to był koniec oryginalnego, pierwszego zamówienia. Potem w 1995 odebrano jeszcze SP-LPB (Gdańsk) i w 1997 SP-LPC (Poznań). Wszystkie trzy B767-300ER w konfiguracji 18C/225Y.
    Oryginalnie -200 miały 18 miejsc w C, a -300 24 miejsca w C.

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Vienna, Austria, Austria

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeZet_WAW Zobacz posta
    Tego bajzlu to ja już nie wyjaśnię . Może dowiemy się czegoś od lepiej poinformowanych...
    Hmmm zawsze myślałem ze sprawa jest prosta i tak:

    SP-LNx - "większe ATR" czyli ATR72
    SP-EDx - "mniejsze ATR" czyli ATR42

    I nie ma to nic wspólnego z właścicielem samolotu.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To, że pierwsza litera po kresce "L" oznacza zwyczajowo "LOT", nie oznacza - o ile kojarzę - że prawo reguluje kwestię pierwszej litery po kresce w jakiś szczególny sposób.

    Rozporządzenie MI (Dz. U. 2003 nr 109 poz. 1034) reguluje tę kwestię.

    Reg ("znaki rozpoznawcze") składa się ze znaków przynależności państwowej "SP", kreski i znaków rejestracyjnych (np. LRA)

    O znakach rejestracyjnych traktuje paragraf 9. Pewne litery i ciągi wyłącza. Tyle.

    Więc to, że samoloty LOTowskie mają L pierwsze, to zwyczaj, równie dobrze mogą mieć pierwszą literę M, a każdą następną od sasa do lasa - zresztą nie są w większości własnością LOTu.


    Embraery 175 latają w barwach lotu, nowe ATRki - w barwach EuroLOTu, pewnie dlatego te pierwsze mają L, te drugie E.

    Zresztą, to nie jest tak, że sam właściciel - wnioskodawca, może wskazać, jakie znaki chce sobie zarezerwować (wedle własnego porządku?)

  17. #17
    Awatar ivanek

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Może to również pomoże:
    Rejestr Cywilnych Statków Powietrznych

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na wikipedii stwierdzili, że w zakresie tego co po kresce: "stosuje się zasadę (...)"

    Może jest jakieś Zarządzenie Prezesa ULC...

  19. #19
    Awatar ivanek

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Może jest jakieś Zarządzenie Prezesa ULC...
    Stawiam na założenia rozporządzenia Minista Infrastruktury:
    http://static1.money.pl/d/akty_prawn...0031091034.pdf
    Ostatnio edytowane przez ivanek ; 18-11-2011 o 15:12 Powód: Błąd w nomenkaturze

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Pleciecie od rzeczy i szukacie przepisów na rzeczy, które ich nie wymagają. Przychodzisz do urzędu, mówisz że taki znak jest wolny i Ci go rejestrują. Lata po Polsce SP-LOT który nie ma nic wspólnego z flotą LOT, i tyle z ciekawostek.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •