Strona 1 z 71 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 1401
Like Tree849Likes

Wątek: Pierwszy Dreamliner dla PLL LOT - informacje, opinie

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Pierwszy Dreamliner dla PLL LOT - informacje, opinie


    Polecamy

    Jak wynika z harmonogramu: https://docs.google.com/spreadsheet/...ml&widget=true w ciągu kilkunastu dni pierwszy Dreamliner (
    ZA270/LN61) dla PLL LOT wjedzie na taśmę montażową w Everett. W tym wątku będziemy śledzić proces jego powstawania.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Change Incorporation and Re-Work
    Co ten status oznacza?

  3. #3

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Co ten status oznacza?
    Oznacza, że samolot po zbudowaniu i opuszczeniu linii montazowej jest częściowo rozbierany i wprowadzane są zmiany konstrukcyjne. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś bardziej zorientowany poprawi, ale ztcw to wiele części jest jeszcze zaprojektowanych i wybudowanych według starego (oryginalnego) projektu. Jak wiesz podczas procesu certyfikacji wychodziło wiele niedociągnięć jak choćby pamiętny problem łączenia skrzydeł z kadłubem i ich delaminacji (rozwarstwiania), i aby naprawiać te niedociągnięcia projekt musiał być zmieniany. Ok, zmieniamy projekt, ale zanim maszyny zostaną przeprogramowane, zanim kooperanci boeinga zdołają wprowadzić w życie zmiany to mija sporo czasu. Powstaje pytanie, wstrzymywac produkcję części czy produkować dalej mając świadomość ze już po wyprodukowaniu będzie ją trzeba przerabiać. Dodatkowo co z tymi częściami co już zostały wyprodukowane dla przyszłych samolotów które jeszcze nie są na taśmie montażowej. Więc jak rozumiem podjęto decyzje, części nie wyrzucamy, produkujemy według starego projektu tak długo aż uda nam sie zacząć produkować je według nowego. A samoloty zmontowane na tych starych częściach poddajemy po montażu przeróbce. Jak się zapewne sam domyślasz dużo trudniejsze jest przerobienie jakiegoś elementu gdy już jest zamontowany na samolocie niz jescze w fazie produkcji. I tym jest "change incorporation and rework". I dlatego tez trwa to bardzo długo - kilka miesięcy dla samolotów o niskich numerach Line Number, bo w nich tych zmian jest najwięcej. W naszym też będą jeszcze jakieś zmiany o ile dobrze pamętam, ale już stosunkowo niewiele.
    Mimi likes this.

  4. #4
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Jasne. A nawet lsniaco jasne, wyczerpujace wyjasnienie :-)

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gording Zobacz posta
    W naszym też będą jeszcze jakieś zmiany o ile dobrze pamętam, ale już stosunkowo niewiele.
    Hm... to ciekawe, bo w czasie ostatniej telekonferencji poświęconej wynikom finansowym za 2011 rok, Boeing zarzekał się, że od bodajże LN057 żaden egzemplarz 787 nie będzie wymagał już żadnych przeróbek po zakończeniu montażu.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Chyba w Lotowskim będą jeszcze wprowadzane jakieś poprawki, bo z taśmy ma zjechać w listopadzie, a to ciut przydługo jak na bezproblemowe złożenie egzemplarza
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Swoją wiedzę o poprawkach dla naszego egzemplarza opieram wyłącznie o tą informację z 4 stycznia:

    Boeing aims to build a 787 that will not require any re-work by Airplane 63, say those familiar with the plan, delivering the factory complete jetliner directly to its pre-flight preparations for production and customer evaluations.


    The company has received parts for 787s up to Airplane 56.


    If Boeing meets its goal of making Airplane 63 its no-rework aircraft - a goal that at one point was to be met by the 16th and 34th 787s built - fully 59 aircraft will have required post-assembly modifications, including three of the six flight test aircraft.

    źródło:
    American unveils 777-300ER with Sky Interior elements - FlightBlogger - Aviation News, Commentary and Analysis

  8. #8
    Awatar Cargolux

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPKK,YPPH

    Domyślnie

    L/N 63 ma być już bez usterek i ma być gotowy do oblotu tuż po zakończeniu montażu czyli LN61 dla PLL LOT będzie jeszcze wymagał jakiś poprawek ale nie znacznych

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jest szansa, że do końca grudnia w barwach LOT-u będzie latało pięć boeingów 787 dreamliner. Oznaczałoby to wymianę całej długodystansowej floty naszego narodowego przewoźnika, informuje "Dziennik Gazeta Prawna"

    Boeing, który spóźnił się z dostawą dla LOT-u maszyn 787 Dreamliner o ponad dwa lata, teraz przyspiesza produkcję. Narodowy przewoźnik, który spodziewał się, że do końca 2012 r. dostanie dwie z ośmiu zamówionych maszyn, może ich odebrać aż pięć. Obecnie eksploatowane boeingi 767, których wiek przekracza już 18 lat, trafią na rynek wtórny szybciej, niż zakładały władze LOT-u.

    Do USA, Kanady i przede wszystkim do Azji, w tym Pekinu, narodowa linia będzie mogła zaoferować natomiast podróż nowoczesnymi i oszczędnymi 787.
    Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, program wymiany floty długodystansowej ma być zakończony najpóźniej w lutym 2013 r., choć nie można wykluczyć, że stanie się to jeszcze w tym roku. Wymiana samolotów uzależniona jest bowiem od terminu dostawy pierwszego 787. Piąta maszyna ma pojawić się w Warszawie w ciągu trzech miesięcy od pierwszej dostawy. A ponieważ ta jest planowana na przełom III i IV kw. 2012 r., to ostatni dreamliner może przylecieć jeszcze w grudniu.

    To dobra informacja dla LOT-u, ale Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy spółki, nie komentuje sprawy. – Mogę tylko potwierdzić, że pierwszy 787 dotrze do nas na przełomie III i IV kw. 2012 r. – mówi. Więcej szczegółów na ten temat poznamy w pierwszej dekadzie lutego.
    Wody w usta nabierają też przedstawiciele amerykańskiego koncernu. Jednak rynek spekuluje, że przyspieszenie dostaw samolotów ma związek ze zwiększeniem tempa prac w fabryce w Seattle. Boeing chce do końca przyszłego roku produkować nawet 10 sztuk miesięcznie. Program 787 ma bowiem duży poślizg. Pierwsza dostawa najnowszego modelu dla japońskiej linii ANA nastąpiła dopiero we wrześniu zeszłego roku, podczas gdy była spodziewana trzy lata wcześniej. Zawinili dostawcy części i błędy konstrukcyjne.

    LOT zamówił w sumie osiem samolotów. To niedużo w porównaniu z największymi zamówieniami. 74 maszyny ma otrzymać amerykański International Lease Finance Corporation, 55 japoński All Nippon Airways. Polska linia będzie jednak pierwszą w Europie, w której barwach będą latać dreamlinery.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar flyboy16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Porządzie

    Domyślnie

    Dobra wiadomość ,ale czy na pewno tak będzie....A i oby to przyśpieszenie produkcji nie skończyło się tak ja w przypadku DC-10

  11. #11
    Awatar avda

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie



    Pierwsze zdjęcia "naszego" B787! - Pasazer.com


    Nareszcie. Nie mogę się doczekać pierwszych zdjęć w LOTowskim malowaniu.
    kebapf and Figaro like this.

  12. #12
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Tak na potwierdzenie z blogu o 787:

    All things 787

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Z góry przepraszam za moje pytanie ale to wynika za faktu że jestem laikiem w sprawach lotnictwa, ale chciałbym się spytać czy zamówione Dreamlinery będą w całości własnością LOTu czy będą własnością jakiejś firmy leasingowej jak w przypadku B767 ?

  14. #14
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Manfredo90 Zobacz posta
    czy zamówione Dreamlinery będą w całości własnością LOTu
    W całości nasze.


    Cytat Zamieszczone przez Manfredo90 Zobacz posta
    czy będą własnością jakiejś firmy leasingowej jak w przypadku B767 ?
    z 767 to też nie jest tak, że wszystkie są nie nasze. PA, PB i PC (był) są własnością LOTu, natomiast PE i PG są leasingowane.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    PC (był) są własnością LOTu, .
    Na pewno? skoro o jego losie decydują własciciel czyli firma leasingowa i ubezpieczyciel?

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    z 767 to też nie jest tak, że wszystkie są nie nasze. PA, PB i PC (był) są własnością LOTu, natomiast PE i PG są leasingowane.
    Kiedyś były, jak były kupowane.
    Potem LOT wszystkie lub prawie wszystkie samoloty przepuścił przez procedurę sprzedaży-leasingu zwrotnego dla pozyskania szybkiej gotówki przy okazji tego czy innego kryzysu z płynnością.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Na pewno? skoro o jego losie decydują własciciel czyli firma leasingowa i ubezpieczyciel?
    Otóż to.

  17. #17
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Kiedyś były, jak były kupowane.
    Potem LOT wszystkie lub prawie wszystkie samoloty przepuścił przez procedurę sprzedaży-leasingu zwrotnego dla pozyskania szybkiej gotówki przy okazji tego czy innego kryzysu z płynnością.
    Dzięki za wyjaśnienie. Nie wiedziałem o tym.

  18. #18

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie






    No to jazda

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ormo Zobacz posta

    No to jazda
    Gdzieś już te zdjęcia widziałem... Profil LOTu na FB. Nie uważasz, że wypadałoby podać źródło kopiuj-wklej?

    Pozdrawiam, Adam

  20. #20

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    W całości nasze.
    A kim Wy Tinek jesteście, że będą Wasze?

Strona 1 z 71 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-12-2014, 21:13
  2. 17-07-2014, 05:23
  3. 18-03-2014, 19:36
  4. 15-07-2013, 22:53
  5. 12-05-2013, 17:08
  6. 09-04-2013, 16:39
  7. 23-02-2013, 02:17
  8. 17-02-2013, 09:27
  9. 17-01-2013, 00:55
  10. 06-01-2013, 15:07
  11. 29-12-2012, 00:39
  12. 12-12-2012, 23:46
  13. 04-12-2012, 21:19
  14. 04-12-2012, 21:19
  15. 04-12-2012, 21:08
  16. 04-12-2012, 21:06
  17. 28-11-2012, 21:20
  18. 20-11-2012, 12:45
  19. 19-11-2012, 13:06
  20. 18-11-2012, 15:54
  21. 15-11-2012, 20:29
  22. 15-11-2012, 10:00
  23. 15-11-2012, 09:41
  24. 15-11-2012, 09:16
  25. 15-11-2012, 09:01
  26. 14-11-2012, 14:05
  27. 24-10-2012, 17:05
  28. 02-10-2012, 20:27
  29. 25-09-2012, 18:50
  30. 24-08-2012, 16:43
  31. 24-08-2012, 14:24
  32. 27-04-2012, 20:15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •