Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
Like Tree4Likes

Wątek: Monarch będzie serwisował Dreamlinery

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Monarch będzie serwisował Dreamlinery


    Polecamy

    Polskie Linie Lotnicze LOT podpisały list intencyjny z firmą Monarch z Wielkiej Brytanii, w którym polski przewoźnik i brytyjska spółka
    deklarują rozpoczęcie szczegółowych negocjacji w sprawie umowy dotyczącej obsługi samolotów Boeing 787 Dreamliner.

    Polskie Linie Lotnicze LOT wybrały nagrodzoną wieloma nagrodami, niezależną spółkę Monarch Aircraft Engineering, na głównego dostawcę usług konserwacyjnych kadłubów samolotowych ośmiu Boeingów 787, z których pierwszy ma zostać dostarczony do LOT-u już w listopadzie br. Zgodnie z warunkami umowy zespół bardzo doświadczonych inżynierów Monarch Aircraft Engineering utworzy bazę usług konserwacyjnych w Warszawie i będzie wspierał serwisowo operacje LOT-u.

    Dreamlinery są wysoce zaawansowanymi technologicznie, najnowocześniejszymi samolotami świata. Dlatego wymagają doskonale wykwalifikowanych inżynierów, informatyków oraz nowoczesnych metod i narzędzi do obsługi technicznej. Monarch spełnia wszystkie te wymagania i zapewni naszym Dreamlinerom serwis na najwyższym poziomie – mówi Tomasz Balcerzak, Członek Zarządu ds. Operacyjno - Technicznych PLL LOT S.A.

    Ian Bartholomew, Dyrektor Monarch Aircraft Engineering ds. sprzedaży i marketingu powiedział: Monarch Aircraft Engineering zdobyła to bardzo prestiżowe zamówienie w wyniku złożonej procedury przetargowej, w trakcie której przedstawiono kolejne dowody świadczące o zamiarze rozszerzania działalności MRO przez spółkę i zwiększenia potencjału spółki o obsługę nowoczesnego samolotu. Dodatkowym atutem brytyjskiej firmy, jest fakt, że Monarch zadeklarował współpracę ze spółką LOT AMS jako podwykonawcą.

    Firma Monarch, poza wieloletnim doświadczeniem w obsłudze samolotów różnych typów m.in. Boeing 777, jest również dostawcą od 2007 roku usług typu Gold Carre, z czym wiąże się jej ścisła współpraca z Boeing Company w zakresie obsługi Dreamlinerów. Posiada odpowiednio przygotowaną i wyszkoloną kadrę oraz mechaników i inżynierów na typ Boeing 787. Monarch Aircraft Engineering Ltd świadczy usługi konserwacyjne i techniczne dla samolotów każdej wielkości. Zatrudniająca ponad 650 pracowników spółka posiada dwa główne zakłady konserwacyjne na lotnisku London Luton i na lotnisku w Manchesterze, jedenaście stałych Stacji Obsługi na lotniskach w Wielkiej Brytanii, Europie i Azji oraz trzy sezonowe Stacje Obsługi w Europie i Azji.
    Stoarn and maciek55 like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Może nie z ostatniej chwili, ale z informacji docierających od naszych mechaników, pracownicy Monarch Aircraft Engineering Ltd obsługując naszego Dreamlinera doprowadzili do uszkodzenia akumulatorów, których wymiana będzie kosztowała około 700000$ (chyba zapomnieli je wyłączyć zanim poszli do domu). To nie jest sprawdzona do końca informacja, ale mechanicy chyba wiedzą o czym mówią?
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  3. #3
    Awatar ivanek

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango Zobacz posta
    ...wymiana będzie kosztowała około 700000$
    A kto pokrywa w takiej sytuacji koszt wymiany/naprawy?

  4. #4
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ivanek Zobacz posta
    A kto pokrywa w takiej sytuacji koszt wymiany/naprawy?
    Jak to w życiu, w pierwszej kolejności ten któremu na tym zależy?
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  5. #5
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Domyślam się, że chodzi o LRA, bo LRB jeszcze jakoś lata?

  6. #6
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Domyślam się, że chodzi o LRA, bo LRB jeszcze jakoś lata?
    Obydwa latają

    Cytat Zamieszczone przez ivanek Zobacz posta
    A kto pokrywa w takiej sytuacji koszt wymiany/naprawy?
    Polski podatnik ... A pozniej gielda pomiedzy stronami o zwrot poniesionych kosztow.
    Ostatnio edytowane przez sven ; 14-01-2013 o 09:42 Powód: scalanie

  7. #7
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Monarch Aircraft Engineering zdobyła to bardzo prestiżowe zamówienie w wyniku złożonej procedury przetargowej,
    W polskich realiach nie wierzę w żadną uczciwą procedurę przetargową. To że procedura była złożona mogę się zgodzić, bo skoro trzeba było wybrać konkretną firmę, musiała być złożona.
    W czym Monarch jest lepszy od AMS i polskich mechaników? Kogo Monarch skierował na szkolenia do obsługi 787? Z moich informacji wynika, że ludzi z niewielkim doświadczeniem na tak złożonym typie samolotu. Poza tym, jeżeli AMS ma być podwykonawcą, to wiadomo kto będzie zasuwał a kto będzie brał pieniądze za kontrakt
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  8. #8
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango Zobacz posta
    Może nie z ostatniej chwili, ale z informacji docierających od naszych mechaników, pracownicy Monarch Aircraft Engineering Ltd obsługując naszego Dreamlinera doprowadzili do uszkodzenia akumulatorów, których wymiana będzie kosztowała około 700000$ (chyba zapomnieli je wyłączyć zanim poszli do domu). To nie jest sprawdzona do końca informacja, ale mechanicy chyba wiedzą o czym mówią?
    To się stało w PL czy UK, jeśli w UK to kiedy LRA była tam na jakimś przeglądzie?

  9. #9
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fazi Zobacz posta
    To się stało w PL czy UK, jeśli w UK to kiedy LRA była tam na jakimś przeglądzie?
    Postaram się dowiedzieć.
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  10. #10
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Jak wynika z tekstu i dla pełnej jasności osób nie wtajemniczonych tekst z lipca 2012 LOT podpisał umowę z firmą Monarch Aircraft Engineering Limited na obsługę Dreamlinerów - Press inforamtion


    Podkreślmy, że "Zgodnie z warunkami umowy zespół bardzo doświadczonych inżynierów MAEL utworzy bazę obsługi liniowej w Warszawie, jak również będzie wspierać technicznie operacje samolotów LOT-u w portach docelowych."

    Samoloty nie latają do UK na przeglądy, przynajmniej do tej pory.

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Osobiscie nie wierze w te historyjki o bateriach ktorych ktoś zapomniał wyłączyć, według mnie to stek nonsensow albo ktoś coś niezle poprzekrecal co w Polsce jest raczej typowe.
    A Monarch Aircraft Engineering to olbrzymia firma majaca dluga tradycje, możliwości wykonywania najcięższych przeglądów i nawet trenują mechaników lotniczych innych firm. Boeing podpisał z nimi umowy dotyczące obslugi 787 jeszcze zanim pierwszy 787 wzbił sie w powietrze, po prostu znają ich możliwości.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 14-01-2013 o 19:44

  12. #12
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Osobiscie nie wierze w te historyjki o bateriach ktorych ktoś zapomniał wyłączyć, według mnie to stek nonsensow albo ktoś coś niezle poprzekrecal co w Polsce jest raczej typowe.
    A Monarch Aircraft Engineering to olbrzymia firma majaca dluga tradycje, możliwości wykonywania najcięższych przeglądów i nawet trenują mechaników lotniczych innych firm. Boeing podpisał z nimi umowy dotyczące obslugi 787 jeszcze zanim pierwszy 787 wzbił sie w powietrze, po prostu znają ich możliwości.
    Nie twierdzę, że oni mogli zapomnieć...ale nie ma ludzi nieomylnych.

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    W niedziele będąc w WAW widziałem jak mechanicy coś grzebali dosyć długo przy lewym silniku w SP-LRB. Wiecie coś na ten temat?

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    A Monarch Aircraft Engineering to olbrzymia firma majaca dluga tradycje, możliwości wykonywania najcięższych przeglądów i nawet trenują mechaników lotniczych innych firm. Boeing podpisał z nimi umowy dotyczące obslugi 787 jeszcze zanim pierwszy 787 wzbił sie w powietrze, po prostu znają ich możliwości.
    Natomiast AMS dopiero zaczyna budować swoją tradycję i ma wyjątkowo trudne zadanie jako nowy gracz rzucony przez bezmyślnych decydentów od razu na głębokie wody. Wybór przez LOT nie niemal-swojego AMSu za płotem, ale Monarchu za morzem, to jest kolejny rozdział księgi polskiej głupoty. Wierzę, że kiedyś ten dureń poniesie za to odpowiedzialność.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fazi Zobacz posta
    Nie twierdzę, że oni mogli zapomnieć...ale nie ma ludzi nieomylnych.
    Nie ma ludzi nieomylnych ale czy ta historyjka ma duzo wspolnego z prawda to inna sprawa.
    Wiele rzeczy tu smierdzi ....

  16. #16
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Nie ma ludzi nieomylnych ale czy ta historyjka ma duzo wspolnego z prawda to inna sprawa.
    Wiele rzeczy tu smierdzi ....
    Smutna nagonka medialna...

  17. #17
    Awatar Adik_s

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fernando Zobacz posta
    Wybór przez LOT nie niemal-swojego AMSu za płotem, ale Monarchu za morzem, to jest kolejny rozdział księgi polskiej głupoty. Wierzę, że kiedyś ten dureń poniesie za to odpowiedzialność.
    Eeee, chyba nie masz za dużo wspólnego z zamówieniami publicznymi - mnie to już nie dziwi... W mojej branży standardem jest, że to "duży słynny" startuje w przetargu (bo ma "doświadczenie i potencjał"), a potem "sprzedaje" robotę za 60-75% kwoty (i tak już wyżyłowanej w przetargu) dla tych, co mają ludzi i mogą to zrobić, ale nie mają "doświadczenia" żeby startować samemu (bo poprzednią usługę też im firmował "duży"... itd, koło się zamyka).
    Tak samo tutaj: Monarch ma "doświadczenie" a i tak robotę będzie robił AMS, tyle że za część tej kwoty...
    Sorki za OT.
    aisle seat likes this.
    pozdrawiam,
    Adam

  18. #18
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    Tak samo tutaj: Monarch ma "doświadczenie" a i tak robotę będzie robił AMS, tyle że za część tej kwoty...
    Sorki za OT.
    Nie wiem jak na ziemi, ale w 787 obecny jest pracownik Monarch. Siedzi grzecznie w C.

  19. #19
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Osobiscie nie wierze w te historyjki o bateriach ktorych ktoś zapomniał wyłączyć
    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    ale czy ta historyjka ma duzo wspolnego z prawda
    Potwierdzone od kilku mechaników. Na początku eksploatacji dreamlinera mechanicy z Monarcha próbowali uruchomić APU korzystając z baterii. Tak długo próbowali, że baterie nie nadawały się do dalszego użycia. Najwyraźniej słabo znają system i jego ograniczenia. Gdyby tylko zapomnieli wyłączyć akumulatory, to by ich tak nie obciążało, każdy może coś przeoczyć. Oni działali z premedytacją, a w zasadzie bez właściwej wiedzy i doświadczenia.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Polskie Linie Lotnicze LOT wybrały nagrodzoną wieloma nagrodami, niezależną spółkę Monarch Aircraft Engineering,
    LOT też może pochwalić się wieloma nagrodami przyznawanymi kilka razy do roku, a jest na krawędzi bankructwa.

    A co ma Monarch w Warszawie oprócz mechaników? Jakieś wyposażenie, narzędzia, pomieszczenia? Chyba nic. Ale wpuszczono desant na warszawski rynek i już zaczynają podkupywać mechaników z AMS.
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  20. #20

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    @tango Czyli dlatego LRA nie lata?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •