Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 150
Like Tree50Likes

Wątek: Flota Lotu w 2013 roku

  1. #1
    lizbona
    Goście

    Domyślnie Flota Lotu w 2013 roku


    Polecamy

    witam,

    Jak wiadomo Lot w 2013 roku bedzie w posiadaniu kilku 787. Co sie stanie z 767? Zostana w locie i beda robily mniej prestizowe kierunki, czy beda sukcesywnie przedawane...?

  2. #2
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ja mam cichą nadzieję, że flota LO w 2013 roku wzbogaci się także w kolejne nowe E-jety lub też może zapadnie w końcu jakaś decyzja odnoście Boeingów 737. Fajnie byłoby aby LO w końcu nabył jakieś nowe 738 ( ale to chyba marzenie ściętej głowy...)
    1. Idź na Google Mapy. 2. Daj "Pokaż trasę". 3. Napisz Japan jako miejsce początkowe. 4. Napisz China jako cel. 5. Idź na 43 punkt twojej drogi, a jak sie zaśmiejesz....

  3. #3
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Przecież póki co decyzja jest taka, że będą wymieniane na E195.
    urban787 likes this.

  4. #4
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Słszałem o leasingu dwóch (2) E195 - LNE i LNF. 737 mają być wymieniane na E195 - na pewno 735. IMHO 734 się tak nie opłaca i lepiej by było wziąć jakieś 73G albo 738 - ale to raczej nie realne w najbliższym czasie.

  5. #5
    Awatar Morsnow

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Ja wcale nie jestem zwolennikiem aby LOT miał kupować 738, bo w dużej mierze latało by powietrze. Raczej trudno było by LOT-owi uzbierać te 180 pax na jakiejkolwiek trasie. A jednak koszt eksploatacji 738 jest wyższy niż E95, komfort jak dla mnie dużo większy też zapewnia E95. Jednak konfiguracja 2-2 jest dużo wygodniejsza niż 3-3. Mam nadzieje że LOT jak najszybciej wycofa 734-735 pomimo dużej sympatii do tych konkretnych maszyn.

  6. #6

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    A może tak jednak wymienią stare Boeingi 737 na nowe Airbusy A320? Może wypadałoby nareszcie wspomóc europejski przemysł lotniczy, a nie tylko pompować kasę do Ameryki... i przy okazji wybrać maszynę nowocześniejszą.

  7. #7
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Nie pójdzie w A320 - za drogie by szkolenie było. Co do 737 to kto powiedział, że mają mieć 180 pax? Równie dobrze można ustawić je na 160. A nie wiem czy to 2-2 to jest aż taki dużo komfort dla biznesu - czy oni przypadkiem nie wolą 3-3 z blokowanym miejscem środkowym. A są trasy z takim potencjałem oraz z takim zapotrzebowaniem. Jednak ktoś już teraz zapełnia 734.

  8. #8
    Awatar Dominikt9l

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie zapominajmy, że Embraer i 737 to dwa różne typy samolotów. Embrion jest samolotem regionalnym (Embraer Regional Jet), a Boeingi 737 to samoloty średniego zasięgu.

  9. #9
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dominikt9l Zobacz posta
    Nie zapominajmy, że Embraer i 737 to dwa różne typy samolotów. Embrion jest samolotem regionalnym (Embraer Regional Jet), a Boeingi 737 to samoloty średniego zasięgu.
    O tym właśnie chciałem napisać. Jak dla mnie, dla tak małej linii, jak LOT, nie widzę sensu utrzymywania dla 2-3 kierunków (pod kątem zapełnień) większych samolotów. Jedyny sens widziałbym wtedy, gdyby LOT chciał uruchomić kierunki, do których Embraer nie doleci (np. Nowosybirsk).

  10. #10
    Awatar Dominikt9l

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Przyjmując, że faktycznie za Boeingiem przemawiają niższe koszty to w tym zdaniu nie ma nic głupiego.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    lizbona@ Odpowiedź na swe pytanie uzyskujesz po 18 postach dyskusji 767 mają zostać wycofane, ostatni pod koniec marca 2013 roku Do obecnego rozkładu dokładasz więcej rejsów do Pekinu i nowe rejsy do Tokio, i nawet bez rezerwy na przeglądy wychodzi Ci kalkulacja że Dreamlinerów powinno być conajmniej 6 a nie 5?

    Jeśli tak, to się nie martw, nie tylko Tobie

    --------------

    Flota LOTu w 2013 roku (lato):

    5 787
    <7 734
    ? 735
    >6 E95
    12 E75
    10 E70

    + Eurolot

    >/< oznaczają także "równe", ? oznacza że nie wiadomo czy będą.

    Czy ktoś może rozwinąć lub sprostować? Albo zamilknąć?

    Dzięki
    skorzewski likes this.

  12. #12
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Flota LOTu w 2013 roku (lato):

    5 787
    <7 734
    ? 735
    >6 E95
    12 E75
    10 E70

    + Eurolot

    >/< oznaczają także "równe", ? oznacza że nie wiadomo czy będą.

    Czy ktoś może rozwinąć lub sprostować? Albo zamilknąć?

    Dzięki
    dodam tylko, że dwa kolejne 787 będą na przełomie 2014/2015

    Z tego co kojarzę to LOT też miał 2 opcje i 5 praw na kolejne maszyny z serii 787 (nie wiem jak jest teraz) [2015-2018]
    i 10 praw na EMB (2 opcje już wliczyłeś [4+2=6] EMB 195)

    no i jak dobrze pójdzie to eurolot do tego czasu będzie miał 20 x Q400 + 3 E175 (w tym 2 latające jako rządowe)

  13. #13
    Awatar NovemberYankee

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPPO/POZ

    Domyślnie

    O ile wykorzystanie opcji na E-Jety jest realne, o tyle w wykorzystanie tych na 787 wątpię...
    "I don't care much of where I'm going, because I fly 747 a Boeing"

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    no i jak dobrze pójdzie to eurolot do tego czasu będzie miał 20 x Q400 + 3 E175 (w tym 2 latające jako rządowe)
    W 12 sztukach E75 ktore @Stoarn przypisał PLL LOT, wliczona jest 1 sztuka od K2 (oidp SP-LIK)

  15. #15
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez smnutka Zobacz posta
    O ile wykorzystanie opcji na E-Jety jest realne
    Piróg mówił, że opcje na E-Jety nie będą wykorzystane, bo są nieopłacalne, maszyny wezmą od razu od lessora. Chyba że do tego czasu coś się zmieniło.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    RF i RG miały być w 2014 (mam nadzieję że na lato, helou????, kolejny sezon letni z 5 maszynami???)

    Pierwotna opcja była 7+7 Dreamlinerów, zamieniono na 8+6+5 (cokolwiek te 5 znaczy - tzn. nie option a purchase right; nie wiem czy określono, czy w wersji -800 czy można będzie także -900 zamawiać w ramach tego)

    NE i NF na przełomie tego i 2013 roku od lessora

    NG i Nnastępne - na nieznanej zasadzie, w niewiadomym terminie, ale nie z opcji bo niekorzystna

    12 opcji na E-Jets -> nieaktualne.

    Ostatni 737 (= -400) ma odejść najpóźniej 2015, a może i szybciej.

    Większych od E95 a mniejszych od 787-800 -> przed 2016 nie planują.

    Tak mówił pasażerowi Piróg ostatnio
    -------------

    Czy ktoś wie jakoby E170 miały odejść?

  17. #17
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czy ktoś wie jakoby E170 miały odejść?
    Tak młode samoloty? Raczej nie. Słyszałem tylko o LII że ma być sprzedany i wzięty w ponowny leasing. Nie wiem czy już było, czy dopiero będzie.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    E170 palą stosunkowo dużo na 1 paxa...

  19. #19

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Ale E-Jet'y są dość tanie, a przy tym po prostu nowoczesne i lubiane przez pasażerów. Dobrze, że LOT w nie zainwestował. Co niby innego mogliby wybrać... Suchoja Superjet 100? Jakoś wydaje mi się to nierealne. Może jednak zakupią więcej 787? Czas pokaże, to jednak tylko 'gdybanie'. Ale Dreamlinery mogą być kluczem do sukcesu PLL LOT.

  20. #20
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie


    Polecamy

    Samymi dreamlinerami świata nie podbije i sukcesu nie osiągnie. A przepaść będzie duża między E195 a B787.

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •