Strona 1 z 20 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 387
Like Tree173Likes

Wątek: Zastępstwo LOTu dla floty B787

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie Zastępstwo LOTu dla floty B787


    Polecamy

    Pozwolę sobie załozyc taki temat w celu dyskusji o mozliwych scenariuszach zastapienia B787 w LO przez inne maszyny. Moim zdaniem powiinny to byc albo cztery/pięć sztuk B777-200ER albo cztery/pięć sztuk odnowionych B767-300ER. Jak wygląda rynek storage na B777 ? Na dostawe z lini produkcyjnej nie ma co liczyć. Wydaje mi się, że nawet z nowymi B767 będize ciężko. Chociaż w przypadku zwiększenia produkcji..... kto wie.

    A może tak kilka odnowionych B767 np. po Martinair

    Martinair Holland Fleet of B767 (Stored) | Airfleets aviation

  2. #2
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Po sąsiedzku mają kilka 767 z wingletami, pierwszej nowości to one nie są Production List Search - Planespotters.net Just Aviation tylko czy ktos to zauważy jak retrofit dostaną?

    Faktem jest, że mają inny typ silnika a LOT AMS zajmuje się tylko obsługą lekkką "Boeing B-767 200/300 z silnikami PW4000", zawsze jednak moga się na umieć a części od VV odkupić.

    Po powrocie 787 taki odnowiony 767 mógłby sobie np do Kazachstanu do ALA latać ";-)

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Tylko że wtedy trzeba by zmienic strategię na taka która będzie w stanie zapelnic jednorazowo te 400 miejsc. To dopiero by bylo wyzwanie

  4. #4
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Jak tak dalej pójdzie z 787 to trzeba będzie na gwałt zmienić strategię jak tych pasażerów przewieźć, zapłacić odszkodowania za odwołany rejs, zapewnić nocleg lub przebukować na inne linie zapychając samoloty do FRA, MUC, DUS, AMS, CDG i LHR ... najważniejsze pytanie czy taki klient później do LO wróci.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zastępstwo jest proste: 767, opóźnienie zwrotu PB, (PA?), a w razie jak się temat przedłuży do rozkładu letniego, to wet-lease od kogoś.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    @john45, nie wiem czy zauważyłes ale te "Twoje" samoloty mają bardzo ciekawą konfigurację, w C do Y jest prawie 50/50 % --> 110C 164Y

    tutaj jest rozpiska --> Production List Search - Planespotters.net Just Aviation

  7. #7
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Zastępstwo jest proste: ...
    Koncepcja jest prosta. Ale z wdrożeniem może wyjść jak... jak zwykle?
    For every solution there is a problem.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Z drugiej strony lessorzy mają internet i wiedzą dokładnie że wszyscy 'dumni posiadacze' 787 są w sytuacji dość przymusowej, a co za tym idzie, priorytetem jest utrzymanie ciągłości operacji... więc kwoty leasingów/przedłużenia będą pewnie dość kosmiczne... jedyna pociecha to taka, że to Boeing powinien stawiać.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Kiedy widzisz, ta firma (firma L.) jest w takim stadium cyklu - z przeproszeniem - życia (wiem, brzmi jak okrutna drwina)...
    Cóż, z łatwością można sobie wyobrazić, że ludzie mają teraz na głowie ważniejsze rzeczy od tego, dokąd (i czy w ogóle) będą za pół roku latać jakieś samoloty.
    For every solution there is a problem.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Zastępstwo jest proste: 767, opóźnienie zwrotu PB, (PA?), a w razie jak się temat przedłuży do rozkładu letniego, to wet-lease od kogoś.
    no jeszcze jest kasacja części lotów, co niewątpliwie psuje chęć paxów do kupna biletów u LOT. Bo np PEK 2 razy w tygodniu to jakieś nieporozumienie

  11. #11
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    a ci co się przełamali i kupili bilet LO by zobaczyć tą nową jakość jej nie zobaczą i pytanie czy po raz kolejny zaryzykują i wrócą

  12. #12
    Awatar pawel111

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Mógłby LOT np. też zrobić w 767 taki retrofit, jak w Austrian .

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawel111 Zobacz posta
    Mógłby LOT np. też zrobić w 767 taki retrofit, jak w Austrian .
    robienie retrofitu na kilka tygodni (miesięcy?) to chyba rozrzutność. Myślę, że pasażerom da się wytłumaczyć, że polecą B767 a nie nówką sztuką, bo np. bezpieczeństwo ponad wszystko.
    Natomiast ustabilizowanie rozkładu lotów uważam za rzecz najważniejszą, bo jeśli LOT lata albo nie, to nadaje się najwyżej na czartery a nie na oferowanie regularnych połączeń zarówno to dla ruchu turystycznego, nie mówiąc już o biznesowym.

    PS Sam jestem tego przykładem: 6-7 osób chce lecieć do Azji dając LOTowi zarobić (Y+), ale przy takiej niepewności kupno biletu jest zbyt wielkim ryzykiem. I nie chodzi tutaj tylko o to, że być może LOT plajtnie (bo na szczęście jest chargeback), ale o wielką niepewność czy rejs się odbędzie, czy nie

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    robienie retrofitu na kilka tygodni (miesięcy?)
    Optymista, hehe
    Co tu napisać....

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Optymista, hehe
    masz jakieś wiarygodne źródło info, że to będzie więcej niż kilka miesięcy?

  16. #16
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    masz jakieś wiarygodne źródło info, że to będzie więcej niż kilka miesięcy?
    Problem z akumulatorami mieli jeszcze w 2006 roku. W czasie testów w laboratorium akumulatory zainicjowały pożar. Najlepsze jest to, że spłonęło nie tylko laboratorium, ale cały budynek. Z tego co wiem akumulatory litowo jonowe zawierają w sobie silny utleniacz, więc trudno to cholerstwo ugasić, w związku z tym w 787 nie zastosowano gaśnicy w electronic bay.

    W przypadku linii ANA zwarcie nastąpiło w jednym (!) ogniwie akumulatora, a skutki pożaru dość poważne (nadpalona struktura s-tu). Nie słyszałem do tej chwili, aby inżynierowie ustalili bezpośrednią przyczynę tego incydentu. Podobno wszystkie układy działały prawidłowo, a akumulator jednak się zapalił. W przypadku konieczności ingerencji w strukturę samolotu (zastosowanie innych cięższych, większych ogniw) proces certyfikacji i loty próbne będą się ciągnęły miesiącami.
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  17. #17
    Awatar pawel111

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    robienie retrofitu na kilka tygodni (miesięcy?)
    Nawet jak na tylko tyle, to mogliby później zachować te samoloty np. i rozwijać dalekie połączenia, chyba że nie mają na to kasy.

  18. #18
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawel111 Zobacz posta
    Nawet jak na tylko tyle, to mogliby później zachować te samoloty np. i rozwijać dalekie połączenia, chyba że nie mają na to kasy.
    Jakby mieli kase, to by nie byli na skraju bankructwa
    tartal and Kaczorra like this.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    New York

    Domyślnie

    Ja juz dawno mowilem ze pierwsze co trzeba bylo zrobic po tym jak stwierdzono ze SP LPC nie bedzie latal to przelozyc siedzenia z klasy Eco do LPE a z BC do LPG. Jak sobie pomysle ze jeszcze raz bede lecial PE w takim stanie jakim on jest (mowie tu o wnetrzu) to mnie krew zalewa.

  20. #20
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez john45 Zobacz posta
    cztery/pięć sztuk B777-200ER albo
    Na 777 trzeba by najpierw wyszkolić pilotów...

Strona 1 z 20 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •