Obserwowałem go równocześnie w kamerze KPAE i na FR24. Okazuje się że FR24 jest około 5 minut do tyłu.
Obserwowałem go równocześnie w kamerze KPAE i na FR24. Okazuje się że FR24 jest około 5 minut do tyłu.
Pozdrawiam Marcin (mkonst)
dwa screeny
Reuters podaje powołując się na Boeinga, że "poszło zgodnie z planem". Były członek NTSB ponoć nawet stwierdził, że możliwy jest powrót do służby w kwietniu co wydaje się być zbyt optymistyczne.
UPDATE 4-Boeing 787 takes to sky in first flight check | Reuters
Incydent ANA był lotem krajowym. Tu nie ma znaczenia długość lotu a prawidłowa praca zmodyfikowanej baterii, która miała być przetestowana w tym locie. Dla Boeinga prawidłowy przebieg lotu jest o tyle istotny, że pozwala przeprowadzić dalsze loty testowe (o których zasygnalizowali w artykule) na potrzeby FAA i szybką certyfikację nowej baterii.
787 Functional Test Flight - March 25, 2013 - a set on Flickr
jest tam parę zdjęć z lotu testowego i ciekawy artykuł nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale coś tam piszą o certyfikacji nowych baterii na naszym samolocie
Nikon D90 + Nikkor 18-105mm VR + Sigma 70-300mm, Sony DSC-H5
Istotnie. Z tego, co pamiętam, na testowej maszynie o n-rze bodaj ZA005 (pierwszy z silnikami GeNx) będą się odbywały próby naziemne, mające na celu doprowadzić baterie do stanu powyżej limitów operacyjnych, co spowoduje ich zniszczenie. Na tej podstawie wyciągnięte zostaną kolejne wnioski odnośnie wprowadzonych poprawek.
A może być tak, że LOT będzie pierwszą linią na świecie posiadającą latającego B787 po zdobyciu wszystkich certyfikatów?
Już z tym pierwszeństwem LOTu we wszelkich wymyślnych osiągnięciach nie przesadzajmy.
Gdzieś taki rysunek satyryczny widziałem:
prezes (w domyśle LOT) lub minister "Przygotujcie plan ceremonii przyjęcia dreamlinera z nowymi bateriami!".
No ciekawe nawet jak SP-LRC jako pierwszy przyleci do Polski z nowymi bateryjkami to chyba tak od razu z rejsami za Atlantyk nie ruszy, pewnie znowu będą jakieś loty szkoleniowe, bo pewnie załogi będą sobie chciały przypomnieć to i owo po tych kilku miesiącach kiedy ostatni raz lecieli 787
Nikon D90 + Nikkor 18-105mm VR + Sigma 70-300mm, Sony DSC-H5
Baterie to są w latarce turystycznej. 787 ma akumulatory.
Zakładki