Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 64
Like Tree63Likes

Wątek: [Historia] Losy LOTowskich Iljuszynów 62

  1. #41

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Filmik z Anchorage super! Widać, że polscy mechanicy podchodzą do silników z należytym szacunkiem - w mundurze, pod krawatem i w służbowej czapce z daszkiem.

    A na poważnie: ktoś ma zielone pojęcie, co tam się działo? Co tam mechanik dolewał? I co tam mogli sprawdzać czy naprawiać w tym luku, do którego wchodzili po taśmie bagażowej?
    No jak to, bagnet, poziom oleju i dolewka. Stare silniki Sołowiowa brały olej - patrz filmiki ze startów. Potem jeszcze płyn do spryskiwaczy. W Anchorage pewnie zimowy.

  2. #42
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Stare silniki Sołowiowa brały olej -

    nowe też brały olej Sołowiow D30 KU u - ulepszony
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  3. #43
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Dziękuję za poprawienie. Tak trzymać, panowie.

  4. #44
    Awatar broneq

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Wieliczka KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Potem jeszcze płyn do spryskiwaczy. W Anchorage pewnie zimowy.
    Teściu mi mówił, że do śmigłowców radzieckich lali w wojsku do spryskiwaczy spirytus i że w związku z tym nie było lepszej fuchy w wojsku niż obsługa naziemna śmigłowców
    Może do samolotów radzieckich tez lano spirytus?
    NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR

  5. #45
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    W samolotach wojskowych spirytus był używany do odladzania szyb i chłodzenia układów radioelektronicznych. Jego zbiorniki były plombowane, ale technicy mieli swoje sposoby na obejście plomb
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #46

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Nie prościej było zamiast plombować itp. użyć metanolu?

  7. #47
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    niższa o kilka stopni temperatura wrzenia nawet w warunkach normalnych.
    W moim awatarze jest Górka. W tle.

  8. #48
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    W samolotach wojskowych spirytus był używany do odladzania szyb i chłodzenia układów radioelektronicznych. Jego zbiorniki były plombowane, ale technicy mieli swoje sposoby na obejście plomb
    W PLL LOT w latach `50 XX wieku też używano spirytus do odladzania szyb i śmigieł zawsze zbiornik po locie nawet latem był opróżniony - no przecież na pułapie lodziło w chmurach też
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  9. #49

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Jeśli o temperaturę wrzenia chodzi, to propanol ma jeszcze wyższą, a też niejadalny...

  10. #50

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Łańcut, Poland, Poland

    Domyślnie

    Dla ciekawych - co robiły samoloty LOTu na Alasce w 1987 roku?

    Otóż były to chartery, które latały z marynarzami na wymiany załóg dalekomorskich statków rybackich. Latały również do innych miast: np. do Trelew w Argentynie - via Dakar i Rio de Janeiro, do Vancouver, do Cold Bay, a także do Anchorage. Mój dziadek był na pokładzie w trakcie jednego takich rejsów, pozwolę sobie przytoczyć słowa z jego książki jak wspomina ten lot:

    Jest 2 maja 1988 r. Jedziemy autokarami ze Świnoujścia do Warszawy, skąd LOT-em odlatujemy do Anchorage. Piękny dzień, ciepło, słonecznie, majowo. Co czeka nas na zimnych wodach Morza Beringa? Jaka będzie współpraca z załogą? Rodzi się wiele pytań, na które na razie nie ma odpowiedzi.
    Odprawa na Okęciu przebiega bez problemów. Po odprawie mogę rozpocząć wypłacać załodze dewizową dietę przelotową, wynoszącą ok. 10-12 USD. Kto nie zdąży pobrać jej teraz, otrzyma w samolocie. Startujemy. Kapitan informuje, że polecimy nad biegunem na wys. 10 000 m. z szybkością 900 km na godzinę, a miłe panie stewardesy instruują jak się zachować, w warunkach arktycznej rzeczywistości. Ale jak tam wylądować? Strach pomyśleć. Podróż mija szczęśliwie i po kilkunastu godzinach lądujemy w stolicy stanu Alaska.
    To były ciekawe czasy..

  11. #51

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez filkuz Zobacz posta
    Dla ciekawych - co robiły samoloty LOTu na Alasce w 1987 roku?

    (...)

    To były ciekawe czasy..
    Z tekstu wynika, że były to przeloty non-stop. Teoretycznie możliwe, odległość podobna jak WAW-ORD i rzeczywiście nad biegunem
    Great Circle Mapper

  12. #52
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    W książce "Orły z Podkarpacia" kapitan Władysław Wójcicki w którymś rozdziale wspominał o takim właśnie locie z bodajże Chile. Napotkali nad południowym Atlantykiem bardzo rozległy front burzowy i samolot został uderzony piorunem kulistym. Ciekawostka jest taka, że pasażerami byli właśnie marynarze wracający ze zmiany do Polski i pomimo burzy z wyładowaniami, cała ich uwaga skupiała się na... stewardessach.

  13. #53

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Dla scislosci (niezbyt grzecznie jest poprawiac czyjes wspomnienia - przepraszam!): stolicą Alaski jest Juneau. Natomiast Anchorage jest jej najwiekszym miastem.

    A propos Anchorage - ono chyba bardzo stracilo na znaczeniu jako port lotniczy (podobnie jak np. Gander), gdy samoloty staly sie "naprawde dlugo-dystansowe", tzn. nie musza przysiadac na dotankowanie...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 25-04-2014 o 21:34

  14. #54

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    A propos Anchorage - ono chyba bardzo stracilo na znaczeniu jako port lotniczy (podobnie jak np. Gander)
    Nie wiem czy porownanie z Gander ma tu sens, ruch pasazerski utrzymuje sie w przyblizeniu na tym samym poziomie przez cale dekady, oprocz tego Anchorage pozostaje do tej pory 5-tym najwiekszym portem lotniczym swiata pod wzgledem cargo.

  15. #55
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    gdy samoloty staly sie "naprawde dlugo-dystansowe", tzn. nie musza przysiadac na dotankowanie...
    Gander nigdy nie byl destynacja sama w sobie a jedynie dogodnym portem na tankowanie, Anchorage zawsze byl wazna destynacja z uwagi na ekonomiczne znaczenie Alaski, wydobycie ropy, sprawy militarne, itp.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 25-04-2014 o 23:25

  16. #56
    Awatar broneq

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Wieliczka KRK/EPKK

    Domyślnie

    Temat wygląda na nieco umarły, a ja go sobie tak dziś przeglądnąłem i na mapach googla podglądnąłem miejsca wymienione na początku tematu i tam te Ił-62 nadal stoją. Ja wiem, że wojna itd, ale czy ktoś z Was drodzy forumowicze, myśli nadal o tym, żeby tam polecieć?
    Dodam, że chyba z cywilizowanego punktu widzenia najbezpieczniejszym miejscem zobaczenia Ił-62 na żywo jest wizyta w Lipsku na ulicy Nithego.
    https://www.google.pl/maps/place/Res...7!4d12.3934009

    Nie wiem dlaczego nie widać go na Streetview ale do niedawna był :/ Tak czy tak, w necie są stronki z relacją jak go brali z lotniska i transportowali i montowali i odmalowywali.
    NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR

  17. #57
    Photo Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Streetview jest z 2008 roku natomiast satelita z 2016, więc stoi nadal. Dla potwierdzenia ich stronka IL-62 Leipzig | Gastronomie zum abheben

  18. #58
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    dziadek
    Podaj tytuł Lubie takie książki, jak nie czytałem na pewno przeczytam.
    Gregggor likes this.

  19. #59
    Awatar broneq

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Wieliczka KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Streetview jest z 2008
    Tak masz rację, ale było już nowsze streetview, na którym było pięknie widać już odmalowanego Iła, a potem jakby usunęli te nowsze zdjęcia... dziwne to. Zastanawiam się, czy przyczyna leży po stronie znowu jakiś obaw o terroryzm (samolot w centrum miasta?) czy nie szerzenie nostalgii za DDR (bo w barwach DDRowskiej linii?), czy co?
    NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR

  20. #60
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez broneq Zobacz posta
    Tak masz rację, ale było już nowsze streetview, na którym było pięknie widać już odmalowanego Iła, a potem jakby usunęli te nowsze zdjęcia... dziwne to. Zastanawiam się, czy przyczyna leży po stronie znowu jakiś obaw o terroryzm (samolot w centrum miasta?) czy nie szerzenie nostalgii za DDR (bo w barwach DDRowskiej linii?), czy co?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Google...ncerns#Germany

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •