Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12

Wątek: Embrarer 145.

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie Embrarer 145.


    Polecamy

    Zastanawiałem się ostatnio czy powrót tych samolotów do floty LOT-u miałby sens ? Patrząc na brak Eurolot na krajowach , zakup pięciu takich maszyn byłby dobry ? Jak wy uważacie ?

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie ma sensu.
    Trasy krajowe sa ciagle zbyt krotkie, do tego 145 ma bardzo zawyzone koszta eksploatacji na kazde siedzenie w porownaniu do turbosmiglowca, no i rynek krajowy jest zbyt wrazliwy cenowo, nisko yieldowy (jesli mozna tak pokaleczyc jezyk polski). No i temat juz tu byl dyskutowany.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    No ale jak się to ma do np. 170 które teraz będą latać na tych trasach ?

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    zakup pięciu takich maszyn byłby dobry
    A po co kupowac skoro chyba 3 sztuki jeszcze staly miesiace temu w barwach LOTu czekajace na nabywce.
    Skoro samolot sie ekonomicznie nie sprawdzil jeszcze 2 lata temu to dlaczego nagle mialoby sie cos zmienic?
    E170 ma inne koszta operacyjne.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    A po co kupowac skoro chyba 3 sztuki jeszcze staly miesiace temu w barwach LOTu czekajace na nabywce.
    -LGG, -LGH, i -LGO gdzieś tułają się po Okęciu.

    Koszt godziny pracy ER4 jest mniejszy niż E70, ale koszt fotela większy z uwagi na mniejszą liczbę miejsc do rozłożenia kosztów. Jeżeli przewożą regularnie 45+ pasażerów na danym locie, E70 jest zdecydowanie lepszym wyborem kosztowo. Nie mówiąc już o tym że to są połączenia dla turbośmigłowców.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    No to czy dzisiaj LOT mógłby kupić ATR 72 i latać na krajowjach nimi i czy były by lepsze niż samoloty Eurolotu ?

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    jaki sens takich pytan "cos byloby lepsze"? I nawet nie wiadomo co w tym wypadku znaczy "lepsze".

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Chodzi mi o to czy Lotowi będzie się opłacać latać odrzutowcami na krajowkach ?

  9. #9
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Gdyby się nie opłacało to by nie latali. Krajówki same w sobie są chyba średnio opłacalne, oprócz ruchu p2p ich głównym zadaniem jest feedowanie paxów do swojego hubu. Było już także na forum wałkowane, że E170 są droższe w eksploatacji na krajówkach aniżeli Q400, ale Q400 nie są własnością LOT i trzeba dodatkowo płacić K2 za wykonywanie rejsów, więc wychodzi podobnie. Zredukowano także część połączeń short-haul, dlatego gdyby nie obsługa krajówek to część E170 stałaby bezrobotna w WAW, a to również strata pieniędzy. Chcieli się tego pozbyć, ale jak wiadomo, chętnych niestety brak.

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    Chodzi mi o to czy Lotowi będzie się opłacać latać odrzutowcami na krajowkach ?
    Krajowki to nie jest segment od zarabiania pieniedzy.
    E170 zostaly kupione jako podstawa floty na cala Europe, Taki wariant moze byc tanszy niz kupno i osobne utrzymywanie ATRow tylko na loty krajowe.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 04-01-2014 o 23:58

  11. #11
    Awatar ukash14

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Sulechow

    Domyślnie

    W systemie na trasie POZ-WAW od początku lutego są tylko E70 w systemie. Czy to jest już pewne, czy raczej na tę trasę wrzucą z czasem samoloty Eurolotu?


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ukash14 Zobacz posta
    W systemie na trasie POZ-WAW od początku lutego są tylko E70 w systemie. Czy to jest już pewne, czy raczej na tę trasę wrzucą z czasem samoloty Eurolotu?

    zobaczysz jak wsiądziesz do samolotu - dopiero wtedy jest to pewne. Żeby nie było ze się czepiam podmianki przed samym lotem zdarzają się w każdej linii, w LO na krajówkach bywały nawet bardzo częste. Z kronikarskiego obowiązku dodam ze kupując bilet nie masz w umowie typu samolotu.

LinkBacks (?)

  1. 27-01-2014, 18:45

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •