Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree6Likes

Wątek: Rotacja embrarerów 170.

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie Rotacja embrarerów 170.


    Polecamy

    Witam , ostatnio zadaje wiele pytań ponieważ dopiero wchodzę w świąt lotnictwa. Ostatnio śledzę na fr24 samoloty polskich lini lotniczych, i zauważyłem coś dziwnego. Jako że latam embrarer 170 w fsx , skupiłem się na siedzeniu tego typu samolotu. Kiedy wchodzę w SP-LDD czy który kolwiek 170 widzę że średnio oddają 3 loty dziennie a niektóre są takie , że samolot dolecial do Warszawy a kolejna jego trasa jest ze Szczecin. I nie wiem czy jest to wina tej strony czy naprawdę taka jest rotacja tych samolotów, ale lot z warszawy do Szczecina bez pasażerów tylko po to by polecieć ze Szczecina, jest chyba zbyt trudny do wyobrażenia.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    Witam , ostatnio zadaje wiele pytań ponieważ dopiero wchodzę w świąt lotnictwa. Ostatnio śledzę na fr24 samoloty polskich lini lotniczych, i zauważyłem coś dziwnego. Jako że latam embrarer 170 w fsx , skupiłem się na siedzeniu tego typu samolotu. Kiedy wchodzę w SP-LDD czy który kolwiek 170 widzę że średnio oddają 3 loty dziennie a niektóre są takie , że samolot dolecial do Warszawy a kolejna jego trasa jest ze Szczecin. I nie wiem czy jest to wina tej strony czy naprawdę taka jest rotacja tych samolotów, ale lot z warszawy do Szczecina bez pasażerów tylko po to by polecieć ze Szczecina, jest chyba zbyt trudny do wyobrażenia.
    To różnego rodzaju błędy związane z FR24. Albo nie złapał się w zasięg sieci radarów, albo dane lotu są źle ustawione, itd. Nawet jeśli samolot leci pusty to oczywiście jest na radarze, więc musiałby na kołach jechać

    EDIT: A co do 3 lotów dziennie to nie znam się, ale jest zima. Wykorzystanie maszyn na pewno odbiega mocno od 100%.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Właśnie też sobie pomyślałem jak samolot się tam znalazł nie lecąc i mam pytanie ,czy dany samolot ma okreslone porty docelowe do których zazwyczaj lata, czy to tylko fantazja składających siatkę ?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W ramach jednego typu (np. E170) - obecnie, w PLL LOT, nie ma żadnych szczególnych warunków, które nakazywałyby kierowanie konkretnych egzemplarzy na dane trasy. Nie ma zupełnego widzimisię - samoloty mają okresowo przeglądy, krótsze bądź dłuższe, i idealny dispatch jest taki, żeby jak najwięcej przeglądów udało się zrobić wtedy, gdy popyt jest najmniejszy (wtorki, środy, sobota od popołudnia do niedzieli popołudnia - zamiast poniedziałków, piątków i niedzielnych wieczorów; miesiące zimowe zamiast letnich).

    W związku z niewielką liczbą Boeingów 737-400 we flocie, rotacje dla tego typu są dość przewidywalne (generalnie: 1/ WAW-LHR-WAW-LHR-WAW-(TLV); 2/ TLV-WAW-MAD-WAW-LHR i 3/ LHR-WAW-KBP-WAW-BRU-WAW-(TLV)), ale to też w ramach max kilku dni.

    Choć oczywiście u innych przewoźników takie sytuacje, że maszyna bądź grupa jest przypisana do trasy/rozkładu, zdarzają się często, z przyczyn technicznych, wizerunkowych bądź prawnych (np. A320 Alitalii EI-DSC należy formalnie do Alitalia Express po to, żeby nie oddawać konkurencji slotów, które niegdysiejsze Alitalia Express miało na Linate - to i latał bardzo długo codziennie rano z Linate, i potem do Warszawy, a potem na Linate 2 razy; najnowsze A319 CSA OK-NEP/OER/PET w związku z lepszym wyposażeniem kabiny latały na trasach dalekich; A340 HB-JMJ Swiss'a promował trasę do San Francisco na kadłubie, i przez okres promocji latał na zmianę do SFO i BOS (żeby w 2 doby zdążyć zrobić 2 rotacje); u wielu przewoźników z większymi flotami (np. SAS, United, Emirates) w ramach jednego typu można spotkać kilka konfiguracji siedzeń, i wtedy konkretne konfiguracje są przypisane do trase).

    Gdy w LOT latały SP-LLB i LLC (te z wygodniejszą konfiguracją 147 siedzeń) częściej je puszczano białym kołnierzykom do Londynu i Brukseli, a rzadziej do Madrytu, Wiednia, Aten, Stambułu czy Frankfurtu.
    moraw2008, damkow79 and Zorro_gppl like this.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Więc raczej nie spotka się 170 na trasie do londynu ? I teraz raczej będą latac na krajowkach. I mam jeszcze pytanie czy jest jakąś różnica pomiędzy 170 a 175 na przypisywaniu tras ,czy raczej są one traktowane jak jeden i ten sam samolot ?

  6. #6
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Do Londynu z Embraerów do raczej tylko E195. Tak poza tym to LO lubi nawet w ostatniej chwili zmieniać typ embriona, więc podchodzą do tego dosyć elastycznie, a w rozkładzie można zobaczyć zarówno np. E70 (jako najbardziej prawdopodobny, choć nie w 100% pewny typ) jak i EQV (czyli z góry założone, że typ samolotu będzie się zmieniał w zależności od potrzeb/dostępności)
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    To no ulubiony samolot więc dlatego pytam. A czy piloci z 170 mogą latać na 175 czy 195 ?

  8. #8
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Więc pilot i załoga embrarerów przychodza do pracy i raz dostają 170 a raz 195 ?

  10. #10

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    Więc pilot i załoga embrarerów przychodza do pracy i raz dostają 170 a raz 195 ?
    IMHO to nie. 195 latają załogi z wyższą pozycją na liście starszeństwa, poza tym LOT przestał 'mieszać' typy, od czasu, kiedy pewien kapitan zatankował E70 ilością paliwa przeznaczoną dla ołówka.

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    IMHO to nie. 195 latają załogi z wyższą pozycją na liście starszeństwa, poza tym LOT przestał 'mieszać' typy, od czasu, kiedy pewien kapitan zatankował E70 ilością paliwa przeznaczoną dla ołówka.
    Ciekawe dokąd dolecial

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    Ciekawe dokąd dolecial
    Wylądował na oparach (sic!) i śmieszne to nie było, ani dla pasażerów, ani dla lotnika...

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Mim zdaniem E70 to najlepszy i najladniejszy że wszystkich embrarerów. I dlatego mam pytanie czy komuś jeszcze on sie podoba ? Bądź czy kogoś coś zaskakuje w tym samolocie ?

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    IMHO to nie. 195 latają załogi z wyższą pozycją na liście starszeństwa, poza tym LOT przestał 'mieszać' typy, od czasu, kiedy pewien kapitan zatankował E70 ilością paliwa przeznaczoną dla ołówka.
    195 i 170 to nie mieszanie typow. LOT nigdy typow nie mieszal, kapitan byl swiezo po przejsciu na nowy typ i odezwaly sie nawyki z poprzedniego (problem zreszta nie polegal na zlym zatankowaniu, a na zlym zarzadzaniu lotem). Piloci lataja na jednym jak i na drugim, zaleznie od potrzeb.
    symbian likes this.

  15. #15
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    IMHO to nie. 195 latają załogi z wyższą pozycją na liście starszeństwa, poza tym LOT przestał 'mieszać' typy, od czasu, kiedy pewien kapitan zatankował E70 ilością paliwa przeznaczoną dla ołówka.
    To żeś kolego popłynął. Zabrzmiało to tak jakby piloci z 145 latali na ejetach, a nigdy tak nie było.
    Poza tym takie gadanie głupot ze sobie wziął i zatankowal tak jak na starym typie inny samolot na którym zaczął latać to bzdura. Jest coś takiego jak operacyjny plan lotu gdzie masz napisane ile ma być minimum paliwa. Latanie samolotem to nie jazda samochodem: raz volvo raz Mercedes. Żeby zacząć latać na typie latasz ileś odcinków pod nadzorem nie wspominając o innych obostrzeniach. To co się zdarzyło ze wylądowali na rezerwie to było spowodowane czymś zupełnie innym.

    I nie ma czegoś takiego ze na 195 latają z wyższej pozycji na liście starszenstwa. Każdy lata na tym co mu się trafi (chodzi o wersję, egzamplarz a nie typ).

  16. #16

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Masz rację, pisałem 'na szybko' i nie wyraziłem się do końca precyjnie.
    Zorro_gppl likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Czy to prawda że Lot wycofa wszystkie 170 do 2015 ?

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2014

    Lightbulb

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    Czy to prawda że Lot wycofa wszystkie 170 do 2015 ?
    z tego co wyczytałem z planu restrukturyzacji przedstawionego "kochanej" Unii - z którego część zapisów ujrzała światło dzienne to TAK

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Też to czytałem, i mi bardzo smutno :'( Pięknie wyglądaja 170 w nowym malowaniu. I zastanawiam się dlaczego Lot to robi. Bo będą mieć samoloty 100 miejsc w górę.

  20. #20
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez passenger57 Zobacz posta
    z tego co wyczytałem z planu restrukturyzacji przedstawionego "kochanej" Unii - z którego część zapisów ujrzała światło dzienne to TAK
    to co jest zapisane w planie to jedno a to co zrobią to drugie, papier wszystko przyjmie ";-)

    dla przypomnienia w maju 2013 chciano sprzedać 6 x E70 + 3 x E45 a samoloty sa nadal na stanie
    alacherbauer likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •