Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree6Likes

Wątek: Flota LOT CARGO

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie Flota LOT CARGO


    Polecamy

    parę dni temu założyłem temat ale nie spodobał się moderatorowi, bywa

    głównym pytaniem yło czy LOT powinien mieć flote cargo zwłaszcza w temacie exportu "naszych" produktów w świat ale i nie tylko

    LOT Cargo umacnia pozycję lidera na polskim rynku przewozów towarów drogą lotniczą. Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku zanotował aż 17% wzrostu. Wynik ten potwierdzają badania World ACD – światowego eksperta w zakresie gromadzenia i przetwarzania danych z rynku ładunków lotniczych.
    W pierwszym półroczu 2014 roku Biuro Cargo i Poczty Polskich Linii Lotniczych LOT zanotowało 17-procentowy wzrost wolumenu przewozów z Polski w porównaniu do analogicznego okresu w minionym roku. Dane pochodzą z raportu, który opublikował World ACD – firma, która gromadzi i przetwarza dane przewozowe większości linii lotniczych na świecie. Takie wyniki na wciąż rosnącym rynku przewozu towarów drogą lotniczą plasują LOT Cargo na pozycji lidera w Polsce. Sukces ten zapewnił tzw. „efekt Dreamlinera”, czyli zwiększenie oferowania powierzchni ładunkowej możliwe w samolotach Boeing 787, których operatorem jest LOT. Zdecydowana większość transportu cargo na pokładach LOT-u jest przewożona właśnie Dreamlinerami.

    Ponad 80% naszego transportu cargo przypada na Dreamlinery. Sześć maszyn jakimi dysponuje LOT w sezonie letnim oferuje łączną ładowność ponad 60 ton towarów możliwych do przewiezienia każdego dnia. Wykorzystujemy te możliwości na wszystkich trasach, w tym czarterowych, ale w szczególności na regularnych rejsach dalekiego zasięgu do USA, Kanady i Chin” – mówi Mariusz Kuczek, Dyrektor Biura Cargo i Poczty LOT. „Rynek przewozów cargo i poczty w Polsce i Europie Centralnej systematycznie rośnie. Przewiezienie ponad 3 tysięcy ton ładunków cargo na pokładach samolotów LOT-u z Polski daje nam pozycję lidera, a naszym klientom zapewnia przewagę konkurencyjną ” – dodaje Mariusz Kuczek.

    Dzięki dynamicznemu wzrostowi narodowy przewoźnik przekroczył już 20% udziału w Polskim rynku przewozów cargo.

    Biuro Cargo i Poczty Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. oferuje swoje usługi od 1995 roku.

    Dowodem wysokiej jakości usług jest Certyfikat Zgodności Systemu Jakości z normą ISO 9001-2000 wystawiony przez firmę Lloyd’s Register Quality Assurance. Biuro Główne LOT Cargo mieści się w Warszawie przy ul. 17 Stycznia 39 i w Terminalu Cargo przy ul. Wirażowej 35. Posiada również oddziały na terenie Polski w Krakowie i we Wrocławiu oraz za granicą w Mińsku, Nowym Jorku i Chicago. Usługi cargo oferujemy przez sieć agentów i przedstawicieli na całym świecie, od Dalekiego Wschodu, przez Europę, Afrykę, aż po Amerykę Północną i Południową.

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    To teraz już wiemy, dlaczego B787 podczas startu często używają max. mocy silników.
    300. Dywizjon Bombowy im. Ziemi Mazowieckiej

  3. #3
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Skoro LOT odnotowuje dość znaczny wzrost przewozów Cargo, to może trzeba pomyśleć nad pozyskaniem jakiegoś samolotu cargo? (konwersja pasażerskich 767 na wersje towarowe to chyba za droga i nie warta świeczki zabawa)

  4. #4
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Myślę, że to jednak drobna różnica oferować 60 ton na kilku samolotach w kilku kierunkach dziennie a oferować pewnie dobrze powyżej 60 ton w jednym samolocie.
    Zorro_gppl and Lukasz like this.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grimson Zobacz posta
    To teraz już wiemy, dlaczego B787 podczas startu często używają max. mocy silników.
    Ja w temacie PEK kilka razy wspominałem o dużych ilościach cargo w kontekście opłacalności połączenia tj pisząc o tym ze nie tylko pax i LF sie liczy.
    Jak ostatnio wracalem to samolot byl zaladowany po dach

  6. #6
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    taki tam jeszcze obrazek odnosnie 787




  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    JEŻELI już się w to LOT ma bawić (póki co - duże "IF") to opcji sprzętowych nie ma dużo. 737 cargo za dużo nie ma, a te które są to maszyny "pełnoletnie" lekko licząc 767 - także musiały by być przerabiane - ergo też nie najnowsze plus problemy logistyczne - ponowne szkolenie załóg. Co pozostaje? Najlogiczniejsze - 777F! Krótkie przeszkolenie pilotów bo 777 i 787 to wariant (no powiedzmy, ale regulatorzy na to poszli nie wiedzieć czemu ). Minus poważny - dłuuuga kolejka chętnych na te samoloty! Ale czy LOT byłby w stanie zapełnić ponad 100 tonową maszynę? Dobre pytanie! Następny pod względem ładowności samolot bo 70t - i taki miałby chyba tutaj sens to A330F! Ale ze względów logistycznych chyba raczej nie wchodzi w rachubę. I co najważniejsze - w lotach cargo wcale nie chodzi zapełnienie na trasach wyłącznie do bazy! Mamy wiele lotów np. USA-Doha przez Europę, a towar leci tylko z USA do Europy... Ale to musiałby management podziałać odpowiednio...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8
    Awatar WuMike

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Gdynia / 3M

    Domyślnie

    Dosyć ciekawy temat z cargo, który zawsze mnie "kręcił".

    Według mnie LOT powinien koniecznie przekonwertować wszystkie pozostałe zamówienia / opcje B787 na wersję -9. Pisałem już o tym, że korzyści wynikające z tego - przy dobrym zarządzaniu - szybko powinny zbilansować wyższy koszt zakupu.

    Druga rzecz: nie wiem, czy LO miałby odwagę wejść na trasy nie z bazy. Temat do analizy. Jeżeli jednak są rozważane nowe kierunki wykorzystujące 787, to na poziomie analizy, trzeba by wziąć również cargo pod uwagę. Tutaj otwiera się furtka przede wszystkim na takie kierunki, jak LAX/SFO, YUL, DEL, ICN, NRT/HND, PVG, może też SIN, SZX/HKG, SGN/HAN.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WuMike Zobacz posta
    Dosyć ciekawy temat z cargo, który zawsze mnie "kręcił".

    Według mnie LOT powinien koniecznie przekonwertować wszystkie pozostałe zamówienia / opcje B787 na wersję -9. Pisałem już o tym, że korzyści wynikające z tego szybko - przy dobrym zarządzaniu - szybko powinny zbilansować wyższy koszt zakupu.
    Pewnie masz rację. Podejrzewam jednak, że LOT ma wynegocjowaną b.dobrą cenę na 788 i przy zamianie na 789 musiałby sporo dopłacić.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    wydaje mi się, że jednak trzeba na USA obstawiac w aktualnej sytuacji geoploitycznej - EWR - powrót, IAD - nowe. Czy do MIA (szczegolnie na zime) Dreamliner by sie wyrobil w 24h rotacje?

  11. #11
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    Skoro LOT odnotowuje dość znaczny wzrost przewozów Cargo, to może trzeba pomyśleć nad pozyskaniem jakiegoś samolotu cargo? (konwersja pasażerskich 767 na wersje towarowe to chyba za droga i nie warta świeczki zabawa)
    Zakładając, że jest obecnie przy granicy przepustowości znaczy się? Bo liczby absolutne możemy sobie tylko wydedukować.
    Mamy podane 60 ton możliwośc dziennie. I przewiezione z Polski 3k ton - w pół roku założmy. Dwa razy po dwa (do roku i na rejsach powrotnych) mamy 12k ton przewiezione wobec 22k możliwości które będą się zwiększały wraz z każdym kolejnym 787.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WuMike Zobacz posta
    czy LO miałby odwagę wejść na trasy nie z bazy.
    Ale czy (bez ironii) tylko odwaga LOT-u by tu decydowala?

  13. #13
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    BTM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    parę dni temu założyłem temat ale nie spodobał się moderatorowi
    Zapewniam Cię, moderator nie ma stosunku emocjonalnego to tego tematu.
    Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 12-08-2014 o 22:20
    martineho and egon.olsen like this.
    Pozdrawiam
    dyziojr


  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WuMike Zobacz posta
    Według mnie LOT powinien koniecznie przekonwertować wszystkie pozostałe zamówienia / opcje B787 na wersję -9. Pisałem już o tym, że korzyści wynikające z tego - przy dobrym zarządzaniu - szybko powinny zbilansować wyższy koszt zakupu.

    Druga rzecz: nie wiem, czy LO miałby odwagę wejść na trasy nie z bazy. Temat do analizy. Jeżeli jednak są rozważane nowe kierunki wykorzystujące 787, to na poziomie analizy, trzeba by wziąć również cargo pod uwagę. Tutaj otwiera się furtka przede wszystkim na takie kierunki, jak LAX/SFO, YUL, DEL, ICN, NRT/HND, PVG, może też SIN, SZX/HKG, SGN/HAN.
    Ja juz od dawna powtarzałem, że pieniążki nie zarabia sie tylko na przewożeniu paxów, może jednak dla mających wkrótce nastąpić decyzji politycznych, Lot powinien byc przygotowany i jakieś wznowienie lotów stricte cargo do ameryki północnej, powinien poszukać.

  15. #15
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Czy czasem BA nie wyzbywa się samolotów cargo, a Air France nie sprzedaje udziałów w Martinie? No faktycznie biznes rewelacja... Niestety trend ogólnoświatowy jest taki, że linie rezygnują z cargowców na rzecz odmładzania floty (nowsze samoloty jak np nasz 787 mają dużo większą pakowność cargo w stosunku do poprzedników jak 767). Samolotów stricte cargo (nie mówię o kurierach) lada moment będzie tyle co kot napłakał.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Krótkie przeszkolenie pilotów bo 777 i 787 to wariant (no powiedzmy, ale regulatorzy na to poszli nie wiedzieć czemu ).
    Przepraszam za offtop ale czemu mieli na to nie pójść?

  17. #17
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    (...) Niestety trend ogólnoświatowy jest taki, że linie rezygnują z cargowców na rzecz odmładzania floty (nowsze samoloty jak np nasz 787 mają dużo większą pakowność cargo w stosunku do poprzedników jak 767). Samolotów stricte cargo (nie mówię o kurierach) lada moment będzie tyle co kot napłakał.
    No to w takim razie LOT powinien już teraz myśleć o 787-9 lub może nawet 777...

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Ja mialem wrazenie, ze te loty na 762 z Hamilton sa na zlecenie LOTu. Podobnie KTW-KBP na Antku. Brak floty cargo nie musi oznaczac braku operacji. Przy szczytach przewozowych latal Drimek to Tbilisi ze wzgledu na cargo, ba - cargo latalo na siedzeniach przykryte plachtami zamiast pax. Dla sporadycznych gorek w przesylkach jest masa sposobow, nie trzeba od razu grubasow pod cargo brac za grube pieniadze...

  19. #19
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Owszem, ale zależy co to za cargo... Nie wszystko da się upchać zamiast paxów na fotele, to raz, a dwa, nawet jeśli się da, to nie uważasz, że szkoda tychże foteli, do takich celów? Skrzynki z jabłkami/częściami/ etc. też wozisz na fotelach w samochodzie?
    Poza tym, skoro LOT poważnie myśli o dalekim wschodzie, to bez "grubasów" się nie obejdzie, bo jak konkurencja lata tam na A380/B777, to my wiele na 787-8 nie zwojujemy...

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, tylko podstawowa kwestia jest taka, czym te kontenery czy palety wypelnisz... Te linie maja albo ogromne huby cargo, albo ze wzgledu na lokalizacje wszystko w zasadzie idzie przesylka lotnicza lub statkiem (mysmy nawet serwery do Qataru wysylali jako air cargo)... Tu jest dokladnie jak z paxami, majac flote regionalna na Q400 i EMB nie bedzie czym tego wypelnic po prostu...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •