Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 46
Like Tree34Likes

Wątek: Koniec z E170

  1. #21

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolejny koncert życzeń... ��
    Może załóżcie odrębny wątek a ten zostawcie na merytoryczne posty dotyczące E170
    Stoarn and Rafal like this.

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Zastanawiałem się nad tym, ale jest tyle tej "merytoryki" w tym wątku i pewnie będzie niewiele więcej, że szkoda coś nowego zakładać. Pytanie dotyczyło merytorycznych pomysłów co dalej z E70, a chcę zauważyć, że temat dotyczy końca E70 a nie ich eksploatacji. Aaben napisał sensownego, merytorycznego posta w odniesieniu do E70 i WAW, Stoarn również pisał co mogą robić E70, zaś...

    Sebek Peterson napisałeś najbardziej merytoryczny post w tym temacie.

    Ja ze strony kolegów, bardziej spodziewałem się szukania rozwiązań i propozycji typu LCY utrzymania LUX, ewentualnie może jakiegoś oferowania z regionów, a nie bezsensownego posta o tym, że można zrobić nowy temat. Pewnie, że można ale pytanie czy ma to sens? Koncertem życzeń tego też bym nie nazywał, ale próbą znalezienia zatrudnienia dla tych samolotów jeśli jest jakiś cień szansy na to by pozostały w LO, a nie podzieliły losu E45.

    Wiadomo, że LOT powinien skupić się na większych maszynach, tylko zasadnicze pytanie jest właśnie takie, czy można jakoś sensownie zagospodarować E70 czy lepiej się ich pozbyć? Może LCY może LUX to właśnie takie kierunki dla których warto trzymać E70?

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Jeśli LOT chce utrzymać transferowych paxów z regionów typu SSZ, albo taki HAM, to te maszyny odejmą tych kilka minut z całkowitego czasu lotu, przez co i zwiększy się możliwość przesiadek (bo będą już możliwe systemowo) lub będzie maszyna do zastępowania innych podobnych wielkościowo, przez co nie będzie wielkich strat czasowych w siatce

  4. #24

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    SSZ -> rozumiem, że chodzi o SZZ? ;-)

  5. #25

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Być może wizją dla E70 byłoby uruchomienie jednak (mimo wszystko) secondary huba w Krakowie. Czyli wysłać E70 z Krakowa do miejsc transferowych i wyrzucić część TATLi do Krakowa (zwłaszcza tych słabych jako OD z Warszawy). Zapleść to tak, by był np. JFK 3w, EWR 7w i dopełnione np. KRK - JFK 3w (z rotacją WAW-JFK-KRK-JFK-WAW). Cały sektor wschód-południe możnaby feedować przez Kraków. Dodatkowo być może trochę ruchu typu wschód-zachód lub północ-południe. W końcu Kraków już dziś ma ruch porównywalny do Wawy kilka lat temu.

    Pozdrawiam, Adam

  6. #26

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Ja myślę, że aktualnie w LO jednak używają Excela i Ja się do tego odwołam. Myślę, że kluczowym pytaniem jest co się bardziej opłaca: utrzymywanie tylko jednego typu (E175) i latanie z niższym LF i większym spalaniem na najsłabszych kierunkach czy posiadanie dwóch typów (E170, E175) i lepsze dopasowanie do siły kierunku. Druga możliwość to też większe trudności operacyjne (podmiany, etc.).

    Coraz bardziej czuje i marzę, że nowa flota regionalna to będą Embraery E2, a więc właściwie E175-E2 (88 miejsc vs 82 miejsca obecnie przy pitch 31) oraz E195-E2 (132 miejsc vs 112 miejsc obecnie przy pitch 31). Jeśli chodzi o LCY to tylko E175 i E190 mogą tam latać, więc zostałby tylko E175-E2, chyba że LOT zdecyduje się na wszystkie nowe E-2 ale w to wątpię. Struktura floty wyglądałaby zatem docelowo tak: E175-E2, E195-E2, B737 MAX8, B787-8/9. Jak dla mnie, dobrze. Za Embraerami przemawia jeszcze serwis na miejscu, z którego LOT AMS czerpie dodatkowe przychody (British Airways, ...).

  7. #27

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Od kiedy emb maja malowanie Ptasieko mleczka bo dzisiaj z daleka widzialem jak kolowal

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LDF od początku akcji

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  9. #29
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Ja też chciałbym jako pasażer latać E170, najlepiej w pierwszym rzędzie. Ale gdybym był dyrektorem tego portu chciałbym wprowadzić dopłatę do wszystkich operacji poniżej 130 pax.
    Z takiego ORD, czy EWR nadal latają ołówki, a idąc Twoją logiką należałoby je stamtąd natentychmiast wycofać, albo obłożyć dodatkowymi opłatami Faktycznie problem przepustowości jest palący, ale popełniasz jeden błąd logiczny - zastępując DH8 czy E70 na przykład 738 zwiększasz oferowanie w tym samym przedziale czasu, ergo, bardziej zapychasz port i najbardziej krytyczne elementy infrastruktury, czyli paszporty i tranzyt.
    Stoarn and STYRO like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #30

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Być może wizją dla E70 byłoby uruchomienie jednak (mimo wszystko) secondary huba w Krakowie. Czyli wysłać E70 z Krakowa do miejsc transferowych i wyrzucić część TATLi do Krakowa (zwłaszcza tych słabych jako OD z Warszawy). Zapleść to tak, by był np. JFK 3w, EWR 7w i dopełnione np. KRK - JFK 3w (z rotacją WAW-JFK-KRK-JFK-WAW). Cały sektor wschód-południe możnaby feedować przez Kraków. Dodatkowo być może trochę ruchu typu wschód-zachód lub północ-południe. W końcu Kraków już dziś ma ruch porównywalny do Wawy kilka lat temu.

    Pozdrawiam, Adam
    To już bardziej będzie się KTW nadawało niż KRK jeśli już mówimy o fantastyce

    Tapnięte..


  11. #31

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta

    Coraz bardziej czuje i marzę, że nowa flota regionalna to będą Embraery E2. Struktura floty wyglądałaby zatem docelowo tak: E175-E2, E195-E2, B737 MAX8, B787-8/9. Jak dla mnie, dobrze. Za Embraerami przemawia jeszcze serwis na miejscu, z którego LOT AMS czerpie dodatkowe przychody (British Airways, ...).
    Popieram, argumentując dodatkowo, że nowa generacja silników w E2 - silnik PW geared z głównym wentylatorem ze spowolnionymi obrotami poprzez zastosowanie przekładni zamontowanej na głównym wale, jest w gruncie rzeczy połączeniem silnika śmigłowego z odrzutowym. Wtedy nie będzie sensu rozdzielać floty na typy odrzutowe i śmigłowe, nie będzie już różnicy w spalaniu paliwa- wszystkie można zastąpić jednym typem samolotu. A dla LOTU segment 80 miejsc będzie dalej potrzebny, może już nie jako podstawa działalności, ale dla strategii dowożenia z mniej popularnych miejsc, których nie brakuje.
    Stoarn likes this.

  12. #32

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Z takiego ORD, czy EWR nadal latają ołówki, a idąc Twoją logiką należałoby je stamtąd natentychmiast wycofać, albo obłożyć dodatkowymi opłatami Faktycznie problem przepustowości jest palący, ale popełniasz jeden błąd logiczny - zastępując DH8 czy E70 na przykład 738 zwiększasz oferowanie w tym samym przedziale czasu, ergo, bardziej zapychasz port i najbardziej krytyczne elementy infrastruktury, czyli paszporty i tranzyt.
    Źle identyfikujesz aktualne wąskie gardła przepustowości na shorthaul u nas i dlatego dochodzisz do nieuprawnionych wniosków... Oczywiście port trzeba dopasować jeżeli masz 70 siedzeń na operację vs 180 siedzeń na operację ale jest to o wiele mniej bolesne niż obsługa 1 samolot 180 pax vs 2,5 samolotu na 70 pax. Zresztą LOT próbuje to szybko naprawić i osobiście kibicuję, bo tylko pozbywając się większości E70/75 i DH8D pęknie w WAW 20 mln pax.

    Dziękuję za porównanie do EWR i ORD.

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na pewno mamy za małą liczbę operacji na godzinę.

    Widać do doskonale gdy się codziennie śledzi LOTowski rozkład - LOT dynamicznie zmienia godziny rozkładowych wylotów o 5-15 minut w ramach jednej fali, co powoduje często utratę MCT do przesiadek a także inne komplikacje dla pasażerów...

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  14. #34
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    To już bardziej będzie się KTW nadawało niż KRK jeśli już mówimy o fantastyce
    Abstrahująć od tej pasjonującej dyskusji chętnie przeczytałbym argumenty do tej tezy
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Abstrahująć od tej pasjonującej dyskusji chętnie przeczytałbym argumenty do tej tezy
    +
    1. Brak ograniczeń środowiskowych i przestrzennych
    2. Nowy i długi RWY
    3. Możliwości bezproblemowej rozbudowy Cargo i terminali pasażerskich
    4. Możliwości budowy drugiego niezależnego RWY
    5. "Środek" południowej Polski, pomiędzy Krakowem i Wrocławiem, w pobliżu GOP, ROW i Zagłębie Ostrawskie w Czechach, bliskość A1, S1 i A4.

    -
    1) Brak szybkiej kolei pasażerskiej i cargo (póki co ogólny brak kolei)
    2) Znaczne oddalenie od centrum (można poprawić dzięki inwestycji w kolej i drogi)
    3) Brak infrastruktury parkingowej, hotelowej

    Trzeba jednak zaznaczyć, że jeśli Katowice byłyby doinwestowane przez rząd (szybka kolej, infra) to jest szansa na znaczny rozwój Katowic pod wieloma płaszczyznami, gdyż jakiekolwiek przyszłe ograniczenia wynikają wyłącznie z braku infrastruktury a nie ograniczeń przestrzenno-środowiskowych.
    Ogólnie jednak dyskusja jest zbędna, bo LOT nie zamierza lokować w KRK czy KTW swoich E70.
    Stoarn and vivere like this.

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Ogólnie jednak dyskusja jest zbędna, bo LOT nie zamierza lokować w KRK czy KTW swoich E70.
    Dyskusja odjechała daleko do Kato, lecę dzisiaj ja i w niedzielę wracam, w obie strony Embraerem 170, cieszę się z,maszyny, ale to już moje ostatnie nią loty póki co

    I tak do tematu wracamy.

    Dzisiaj zaplanowana jest praca dla 4-5 E70 zależnie od pory dnia.
    Inter likes this.

  17. #37
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Zabawna jest ta dyskusja - jak wykorzystać E170 :-D ludzie... LOT ma za mało samolotów, jeszcze w tamtym sezonie dawaliśmy radę ale w tym roku jak sie zepsuje samolot to nie ma na podmianę...


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    aTko likes this.

  18. #38

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Chyba nikt nie chce aby podzieliły losy E145, o to chodzi.
    STYRO likes this.

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Jeśli chodzi o LCY to tylko E175 i E190 mogą tam latać, więc zostałby tylko E175-E2, chyba że LOT zdecyduje się na wszystkie nowe E-2 ale w to wątpię.
    Na LCY są jakieś ograniczenia do E170 czy chodzi o zasięg? Na FR24 widzę, że latają tam E170 więc skąd te ograniczenia?

  20. #40

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Na LCY są jakieś ograniczenia do E170 czy chodzi o zasięg? Na FR24 widzę, że latają tam E170 więc skąd te ograniczenia?
    Taki trochę skrót myślowy, daleko posunięty. Tym samolotem LOT musiałby mieć bardzo wysokie ceny oraz LO raczej chce wyjść z tego modelu, więc nie brałem go pod uwagę (patrząc też na to czym LO lata na LHR).

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •