Strona 26 z 44 PierwszyPierwszy ... 16 24 25 26 27 28 36 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 501 do 520 z 870
Like Tree859Likes

Wątek: Q400 w LOT

  1. #501
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Każda ilość sztuk kurła LICZBA zadowala :v bo ja lubię te pierdoloty. Na trasach do 1h

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    No właśnie, ja tez nie rozumiem tej nienawiści do Dashy.
    Na max. 2-godzinnych trasach nie są takie tragiczne, każdy nowy samolot we flocie cieszy dopóki oznacza sensowny (i to słowo chciałbym bardzo mocno podkreślić) rozwój przewoźnika.
    Oczywiscie mam świadomość ich wad, moim ulubionym samolotem na trasach europejskich jest ERJ, ale do Dasha tez z przyjemnością wsiadam o ile jest czysty...
    sprajt2, konrad777 and Lukasz like this.

  2. #502
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    ale do Dasha tez z przyjemnością wsiadam o ile jest czysty...
    dobre
    sprajt2 and Lukasz like this.
    jtf2


  3. #503
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Każda ilość sztuk kurła LICZBA zadowala :v bo ja lubię te pierdoloty. Na trasach do 1h

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Jak najbardziej ZA. Może kiedyś trafi w końcu na nockę do SZZ. Wiem, wiem marudny jestem ale nadzieja umiera ostatnia
    uki93 likes this.

  4. #504
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Od 7 miesięcy odbyłem 68 lotów krajowych, głównie do KTW, ale także do KRK, RZE, SZZ. Większość na Q400. I mam kilka obserwacji (nie koniecznie poważnych, ale praktycznych):
    1. Miejsce 1B rządzi - jest dostępne tylko przez około godzinę po otwarciu odprawy ale niemal zawsze jest dostępne. To cudowne miejsce na nogi...
    2. Samoloty nie są cichsze od ATRów pomimo mitycznego systemu wygłuszającego, huk jak cholera nawet na tyle
    3. Są naprawdę szybkie - rekord trasy WAW-KTW 28 min 14 sek w powietrzu należy do Q400 a nie Embraera.
    4. Komfort E170, w tym jakość kabiny jest jednak nieporównywalnie lepszy, choć E170 są starsze
    5. Na lotach do WAW wolę Q400 niż E170 bo Q400 zawsze = autobus, a autobus = szybsze dotarcie do postoju taksówek (podjedzie pod stary terminal, krótkie przejście i już, a E170 potrafi zacumować przy gate 42 i się zapyla przez pirs).
    6. Albo to przypadek, albo wyższy pułap lotu uodparnia je bardziej na pogodę niż miało to miejsce w przypadku ATRów. Myślę, że po ponad setce lotów tymi oboma typami mogę mówić o jakiejś statystyce. Nooo, ale może pogody teraz lepsze niż dawniej...
    7. Najgorsze kabiny mają lubuskie i podlaskie, najlepszą Jerozolima
    Reasumując, nie uważam ich za złe samoloty. Każdy samolot, który wiezie mnie do firmy pół godziny zamiast czterech w aucie jest piękny. Skrajnie negatywne opinie mnie śmieszą, bo nie ma nic, co by tę skrajność usprawiedliwiało. Ot, PKS w cenie PKSu (najdrożej za WAW-KTW-WAW płacę 230, najtaniej 98)
    PS. W Kalejdoskopie i na stronie lot.com od marca w dziale "flota" jest już w malowaniu pełnym lotowskim. Czyżby mieli przemalować Euroloty na dniach?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  5. #505

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Od 7 miesięcy odbyłem 68 lotów krajowych, głównie do KTW, ale także do KRK, RZE, SZZ. Większość na Q400. I mam kilka obserwacji (nie koniecznie poważnych, ale praktycznych):
    1. Miejsce 1B rządzi - jest dostępne tylko przez około godzinę po otwarciu odprawy ale niemal zawsze jest dostępne. To cudowne miejsce na nogi...
    2. Samoloty nie są cichsze od ATRów pomimo mitycznego systemu wygłuszającego, huk jak cholera nawet na tyle
    3. Są naprawdę szybkie - rekord trasy WAW-KTW 28 min 14 sek w powietrzu należy do Q400 a nie Embraera.
    4. Komfort E170, w tym jakość kabiny jest jednak nieporównywalnie lepszy, choć E170 są starsze
    5. Na lotach do WAW wolę Q400 niż E170 bo Q400 zawsze = autobus, a autobus = szybsze dotarcie do postoju taksówek (podjedzie pod stary terminal, krótkie przejście i już, a E170 potrafi zacumować przy gate 42 i się zapyla przez pirs).
    6. Albo to przypadek, albo wyższy pułap lotu uodparnia je bardziej na pogodę niż miało to miejsce w przypadku ATRów. Myślę, że po ponad setce lotów tymi oboma typami mogę mówić o jakiejś statystyce. Nooo, ale może pogody teraz lepsze niż dawniej...
    7. Najgorsze kabiny mają lubuskie i podlaskie, najlepszą Jerozolima
    Reasumując, nie uważam ich za złe samoloty. Każdy samolot, który wiezie mnie do firmy pół godziny zamiast czterech w aucie jest piękny. Skrajnie negatywne opinie mnie śmieszą, bo nie ma nic, co by tę skrajność usprawiedliwiało. Ot, PKS w cenie PKSu (najdrożej za WAW-KTW-WAW płacę 230, najtaniej 98)
    PS. W Kalejdoskopie i na stronie lot.com od marca w dziale "flota" jest już w malowaniu pełnym lotowskim. Czyżby mieli przemalować Euroloty na dniach?
    28:14 od oderwania do przyziemienia? To do rekordu jeszcze trochę brakuje =) ale turnaround time mają świetny, w sumie nawet jeśli są wolniejsze to na krajówkach pewnie się kompensuje.

    Kalejdoskop od dawna ma Dasha w nowym malowaniu, nawet reg SP-LQA zalotnie ktoś dorobił, choć nadal twierdzę że wizerunkowo to lepiej że nie są z LOT kojarzone aż tak bardzo.

    Ja wolę rękaw choćby przy 45 od busa ale co kto woli

    Najciszej jest chyba na samym końcu. 1B to hałasowo nienajlepsze miejsce, chociaż środek jest najgorszy fakt.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  6. #506

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Jedyny raz, kiedy udało mi się zdobyć miejscówkę na pierwszy lub drugi rząd w Dashu był wtedy, gdy Eurolot miał własną siatkę i miałem fanaberię zapłacić za „Eurolot Gold” czy jak się tam ta ich nieco żenująca „premium eco” (wybór miejsca + batonik + lounge) nazywała. Na siatce LOT-u NIGDY nie widziałem dostępnych pierwszych dwóch rzędów w dashu, ani jako zwykły pax, ani jako FTL. Wydaje mi się, że są blokowane dla SEN-ów i/lub paxów przesiadających się w WAW na lot w C.

    Autobus szybszy? Autobus czeka, aż wszystkie 78 osób doń wsiądzie. Z pierwszych rzędów zawsze lepiej rękawem, nawet przy bramce czterdziestej którejś.

    A z malowaniem dashy w Kaleidoscope to różnie bywa. Po przejęciu od bankruta K2 najpierw były w lotowskim, potem je jednak urealniono. Może teraz znowu są lotowskie...
    Stoarn likes this.

  7. #507

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja (FTL) w DH4 bardzo często miałem 1 albo 2 do wyboru. 2C jest moje ulubione choć trochę głośne.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  8. #508

    Dołączył
    Dec 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Jedyny raz, kiedy udało mi się zdobyć miejscówkę na pierwszy lub drugi rząd w Dashu był wtedy, gdy Eurolot miał własną siatkę i miałem fanaberię zapłacić za „Eurolot Gold” czy jak się tam ta ich nieco żenująca „premium eco” (wybór miejsca + batonik + lounge) nazywała. Na siatce LOT-u NIGDY nie widziałem dostępnych pierwszych dwóch rzędów w dashu, ani jako zwykły pax, ani jako FTL. Wydaje mi się, że są blokowane dla SEN-ów i/lub paxów przesiadających się w WAW na lot w C.

    Autobus szybszy? Autobus czeka, aż wszystkie 78 osób doń wsiądzie. Z pierwszych rzędów zawsze lepiej rękawem, nawet przy bramce czterdziestej którejś.

    A z malowaniem dashy w Kaleidoscope to różnie bywa. Po przejęciu od bankruta K2 najpierw były w lotowskim, potem je jednak urealniono. Może teraz znowu są lotowskie...
    Ja nie mam żadnego statusu, zawsze latam w najtańszej ekonomicznej i właściwie zawsze przy odprawie (na krajówkach) mam do wyboru 1A lub B.

  9. #509
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    28:14 od oderwania do przyziemienia? To do rekordu jeszcze trochę brakuje =) ale turnaround time mają świetny, w sumie nawet jeśli są wolniejsze to na krajówkach pewnie się kompensuje.

    Kalejdoskop od dawna ma Dasha w nowym malowaniu, nawet reg SP-LQA zalotnie ktoś dorobił, choć nadal twierdzę że wizerunkowo to lepiej że nie są z LOT kojarzone aż tak bardzo.

    Ja wolę rękaw choćby przy 45 od busa ale co kto woli

    Najciszej jest chyba na samym końcu. 1B to hałasowo nienajlepsze miejsce, chociaż środek jest najgorszy fakt.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    Oczywiście, mówiąc o rekordzie miałem na myśli rekord moich statystyk. Nie liczę trasy KTW-WAW bo tu wchodzi w grę czekanie nad WAW, ale WAW-KTW zawsze siada prosto z trasy. Mierzę od oderwania do przyziemienia, stoperem.

    Nie, w lutowym Kalejdoskopie były jeszcze Eurolotowskie jak mi się wydaje. Ale może dopiero w marcowym zwróciłem na to uwagę. Wytłumacz mi tę sprawę wizerunkową. Co niby takiego jest w PLL LOT a nie ma w Bombardierze, że niby Bombardier zaniża wizerunek LOTu. Z tego co wiem, to tej maszyny używają bardzo dobre linie lotnicze i "wizerunek" trzygwiazdkowego LOTu raczej zaniża serwis niż Bombardier
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  10. #510

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Wytłumacz mi tę sprawę wizerunkową. Co niby takiego jest w PLL LOT a nie ma w Bombardierze, że niby Bombardier zaniża wizerunek LOTu. Z tego co wiem, to tej maszyny używają bardzo dobre linie lotnicze i "wizerunek" trzygwiazdkowego LOTu raczej zaniża serwis niż Bombardier
    Bombardier... Q400 Typowy Dash ma chyba najgorszy PR ze wszystkich samolotów współcześnie produkowanych.

    No więc wsiadasz do samolotu który jest podobno niebezpieczny, a w rzeczywistości okazuje się że jest ciasny, niewygodny i głośny. A na dodatek fotel zepsuty. Nie daj Boże jak agent LS postraszy że nie działa także jedyny kibel...

    Jak zawsze piszę o Dashach - każdy ma jakiś powód żeby ich nie lubić. Pasażerowie, laicy i przede wszystkim stewardesy.

    Z ekonomicznego punktu widzenia są świetne, ale ale... Pytałeś o wizerunek.

    Mam w rodzinie jeszcze inny problem Dashowy. Moja mama 2 razy w życiu miała bardzo duże problemy z błędnikiem, ciągnące się przez kilka tygodni. W odstępie 5 lat. Oba kejsy łączyło to że w poprzedniej dobie odbyła Dashem lot międzynarodowy, czyli dłuższy niż godzinę (za pierwszym razem w sumie 4 godziny), w dodatku przy silnikach. Na krajówkach zawsze wybieram jej sam przód albo sam tył. Pozostałe sto kilkadziesiąt lotów odbyła bezproblemowo.

    No więc, teraz trzymam kciuki żeby naprawa EQG okazała się nie opłacalna. Szansa że się trafi na DH4 będzie mniejsza.

    Oczywiście miłośnik lotnictwa powinien turbopropy darzyć szczególną sympatią, ale taki lot Transaviabaltiką z TLL do URE to przygoda, a tu trzeba udawać że się oferuje komfort.
    Sebek Peterson, WuMike and sven like this.

  11. #511
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No więc, teraz trzymam kciuki żeby naprawa EQG okazała się nie opłacalna. Szansa że się trafi na DH4 będzie mniejsza.
    To możesz przestać trzymać bo dalsze trzymanie nie ma senseu

  12. #512

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Jako "dziecko Dasha" w 2017 pozwole sobie dodac (50/50 latane bylo Dashami LO/BT)

    Pros:
    - lepszy/cichszy od ATRa
    - dosc szybki boarding/deboarding (z uwagi na (nie)wielkosc)
    - np. w BT zabudowano nawet piecyk, mozna liczyc na cos na cieplo w biznesie
    - "kameralnosc"
    - zdalne standy - w RIX jest super, bo podjezdza pod sam terminal i wyjscie z lotniska piechota jest szybsze niz rekawem/autobusem

    Cons:
    - fotele bardzo waskie, przy jakims nienajwezszym wspolpaxie robi sie nieprzyjemnie wasko
    - twardy produkt o nazwie "Business Class" na tym to pomylka
    - zdalne standy - w WAW jest lipa, bo trzeba jechac autobusem "ruski rok" + zlikwidowali w biznesie Premium bus z terminala do samolotu (w druga strone chyba jeszcze jest)

    Tak na szybko sprawdzilem, 54 segmenty na Q400 w 2017. Mozna powiedziec, ze jestem hard user

    Reasumujac: na krajowki badz krotkie odcinki - do przezycia, ale sprobujcie sobie machnac RIX-BRU - moze zabolec

  13. #513

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karol_epwa Zobacz posta
    Jako "dziecko Dasha" w 2017 pozwole sobie dodac (50/50 latane bylo Dashami LO/BT)

    Pros:
    - lepszy/cichszy od ATRa
    - dosc szybki boarding/deboarding (z uwagi na (nie)wielkosc)
    - np. w BT zabudowano nawet piecyk, mozna liczyc na cos na cieplo w biznesie
    - "kameralnosc"
    - zdalne standy - w RIX jest super, bo podjezdza pod sam terminal i wyjscie z lotniska piechota jest szybsze niz rekawem/autobusem

    Cons:
    - fotele bardzo waskie, przy jakims nienajwezszym wspolpaxie robi sie nieprzyjemnie wasko
    - twardy produkt o nazwie "Business Class" na tym to pomylka
    - zdalne standy - w WAW jest lipa, bo trzeba jechac autobusem "ruski rok" + zlikwidowali w biznesie Premium bus z terminala do samolotu (w druga strone chyba jeszcze jest)

    Tak na szybko sprawdzilem, 54 segmenty na Q400 w 2017. Mozna powiedziec, ze jestem hard user

    Reasumujac: na krajowki badz krotkie odcinki - do przezycia, ale sprobujcie sobie machnac RIX-BRU - moze zabolec
    BT zdaje się też zamierza się ich pozbyć długofalowo...

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  14. #514
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    No i ciasny kibel dobrze, że nie musiałem siadać a mam 181 cm wzrostu
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  15. #515

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Allesandra Zobacz posta
    Podobno 2 dodatkowe DH4 mają wkrótce trafić do LOTu...
    Ktoś może potwierdzić te informację ?
    No i jest coś na rzeczy, mają być dwie sztuki.

  16. #516
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    No i ciasny kibel dobrze, że nie musiałem siadać a mam 181 cm wzrostu
    Przerażasz mnie. Na tyle lotów Dashlinerem jeszcze nie odczuwałem potrzeby skorzystania ale widzę że przy moich 188 cm lepiej żebym nie próbował
    tango fox and Moonraker like this.

  17. #517

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    BT zdaje się też zamierza się ich pozbyć długofalowo...
    oj ciiiiii ;-)

  18. #518
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Na tyle lotów Dashlinerem jeszcze nie odczuwałem potrzeby skorzystania ale widzę że przy moich 188 cm lepiej żebym nie próbował
    Chyba, że przy otwartych drzwiach ale...w razie czego - współczuję
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  19. #519
    Awatar Micha-ek

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karol_epwa Zobacz posta
    - np. w BT zabudowano nawet piecyk, mozna liczyc na cos na cieplo w biznesie
    Lotowskie niektóre też mają.

  20. #520

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez karol_epwa Zobacz posta
    twardy produkt o nazwie "Business Class" na tym to pomylka
    Umówmy się, że w Europie to pomyłka pewnie gdzieś w około 90% samolotów typu A, B, E, D i innych latających w różnych liniach;-)

    Co do daszy, to też nie kumam skrajnej nienawiści do tego modelu. Na krótkie trasy krajowe i międzynarodowe są całkiem ok, oczywiście, że są wygodniejsze samoloty od nich, ale bez przesady w drugą stronę.

Strona 26 z 44 PierwszyPierwszy ... 16 24 25 26 27 28 36 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •