Strona 53 z 61 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,041 do 1,060 z 1202
Like Tree1153Likes

Wątek: Q400 w LOT

  1. #1041

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Wracając do dyskusji o rzekomej synergii płynącej z zakupu przez LOT nieistniejącego turbopropa od embraera dla zastąpienia Q400, w sąsiednim wątku podlinkowano artykuł dotyczący wielkiej wymiany floty w LOT. Zdaniem Macieja Wilka, członka zarządu LOT ds. operacyjnych, "pod kątem budowy, części zamiennych i innych czynników Embraer serii 1 i serii 2 to jest w 90 procentach inny samolot". Nie wiem ile w tym prawdy, a ile przesady, ale wiara forum w to, że ktoś upchnie do nowej konstrukcji 25 letnią awionikę, kadłub, podzespoły itd, gdy nawet poszczególne generacje Ejetów różnią się znacznie, od początku mnie zadziwiała. Nie zdziwię się jeśli plotka o której mowa w poście powyżej okaże się prawdą.

  2. #1042

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Możliwe ale zawsze to jednak maszyna od tego samego producenta. Procedury, certyfikaty i instrukcje nie musza być dublowane. Może Embraer planuje wspólny TR?

  3. #1043
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Może Embraer planuje wspólny TR?
    Jak najbardziej E2 mają wspólny TR z E-Jetami "pierwszej generacji".
    E2 mają nie tylko nowe silniki, ale i nowe skrzydła, statecznik pionowy i kadłub.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #1044

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Jak najbardziej E2 mają wspólny TR z E-Jetami "pierwszej generacji".
    E2 mają nie tylko nowe silniki, ale i nowe skrzydła, statecznik pionowy i kadłub.
    Chodziło mi o ich nowego turbopropa jak powstanie. Brak kolejnego TR to jest spora oszczędność dla pilotów i linii. Pytanie czy tak się da jak silniki się tak różnią od siebie.

  5. #1045

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Jak najbardziej E2 mają wspólny TR z E-Jetami "pierwszej generacji".
    E2 mają nie tylko nowe silniki, ale i nowe skrzydła, statecznik pionowy i kadłub.
    Żeby się przesiąść z E1 na E2 trzeba odbyć 2 sesjie conversion na simie po 4h i kręgi.

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Chodziło mi o ich nowego turbopropa jak powstanie. Brak kolejnego TR to jest spora oszczędność dla pilotów i linii. Pytanie czy tak się da jak silniki się tak różnią od siebie.
    Nie ma opcji, by na jednym TR był turboprop i jet.
    FilipBB likes this.

  6. #1046

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    I kręgi? Serio? Skąd taki news. Kręgów nie robi się nawet jak zmieniasz typ na analogiczną kategorię (np. z 737 na a320). Nazywa się to ZFTT. Może masz na myśli linetraining (tak jest np. przy przesiadce z NG na MAXa - 1 sesja na Simie jakaś ławka i 2 odcinki line trainingu).
    Irik likes this.

  7. #1047

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    OY-YBY w Bydgoszczy od 16 stycznia, co prawda po awarii podwozia ale jednak. Dzisiaj dołącza do niego OY-YBZ. Czyżby to były dwa pierwsze Q400, które odejdą i wracają skąd przyleciały, czyli z placu na BZG? Do tego SP-EQB nie lata od 14 stycznia. Załogi zaczynają przechodzenie na inne typy.
    Aktywnych pozostaje 7 Dashów:
    EQC, E, F, H, I, K, L.

  8. #1048

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    a co z EQD i G?

  9. #1049

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    a co z EQD i G?
    Od dawna nie latają. Stoją bez silników na EPWA.

  10. #1050

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Aktywnych pozostaje 7 Dashów:
    EQC, E, F, H, I, K, L
    Dziś SP-EQC na rejsie LO223 miał nieplanowane międzylądowanie (KRK) z powodu kłopotów z drzwiami do kabiny pilotów (flight deck door malfunctions).

  11. #1051

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Dziś SP-EQC na rejsie LO223 miał nieplanowane międzylądowanie (KRK) z powodu kłopotów z drzwiami do kabiny pilotów (flight deck door malfunctions).
    No i od tego czasu też nie lata ale EQB ożył i nadal jest 7 aktywnych Dashów.

  12. #1052

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    OY-YBY i OY-YBZ już chyba definitywnie zakończyły pracę dla LO. Stoją w GDN, już bez malowania LOTu w postaci naklejek:
    Fot. Wojciech Małachowski

    Ponoć plany znowu się zmieniły i jednak do końca tego roku wszystkie Dashe znikną. Ostatni LOT w grudniu. Pewnie będzie jakieś pożegnanie.

    Przy okazji, z raportu PKBWL w sprawie wypadku EQG z dnia 10 stycznia 2018 na EPWA jest ciekawostka. Bezpośrednią przyczyną były luzy w przedniej goleni NLG. Taki stan rzeczy spowodowało m.in. incydent z wjechaniem ciągnika w podpięty do EQG dyszel do wypychania oraz nadmierna liczba lądowań na NLG (Nose Landing Gear) zamiast MLG (Main Landing Gear). Fajna tabelka z danymi przez ostatni rok przed incydentem dla Lotowskich Dashy:


    Fatum, przypadek?

  13. #1053

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    nadmierna liczba lądowań na NLG (Nose Landing Gear) zamiast MLG (Main Landing Gear).
    Czy ktoś może ten fragment lepiej wyjaśnić? z góry dziękuję

  14. #1054

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Czy ktoś może ten fragment lepiej wyjaśnić? z góry dziękuję
    Lądowanie na przednie kółko zamiast na główne?

  15. #1055

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Też tak to "roszyfrowałem" ale za każdym razem, gdy przypominam sobie lądowania w Dashach to jakoś ciężko mi to "zwizualizować" - oceniam to tylko i wyłącznie z pozycji pasażera.

  16. #1056

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Też tak to "roszyfrowałem" ale za każdym razem, gdy przypominam sobie lądowania w Dashach to jakoś ciężko mi to "zwizualizować" - oceniam to tylko i wyłącznie z pozycji pasażera.
    Żeby być bardziej precyzyjnym, to są tylko odczyty obciążenia przedniego kółka wcześniej niż głównego. Samo obciążenie lądowania mogło być nadal w głównym podwoziu ale po prostu przednie kółko wcześniej (na chwilę?) dotknęło pasa.

  17. #1057

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    SP-EQD po bardzo długim postoju poleciał jako LO9001 do GDN.

  18. #1058

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Aktualizacja sytuacji Dashów:
    OY-YBY i YBZ stoją w BZG
    SP-EQB - lata.
    SP-EQC - 14.06 poleciał jako LO9001 do GDN.
    SP-EQD - 14.06 miał przypuszczalnie zdawczy LOT LO9501 z GDN do GDN. W GDN od 09.04.
    SP-EQE - lata.
    SP-EQF - lata.
    SP-EQG - stoi w WAW bez silników od dłuższego czasu.
    SP-EQH - stoi w WAW od 02.04.
    SP-EQI - lata.
    SP-EQK - lata.
    SP-EQL - lata.

    W użyciu 6/12 - 50%.

  19. #1059

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Aktualizacja sytuacji Dashów:
    OY-YBY i YBZ stoją w BZG
    SP-EQB - lata.
    SP-EQC - 14.06 poleciał jako LO9001 do GDN.
    SP-EQD - 14.06 miał przypuszczalnie zdawczy LOT LO9501 z GDN do GDN. W GDN od 09.04.
    SP-EQE - lata.
    SP-EQF - lata.
    SP-EQG - stoi w WAW bez silników od dłuższego czasu.
    SP-EQH - stoi w WAW od 02.04.
    SP-EQI - lata.
    SP-EQK - lata.
    SP-EQL - lata.

    W użyciu 6/12 - 50%.
    SP-EQD właśnie w ostatniej drodze do EXT jako LO9003.

  20. #1060

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Zwróciliście uwagę, że w tym roku mieliśmy chyba najdłuższe rozkładowe loty DH4:
    LO637/638 IEG-BOJ-IEG block time 2:50/2:45, czasy przelotu od 2:25 do 2:50.

Strona 53 z 61 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •