Mam wrażenie, że oczekiwania wzięły się w linii prostej z zapowiedzi... Miało być coś naprawdę super... Było, ale nie dla ludzi w środku, ot co. ;]
Ja również dziękuję, dla mnie jako dla miłośnika latania 4 kręgi by były i bym się cieszył. Napis miał 398km długości, długo lecieliśmy. Z korespondencji radiowej odebrałem, że GA był zamierzony:
LOT8400: Going Around
TWR: OK - hehe Contact Approach 128,805
LOT: LOT8400 - GA - nikt nie pytał o powód, a zawsze pytają no i jeszcze tekst - pożegnajcie jeszcze Modlin, blisko jest
Więc nie zaliczam GoArounda, nie miałem go wcześniej, ale coś za mało energicznie było - jeśli się wydarzy na prawdę, będzie do czego porównywać. (z opowiadań siostry raczej jest to bardziej gwałtowne)
A z drugiej strony, do GA trzeba być gotowym zawsze i być przygotowanym, lądowanie to jest taki bonus XD
CO do angielskiego kapitana - nie zwróciłem jakoś specjalnie uwagi na błędy, poprawnie z akcentem niebrytyjskim
Pitterek
Ja ogólnie na plus ale do mało przychylnych opinii na temat kokpitu to się akurat przychylę, na temat angielskiego wypowiadał się nie będę ale jeśli chodzi o opowiadanie o Dashu to kapitan wyraźnie dukał to co miał napisane na kartce i poza tym kokpit podczas takiego rejsu był zdecydowanie zbyt mało aktywny bo właśnie przeczytanie historii Dashy w LO było jedynym co panowie mieli do powiedzenia w czasie całego rejsu, uważam że w rejsie takim jak ten na ich miejscu powinni siedzieć prawdziwi pasjonaci którzy złapaliby odpowiedni kontakt z publicznością a których w LO zapewne nie brakuje a nie dwóch przypadkowych gości bo tak akurat wyszło przy robieniu grafiku.
Parę ciekawostek by się znalazło, jak choćby loty do portu lotniczego Świnoujście / Heringdorf HDF. Mają na swojej stronie w wersji polskiej zdjęcie Dasha:
https://www.flughafen-heringsdorf.de/pl/airport/
Czas pożegnań Dashów w całej Europie. Olympic Air (we wrześniu) pożegnał ostatniego Q400. Zostały dwa stare małe Q100 (SX-BIP i SX-BIR) pod kątem lotnisk o krótszych pasach i mniejszym ruchu (MLO, KZS, JNX) - ale (podobnie jak te większe) zostaną w przyszłości wymienione na ATR72-600.
Olympic Air podaje, że ich DH8 przewiozły 15 milionów pasażerów i wylatały ponad 195 tysięcy godzin.
Bardzo fajne samoloty. Szybkie, z nowoczesnymi rozwiązaniami, bardzo elastyczne w zakresie profilu prędkości i pionowego. Miały swoje słabsze strony, ale w porównaniu do ATR zmiana była ogromnie korzystna.
Końcóweczka w LOT i chyba Dashe się trochę sypią. W przeciągu kilku dniu już druga poważniejsza awaria SP-EQL, a SP-EQF stoi od 2 grudnia. Do końca roku są planowane głównie dwa lub trzy Dashe dziennie plus jeden pewnie w rezerwie.
A znany jest faktyczny termin ostatniego lotu?
One idą do leasingodawcy, na sprzedaż czy do kasacji?
Aktualizacja sytuacji Dashów:
OY-YBY i YBZ stoją w BZG
SP-EQB - 22.09 poleciał jako LO9001 do KTW.
SP-EQC - 14.06 poleciał jako LO9001 do GDN.
SP-EQD - 14.07 poleciał jako LO9003 do EXT. 14.06 miał zdawczy LOT LO9501 z GDN do GDN. W GDN od 09.04. Dalej jako G-EXTB Flybe.
SP-EQE - 31.10 poleciał jako LO9001 do KTW.
SP-EQF - 22.12 poleciał jako LO9001 do KTW.
SP-EQG - stoi w WAW bez silników od dłuższego czasu.
SP-EQH - 26.09 poleciał jako LO9001 do MLA. 05.09 miał zdawczy LOT LO9501 z WAW do WAW. W WAW od 02.04. Dalej jako G-EXTA Flybe.
SP-EQI - lata.
SP-EQK - lata.
SP-EQL - lata.
W użyciu 3/12.
Wrócił do WAW jako LO9003.
EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90
Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
Na ostatnie dni już wszystko ułożone. Jutro planowo 3 Dashe, 31 grudnia 2, a 1 grudnia ostatni LOT LO3836 z GDN do WAW.
Taki link wyskoczył na Youtubie:
https://www.youtube.com/watch?v=IwVDhh_mZnI
Film(ik)u jeszcze nie obejrzałem, ale link już wrzucam.
A wiadomo kiedy światło dzienne ujrzy film kręcony na pokładzie z wywiadami?
Pozdrawiam
Marcin
Historię śmigieł kończy ostatni SP-EQL. Czy SP-EQI na LO390 to tak specjalnie jakiś low pass nad terminalem czy nie trafili w pas?
https://www.flightradar24.com/data/f...lo390#2eb508fb
Zakładki