Strona 151 z 216 PierwszyPierwszy ... 51 101 141 149 150 151 152 153 161 201 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,001 do 3,020 z 4305
Like Tree1806Likes

Wątek: Flota PLL LOT

  1. #3001
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeżeli dla Ciebie ograniczenie liczby typów i producentów to mało istotny argument to rzeczywiście więcej nie mam
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  2. #3002

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeżeli liczba producentów przeszkadza to raczej bym się skłaniał w stronę wywalenia Q400, mimo że osobiście lubię te samoloty (ale nie aż tak bardzo jak E175). LOT na pewno ma bardzo dokładne dane porównujące operacyjnie eksploatację Q400 vs E175 pod każdym względem.
    Stoarn likes this.

  3. #3003
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Czyli uważasz, że LO jest w sytuacji, w której nie potrzebuje samolotów turbośmigłowych?
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  4. #3004

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Czynników za tym przemawiających jest sporo i to nie tylko kwestia eliminacji typu. Lotnisko w trakcie fali przylotów LOT jest już bardzo mocno obciążone, fale są tak zaplanowane że rejsy krajowe i zagraniczne lądują w jak najbardziej zbliżonym czasie. Wysyłając w tym czasie do Warszawy 5 x DH8D zamiast np. 5xE195 sprawiasz że nie dajesz sobie szansy na przewiezienie do hub i przesadzenie na inne rejsy dodatkowych ok. 150 pasażerów. Nie chodzi więc tylko o cięcie kosztów, ale też o utracone korzyści.

  5. #3005

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ostatnio prezentowana strategia flotowa zakładała wycofanie turbopropów.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  6. #3006
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Jeżeli dla Ciebie ograniczenie liczby typów i producentów to mało istotny argument to rzeczywiście więcej nie mam
    Jakie korzyści jest z posiadania dwóch zupełnie różnych maszyn tego samego producenta?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #3007

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Jakie korzyści jest z posiadania dwóch zupełnie różnych maszyn tego samego producenta?
    Jeżeli te dwa typy maszyn służą do spełnienia różnych misji i obydwa typy misji są potrzebne przewoźnikowi to dlaczego nie? Hint: 737 i 787.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Czynników za tym przemawiających jest sporo i to nie tylko kwestia eliminacji typu. Lotnisko w trakcie fali przylotów LOT jest już bardzo mocno obciążone, fale są tak zaplanowane że rejsy krajowe i zagraniczne lądują w jak najbardziej zbliżonym czasie. Wysyłając w tym czasie do Warszawy 5 x DH8D zamiast np. 5xE195 sprawiasz że nie dajesz sobie szansy na przewiezienie do hub i przesadzenie na inne rejsy dodatkowych ok. 150 pasażerów. Nie chodzi więc tylko o cięcie kosztów, ale też o utracone korzyści.
    Rezygnując z maszyn mniejszych od E95 LOT pozbawiłby się elastyczności. Zastąpienie DH4 przez E70/75 na połączeniach krajowych, które nie wypełnią E95 (POZ, KTW, SZZ), oznaczałoby dużo większe koszty dowozu. Bliska zagranica: PRG, BUD, VNO - 4 loty dziennie na E95 będą miały tragiczny LF, bez 4 lotów dziennie połączenia przez WAW jako hub będą mniej atrakcyjne. Nie mówiąc o ZAG, LJU i pomniejszych.
    olekorlo and Lukasz like this.

  8. #3008

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przez najbliższe 3 lata nie powinno być problemu z wypełnieniem POZ, bo w połowie roku linia kolejowa POZ-WAW będzie zamknięta i podróż znacznie się wydłuży

  9. #3009
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Jeżeli te dwa typy maszyn służą do spełnienia różnych misji i obydwa typy misji są potrzebne przewoźnikowi to dlaczego nie? Hint: 737 i 787.
    Ja pytam dlaczego tak? Jaka jest korzyść z kupienia drugiego modelu od producenta którego już jeden model mamy. Przy całkiem odrębnym TR, obsłudze itd. Jakby był to zakup kilku modeli na raz to jasne, że można wynegocjować lepsze warunki, ale to nie ten przypadek.
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ostatnio prezentowana strategia flotowa zakładała wycofanie turbopropów.
    Czy to rozsądna decyzja? Paliwo znowu pójdzie w górę i znowu będzie zgrzytanie zębów i czerwono w P&L?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #3010

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dolewając oliwy, to wspomnę tylko że dywizja estońska - z czasów OV - ma za sobą baardzo szczegółowe analizy CRJ-700/900 vs. E170/175/190... Najpierw podjęli decyzję o wymianie całkowitej CRJ na Embraery (bo hub, wygodniej). Po kilku miesiącach eksploatacji jednoczesnej obydwu typów, całkowicie im się odmieniło i puścili w trąbę E-Jety twierdząc, że CRJ im się bardziej opłaca.

    Jedna sprawa, że oni porzucili model hubu, poza tym może trochę kontakty z leasingodawcami Embraerów na to wpłynęły. No niemniej... Ciekaw jestem jak się te dwie działalności flotowo pokieruje.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  11. #3011
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Estończycy mieli też swoją obsługę? Rozszerzenie działalności LOT AMS na E2 to chyba dużo mniejszy koszt niż na CRJ/CSeries?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #3012
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ciężko jest mi sobie wyobrazić latanie do miast takich jak PRG, BUD, VNO z takimi częstotliwościami z jakimi LOT chce latać na maszynach 100+ osób. Podobnie z kierunkami takimi jak wspomniane ZAG, LJU czy też KIV, PLQ czy też KSC. Dashem można jeszcze sensownie rotować z Ejetem na trasach takich jak RIX, HAM, LWO (gdyby nie bagażnik), MSQ (jak LWO), VIE, MUC (się zdarzało), CPH czy innych pobliskich. Wysyłając tam ATRa czas lotu się wydłuża dużo bardziej. A latanie wszystkich krajówek na odrzutowych będzie dużo bardziej obciążało budżet niż propy, a czasowo (w porównaniu do Q400) zysk minimalny.

    Q400 (regiony), E75 (część long and thin), E95 (trasy za dobre na E75, za słabe na 737), 737, 787 i wszystko obsadzone. [oczywiście w uogólnieniu bez rozpisywania na warianty, czy E2 czy nie E2] - tak bym to widział ja.


    PS. wyobraża ktoś sobie latanie do SZY na E95 (nawet pod kroplówką samorządu)? :P
    olekorlo, Lukasz and AM_06 like this.

  13. #3013

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja to widzę tak: kilka ATRów wynajętych od outsourcera - np. Sprint Aira - do słabszych krajówek i najsłabszych zagranicznych typu Grodno, Kowno, Koszyce, Ostrawa, kto tam wie co jeszcze.

    Reszta na odrzutowcach, wybór pozostawiam LOTowi.

    Najrozsądniej raczej E2. Opcja CRJ900+CS100 to już większy zamęt.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  14. #3014

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ja to widzę tak: kilka ATRów wynajętych od outsourcera - np. Sprint Aira - do słabszych krajówek i najsłabszych zagranicznych typu Grodno, Kowno, Koszyce, Ostrawa, kto tam wie co jeszcze.

    Reszta na odrzutowcach, wybór pozostawiam LOTowi.
    A ja mam wielką nadzieję, że nie ma powrotu do ATRów w LOTcie. Już prędzej zrezygnowałbym z 737 na rzecz A32S ze względów politycznych (przychylność BRU-brata). Oczywiście żartuję. ;

    Ostatnio miałem okazję porównać w króko po sobie następujących podróżach Dashe z ATRami (tymi nowymi) i to jest dalej podrasowany Polonez, taki Polonez Caro, w porównaniu do Dasha, który ma swoje wady ale poza tym skutecznie spełnia rolę prawdziwego samolotu.

  15. #3015

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    E195 to jest przykład na najbardziej obłożone trasy, LOT raczej wciąż potrzebuje samolotu do 100 pax na rozkręcane połączenia i słabe krajówki.

  16. #3016
    Awatar WuMike

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Gdynia / 3M

    Domyślnie

    Jeżeli zgodzimy się, co do konieczności istnienia we flocie samolotu do 100 miejsc, faktycznie LO mógłby zacząć powoli negocjować z Embraerem odnośnie kontraktu na E75-2 oraz zastąpieniu E95 sporo większym E95-2. Mielibyśmy wtedy samoloty na 70+ pax (Q400), dalej jest 90-miejscowy E75-2, 130+ pax (E95-2) no i wreszcie 186-miejscowy B737-8, co dosyć sensownie się układa. Widzimy zdecydowany wzrost oferowania pomiędzy aktualnymi E75 (82 pax) oraz E95 (112 miejsc), na korzyść nowszej rodziny, co też wydaje się mieć sens.

    Nordic - gdyby ich flotę również rozważać - korzystałaby głównie z E75-2 oraz może też Q400.

  17. #3017

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dwie rodziny w Nordice nie mają sensu

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  18. #3018

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WuMike Zobacz posta
    Jeżeli zgodzimy się, co do konieczności istnienia we flocie samolotu do 100 miejsc, faktycznie LO mógłby zacząć powoli negocjować z Embraerem odnośnie kontraktu na E75-2 oraz zastąpieniu E95 sporo większym E95-2. Mielibyśmy wtedy samoloty na 70+ pax (Q400), dalej jest 90-miejscowy E75-2, 130+ pax (E95-2) no i wreszcie 186-miejscowy B737-8, co dosyć sensownie się układa. Widzimy zdecydowany wzrost oferowania pomiędzy aktualnymi E75 (82 pax) oraz E95 (112 miejsc), na korzyść nowszej rodziny, co też wydaje się mieć sens.

    Nordic - gdyby ich flotę również rozważać - korzystałaby głównie z E75-2 oraz może też Q400.
    To jest zdecydowanie najlepsza opcja jeśli tylko LOTu nie zabiją koszty Ejeta na krajówkach albo utrzymania Q400. Chyba największą zaletą LO są Embraery aktualnie. Pytanie jak strategicznie LO widzi Nordicę. Tak jak teraz czy może docelowo cały region Bałtycki Nordicą a LOT skupi się na swoich ważniejszych rynkach.

  19. #3019
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    czy obecna i planowana 738 flota wystarczy? trochę chyba mało tego na aż 11 787

    co dalej?

    [tapatalk] wysłano z paczkomatu

  20. #3020
    Awatar WuMike

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Gdynia / 3M

    Domyślnie


    Polecamy

    11 będzie za kilka lat. Na obecne w 2017r 8x788 wystarczy. Co dalej? Pewnie kolejne 737-8, plus E95-2/E75-2, rownolegle z wycofaniem wszystkich obecnych E-jetów?

LinkBacks (?)

  1. 01-05-2018, 23:33
  2. 01-05-2018, 09:07
  3. 30-04-2018, 20:05
  4. 30-04-2018, 08:38
  5. 29-04-2018, 18:21
  6. 29-04-2018, 17:34
  7. 29-04-2018, 16:02
  8. 29-04-2018, 15:46
  9. 22-04-2014, 16:30
  10. 21-04-2014, 17:21
  11. 13-11-2013, 17:05
  12. 12-05-2013, 18:09
  13. 12-05-2013, 16:15
  14. 31-03-2013, 22:34
  15. 14-02-2013, 22:17
  16. 28-01-2013, 04:20
  17. 26-01-2013, 01:05
  18. 17-01-2013, 13:46
  19. 16-12-2012, 21:43
  20. 07-12-2012, 10:00
  21. 26-06-2012, 11:11
  22. 11-03-2012, 13:00
  23. 22-02-2012, 20:51
  24. 01-02-2012, 16:23
  25. 18-01-2012, 01:23
  26. 17-01-2012, 03:39
  27. 05-12-2011, 20:34
  28. 05-11-2011, 02:36
  29. 04-11-2011, 09:51
  30. 02-11-2011, 17:40
  31. 28-09-2011, 17:41
  32. 22-09-2011, 18:42
  33. 24-08-2011, 21:06
  34. 01-08-2011, 16:33
  35. 24-06-2011, 14:24
  36. 14-05-2011, 21:06
  37. 25-04-2011, 10:24
  38. 29-01-2011, 21:01

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •