Strona 2 z 158 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 102 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 3144
Like Tree927Likes

Wątek: Flota PLL LOT

  1. #21

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    A ja z kolei nie rozumiem, czemu wszyscy tak chcą pchać nieLOTa w te E-190/-195. Za pięć lat będą to samoloty technologicznie przestarzałe, tym bardziej, że wchodzą MRJ i CSeries, które przy 20 - 25% niższych kosztach eksploatacji będą przewozić podobną lub nieznacznie większą liczbę pasażerów. Chcąc rozwijać wizję efektywnej floty, musimy myśleć z perspektywy następnych 20 lat, a nie pięciu, jak to większość tutaj robi.
    Ten 5letni czas zycia to jakas osobliwa przypadlosc Embraera, czy moze wszystkie typy tak maja. I czy przez te 20 lat nie pojawi sie wiele kolejnych typow, ktore pobija twoje MRJ i CSeries na glowe jesli chodzi o koszty eksploatacji.

  2. #22
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    A ja z kolei nie rozumiem, czemu wszyscy tak chcą pchać nieLOTa w te E-190/-195. Za pięć lat będą to samoloty technologicznie przestarzałe, tym bardziej, że wchodzą MRJ i CSeries, które przy 20 - 25% niższych kosztach eksploatacji będą przewozić podobną lub nieznacznie większą liczbę pasażerów. Chcąc rozwijać wizję efektywnej floty, musimy myśleć z perspektywy następnych 20 lat, a nie pięciu, jak to większość tutaj robi.
    A co będzie konkretnie w nich przestarzałe??
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #23
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A ja z kolei nie rozumiem, czemu wszyscy tak chcą pchać nieLOTa w te E-190/-195. Za pięć lat będą to samoloty technologicznie przestarzałe, tym bardziej, że wchodzą MRJ i CSeries, które przy 20 - 25% niższych kosztach eksploatacji będą przewozić podobną lub nieznacznie większą liczbę pasażerów. Chcąc rozwijać wizję efektywnej floty, musimy myśleć z perspektywy następnych 20 lat, a nie pięciu, jak to większość tutaj robi.
    Lepiej mieć spojną flotę niż hi-tech nowinki. Rożnicę w spalaniu z nawiązka odzyska się kosztami przegladow, serwisow itp.

    Ropa na pewno nie stanieje do poziomu 60 dolarów za baryłkę. To gwarantowane.
    Niczego takiego nie da się zagwarantować. Cena wynika z spekulacji i zawirowań, a nie z relacji rynkowych.

    Są już obecnie w dość znacznej ilości trasy, na których można zapełnić 737-800W bądź A320, latając dwa - trzy razy dziennie.
    No bez jaj, Ja tu się dziwie dlaczego nie ma 5x MUC do POZ, a tylko 4x a Ty się cieszysz, że da się latać 3x dziennie na większych maszynach. Pełna wygoda to minimum 5x dziennie.

    Dowój do hubu takimi maszynami może robić KLM, AF, LH czy BA(...)My mamy zapełniać 767 lub/i 787.
    No i tu kolega popełnia podstawowy błąd strategiczny, który zresztą popełnia zarząd nieLOTa: po co oddawać pasażerów innym aliansom, zamiast ich podbierać?
    Ale Witek nic takiego nie napisał. Jak się nie ma połączeń to ciężko nie oddawać paxów. A chyba nie liczysz, że lot w mniej niz 20lat rozwinie siatkę taką jak BA, czy LH
    Jeśli linia ma dużo połączeń to ma więcej paxow transferowych, czyli może dać 6-7x dziennie 767 na krótkich trasach.

    Idąc tym tokiem, to najlepiej od razu zawiesić działalność, oddać ruch biznesowy Lufthansie a wozić tylko pasażerów typu BzPiP za ocean i emigrantów zarobkowych do Anglii/Irlandii/Hiszpanii...
    Przy odpowiednich zabiegach logistycznych, promocji i poziomie obsługi klienta, można śmiało z tymi przewoźnikami konkurować. Wystarczy tylko trochę zaangażowania
    No tu już od rzeczy piszesz zupełnie.

  4. #24
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Ten 5letni czas zycia to jakas osobliwa przypadlosc Embraera, czy moze wszystkie typy tak maja.
    Wszystkie typy, reprezentujące generację wstecz. To tak, jakby w 1982 zamawiać Boeinga 737-200 mając świadomość, że za 5 lat będzie dostępny 737-300 z ekonomiczniejszymi silnikami.

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    I czy przez te 20 lat nie pojawi sie wiele kolejnych typow, ktore pobija twoje MRJ i CSeries na glowe jesli chodzi o koszty eksploatacji.
    W tej klasie pojemnościowej na dzień dzisiejszy nic tego nie zapowiada. I na pewno nie będzie to "wiele innych typów". Najwyżej dwa.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    A co będzie konkretnie w nich przestarzałe??
    To, co najbardziej decyduje o kosztach eksploatacji: silniki. GTF będzie spalał około 25% mniej paliwa od CF-34.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    No bez jaj, Ja tu się dziwie dlaczego nie ma 5x MUC do POZ, a tylko 4x a Ty się cieszysz, że da się latać 3x dziennie na większych maszynach. Pełna wygoda to minimum 5x dziennie.
    MUC-POZ nie jest trasą na 737-800W. A do pełnej wygody wystarczą 4x dziennie.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Jak się nie ma połączeń to ciężko nie oddawać paxów. A chyba nie liczysz, że lot w mniej niz 20lat rozwinie siatkę taką jak BA, czy LH
    Jeśli linia ma dużo połączeń to ma więcej paxow transferowych, czyli może dać 6-7x dziennie 767 na krótkich trasach.
    Lot w 5 lat potrafił przekształcić swoją siatkę do systemu "hub & spoke", więc jak najbardziej może.

  5. #25

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Wszystkie typy, reprezentujące generację wstecz. To tak, jakby w 1982 zamawiać Boeinga 737-200 mając świadomość, że za 5 lat będzie dostępny 737-300 z ekonomiczniejszymi silnikami.
    Po pierwsze przesadzone porownanie, bo trudno porownywac obecny status E170 i wyzej do 732 w latach 80. Po drugie, jesli potrzebujesz samolotow tu i teraz, to wiedza ze za 5 lat bedzie nowy samolot moze byc co najwyzej fajna ciekawostka. Po trzecie, to mi przypomina niegdysiejsze dylematy przy kupowaniu nowego komputera - za pol roku bedzie nowy 3 razy lepszy procesor i wypasiona karta graficzna. A jak sie te pol roku poczeka, to znowu za pol roku bedzie nowe i lepsze.

  6. #26
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    MUC-POZ nie jest trasą na 737-800W.
    przecież nikt tak nie pisał
    A do pełnej wygody wystarczą 4x dziennie.
    jakoś daleko do tej wygodny, pomimo 4 lotów dziennie cieżko dolecieć nawet do wielu głównych stolic z przesiadką poniżej 4-5h. 4 loty dziennie to bardzo niewiele dla wygodnych przesiadek.

  7. #27
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Jesli potrzebujesz samolotow tu i teraz, to wiedza ze za 5 lat bedzie nowy samolot moze byc co najwyzej fajna ciekawostka.
    To wtedy bierze się w leasing na pięć lat samolot obecnej generacji, a za pięć lat kupuje się samolot następnej generacji i używa się go przez 25 lat. Spala mniej paliwa, u producenta negocjujemy preferencyjne ceny zakupu, obsługi, darmowe szkolenie załóg za status "launch customer" - a oszczędzamy na dłuższą metę na kosztach paliwa i eksploatacji.

    Aha, jeszcze jedna diametralna różnica: taki MRJ czy CSeries będą w większości kompozytowe. Czyli dochodzi odporność na korozję i mniejsze zmęczenie materiałowe, co przekłada się na większą liczbę cykli i większą żywotność płatowca. Takie małe porównanie: Boeing reklamuje, że 787 będzie potrzebował kosztowny przegląd "D" dopiero po 35 latach eksploatacji, podczas gdy obecnie 767 potrzebuje go po ok. 20 - 25 latach, w zależności od intensywności eksploatacji i środowiska. Warto też o tym pomyśleć, porównując metalowe samoloty obecnej generacji do kompozytowych, dostępnych za owe pięć lat.

  8. #28
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Oparcie floty na E-Jetach i ATR -600 wydaje mi się rozsądne, plus 787-8 i -9 na long haule. E195 z powodzeniem może już teraz zastąpic 735.

    ojcie_c: Planowe wejście do służby Cseries ma miec miejsce w 2013, patrząc jak wyglądało tworzenie 380 i jak wygląda 787, można spokojnie do tej daty dodac dwa lata. A 5-7 lat więcej na tych samych classicach to dużo.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #29

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A kto powiedzial ze nie mozemy brac w leasing? Mowimy o flocie, a nie formie wlasnosci.

    Ja sie bardzo ciesze ze konkurencja pcha technike do przodu. Tyle ze MRJ jest na razie tylko koncepcja, i gwarancja ze rzeczywiscie powstanie do 2012 (a tym bardziej ze wtedy juz beda nim latac launch customerzy) jest mglista. Wystarczy spojrzec na to co sie dzieje z 787 i 350 - nie wszystko sie okazalo tak wspaniale jak mialo byc wg zapowiedzi, a poza tym nikt tym jeszcze nie lata. No a doswiadczenie i potencjal Japonczykow jesli chodzi o rynek lotniczy jakby mniejsze.

  10. #30
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Aha, jeszcze jedna diametralna różnica: taki MRJ czy CSeries będą w większości kompozytowe. Czyli dochodzi odporność na korozję i mniejsze zmęczenie materiałowe, co przekłada się na większą liczbę cykli i większą żywotność płatowca. Takie małe porównanie: Boeing reklamuje, że 787 będzie potrzebował kosztowny przegląd "D" dopiero po 35 latach eksploatacji, podczas gdy obecnie 767 potrzebuje go po ok. 20 - 25 latach, w zależności od intensywności eksploatacji i środowiska. Warto też o tym pomyśleć, porównując metalowe samoloty obecnej generacji do kompozytowych, dostępnych za owe pięć lat.
    Przecież to opieranie się na meteriałach reklamowych i daleko idących przypuszczeniach. Nawet kompozyty się z czasem męczą i nie są w 100% odporne na środkowisko. Nie są odporne na wyładowania atmosferyczne i ewentualne uszkodzenia powłoki nie są takie łątwe do naprawienia. Ja bym na podstawie materiałow Boeinga się nie opierał.
    Co to ilości spalanego paliwa też (przy MRJ chyba silnika jeszcze sprawnego nie maja a już spalanie liczą).

  11. #31

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    LOT postawił - moim zdaniem trafnie - na Embraera. Mówimy w zasadzie o małej liczbie samolotów w klasie +100 do powiedzmy 140. Jestem przekonany, że Embraer wcześniej czy później wejdzie i w tę grupę. Wtedy problem nam się rozwiąże.
    A ja z kolei nie rozumiem, czemu wszyscy tak chcą pchać nieLOTa w te E-190/-195.
    Cieszę się, że nareszcie znalazł się ktoś, kto nie wpada w małpi zachwyt nad Embraerami i widzi, że to tylko brazylijskie badziewie, nawet pomimo zaawansowanej mechanizacji płata i nowoczesnej amerykańskiej awioniki.

    Trzeba znaleźć całą serię modeli, która pokryje modele o pojemności od 50 do ok. 130 miejsc. W żadnym wypadku nie powinno się kupować czegoś w rodzaju 737-600 czy A318 319. Ten segment powinien zostać pokryty modelami tańszymi zarówno w leasingu, jak i eksploatacji. A320 321 (lub jak ktoś kocha 737 to 737-700/900) powinny latać głównie na trasach "emigracyjnych" oraz "wakacyjnych", czyli tam gdzie lowcosty. A do innych miast europejskich wystarczy coś w stylu F-100.

    A tak na koniec dodam, że dziwię się, że LOT będąc od 1989 roku generalnie pod kreską, nie postawił na maszyny sprawdzone, nawet klika lat już używane, tylko wiecznie sadzi się na zakup "nówek". I tak za bezcen w porównaniu z zakupem (ceną leasingu) pozbywany się teraz ERJ-145, mamy flotę zapyziałych 737, które dopiero co się spłaciły, a już wypadałoby je wymienić. Może wystarczyłoby je chociaż umyć w środku i odświeżyć, ale po co?... kupmy nowe, co..., nas nie stać? Teraz mamy flotę nierozwojowych (moim skromnym zdaniem) Embraerów, które też za kilka lat trzeba będzie umyć. A najbardziej bawi mnie zachwyt nad 787 i radośc z jego zakupu. Wieczny bankrut kupuje sobie superzabaweczkę, a tymczasem niewiele robi, by zdobywać dla niej rynek. Bilety są drogie, benki 767 (do których mam osobiście wielki sentyment) są już mocno zapyziałe. Skoro przez tyle czasu nikt nie wpadł na pomysł, by nie musząc jeszcze bulić rat leasingowych za 787, otworzyć jakieś rentowne połączenie na 767, to jak LOT zarobi na raty Dreamliner'a.
    Dreamlinier - Amerykanie trafili z nazwą, ale mieli chyba co innego na myśli, niż ja teraz

  12. #32

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Za to wpada w malpi zachwyt nad japonska rysunkowa koncepcja i marketingowymi haslami.

    Kto tu sie tak w ogole zachwyca Embraerami?

  13. #33
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    A ja z kolei nie rozumiem, czemu wszyscy tak chcą pchać nieLOTa w te E-190/-195.
    Cieszę się, że nareszcie znalazł się ktoś, kto nie wpada w małpi zachwyt nad Embraerami i widzi, że to tylko brazylijskie badziewie, nawet pomimo zaawansowanej mechanizacji płata i nowoczesnej amerykańskiej awioniki.[/quote]

    Racz tylko zauważyć że te brazylijskie badziewie bezapelacyjnie rządzi w swojej klasie w tej chwili - kupiło je masa linii lotniczych dla których samolot to jest poważna inwestycja w odróżnieniu od teoretyków wyglaszających swoje teorie na forach...
    A MRJ czy CS nie ma co w ogóle w tej chwili rozmawiać...
    KZ

  14. #34
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    Cieszę się, że nareszcie znalazł się ktoś, kto nie wpada w małpi zachwyt nad Embraerami i widzi, że to tylko brazylijskie badziewie, nawet pomimo zaawansowanej mechanizacji płata i nowoczesnej amerykańskiej awioniki.
    Pierwsze primo- czy ty zastanawiasz sie chociaż 3 /trzy/ sekundy zanim coś napiszesz ?

    Jesteś pilotem, inżynierem,technikiem, mechanikiem zajmującym się na codzień lotnictwem? Latasz , obsługujesz samoloty typu EMBRAER posiadasz licencje ?

    Pewnie stykasz się z samolotami przy pomocy wyszukiwarki

    Żebyś mógł sobie przemyśleć przez 3 /trzy/ sekundy. Niemieckie opinie o CRJ otach to samolot do niczego, w ichnim szajse.

    Andrzej

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie






  16. #36

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    Cieszę się, że nareszcie znalazł się ktoś, kto nie wpada w małpi zachwyt nad Embraerami i widzi, że to tylko brazylijskie badziewie, nawet pomimo zaawansowanej mechanizacji płata i nowoczesnej amerykańskiej awioniki.
    Pierwsze primo- czy ty zastanawiasz sie chociaż 3 /trzy/ sekundy zanim coś napiszesz ?

    Jesteś pilotem, inżynierem,technikiem, mechanikiem zajmującym się na codzień lotnictwem? Latasz , obsługujesz samoloty typu EMBRAER posiadasz licencje ?

    Pewnie stykasz się z samolotami przy pomocy wyszukiwarki

    Żebyś mógł sobie przemyśleć przez 3 /trzy/ sekundy. Niemieckie opinie o CRJ otach to samolot do niczego, w ichnim szajse.

    Andrzej
    W związku z tym, że usiłujesz mnie obrazić, nie napiszę Ci o moich stosunkach z samolotami oraz posiadanych uprawnieniach. Wyraziłem swoją opinię licząc na polemikę i argumenty merytoryczne (opierając się też na opinii większych znawców ode mnie), a Ty mnie tu usiłujesz legitymować. Zapomniałeś, że jesteśmy na forum?

  17. #37
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    W związku z tym, że usiłujesz mnie obrazić,
    Nie usiłowałem, ale jesli tak czujesz ,Przepraszam.

    Zwracam Twoją uwage żebyś naprawdę pomyslał te 3 /trzy/ sekundy gdy oglądasz ,czytasz artykuły reklamowe .Zapewniam Cię że w kwestiach technicznych nigdy nie mówią prawdy.

    Uwaga do przedmówców , kompozyt też RDZEWIEJE

    Andrzej

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    W związku z tym, że usiłujesz mnie obrazić,
    Nie usiłowałem, ale jesli tak czujesz ,Przepraszam.

    Zwracam Twoją uwage żebyś naprawdę pomyslał te 3 /trzy/ sekundy gdy oglądasz ,czytasz artykuły reklamowe .Zapewniam Cię że w kwestiach technicznych nigdy nie mówią prawdy.

    Uwaga do przedmówców , kompozyt też RDZEWIEJE

    Andrzej
    Ależ się nie obraziłem, a jeśli moja reakcja była zbyt alergiczna, to z kolei ja przepraszam.
    Świadomie przerysowałem swa opinię o Embraerach chcąc wzbudzić dyskusję, by mnie może nawet ktoś do nich przekonał. A chodziło mi o to, co napisałem w swoim wyedytowanym już później poprzednim poście, że generalnie nie rozumiem, co kierowało decydentami przy wyborze dla nas nowiuśkich Embraerów.

    Pozdrawiam
    Przemek

  19. #39
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    generalnie nie rozumiem, co kierowało decydentami przy wyborze dla nas nowiuśkich Embraerów.
    Polskie długi ! tak,tak

    Andrzej

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    @Witek Z: Na niektóre trasy do rozwoju konieczne są większe 737. LOT na takie Heathrow jeszcze zapewne przez długie lata będzie latał tylko trzy razy dziennie.

    Nie na wszystkie trasy jest sens puszczać więcej Embraerów, i nie na każde się da. Są pewne godziny z większym strumieniem pasażerów. A zresztą poza SN, nie ma chyba poważnej linii w Europie, która wykluczyłaby w większości 120+ - osobowe maszyny ze swej służby.

Strona 2 z 158 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 102 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-04-2014, 16:30
  2. 21-04-2014, 17:21
  3. 13-11-2013, 17:05
  4. 12-05-2013, 18:09
  5. 12-05-2013, 16:15
  6. 31-03-2013, 22:34
  7. 14-02-2013, 22:17
  8. 28-01-2013, 04:20
  9. 26-01-2013, 01:05
  10. 17-01-2013, 13:46
  11. 16-12-2012, 21:43
  12. 07-12-2012, 10:00
  13. 26-06-2012, 11:11
  14. 11-03-2012, 13:00
  15. 22-02-2012, 20:51
  16. 01-02-2012, 16:23
  17. 18-01-2012, 01:23
  18. 17-01-2012, 03:39
  19. 05-12-2011, 20:34
  20. 05-11-2011, 02:36
  21. 04-11-2011, 09:51
  22. 02-11-2011, 17:40
  23. 28-09-2011, 17:41
  24. 22-09-2011, 18:42
  25. 24-08-2011, 21:06
  26. 01-08-2011, 16:33
  27. 24-06-2011, 14:24
  28. 14-05-2011, 21:06
  29. 25-04-2011, 10:24
  30. 29-01-2011, 21:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •