Ktora nienotowana na gieldzie linia lotnicza publikuje swoje wyniki i dane handlowe?
Jasne, ze sam chetnie bym chetnie poanalizowal lotowskie KPI, ale zupelnie nie dziwie sie ze jesli nie musza, to nie publikuja.
Wersja do druku
Przeciez gieldowe linie publikuja, bo musza. Wiec wskazywanie na ich przyklad nie jest najmocniejszym argumentem.
No to chyba pojawiły się na rynku wolne 738 i Maxy po BlueAir, może LOT powinien pare z nich przygarnąć :D
Dla czytających po niemiecku: https://www.aero.de/news-43557/LOT-p...kenflotte.html
Powołują się na wypowiedź Wilka dla Portalu Lotniczego.
Niestety, nie znalazłem tej wypowiedzi po polsku.
Wilk mówi, że flota lh może wzrosnąć nawet do 30 egzemplarzy.
Jeśli ktoś zna żródło tej wypowiedzi, to może lepiej wstawić po polsku.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...0-r-14863.html
Nic szczególnie nowego - artykuł z początku lipca
Cytat:
LOT ma plany pozyskiwania dodatkowych samolotów długodystansowych. – Widzimy nadal bardzo duży potencjał wzrostu w segmencie dalekiego zasięgu. Aby go zaspokoić, potrzeba nowych samolotów. Dziś, choć jesteśmy nadal w okresie odbudowy rynku po pandemii, mamy zatrudnienie dla wszystkich 15 maszyn, które mamy.
Nie wiadomo jednak, czy nowe samoloty szerokokadłubowe będą reprezentowały ten sam model. – Możemy albo kontynuować zakupy Dreamlinerów i budować flotę dalej w kierunku 20-30 maszyn tego typu, licząc na korzyści z unifikacji, albo przyjąć taktykę dywersyfikacji. Nasze problemy z silnikami Rolls-Royce'a są znane – budowa flotowej „drugiej nogi”, nieobciążonej takimi kłopotami, jest więc jedną z opcji. W tym drugim przypadku można rozważyć pozyskanie Dreamlinerów z innymi silnikami lub też zainwestować w samoloty innego typu – przytacza argumenty członek zarządu spółki.
Fajnie było by zobaczyć A359 we flocie, ale pewnie się przeproszą z Boeingiem i wezmą 789, a na średnia flotę pewnie wybiorą A220
Pojawiają się informacje o przejęciu przez LOT pięciu Boeingów 737 MAX 8 po rumuńskich liniach Blue Air, które niedawno ogłosiły upadłość. Regi YR-MXA-MXE, wszystkie obecnie znajdują się w PRG. Roczne sztuki.
https://twitter.com/BoardingPassRO/s...DtqXOaZtQ&s=19
Smartwings też myśli o nowych maxach, wiec jak te stoją w PRG to do polski mogą już przylecieć w nie takim jakby lot chciał malowaniu:D
za translatorem google :mrgreen:
"Wyłącznie: Boeingi 737-800 Blue Air, które zostały zwrócone firmom leasingowym, dotrą do Transavii, a pięć MAX-ów przejmie LOT. Jedyne 737-700 poleci do Angoli dla TAAG.
Blue Air pozostało więc tylko z dwoma 737-500 i innymi nieaktywnymi klasykami."
------------------------------
Blue Air upadły czy zawieszenie operacji do 10.10 ???
Blue Air ma zablokowane przez rząd wszystkie konta bankowe więc raczej nie polata.
W Boeing Field (BFI) znajduje się kolejny 737 MAX dla Blue Air, który nie został nigdy do nich dostarczony, a który obecnie nosi reg SP-LVM. Także wychodziłoby na to, że kwestia przejęcia tych MAXów przez LOT jest potwierdzona, a samolotów byłoby w takim razie sześć.
5 sztuk bezpośrednio od Blue Air, o których wspomniałem w poście #4068 + ta sztuka z BFI.
te 5 sztuk od Blue Air zostanie od razu przemalowane w barwy LOTu?
Jest potwierdzona
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...ax8-15676.html
No i kolejny typ. W środku inne fotele i Y189. Ciekawe czy wymontują ten jeden rząd.
Niestety kolejny typ i kolorystyka wnętrza trochę inna ale standard dla pasażerów dość wysoki, fotele mają zagłówki i porty USB do ładowania.
Czyli Lot wcześniej nie odebrał swoich "maxów" w konfiguracji, którą pieczołowicie wybrał dział produktu, strategii, sitaki, rozwoju floty (może z głosem doradczym inżynierów) poświęcając prawdopodobnie wiele roboczogodzin na proces wyboru wersji a za to odbiera samoloty w innej konfiguracji wnętrza, które dopasowane były do potrzeb innej linii? Interesująca strategia ale może na tym polega zarządzanie nowoczesną linią lotniczą, zwłaszcza w tak trudnych czasach.
Myślę, że CCC...
Może cena leasingu, ale nie koszty zarządzania różnicami i nie koszty utraconych korzyści z powodu niespójności propozycji wartości.
I jak je pomalują w śliwki lub inne wafle to już będzie pełne no brand chaos airlines. A potem niezadowoleni, że Lufthansa ma wyższe marże.
Czy w tych maxach też są te plastikowe deski obciągnięte ceratą z logo -tfu- recaro?