Strona 3 z 164 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 103 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 3266
Like Tree1011Likes

Wątek: Flota PLL LOT

  1. #41
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja dodalbym a320-i A330 oraz a340.Ale jestem ciekaw jak wygladałby a380 w barwach lot-u może za kilka lat

  2. #42
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    .

    Panowie od LOT .

    A co powiecie o lotach do City ,? będą, będą.

    Andrzej

  3. #43
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Za to wpada w malpi zachwyt nad japonska rysunkowa koncepcja i marketingowymi haslami.
    Rozumiem, że skrzydła Boeinga 787, F-2 i HondaJet to też japońskie rysunkowe koncepcje i marketingowe hasła? Ciekawe, że takie poważane firmy jak All Nippon Airlines, ILFC i Vietnam Airlines dało się na nie złapać. Każdy projekt kiedyś był na tym etapie.

    Pogadamy za 5 lat, jak MRJ będzie latał. EOT z mojej strony.

  4. #44
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    za 5 lat, jak MRJ będzie latał.
    Optymista
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #45
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oddzielmy wizje kosmiczne od realiów. To że jesteśmy na forum to jeszcze nie powód, żeby pisać cokolwiek co przychodzi nam do głowy - tu polecam forum gazety lub onetu.

    Przypomnę, że dyskusja dotyczyła najbliższych zakupów floty krótkodystansowej, a nie generalnej zmiany koncepcji działania PLL LOT. A zatem:
    a) PLL LOT posiadać będzie powiedzmy 10 samolotów szerokokadłubowych do lotów interkontynentalnych
    b) pełna rotacja będzie wynosić powiedzmy 24 h
    c) daje nam to realną możliwość wykonania powiedzmy 9 (wychodzi 10, ale jeden odliczam jako techniczny) lotów transkontynentalnych na dobę
    d) to daje powiedzmy 2500 paxów longhulowych
    e) załóżmy, że 50% paxów to będą Polacy, a 50% trzeba będzie dowieźć
    f) czyli mamy do dowozu do hubu 1250 osób na dobę - to nie dużo.
    Zapytacie pewnie, czemu liczę tylko tych, na lot longhulowy? A bo nie wierzę, że rozwiniemy sieć wewnątrzeuropejską konkurującą z no-frillsami. Poza tym, prawdziwa kasa w lotnictwie jest na pasażerach wysokopłatnych. Nie ma co wchodzi w konkurencje Ryanowi czy Wizzowi. Z nimi się nie wygra. Zobaczcie co robi KLM/AF: buduje strategię wokół longhulów. To że przy okazji wozi też po Europie, to tylko margines realizowany przy okazji dowozu na loty międzykontynentalne.

    Pisanie o brazylijskim badziewiu jest efektownym puszczaniem bąków, bardzo modnym na forum gazety, ale nie do obronienia na gruncie argumentów

    Ojcze: Twoje argumenty prowadzą do konstatacji, że wogóle nie ma sensu kupować samolotów, bo za chwilę będzie coś nowego i de capo al fine 8)
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  6. #46

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Pogadamy za 5 lat, jak MRJ będzie latał. EOT z mojej strony.
    Alez oczywiscie. Jak beda latac, bedziemy rozmawiac. Przeciez od poczatku o tym mowie.

    PS. Tyle ze wtedy bedzie wlasnie nowa, 25 procent lepsza koncepcja "2018"...

  7. #47
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Ojcze: Twoje argumenty prowadzą do konstatacji, że wogóle nie ma sensu kupować samolotów, bo za chwilę będzie coś nowego i de capo al fine
    Zauważ, że moje komentarze odnosiły się do konkretnej klasy samolotów - w tym przypadku o pojemności 80 - 100 pasażerów. Akurat w tym wypadku, jak już wcześniej napisałem, nie ma nic "na horyzoncie" oprócz wspomnianych MRJ czy CSeries. A żaden producent samolotów nie wprowadza nowego modelu co 5 lat, jak niektórzy by tutaj chcieli.

    Ale odpowiadając na Twój komentarz: nie ma sensu kupować samolotów jeżeli za chwilę będzie coś nowego - jak w tym wypadku. Skoro LOT było stać na ryzyko i wszystkie niedogodności bycia "launch customer" dla E-Jetów, z pewnością warto je ponieść dla takiego MRJ czy CSeries, nie wspomniwszy już o 787...

  8. #48
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wiesz, ja się w sumie zgadzam, ale...
    No właśnie to ale to kwintesencja - jeśli koncepcja Embraera będzie się rozwijać to chyba lepiej pozostać przy flocie w miarę zunifikowanej. Tym bardziej, że samolot 120-140 to tylko margines potrzeb. Nie bardzo rozumiem dlaczego właśnie na ten margines mielibyśmy a) czekać kilka lat, b) wprowadzać zupełnie inny model. Z 787 to jednak co innego bo to GŁÓWNY długodystansowy samolot. Nie miałbym nic przeciw ryzyku i czekaniu, gdyby taka koncepcja była rozwijana w Embraerze
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  9. #49

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A zatem:
    a) PLL LOT posiadać będzie powiedzmy 10 samolotów szerokokadłubowych do lotów interkontynentalnych
    b) pełna rotacja będzie wynosić powiedzmy 24 h
    c) daje nam to realną możliwość wykonania powiedzmy 9 (wychodzi 10, ale jeden odliczam jako techniczny) lotów transkontynentalnych na dobę
    Koncepcja obecna wymaga, jak to ładnie lantan ujął, globalnego patrzenia na sprawę

    Mówimy o sezonie 2010 czy jak?
    Mając 10 maszyn tak naprawdę można bez problemu, tak jak piszesz, 63 tygodniowo loty robić.

    Do realizacji obecnego letniego rozkładu LOTów jest potrzebna ósma maszyna, mamy w 2008 w lato w szczycie aż 47 lotów tygodniowo.

    Twoim zdaniem rozwój dalekodystansowy LOTu na przestrzeni okresu, w którym będą realizowane dostawy nowych samolotów, to będzie tylko 16 lotów tygodniowo więcej? No kiepawo...

  10. #50
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A jaki był przyrost w ciągu ostatnich 6-8 lat ?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  11. #51

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ATRY zastapic Q400
    wogole bez sensu 3manie 145tek, dalej latac na E170 plus 75 a 737-500 zastapic E190/5, 734 zastapic wersja 800 i po klopocie

  12. #52
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cwiaruna
    wogole bez sensu 3manie 145tek,
    Właśnie LOT to dostrzegł i powoli je wycofuje.
    Audi A6 '12 C7 3.0 TDI 420KM/850NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  13. #53

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Tak sobie czytam i się zastanawiam. Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale wydaje mi się, że nie ma sensu rozwodzić sięnad tym co byśmy chcieli, żeby pojawiło się we flocie LOTu tylko co ma sens. Dajmy na to Embraery. 145 to faktycznie okazał się zły pomysł. Co do reszty, to nie byłbym taki pewny. Ale bez względu na to, one w tej chwili SĄ! W związku z tym chyba lepiej rozwinąć flotę w tym kierunku, żeby było jak najwięcej samolotów tego samego typu? W końcu oszczędności na paliwie to nie wszystko. A wymiana całej floty na trochę lepszy samolot przy alternatywie dokupienia kilku maszyn, odrobinę gorszych jest chyba mniej opłacalna?
    Tak samo ATR. Moim zdaniem to są samoloty, które jeszcze polatają. A jeżeli będzie brakowało kilku sztuk to po co wchodzić w nowy typ? Co innego wymiana całej floty tej klasy, ale to chyba nie jest potrzebne.

  14. #54

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Zapytacie pewnie, czemu liczę tylko tych, na lot longhulowy? A bo nie wierzę, że rozwiniemy sieć wewnątrzeuropejską konkurującą z no-frillsami. Poza tym, prawdziwa kasa w lotnictwie jest na pasażerach wysokopłatnych. Nie ma co wchodzi w konkurencje Ryanowi czy Wizzowi. Z nimi się nie wygra. Zobaczcie co robi KLM/AF: buduje strategię wokół longhulów. To że przy okazji wozi też po Europie, to tylko margines realizowany przy okazji dowozu na loty międzykontynentalne.
    Ja tutaj widzę jedną drobną różnicę między KLM/AF a LOT-em - patrząc bardziej na KLM to jednak polityka Longhoulowa jest o tyle łatwiejsza że w zasadzie cały ruch tranzytowy to Schiphol gdzie m.in KLM-owi dowożą pasażerów wszystkie pozostałe linie tam latające, natomiast w Polsce mamy:
    1) Okęcie jako HUB lotu;
    2) Kilka innych portów regionalnych z aspiracjami do przyjęcia Longhouli;
    LOT musiałby do przyciągnięcia pasażerów do 787 zachęcić ludzi z portów z których stosunkowo trudno znaleźć połączenie długodystansowe realizując je właśnie takim średniakiem jak samolot 100-130 miejscowy i dowozić do Warszawy czy innego miasta w którym byłoby połączenie longhoulowe .

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Pisanie o brazylijskim badziewiu jest efektownym puszczaniem bąków, bardzo modnym na forum gazety, ale nie do obronienia na gruncie argumentów
    Przepraszam Szanownych Forumowiczów.
    Moją intencją w żadnym wypadku nie było zaniżenie poziomu dyskusji.
    Moderatorowi gratuluję riposty. Bez komentarza.

  16. #56

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Poza tym, prawdziwa kasa w lotnictwie jest na pasażerach wysokopłatnych.
    Skoro tak, to czemu lowcosty mają się jak pączki w maśle (za wyjątkiem nieszczęsnego C0), a duzi przewoźnicy przeżywają z roku na rok dzięki dotacjom państwowym?
    Nie tylko Sabena, Swissair i Alitalia mieli/mają kłopoty finansowe.

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Poza tym, prawdziwa kasa w lotnictwie jest na pasażerach wysokopłatnych.
    Skoro tak, to czemu lowcosty mają się jak pączki w maśle (za wyjątkiem nieszczęsnego C0), a duzi przewoźnicy przeżywają z roku na rok dzięki dotacjom państwowym?
    Nie tylko Sabena, Swissair i Alitalia mieli/mają kłopoty finansowe.
    A czemu lowcoast'y nie mają połączeń międzykontynentalnych?
    Linie które wymieniłeś nie prowadzą dobrej polityki, a Alitalia nabawiła się floty, której ma za dożo.

  18. #58
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec
    cwiaruna napisał/a:
    wogole bez sensu 3manie 145tek,


    Właśnie LOT to dostrzegł i powoli je wycofuje.
    A skąd takie wieści ?.

    Andrzej

  19. #59

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Przecież od dawna o tym wiadomo.
    Niektóre sprzedano chyba w zeszłym roku(?).

  20. #60
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie


    Polecamy

    [offtopic]z calym szacunkiem do wszystkich ale jak LOT by mial takie glowy jak tutaj no to no1 na swiecie gwarantowany [/offtopic]

Strona 3 z 164 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 103 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-04-2014, 16:30
  2. 21-04-2014, 17:21
  3. 13-11-2013, 17:05
  4. 12-05-2013, 18:09
  5. 12-05-2013, 16:15
  6. 31-03-2013, 22:34
  7. 14-02-2013, 22:17
  8. 28-01-2013, 04:20
  9. 26-01-2013, 01:05
  10. 17-01-2013, 13:46
  11. 16-12-2012, 21:43
  12. 07-12-2012, 10:00
  13. 26-06-2012, 11:11
  14. 11-03-2012, 13:00
  15. 22-02-2012, 20:51
  16. 01-02-2012, 16:23
  17. 18-01-2012, 01:23
  18. 17-01-2012, 03:39
  19. 05-12-2011, 20:34
  20. 05-11-2011, 02:36
  21. 04-11-2011, 09:51
  22. 02-11-2011, 17:40
  23. 28-09-2011, 17:41
  24. 22-09-2011, 18:42
  25. 24-08-2011, 21:06
  26. 01-08-2011, 16:33
  27. 24-06-2011, 14:24
  28. 14-05-2011, 21:06
  29. 25-04-2011, 10:24
  30. 29-01-2011, 21:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •