Chwila, ten Swiss to był 600. samolot Embraera, a nasz SP-LII to 600. E-jet czyli odrzutowy Embraer.
KS
Tak mi sie zdawalo, ze nazwa E-Jets to dopiero od E170 weszla, ale wolalem sie upewnic.
600 egzemplarzy - niech ktos jeszcze powie, ze E-Jety to nie jest sukces rynkowy! (A byly przeciez poczatkowo glosy malkontentow...) Bardzo fajnie, ze 600. trafil do nas.
Teraz jeszcze zeby do nas trafily E190/E195.
A swoją drogą, ciekawym, czy Embraer zezuje w strone pojemnosci 150 miejsc i wiecej. Ale to by chyba musieli zwiekszyc przekroj kadluba, innymi slowy uruchomic kolejną rodzine modeli. Ja im tego szczerze zycze.
Chwila, ten Swiss to był 600. samolot Embraera, a nasz SP-LII to 600. E-jet czyli odrzutowy Embraer.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
E135/145 to Regional Jety
...co napisałem 3 posty wyżej.
Raczej MatSi powinien rozwinąć swoją myśl - my tu piszemy o rodzinach samolotów embraera, a regional jet to typ samolotu - jak sama nazwa wskazuje "regionalnego". Wszystkie obecnie produkowane liniowce embraera to regional jety.
PS: Edytuj posty.
Co racja, to racja
Trochę nie bardzo się chcę powoływać na Wikipedię, ale tam E170 zaliczają do narrow-body.
Embraer E-Jets - Wikipedia, the free encyclopedia
Narrow-body aircraft - Wikipedia, the free encyclopedia
No ale dyskusja schodzi z pierwotnego tematu.
Narrow body - też jak nazwa wskazuje, odnosi się do podziału samolotów względem wielkości kadłuba. Regional jet - do zasięgu.
Wątpię, żeby były jakieś dokładne kryteria - to raczej niepisany podział. Short-haul, long-haul, te pojęcia istnieją od lat.
Anyway - E-Jets to:
ERJ-145 family:
A określenie Regional-Jet nie ma tu nic do rzeczy - i o to tutaj chodzi.
No wlasnie, podlacze sie do tego pytania. A dokladniej: gdy wprowadzono okreslenie "regional jet", czy oznaczalo ono tylko dosc krotki zasieg, relatywnie małą pojemnosc czy cos jeszcze? Bo z niektorych artykulow w czasopismach mozna odniesc wrazenie, ze "regional jet" to troche jakby pejoratywne, a w kazdym razie poblazliwe okreslenie - "nie to co prawdziwe samoloty".
BTW, czy E-Jets sa "oficjalnie" zaliczane do regional jetów?
Dlaczego?
A tak na poważnie, zmienia to wiele. Matsi napisał, że 135 i 145 to regional jety. Odpisałeś na to, że nie ma to znaczenia. A ma to ogromne znaczenie, bo ERJ, to cała rodzina samolotów Embraera, która w momencie gdy miała swoje pięć minut była promowana właśnie jako Regional Jety. Potem, samoloty te stały się mało ekonomiczne i Embraer rozpoczął produkcję E-Jets, które zastępują ERJ jako bardziej ekonomiczne w obecnych warunkach.
Właśnie odkryłem że w SP-LII gniazdka elektryczne są do 11 rzędu (w reszcie do 6).
Fotele są natomiast granatowe, analogicznie jak w BA.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Egon, uściślijmy, że w "reszcie" to gniazdek w ogóle nie ma Tzn, w naszych E170 nie ma wcale chyba, a w E175 jest tak jak piszesz. I to też chyba nie we wszystkich, bo w IE i IF coś mi się kojarzy że tez nie ma. Ale ręki sobie nie dam za to uciąć.
Pytanko: czy SP-LIG i -LIH zostały już dostarczone?
Zakładki