To nie dla LO tylko dla Nordici, która dotąd latała naszym 734. I nie Blue Air tylko wymowne Bul Air .
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
LZ-BOT Boeing 737-322 Blue Air - leci obecnie jako LO8241
Wiadomo czy to tylko dziś czy na dłużej?
16 Sep Burgas (BOJ) Rijeka (RJK) LO8002
16 Sep Rijeka (RJK) Tallinn (TLL) LO8241
To prawie co dziesiąty samolot floty LOT jest wypożyczony
LZ-BOT Boeing 737-322 Blue Air
YR-BML Boeing 737-82R Blue Air
EC-MIA Boeing 777-28E(ER) Privilege Style
YR-FKA Fokker 100 Carpatair
A Nordica dla kogo?
ACE i ACF dla SASu w zamian za ATR, których nie udało się załatwić na czas (a kontrakt biegnie, dopiero trzeciego ATR załatwiają).
ACD jest chyba na jakimś powazniejszym przeglądzie bo po prostu nie lata
Przyfuksili z tym Bul Airem o tyle, że samolot jest pomalowany na biało a na ogonie ma flagę Unii Europejskiej, więc da się wizerunkowo sprzedać ze to specjalne malowanie z okazji estońskiej Prezydencji w UE (samolot z tego powodu jest potrzebny na trasie do BRU). O tym, że to ponad 27-letni rzęch może nie wszyscy się połapią
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
A gdyby tak LO zamowilo SSJNG w wersji powiedzmy 160 pax ... w zamian Rosja by odblokowala nam Syberię czy bylo by warto?
Odblokowania Syberii cena szkolen i tak nie powali....
Bombardier / Embraer / Suchoi
Nie ma rozwoju CPLu bez Syberii...
Gdybyscie mieli porównać tylko te. 3 modele
tapnięte z paczkomatu
Patrząc na decyzje polityczne dotyczące helikopterów itp.... zakup SSJNG jest chyba niemożliwy. Ale, jest to ciekawa opcja.
Śmigłowce to chyba jednak były lipne, przecież program produkcji jest zamknięty. Poza tym oni chcą nam sprzedać technologię energetyki jądrowej. A my od nich musimy to kupić...
Odnośnie SSJNG - gdyby miały zastąpić całą flotę Embrarerów i qPierdziawek to opcja jest bardzo ciekawa. Zamówienie na ponad 30 maszyn o wartości 1 mld dolarów zazwyczaj ma duży wydźwięk polityczny. Kwota niewielka, a można wynegocjować np. zwrot wraku Tu154 i jakiś sensowny offset. No i szansa na jakiś realny reset z Rosją.
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
O tak, wydźwięk polityczny to to by miało. Patrząc jednakże historycznie, to jedyny sensowny "reset" z Rosją to możliwie skuteczne uniezależnienie się od niej . Walczyć z tym państwem/systemem nie ma sensu, ale wchodzić w kolejne zobowiązania nie jest zbyt rozsądne. Wolałbym, żeby LOT swojej floty nie "związał" z Rosją - po prostu.
Adam
to kompletna abstracja - kto ogladał komisje ds AG z Michałem ten wie ze samo hasło "czy w Gdansku mogłyby lądowac samoloty Suhoj" juz brzmiało jak zarzut (a swiadczyło głownie o kompletnej amatorszyznie pytajacego I odpowiedz Michała była idealna "wyladowałby kazdy samolot jaki Pan chce")
Zgadza się, to abstrakcja i jestem tego świadomy. Gdyby jednak na zakup samolotów dla PLL Lot patrzeć przez pryzmat polityki, to zakup Bombardierów i Embrarerów politycznie nic nam nie da, z Kanadą i Brazylią nic nas nie łączy. Boeing o Airbus takich małych samolotów nie produkują, a ATRy są tylko śmigłowe. Duży zakup może być ratunkiem dla Suchoja i przy zakupie 30 maszyn można załatwić kilka spraw za jednym zamachem...
I nie sądzę, żeby zakup samolotów uzależniał nas od Rosjan. To relacja klient - sprzedawca, klient jest na pozycji uprzywilejowanej.
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
787 / 734 / 738 / 737MAX / E190;170;175 / DHC8 / CRJ 900/700 + teraz myśleć o SSJ ? Moim zdaniem to się kupy nie trzyma.
W segmencie ponad 160 miejsc -jest/będzie 737 NG/MAX.
Powinno się zastanowić nad ujednoliceniem floty do 120 miejsc
A wg mnie i moim "4 liter" najwygodniejszym samolotem po EU jest E195
Zakładki