Jedyne co pada to to, że żaden nowy. Czyli Q400 może być zastąpiony innymi Q400 albo Ejetami.
Jedyne co pada to to, że żaden nowy. Czyli Q400 może być zastąpiony innymi Q400 albo Ejetami.
o matko, a potem się dziwić ze Obecna władza wygrywa wybory za wyborami… oczywiście nie powiedział ze wezmą dashe, przynajmniej nie tymi słowami. Powiedziano, ze wycofują dashe, nie chcą zmieniać struktury floty a potrzebne będzie regionalne zastępstwo. Embraerow jest sporo i potencjalnie wystarczająca w efekcie pandemii, szczególnie jakby władza zaczęła w końcu używać swoich 5 lśniących maszyn a nie czarterowych Embraera od LOT, wiec nie wodze opcji i sensu brania dodatkowych.Jaki jest inny samolot regionalny? ATR… swoją droga duzo sensowniejszy niż dashe, ale skoro dry lease, to używamy swoich załóg…. Szkolić teraz wszystkich na ATR skoro to tymczasowa - chyba nie. Zostaje Dash…
No i historia zaczyna się kleić. LOT odstąpił od wymiany Embraerów przed COVIDem, bo policzył że wymiana E1 na E2 nie da za dużo. Przy okazji COVIDa odstąpiono od odebrania pozostałych używek od Azula i wynegocjowano wcześniejsze oddanie Q400. Zmieniły się warunki na rynku i jednak będzie strategiczna zmiana generacji. Oby w wyborze padło na Embraera ale oby też nie wciskali tyle foteli co Helvetic, bo robi się z tego Ryanair, z jedną różnicą, że przynajmniej układ jest 2-2 a nie 3-3. Tyle papier i strategie, bo z takimi problemami i praktycznie zerowym stanem gotówki, to zarząd może sobie tworzyć podobne papiery. Ryan i Wizz poczuli okazję i będą chcieli wykończyć LO. Tak się skończy zarządzanie polityczne Nowogrodziej o "wspieraniu" "braci" z Węgier.
Dyskusja jest ciekawa i jednak zastanawia mnie co będzie z segmentem zabezpieczanym teraz przez DH4. Wymiana DH4 na DH4, z braku alternatywy? Skok na ATR-y? Czy upscaling floty, zmiana siatki i uczynienie najmniejszym samolotem we flocie E-jeta?
Zresztą o to wszystko palcem po wodzie pisane. Dopiero co prezes LO wspominał o kolejnej transzy pomocy publicznej.
Abstrachując od dramatycznej sytuacji finansowej, można trochę podywagować. Ja obstawiam upscaling floty i E170 lub E275 jako najmniejszy samolot. W przypadku A220, nie ma samolotu poniżej 100 miejsc. Dużo większa LHG, ma CRJ więc albo LOT weźmie A220 i coś mniejszego od innego producenta (wątpie) albo E2, gdzie E275 ma jednak być.
Wszystkim miłośnikom floty LOT szczerze polecam kalendarz na rok 2022 ze zdjęciami Pani Anny Grochal. Dziś odebrałem to cudo i nie mogę się napatrzeć. Czekam niecierpliwie na sobotę, żeby powiesić go na ścianie.
No to ciekawostki na dzisiaj:
1. LOT do końca tego roku zwróci wszystkie Dashe. Mniej więcej po jednej sztuce miesięcznie, zaczynając od marca, z wyłączeniem wakacji (lipiec/sierpień). Pozostało 8 sztuk, więc by się zgadzało.
2. LOT w miejsce Dashy, dobiera 7 Embraerów. Moje typy:
MSN Rejestracja Operator Typ Układ Lotnisko 17000024 SP-LDB NAC E170 Y76 TUS 17000025 SP-LDC NAC E170 Y76 TUS 17000087 N870NC NAC E170 Y76 TUS 17000092 N921NC NAC E170 Y76 TUS 19000029 OY-YDR NAC E195 Y118 BZG
lub coś z placu BZG:
MSN Rejestracja Operator Typ Układ 19000503 EI-RNC Alitalia E190 Y100 19000512 EI-RND Alitalia E190 Y100 19000520 EI-RNE Alitalia E190 Y100 17000334 EI-RDD Alitalia E175 Y88 17000335 EI-RDE Alitalia E175 Y88 17000340 EI-RDI Alitalia E175 Y88 17000344 OY-YDA NAC E175 Y88 17000351 OY-YDB NAC E175 Y88
lub standardowo coś po Azulu albo Great Dane Airlines.
3. Na marginesie. LOT ponoć mocno rozważa przejście na A320 i A321. Nieodebrane MAXy w USA ponoć mają już klienta (Delta albo American). AA potwierdził ostatnio kolejne zamówienie na MAXy z bardzo szybkim terminem realizacji, co mogłoby sugerować, że wezmą te LOTowskie z placu.
Pytanie, czy w obecnej sytuacji naprawdę coś będą dobierać. Bez ruchu z UA (pytanie kiedy zakończy się agresja i ile zajmie odbudowa lotnisk), RUS i BY, KZ liczba połączeń i transferów znacząco zmalała.
Może muszą bo takie były warunki wcześniejszego zakończenia leasingów Dashy również z NAC. Ok, pozwalamy oddać wcześniej 12 Dashy ale musicie dobrać kilka Embraerów do jakiejś tam daty. Pewnie ta data nadchodzi. Dodatkowo LOT już chyba nie chce zwalniać pilotów, wiec musi im zapewnić nowe miejsca pracy.
Jeszcze jedna ciekawa informacja. LOT rozważa też na nowo Embreaery E2 vs A220, jednakże wczoraj Embraer ogłosił przerwanie procesu certyfikacji E275. Czy wyobrażacie sobie flotę LOTu bez tej wielkości samolotu albo z mieszanymi generacji E290 i E295 + E175?
Kolega pytał ,czy istotnie w tym bałaganie panującym w,, wielkim, małym imperium lechickim,, LOT zanabył nowe samoloty? Co mam odpowiedzieć koledze?
Zakładki