Strona 1 z 166 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 3311
Like Tree1061Likes

Wątek: Flota PLL LOT

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Flota PLL LOT


    Polecamy

    Zbliża się powoli czas wymiany samolotów z segmentu krótkiego zasięgu, średniego zasięgu o dużej pojemności oraz dalekiego zasięgu. Dla dalekiego zasięgu już wybrano 787. A co byście widzieli zamiast ATR-ów i obecnych 737? Czym powinien kierować się nasz polski przewoźnik planując rozwój floty?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    ATR'ki jeszcze pożyją, a B737 proponował bym wymienić na nowe 734 i ewentualnie 736.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    a ja bym zaproponował ATRki nowa seria i 737-700 i kilka 738.
    Łódź - miasto, do którego jestem tak bardzo przywiązany, którego tak bardzo nienawidzę.
    CHOJNY

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kierować się powinien strategia rozwoju i pomyslem na dalszą dzialalność. Cóż ma do wyboru: pozbycie się olowkow, dodanie Embraerów 170/175/190. Na bardziej uczęsczane trasy w razie wymiany -500 i -400 to np.na -700.LOT caly czas intensywnie mysli o otworzeniu centrum szkoleniowego w WAW w porozumieniu z Boeingiem i w takim wypadku to mialoby to sens. Jezeli chcieliby sie rozwijac np. na trasach typu ALA,DXB to -700 lub -800 bylyby jak najbardziej wskazane. Co do tego czym powinien sie kierowac LOT, to :cena, warunki leasingu lub sprzedaży (z naciskiem na to pierwsze), paliwożernośc, kwestia szkolen na typ dla zalóg, zaplecza technicznego, czyli sprawy najbardziej oczywiste.

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    B737 proponował bym wymienić na nowe 734 i ewentualnie 736
    737-600 to najlepsza droga do bankructwa. Lepiej już kupić E-195.

    Ja osobiście widziałbym tak:
    ATR-42/-72 zastąpić ATR-72-600
    ERJ-145 i E-170 zastąpić leasingiem E-175 a potem zakupem kombinacji CSeries-110/-130
    B737-400/-500 zastąpić zakupem B737-800W

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Atr jeszcze sobie polatają kilka lat. Oczywiście że najlepiej aby wymieniono je na Dashe choć ateerkami lata się też bardzo fajnie.
    A benki ? One też jeszcze sobie trochę polatają, tym bardziej że trochę zapewne wróci z C0.
    Tak więc na zakupy bym nie liczył w najbliższych dwóch latach.



  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Docelowo: wywalenie Embraerów 145 i 170, oparcie floty na bazie: E175/195/73G/738 +
    ATR 42-600 + 787-800...

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    ATR42-500 z czasem zamienić na -600
    ATR72-600
    Uważam też, że potrzebujemy również jetów w klasie E145, dlatego też chętnie bym widział z czasem całą serię CRJ/NG
    A zamiast 734 jednak A320. Jesteśmy w końcu w EU.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Doszedłem do wniosku że zmiana B737 na A320 to będzie dość duży błąd. Baza techniczna, szkolenie kadr itd. to spory koszt.
    A ERJ145 nie można trzymać na pokaz.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    Uważam też, że potrzebujemy również jetów w klasie E145, dlatego też chętnie bym widział z czasem całą serię CRJ/NG
    Jakikolwiek odrzutowiec o pojemności mniejszej niż 80 miejsc to długoterminowa strata pieniędzy i najlepsza droga do bankructwa.

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Doszedłem do wniosku że zmiana B737 na A320 to będzie dość duży błąd. Baza techniczna, szkolenie kadr itd. to spory koszt
    To, plus 737-800 jest bardziej trwały od A320. Chociaż podobno Airbusowi udało się wydłużyć żywotność A320 do 120,000 cykli.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER
    A zamiast 734 jednak A320. Jesteśmy w końcu w EU.
    No i co z tego?

  12. #12
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    ATR -42/-72 >>> ATR- 72-600
    E145/E70 >>> E75
    B737 -300/400/500 >>> B737-700 (myślę, że -800 są za duże dla LOTu)
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 605KM/700NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    przeczytalem caly watek i widzę ze wiekszosc chce wymieniac samoloty na większe lub duzo większe. Mysle ze nie jest to takie proste i np mozna kupic kilka 737 NG tylko...ktos musi nimi latac.

    LOT podal w swojej strategi w jaki sposob chce ujednolicic flotę i jezeli ta strategia jest nadal aktualna to był to ATR 72, EMB 175, B737 i B787

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    ATR'y powinny pozostać we flocie, są to bardzo dobre, tanie w eksploatacji samoloty, nie spodziewał bym się by gdzieś te z Eurolotu miały być poupychane, zwłaszcza że ATR o ile się nie mylę ma 105000 cykli - a nie przypuszczam by którykolwiek się zbliżał do tej magicznej wartości.

    Rezygnacja z E145 była raczej słuszną decyzją - nie spodziewał bym się by flota wzbogaciła się o samoloty tego typu o tej pojemności.

  15. #15
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    (...)
    A ERJ145 nie można trzymać na pokaz.
    O przepraszam, a modne ostatnio loty z VIPami?
    Za kilka tygodni może okazać się, że LOT po latach odwdzięczy się wojsku za użyczanie An-12 oraz An-26 i na stałe (tj. do zakończenia przetargu, czyli na zawsze) kilka ołówków otrzyma callsign PLF10x i zgrabne malowanie przejęte z tutek i jaków . Obym się mylił.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    tak naprawde to LOT moze miec cazdy z E-Jetow poniewaz jest latwo przenosic zaloge pomiedzy samolotami i bedzie latwo podejmowac decyzje ad-hoc ktore z serii wyslac na ktora trase kazdego dnia wiec uwazam ze powinny byc wszystkie od E70 - E95 .

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    tak naprawde to LOT moze miec cazdy z E-Jetow poniewaz jest latwo przenosic zaloge pomiedzy samolotami i bedzie latwo podejmowac decyzje ad-hoc ktore z serii wyslac na ktora trase kazdego dnia wiec uwazam ze powinny byc wszystkie od E70 - E95 .
    Im więcej rodzajów tym większy bajzel. 170 i 190 niewiele różnią się w kosztach eksploatacji od swych "+5" odpowiedników, tyle samo załogi trzeba, a biorą aż 12 paxów więcej, co oznacza większą przepustowość.

    Dlaczego większe maszyny niż obecnie? Bo dzięki temu będzie taniej. Dzięki większym samolotom można zbić ceny i pozyskać więcej pasażerów.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    ATR seria 500
    E70/75
    C-Series
    787

  19. #19
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak naprawdę, to nie bardzo jest o czym gadać. W zasadzie dycyzje już sa podjęte. LOT postawił - moim zdaniem trafnie - na Embraera. Mówimy w zasadzie o małej liczbie samolotów w klasie +100 do powiedzmy 140. Jestem przekonany, że Embraer wcześniej czy później wejdzie i w tę grupę. Wtedy problem nam się rozwiąże. Jako pasażer duuużo bardziej wolę 3 loty dziennie na E170 niż jeden na 739. I niech nikt nie pisze o efektywności kosztowej - jak się lata często to łatwiej zgarniać lepszych klientów. Trzy loty dziennie małym mogą być bardziej opłacalne niż jeden dużym - wszystko zależy od tego kto i dokąd chce lecieć. Poza tym, jeśli mamy (a wszyscy żeście się o to upominali) rozwijać nowe kierunki transkontynentalne, to musimy budować siatkę gęstą - a do tego nie nadają się 737NG ani A320. Dowój do hubu takimi maszynami może robić KLM, AF, LH czy BA - bo oni mają później dziesiątki szerokokadługowych, które całe to towarzystwo rozwiozą po świecie. My mamy zapełniać 767 lub/i 787.
    ATRki polatają i są bardzo dobre. Poza tym po co wymieniać. Konkurencja nie daje niczego lepszego, a zawsze to zmiana.

    PS. Jeśliby Embraer nie stworzył maszyny na 130-140 osób to ja bym optował za A320. Ale to raczej nie wchodzi w grę
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    LOT postawił - moim zdaniem trafnie - na Embraera. Mówimy w zasadzie o małej liczbie samolotów w klasie +100 do powiedzmy 140. Jestem przekonany, że Embraer wcześniej czy później wejdzie i w tę grupę. Wtedy problem nam się rozwiąże.
    A ja z kolei nie rozumiem, czemu wszyscy tak chcą pchać nieLOTa w te E-190/-195. Za pięć lat będą to samoloty technologicznie przestarzałe, tym bardziej, że wchodzą MRJ i CSeries, które przy 20 - 25% niższych kosztach eksploatacji będą przewozić podobną lub nieznacznie większą liczbę pasażerów. Chcąc rozwijać wizję efektywnej floty, musimy myśleć z perspektywy następnych 20 lat, a nie pięciu, jak to większość tutaj robi.

    Ropa na pewno nie stanieje do poziomu 60 dolarów za baryłkę. To gwarantowane.

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Poza tym, jeśli mamy (a wszyscy żeście się o to upominali) rozwijać nowe kierunki transkontynentalne, to musimy budować siatkę gęstą - a do tego nie nadają się 737NG ani A320.
    Są już obecnie w dość znacznej ilości trasy, na których można zapełnić 737-800W bądź A320, latając dwa - trzy razy dziennie.

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Dowój do hubu takimi maszynami może robić KLM, AF, LH czy BA(...)My mamy zapełniać 767 lub/i 787.
    No i tu kolega popełnia podstawowy błąd strategiczny, który zresztą popełnia zarząd nieLOTa: po co oddawać pasażerów innym aliansom, zamiast ich podbierać? Idąc tym tokiem, to najlepiej od razu zawiesić działalność, oddać ruch biznesowy Lufthansie a wozić tylko pasażerów typu BzPiP za ocean i emigrantów zarobkowych do Anglii/Irlandii/Hiszpanii...
    Przy odpowiednich zabiegach logistycznych, promocji i poziomie obsługi klienta, można śmiało z tymi przewoźnikami konkurować. Wystarczy tylko trochę zaangażowania.

Strona 1 z 166 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-04-2014, 16:30
  2. 21-04-2014, 17:21
  3. 13-11-2013, 17:05
  4. 12-05-2013, 18:09
  5. 12-05-2013, 16:15
  6. 31-03-2013, 22:34
  7. 14-02-2013, 22:17
  8. 28-01-2013, 04:20
  9. 26-01-2013, 01:05
  10. 17-01-2013, 13:46
  11. 16-12-2012, 21:43
  12. 07-12-2012, 10:00
  13. 26-06-2012, 11:11
  14. 11-03-2012, 13:00
  15. 22-02-2012, 20:51
  16. 01-02-2012, 16:23
  17. 18-01-2012, 01:23
  18. 17-01-2012, 03:39
  19. 05-12-2011, 20:34
  20. 05-11-2011, 02:36
  21. 04-11-2011, 09:51
  22. 02-11-2011, 17:40
  23. 28-09-2011, 17:41
  24. 22-09-2011, 18:42
  25. 24-08-2011, 21:06
  26. 01-08-2011, 16:33
  27. 24-06-2011, 14:24
  28. 14-05-2011, 21:06
  29. 25-04-2011, 10:24
  30. 29-01-2011, 21:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •