Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 42
Like Tree36Likes

Wątek: Boeing 737-800/MAX

  1. #21
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    ^^ to pewnie pytanie do mądrzejszych, natomiast na wyczucie chyba nie powinno być problemu, wg wiki w konfiguracji 2-klasowej max zasięg 4,045 mil, a WAW-DEL 3,275 mil. Nawet uwzględniając kwestię wiatrów i większej liczby pasażerów, zapas wydaje się być wystarczający.

    Co do grupy docelowej - oczywistym jest, że LOT biłby się tutaj raczej ceną i nie ma co liczyć na kokosy z C (może poza bezpośrednimi z WAW), z drugiej strony niższe koszty mogą dać takiemu połączeniu rentowność nawet przy walce ceną.

    Przy czym odnośnie braku C to jednak byłbym tutaj wstrzmięźliwy w jechaniu po tym układzie, w 737 mówimy w zasadzie tylko o dedykowanych fotelach i ewentualna zmiana w przypadku ogłoszenia takich tras tylko do tego się sprowadza (oczywiście, jeżeli opłacalne byłoby utrzymywanie 2 typów wnętrza). W szerokim to dużo poważniejsza operacja.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  2. #22

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Tak jak ładnie będzie z MAX-em ...
    URC, IKA, DEL itp ...
    Ale na to potrzeba chyba troszkę innej konfiguracji niż 189 pax ?
    A na razie to MAX-ie mają być "sardynkowe"
    Czy wogóle ma plany na coś "luźniejszego" na "Azję" ? Czy to było by opłacalnie utrzymywanie 2-3 takich maszyn?
    Co z tymi "luźniejszymi" maszynami zrobić jak nie latają na URC, IKA, DEL ? Z czym "to" rotować ...

    Czy LOT-u tam w ogóle chcą ?
    Czy LOT tam w ogóle CHCE LATAĆ ?

    I jeszcze jeden szczegół "Kasa Misiu Kasa"
    Aby to wszystko pootwierać ... trzeba troszkę kasy
    + aby nie było jak WSZĘDZIE ... zorganizować jakieś przesiadki podpisać umowy z "lokalnymi" liniami...

    To może od razu rozejrzeć się za jakimiś 757 ?

  3. #23
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Akurat IKA i TSE w zasadzie są już zapowiedziane, DEL był rozważany jeszcze za Mikosza, ALA też ostatnio się w jakichś doniesieniach pojawiła. Trochę tych kierunków bliskowschodnich o różnych odległościach jest, by rozsądnie pożenić. Taka chwila zabawy, z oczywistych wzgledów bez uwzględniania wiatrów i odchyłek z ortodromy, przyjęta stała prędkość 0,75ma.

    http://www.gcmap.com/map?P=waw-urc-w...X=720x360&PM=*

    Wylot Przylot Czas na lotnisku
    WAW URC 073° (E) 068° (E) 4,865 km 6:06 22:30 4:36 2:00
    URC WAW 305° (NW) 302° (NW) 4,865 km 6:06 6:36 12:42 2:00
    WAW DEL 097° (E) 092° (E) 5,271 km 6:37 14:42 21:19 2:00
    DEL WAW 316° (NW) 315° (NW) 5,271 km 6:37 23:19 5:56 2:00
    WAW ALA 080° (E) 075° (E) 4,205 km 5:16 7:56 13:12 2:00
    ALA WAW 304° (NW) 299° (NW) 4,205 km 5:16 15:12 20:28 2:00
    22:28
    http://www.gcmap.com/map?P=waw-TSE-w...X=720x360&PM=*

    Wylot Przylot Czas na lotnisku
    WAW TSE 072° (E) 066° (NE) 3,430 km 4:18 22:30 2:48 2:00
    TSE WAW 292° (W) 282° (W) 3,430 km 4:18 4:48 9:06 2:00
    WAW IKA 116° (SE) 110° (E) 3,023 km 3:47 11:06 14:53 1:50
    IKA WAW 317° (NW) 313° (NW) 3,023 km 3:47 16:43 20:30 2:00
    22:30

    To już chyba za daleko )))))

    http://www.gcmap.com/map?P=waw-uln-w...X=720x360&PM=*
    Wylot Przylot Czas na lotnisku
    WAW ULN 058° (NE) 052° (NE) 5,800 km 7:16 22:30 5:46 2:00
    ULN WAW 309° (NW) 314° (NW) 5,800 km 7:16 7:46 15:02 2:00
    WAW TBS 113° (SE) 108° (E) 2,152 km 2:42 17:02 19:44 2:00
    TBS WAW 311° (NW) 304° (NW) 2,152 km 2:42 21:44 0:26 2:00
    2:26

    PS to tylko zabawa (!)
    KTW likes this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  4. #24

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Fakt zapowiada się że by było z czym to połączyć ...
    Do zabawy "na szybko" ... dodał bym jednak ten ULN troszkę daleko ...
    6h w "konserwie" to chyba dla stachanowców zwłaszcza przy układzie 189
    )choć na cześć tras nie trzeba czekać z MAX+iem )
    Do tego mamy zabawę z przesunięciem czasowym ...

  5. #25

    Dołączył
    Jun 2016

    Domyślnie

    Wygodna konfiguracja 737-8 na "long haul" to jakieś 150 miejsc z dedykowanym businessem.

    P.S. JALowskie 788 mają 186 (C42Y144) lub 161 (C38W35Y88) miejsc Na 789 mają 195 miejsc (C44W35Y116).

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Pytanie jaka byłaby przewaga LO latajacego wąskim kadłubem vs inni szerokim? jesli kosztowo/operacyjnie byłaby spora to wszystkie inne niedogodnosci sa mniej wazne. To ze nie ma pełnego C to tez mniej istotne jesli wozi się pełen Y I tak skonfiguruje załozenia tych lotów (zwłaszcza ze LO jednak super duzego ruchu w C I tak nie ma). Tu nie ma chodzic o ambicje, a o biznes wiec nie przesadzajmy z ta konfiguracja I 'układem sarynkowym' - tak ten rynek obecnie wyglada
    MatSi, kaspric, saturn5 and 1 others like this.

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Pytanie jaka byłaby przewaga LO latajacego wąskim kadłubem vs inni szerokim? jesli kosztowo/operacyjnie byłaby spora to wszystkie inne niedogodnosci sa mniej wazne. To ze nie ma pełnego C to tez mniej istotne jesli wozi się pełen Y I tak skonfiguruje załozenia tych lotów (zwłaszcza ze LO jednak super duzego ruchu w C I tak nie ma). Tu nie ma chodzic o ambicje, a o biznes wiec nie przesadzajmy z ta konfiguracja I 'układem sarynkowym' - tak ten rynek obecnie wyglada
    Podstawową przewagą samolotów szerokokadłubowych jest możliwość przewozu cargo. Pamiętam jak przy okazji zmiany 320 na 330 na rejsach z WAW QR szukał partnerów z sektora logistyki i znalazł ich - to jest niebagatelna część biznesu. Oczywiście nie mam złudzeń, że oddzielnej klasy C w lotowskich MAXach nie będzie. Ale połączenie np. do DEL 737 ze 186 pax, opierałoby się na ruchu niskopłatnym i musiałoby konkurować przede wszystkim ceną. To może się udać, ale może tez być ryzykowne, kiedy do gry włączy się taka linia jak PS, czy inny przewoźnik również chcący przyciągnąć pasażerów atrakcyjnymi taryfami.
    Stoarn likes this.

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Podstawową przewagą samolotów szerokokadłubowych jest możliwość przewozu cargo. Pamiętam jak przy okazji zmiany 320 na 330 na rejsach z WAW QR szukał partnerów z sektora logistyki i znalazł ich - to jest niebagatelna część biznesu. Oczywiście nie mam złudzeń, że oddzielnej klasy C w lotowskich MAXach nie będzie. Ale połączenie np. do DEL 737 ze 186 pax, opierałoby się na ruchu niskopłatnym i musiałoby konkurować przede wszystkim ceną. To może się udać, ale może tez być ryzykowne, kiedy do gry włączy się taka linia jak PS, czy inny przewoźnik również chcący przyciągnąć pasażerów atrakcyjnymi taryfami.
    Zgadzam sie, pytanie tylko jaki jest ruch PL-Delhi? bo jesli jest glownie niskopłatny to LO bedzie miec realna mozliwosc nizszych kosztów niz konkurencja - gdyby latał tam szeroki kadłub zastanawialibysmy sie jak zapełnic przód. Oczywiscie jedynie spekuluje, bo nie mam danych, ale to moze byc zrodlo przewagi LO vs linie z zachodu
    kaspric likes this.

  9. #29
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ i ta uwaga dotyczy wszystkich kierunków w Azji środkowej. Dodam jeszcze, że mniejszy samolot umożliwia lepsze częstotliwości.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  10. #30

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Dodam jeszcze, że mniejszy samolot umożliwia lepsze częstotliwości.
    A dlaczego coś takiego umożliwia (oczywiście pytam w kontekście lotów do Azji oraz porównania np. 787 / 737)?

    Adam

  11. #31

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Chyba logiczne, że mniejszy samolot zabiera na pokład mniej PAXów, więc zamiast wziąć 280 rano możemy zabrać 140 rano i 140 wieczorem. Dzięki lepszemu dopasowanie godzin najprawdopodobniej łącznie przewieziemy więcej pax niż w pojedynczym locie. Pytanie tylko co się bardziej opłaca.

    LCC opierają się na lataniu rzadko, tanio, nie zawsze P2P (często konieczność dotarcia na lotnisko innymi środkami komunikacji) ale z LF zbliżonym do 100%. Legacy carriers robią pwrost przeciwnie. Latają często, nierzadko kilkarazy dziennie, mają siatkę dowozową i różne wypełnienie samolotów.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  12. #32
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Nie ma się co oszukiwać, że LOT zapełniłby 787 na codziennych (czy nawet 5x) rejsach do takich miejsc jak TSE, ALA czy nawet DEL - nie tylko przez wielkość samolotu, ale i sztywne Y+ i C. Jeśli LOT otworzy np. TSE, to zapewne na początek będzie to typowe 3x tygodniowo, ale wraz z rozwojem tego kierunku możliwe byłoby zwiększenie częstotliwości i w tym względzie zyskanie przewagi nawet w stosunku do LH, która lata 3x w tygodniu i w zasadzie jest skazana na szeroki kadłub.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  13. #33
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Chyba logiczne, że mniejszy samolot zabiera na pokład mniej PAXów, więc zamiast wziąć 280 rano możemy zabrać 140 rano i 140 wieczorem. Dzięki lepszemu dopasowanie godzin najprawdopodobniej łącznie przewieziemy więcej pax niż w pojedynczym locie. Pytanie tylko co się bardziej opłaca.
    A dużym samolotem nie możemy wziąć 280 rano i 280 wieczorem? W kwestii częstotliwości to za bardzo nie zmienia. Ba, zwykle większe samoloty trochę szybciej zapitalają, więc o ile można je obrobić w tym samym czasie na ziemi to w ciągu danej jednostki czasowej można zrobić więcej rotacji (czyli większa częstotliwość).

    Mniejszy samolot może dawać większą elastyczność, ale tu też dużo zależy od kosztów operacyjnych jak i od utargu...


  14. #34

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A dużym samolotem nie możemy wziąć 280 rano i 280 wieczorem?
    Możemy tylko musimy:
    a) tych PAXów znaleźć;
    b) te samoloty mieć.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Oczywiscie obysmy tylko takie problemy mieli - ale moze uda sie ktoregos z tych nowych Benkow pomalowac na retro-jeta, konkretnie w malowanie a la Ił-18, prezentowane swojego czasu na Forum w kontekscie 737-400?

    I wtedy w rejestracji jego podtypu mozna by wrocic do litery S.

    PS. O zmianie obecnego "regularnego" malowania LOT-u (wiem, zmieniane bylo niedawno - ale na takie sobie...) nie smiem nawet marzyc.

  16. #36
    Awatar ojcie_c

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    kraju "dobrej" zmiany.

    Domyślnie

    Ej, nowe malowanie jest spoko, ja tylko zmieniłbym kolor z białego na perłowy a'la poprzednie Virgin Atlantic, ale wiadomo - $$$
    symbian and pawel111 like this.
    http://czteryzero.wordpress.com <- blog o muzyce, lotnictwie, górach i różnych różnościach...

    TĘCZĄ W CZERŃ!!!
    ...więc kiedy ja mówię "wolność", nie mów mi, że nie wolno. Moja wolność to żaden twój grzech!!!

  17. #37
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak sobie teraz czytam o tych MAXach i pomyśle latania do DEL. Ostatnio kilka razy latałem i do DEL i do BOM i płaciłem za ekonomiczną ca 1700-1900 a za biznes coś koło 6000 i tak sobie myślę, że trudno będzie konkurować na tym - cholernie nasyconym - kierunku. Nie do końca kumam czemu Niemiec, Francuz, czy Szwed miałby lecieć konfiguracją E170/B73MAX przez WAW? Ile by zaoszczędził?. Tak, wiem, że za loty bezpośrednie od siebie płaci więcej niż ja przywołałem, ale jaka jest różnica i kalkulacja: koszt/korzyść? Mi loty bezpośrednie z FRA wychodzą jakieś 2300. Nie wydaje mi się, żeby przyszłość LOTu była w karkołomnym pomyśle oferowania jedynego połączenia wąskim do DEL z UE (nawet Aeroflotem ze SVO latałem na 330)
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  18. #38

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    A tak dopytam...czy wiadomo kiedy pierwszy NG dotrze do Warszawy ? W rozkładzie były podane już lutowe loty na B737NG ?

  19. #39

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    3 maj, pierwszy lot WAW-LHR

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    281

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •