Strona 1 z 26 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 515
Like Tree779Likes

Wątek: Boeing 737-800/MAX

  1. #1
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Boeing 737-800/MAX


    Polecamy

    Według pewne Portalu w przyszłym roku LO ma pozyska 4 używane Boeingi 737-800, oraz dwa nowe.

    ps: Do 2025 ma być 30 Boeingów 737NG/MAX.

    - To była decyzja biznesowa, a nie oparta o wierność komukolwiek. Airbus to bardzo dobry producent samolotów, ale Boeing dał lepszą ofertę. Prowadzimy jeszcze negocjacje dotyczące szczegółów, w tym typów samolotów, ale już tylko z jednym producentem - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
    siwol and sven like this.

  2. #2

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie

    No i super, kto daje lepsza cene to wygrywa, dlaczego musieli by przeplac.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    A ja proponuję dać na wstrzymanie bo nowe samoloty nieważne z jakiego źródła, KOSZTUJĄ, jak nie będzie z czego zapłacić to nawet rok 2017 będzie zagadką
    adamuto likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    MAXy spokojnie dolecą do Urumqi

  5. #5
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    Harmonogram dostaw podany na czwartkowej konferencji:

    B737-800 - 04.2017 x2, 05.2017, 07.2017
    B737 MAX 8 - 11.2017, 12.2017, 06.2018, 07.2018, 05.2019, 04.2020

    /p.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2016

    Domyślnie

    Macie tutaj bardzo szczegółową galerię zdjęć MAXa:
    https://flic.kr/s/aHskJFbEii

    Na zachętę:

    Boeing 737-8 Max N8704Q 1A004 by Jon Ostrower, on Flickr


    Boeing 737-8 Max N8704Q 1A004 by Jon Ostrower, on Flickr


    CFM Leap-1B by Jon Ostrower, on Flickr
    Maruś, pawel111, Michal_K and 2 others like this.

  7. #7
    Awatar Doctor Who

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Na jednym ze zdjęć widać, że elementy podwozia były składane w Polsce, moment dumy

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Żywiec

    Domyślnie

    Bardziej bym się jarał faktem że spora część silników LEAP została zaprojektowana i przetestowana w Polsce w EDC ;-)

  9. #9
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    MAXy spokojnie dolecą do Urumqi
    Kiedyś rzuciłem tu też tym kierunkiem w dyskusji o dogodnym położeniu WAW w stosunku do FRA/MUC dla lotów do Azji Środkowej.
    Patrząc na tabelki na https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft to latanie tam na wąskim kadłubie mogłoby być naprawdę kosztowo bezkonkurencyjną ofertą (chociaż oczywiście kosztów jest więcej, a trzeba jeszcze uwzględnić cargo). Lot ok 6h20. "Najszybsza droga do Chin", "Chiny już od 1200zł", a w Urumczi "Bezpośrednio do Europy" .
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Co to za urządzenie na zdjęciu kokpitu nad panelem autopilota (czerwony,segmentowy wyświetlacz LED)???
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Obstawiam jakiś moduł rejestratora danych; jakby nie patrzeć wszystkie latające MAXy są póki co egzemplarzami służącymi do prób w locie.

  12. #12
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Tak patrzyłem teraz na odległości między portami i DEL raczej też spokojnie Max by obsłużył
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Spokojnie jak wczorajszy Small do Delhi doleciał to i beniek da radę.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2016

    Domyślnie

    A on nie leciał na pusto?
    Tak apropo, 6 maszyna testowa programu 787 N787ZA zrobiła trasę 10 710nmi (19 835km), a sam samolot ma 6t nadwagi względem specyfikacji
    Jednak loty komercyjne to już inna bajka, co nie zmienia faktu, że Delhi jest w zasięgu komercyjnym 737MAX.

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Będziemy najtańszym legacy czy jedynym lowcostem z EU do DEL?

    Tapnięte..
    Lukasz likes this.
    Przyłącz się do akcji: Nie latam z Pyrzowic.
    Za brak komunikacji autobusowej, brak kiss&fly, mafię autobusową po stronie airside.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Będziemy najtańszym legacy czy jedynym lowcostem z EU do DEL?

    Tapnięte..
    Też mi się wydaje, że DEL to już lekka abstrakcja w MAX-ie ze 186 fotelami.
    Lukasz likes this.

  17. #17
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Już bez przesady, takich długich odcinków na wąskim kadłubie jest trochę. Sam leciałem YKS-VKO 7h Yakutią, układ w Y zbliżony (170 miejsc, ale mają wydzielone C) do przyszłych lotowskich maxów. Oczywiście lot swoje trwał i byłby bardziej komfortowy w szerokim, ale tragedii nie było.
    A tak z pamięci poza ekstremum SVO/DME/VKO-YKS, z pamięci DOH-HEL czy szereg lotów VN z SGN do Korei i Japonii też jest na wąskim. Wg Longest Route For The 737 - Airliners.net kiedy ANA latała NRT-BOM na 737, prawie 7000km .
    Oczywiście, wszystkie te linie mają wydzieloną C i to jest pewien problem, ja pokazuję tylko możliwości Maxa w odniesieniu do lokalizacji WAW. Swoją drogą SU lata do DEL też na wąskim (ale oczywiście to jest trochę krótszy odcinek niż z WAW)
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Już bez przesady, takich długich odcinków na wąskim kadłubie jest trochę. Sam leciałem YKS-VKO 7h Yakutią, układ w Y zbliżony (170 miejsc, ale mają wydzielone C) do przyszłych lotowskich maxów. Oczywiście lot swoje trwał i byłby bardziej komfortowy w szerokim, ale tragedii nie było.
    A tak z pamięci poza ekstremum SVO/DME/VKO-YKS, z pamięci DOH-HEL czy szereg lotów VN z SGN do Korei i Japonii też jest na wąskim. Wg Longest Route For The 737 - Airliners.net kiedy ANA latała NRT-BOM na 737, prawie 7000km .
    Oczywiście, wszystkie te linie mają wydzieloną C i to jest pewien problem, ja pokazuję tylko możliwości Maxa w odniesieniu do lokalizacji WAW. Swoją drogą SU lata do DEL też na wąskim (ale oczywiście to jest trochę krótszy odcinek niż z WAW)
    Oczywiście, istnieją długie odcinki operowane przez 73X, ale nie wiem czy oferta LO byłaby szczególnie ciekawa w tym przypadku. 738 SU mają 20 miejsc w klasie C (2+2) i 138 w Y, więc jednak różnica jest dość istotna. Pytanie kto miałby być grupą docelową, jaka struktura ruchu itd.
    user4 likes this.

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Obawiam się, że w konfiguracji LO pewna liczba miejsc musiałaby być blokowana, o ile się nie mylę na powrocie z DEL wiatry są bardziej "w ryj" i ciężar użyteczny spadłby nieco.

    Co nie zmienia faktu, że fajnie byłoby, gdyby Lot wrócił w końcu też do Delhi.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Obawiam się, że w konfiguracji LO pewna liczba miejsc musiałaby być blokowana, o ile się nie mylę na powrocie z DEL wiatry są bardziej "w ryj" i ciężar użyteczny spadłby nieco.

    Co nie zmienia faktu, że fajnie byłoby, gdyby Lot wrócił w końcu też do Delhi.
    Tu pojawia się jeszcze dodatkowe pytanie: jakie 737 dawał by możliwości przewozu cargo na tej trasie.

Strona 1 z 26 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •