Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree16Likes

Wątek: Business class w LOT

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie Business class w LOT


    Polecamy

    Cześc,

    Jeśli temat był to przepraszam (zakładam, że w którymś z wątków mogło się przewinąć ale nie znalazłem nic).

    Dlaczego we wszystkich wąskich samolotach LOT biznes jest zrobiony na zasadzie zablokowany środkowy fotel albo zablokowany jeden z 2 w embraerach?

    Czy nie można zrobić normalnych foteli business jak w wielu innych liniach w układzie 2 2 w 737 i 1 2 albo nawet 1 1 w embraerach? Nawet w samolotach po retroficie pozostawiono stary w moim odczuciu durny układ, bo rozważając biznes klasę byłąby to napewno cecha wyróżniająca, bo dużo wygodniejsze byłyby fotele, a w praktyce liczba miejsc a zatem kasa z paxów taka sama?

  2. #2
    TWM
    TWM jest nieaktywny
    Awatar TWM

    Dołączył
    Jan 2017
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wymień europejskie linie stosujace taki układ, tj. oddzielne fotele dla biznesu. Automatycznie zmniejszamy elastyczność podziału klas, a na krajówkach mamy tylko eco

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Wszystkie europejskie bardzo warunkowo (Turkish, Aerofłot, El Al).

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Leciałem kiedyś samolotem - bij zabij nie pamiętam typu ani linii - gdzie w przednich kilku rzędach były fotele przestawialne: podłokietnik można było przesunąć, powiększając w trybie biznes szerokość fotela kosztem tego środkowego, nieużywanego. Może to jest rozwiązanie?

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TWM Zobacz posta
    Wymień europejskie linie stosujace taki układ, tj. oddzielne fotele dla biznesu. Automatycznie zmniejszamy elastyczność podziału klas, a na krajówkach mamy tylko eco
    No właśnie nie widziałem a taka zmiana chyba skłoniła by pasażera lecącego normalnie AF, KLM, Lufthansa itp. w C do przesiadują się do Lot. Co do elastyczności to pewnie tak ale ile miejsc realnie straciłoby się w takim układzie? Koło 5-10 w zależności od typu. Czy samoloty zawsze latają na trasach gdzie jest tylko Eco ze 100% LF? Bo tylko w takim przypadku te pare miejsc robiłoby różnice. Nie byłoby chyba tez problemu żeby na krajowym zrobić z tego premium eco bez żarcia itp, np. Nie za 2 ale za 130% ceny eko. Mysle ze na bank by byli chętni a każdych 3 takich paxow ofsetowaloby brak jednego fotela.

    moze gadam głupoty bo jestem w tej kwestii laikiem ale zawsze zastanawial mnie sens biznesu za 200+% ceny żeby mieć i tak wątpliwej jakości żarcie i tak samo ciasny fotel tyle ze z „własnym” podlokietnikiem szczególnie na trasach 3+h typu Telaviw itp.

  6. #6
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Tak. Zdarza się, że leci 10 osób w C, 20 w premium i 100 w Y (na 738) a następnego dnia, ten sam rejs i masz tylko 2 premium i 180 Y

    Albo w jedną stronę biznesu 15 a w drugą pusto, a eco full, przesuwasz zasłonke i po "problemie".

    Posiadanie wyodrębnionego typu z dedykowanym C zmniejsza elastyczność zarówno w sprzedaży, w rotowaniu samolotów, wplywa też na oczekiwania klientów, którzy raz będzie miał jeden produkt a innym razem drugi.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    moze gadam głupoty bo jestem w tej kwestii laikiem ale zawsze zastanawial mnie sens biznesu za 200+% ceny żeby mieć i tak wątpliwej jakości żarcie i tak samo ciasny fotel tyle ze z „własnym” podlokietnikiem szczególnie na trasach 3+h typu Telaviw itp.
    Poza argumentami jakie podal kolega powyżej (zmienność popytu i brak elastyczności) to biznesem (po Europie) lecisz glownie ze względu na elastyczność taryfową. Do tego pierwszeństwo wejścia/wyjścia, salonik, bagaż. W Europie są tradycyjne linie które biznesu zupełnie nie maja.
    A do LO nikt się do dedykowanego biznesu z AF czy KLM nie przesiadzie jak będzie miał u siebie lot bezpośredni. Bo to jednak glownie loty po 1,5-2,5h
    GoldenDave likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    Leciałem kiedyś samolotem - bij zabij nie pamiętam typu ani linii - gdzie w przednich kilku rzędach były fotele przestawialne: podłokietnik można było przesunąć, powiększając w trybie biznes szerokość fotela kosztem tego środkowego, nieużywanego. Może to jest rozwiązanie?
    Kiedyś (5 lat temu?) British Airways miało siedzenia, które się zsuwały/rozsuwały i tak z układu 3-3 robił się układ 2-3 - dość wygodne rozwiązanie to było. Po wymianie siedzeń na aktualne zrezygnowano z tego, ale w zamian pojawił się stolik.

    Airbusy A319 przejęte przez BA z BMI mają mniejsze stoliki, a podłokietnik przesuwa się powiększając miejsce.

    Nowo dostarczone A320 Neo we flocie BA nie mają już stolików, ale w zamian mają gniazdka sieci/usb.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  9. #9
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nowo dostarczone A320 Neo we flocie BA nie mają już stolików, ale w zamian mają gniazdka sieci/usb.
    Nie no, sztos! To de fact w LO w 734 cały samolot taki trochę biznes xD

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Nie no, sztos! To de fact w LO w 734 cały samolot taki trochę biznes xD
    miałem na myśli stoliki montowane na środkowym siedzeniu w biznesie, takie jak na tym zdjęciu:



    Aktualnie wszystkie A319/A320/A321 CEO w BA je mają, przychodzące NEO już nie, bo pudełko na gniazdko blokuje możliwość zamontowania stolika (stolik chowa się pod siedzeniem). Wszystkie "zagęszczone" CEO też stracą stoliki w biznesie.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #11

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    miałem na myśli stoliki montowane na środkowym siedzeniu w biznesie, takie jak na tym zdjęciu:

    Aktualnie wszystkie A319/A320/A321 CEO w BA je mają, przychodzące NEO już nie, bo pudełko na gniazdko blokuje możliwość zamontowania stolika (stolik chowa się pod siedzeniem). Wszystkie "zagęszczone" CEO też stracą stoliki w biznesie.
    Lufa ma podobne w swoich E190 do LCY.

  12. #12
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    miałem na myśli stoliki montowane na środkowym siedzeniu w biznesie, takie jak na tym zdjęciu:
    Lot ma takie :-) w złomiarskich 735 od Blue Air.
    Marek. likes this.

  13. #13
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    miałem na myśli stoliki montowane na środkowym siedzeniu w biznesie, takie jak na tym zdjęciu:
    Odnosiłem sie jedynie do gniazdek

    Stare fotele LH, które w sporych ilościach trafiały na rynek wtórny mają taki ficzer, który jest na całej długości kabiny, że środkowy fotel zawierał taki stolik, który chowa się w oparcie. Ostatnio spotkałem ten fotel w Kazachstanie. 735 Blue Air też ma te fotele. Co starsze Entery też je posiadają. NEK już tego chyba nie posiada.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Odnosiłem sie jedynie do gniazdek
    ok, to źle zrozumiałem btw: BA montuje gniazdka w NEO we wszystkich rzędach - power+usb w rzędach 1-12 (A320) i 1-14 (A321) oraz usb do końca kabiny.

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Stare fotele LH, które w sporych ilościach trafiały na rynek wtórny mają taki ficzer, który jest na całej długości kabiny, że środkowy fotel zawierał taki stolik, który chowa się w oparcie. Ostatnio spotkałem ten fotel w Kazachstanie. 735 Blue Air też ma te fotele. Co starsze Entery też je posiadają. NEK już tego chyba nie posiada.
    Dokładnie ten sam patent co BMI miało w swoich A319/A320 - większość po przejściu do BA zachowało te siedzenia.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    W zamierzchlych czasach, czyli w latach 90-tych, Benki 737 KLM-u, takze te latające do WAW, mialy w pierwszych kilku (moze nawet ok. 10?) rzedach uklad 3+2 (czy 2+3), a dalej 3+3. I jesli nie bylo az tylu chetnych na C, to po prostu zaslonka byla przesuwana do przodu o kilka rzedow, i niektorzy pasazerowie z biletami Y lecieli sobie na takich fotelach z-pieciu-w-rzedzie. BTW, jesli chodzi o ich (foteli) szerokosc, to nie byla az tak duzo wieksza niz tych w 3+3 (byly szersze podlokietniki chyba). Co do miejsca na nogi - juz nawet nie pamietam, moze dlatego ze bylo go dosc i w 3+3.

  16. #16
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    W latach 80-tych Lufa latała do Warszawy w układzie F+Y i kilka początkowych rzędów było z fotelami ówczesnej F (2+2) coś jak teraz układ C+Y w Azji. Odbyłem to w C w Taromie w 1997 w B737.

    Piotr

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Podobnie było w MD-82 AZ, którym leciałem. Z przodu kabiny szersze fotele w układzie 2-2, dalej 3-2.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Podobnie było w MD-82 AZ, którym leciałem. Z przodu kabiny szersze fotele w układzie 2-2, dalej 3-2.
    AlItalia to miała chyba pół samolotu w tej konfiguracji, zawsze goniłem jak najszybciej do odprawy aby się załapać na 2+2. To był wspinały czas latania.
    Embraer Flyer and tartal like this.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal Zobacz posta
    AlItalia to miała chyba pół samolotu w tej konfiguracji, zawsze goniłem jak najszybciej do odprawy aby się załapać na 2+2. To był wspinały czas latania.
    No, jesli nawet, to jednak chyba mniejsze pół?

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    Leciałem kiedyś samolotem - bij zabij nie pamiętam typu ani linii - gdzie w przednich kilku rzędach były fotele przestawialne: podłokietnik można było przesunąć, powiększając w trybie biznes szerokość fotela kosztem tego środkowego, nieużywanego. Może to jest rozwiązanie?
    Tak ma Aegean (A320/321) w kilku (nie sprawdzałem dokładnie w ilu) przednich rzędach, do tego rozkładany stolik ze środkowego fotela. No i więcej miejsca na nogi. Następnym razem zrobię badania terenowe i policzę te potencjalnie biznesowe rzędy.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •