Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 49
Like Tree76Likes

Wątek: [hipotetyczne] A350 w LO?

  1. #21
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Dlaczego RR i brytyjska firma obsługowa

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jak rozumiem, spółka leasingowa ma być w istocie narzędziem wspierającym rozwój floty LO (nie wiem czy będzie łatwo obronić to w razie zarzutów związanych z udzielaniem wsparcia przez państwo). Jeżeli jednak miałaby ona działać na rynku i oferować statki powietrzne innym liniom, to jak miałaby wyglądać jej oferta?
    Patrząc na floty największych firm leasingowych, trudno mówić o możliwości realnego konkurowania, wynegocjowania atrakcyjniejszych cen, lub czasów dostaw.



  3. #23

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Od zarzutów są prawnicy.

    Możliwości konkurowania takie same lub lepsze jak mała regionalna linia na rubieżach Unii Europejskiej.
    Stoarn likes this.

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Możliwości konkurowania takie same lub lepsze jak mała regionalna linia na rubieżach Unii Europejskiej.
    Nie zgadzam się z tym porównaniem. Mimo wszystko linia która ma 60 samolotów chociaż próbować dywersyfikować przychody, zwiększać sprzedaż
    pokładową, latać na dotowanych trasach itd. A mały leasingodawca mający np 10 7M8 i 5 788? Skala zakupów niewielka, konieczność zaangażowania znaczącego kapitału na początku działalności. Nie ma w tym odrobiny sensu.

  5. #25

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To nie było porównanie.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    takie same lub lepsze jak mała regionalna linia
    Chyba to jednak jest porównanie

    "Porównanie (inaczej comparatio, similitudo) to dwuczłonowa konstrukcja semantyczna (znacząca), w której cechy comparandum, czyli tego co porównujemy (przedmiotu, osoby czy zjawiska) są uwydatnione poprzez ukazanie podobieństwa do comparans, czyli tego do czego porównujemy."


  7. #27

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Kontekst (łac. contextus) – związek, łączność, zależność.

    W znaczeniu (komunikacji międzyludzkiej) – zależność znaczenia treści jakiegoś fragmentu tekstu, wypowiedzi lub słowa, od treści i znaczeń słów ją poprzedzających lub po nich następujących.

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie chcę tu wchodzić głębiej w dyskusję z zakresu językoznawstwa, niemniej to było porównanie, bez względu na kontekst wypowiedzi.

    Wracając do meritum - rozwój spółki leasingowej w ramach PGL pochłonie znaczącą sumę. I mam poważne wątpliwości czy stać będzie grupę by jednocześnie sfinansować agresywny rozwój linii i leasingstatków powietrznych (przy założeniu, że trafią one gdzie indziej niż do LO).

  9. #29
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin
    kacper9, tartal, STYRO and 11 others like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  10. #30
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Jest linia, która użytkuje równocześnie a350 i 787. Tylko, że oni mają dużo większą flotę

  11. #31
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Jest linia, która użytkuje równocześnie a350 i 787.
    Takich linii jest co najmniej 6 .
    Cani, sprajt2 and Witold212 like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #32

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Typowy price marketing. Szykują się na nowe 787 i prawdopodobnie nie chcą by ceny wzrosły za bardzo.

    Ad meritum - 359 jest za mały, by dawał istotną przewagę nad 789. Nie znam co prawda liczb, ile cargo targa LOT do Azji i czy jest większy popyt niż to co mogą wziąć, ale 359 zarabia głównie na cargo do pełnego pokładu - dla 300+ paxów do 5-10 ton 789 jest efektywniejszy. Koszty lotu są bardzo podobne, ale choćby commonality przeważa na 789. 35J mógłby teoretycznie być pomysłem na 350+ osób do Azji, ale tu znów pytanie odpowiedź - czy jeśli będą kierunki na 350+ osób, to czy nie lepiej 78J, który za wodę weźmie maxa, a do Azji niewiele mniej.

    Tak więc, choć uważam, że A350 jest ogólnie chyba lepszym samolotem (TrentXWB anyone?), to na siatkę LOTu i poprzednie decyzje, nie ma miejsca we flocie dla A350.

    Pozdrawiam,
    Adam

  13. #33
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Nacisk LOTu na B o jaką kasę w związku z problemami z silnikami... Ponoć...
    RR weszły do 787 bo była awantura, że Polska wchodzi do EU a kupuje za Oceanem za miliony. Przypominam, że konkurentem był pierwotnie... A330. Prawie na odczepnego wzięli RR do 787. Przynajmniej tak media trąbiły, bo mnie już tam nie było...
    A z drugiej strony - A350 lata tylko na RR...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #34
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Jak rozumiem, spółka leasingowa ma być w istocie narzędziem wspierającym rozwój floty LO (nie wiem czy będzie łatwo obronić to w razie zarzutów związanych z udzielaniem wsparcia przez państwo). Jeżeli jednak miałaby ona działać na rynku i oferować statki powietrzne innym liniom, to jak miałaby wyglądać jej oferta?
    Patrząc na floty największych firm leasingowych, trudno mówić o możliwości realnego konkurowania, wynegocjowania atrakcyjniejszych cen, lub czasów dostaw.


    Ale przecież w PGL nie chodzi o finansowanie leasingu nikomu innemu poza LOT-em.
    To nic innego jak rządowy sposób na pompowanie w dowolnym momencie kasy w nasze „narodowe dobro”.
    W krytycznej sytuacji zawsze będzie można „zrestrukturyzować” zadłużenie czy wydłużyć okres leasingu aby obniżyć bieżące zobowiązania. Co w istocie oznacza ze LOT nigdy nie będzie rentowny.

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Ale przecież w PGL nie chodzi o finansowanie leasingu nikomu innemu poza LOT-em.
    To nic innego jak rządowy sposób na pompowanie w dowolnym momencie kasy w nasze „narodowe dobro”.
    W krytycznej sytuacji zawsze będzie można „zrestrukturyzować” zadłużenie czy wydłużyć okres leasingu aby obniżyć bieżące zobowiązania. Co w istocie oznacza ze LOT nigdy nie będzie rentowny.
    I tu dochodzimy do moich wcześniejszych wątpliwość- jak szybko ta praktyka zostanie uznana za niedozwoloną pomoc że strony państwa.

  16. #36
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer
    I tu dochodzimy do moich wcześniejszych wątpliwość- jak szybko ta praktyka zostanie uznana za niedozwoloną pomoc że strony państwa.
    A kogo to będzie obchodziło jak już będziemy poza EU...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  17. #37

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Jesli EU nadal bedzie prowadzić politykę pod dyktando Berlina (czytaj wiernopoddańczą) to rozłam nastąpi samoistnie. Pierwszym ostrzeżeniem jest/był Brexit. EoT
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  18. #38

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    A kogo to będzie obchodziło jak już będziemy poza EU...
    Poza EU też jest życie.

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Poza EU też jest życie.
    Ale chyba nie do tego aspirowaliśmy po 1989 roku.

  20. #40

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Poza EU też jest życie.
    W naszej części Europy Białoruś i Ukraina. Doskonała perspektywa.
    myszygon, Babilas, sprajt2 and 8 others like this.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •