Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 129
Like Tree198Likes

Wątek: 777 w LO ?

  1. #21

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja bym stawiał że LO nic nie zmieni poza malowaniem i brandingiem wewnątrz/pokrowcami foteli. Wymiana całego wnętrza to droga impreza - ciekawe gdzie LO miał by znaleźć na to pieniądze, poza tym 5 lat to jednak krótko.
    Jeśli to się potwierdzi to LO będzie chyba miał najwięcej typów maszyn w stosunku do wielkości linii.

  2. #22
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez G P Zobacz posta
    I jak rozumiem to wersja bez literek -ER?
    Singapore miał 777-200ER.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #23

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Ja bym stawiał że LO nic nie zmieni poza malowaniem i brandingiem wewnątrz/pokrowcami foteli. Wymiana całego wnętrza to droga impreza - ciekawe gdzie LO miał by znaleźć na to pieniądze, poza tym 5 lat to jednak krótko.
    Jeśli to się potwierdzi to LO będzie chyba miał najwięcej typów maszyn w stosunku do wielkości linii.
    A jeśli za to płaci Boeing i RR jako cześć za silniki i MAXy?
    empe3 and Cani like this.

  4. #24
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Jeżeli wierzyć wiki to mają 3szt -200 i 5 -200ER
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  5. #25

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    A jeśli za to płaci Boeing i RR jako cześć za silniki i MAXy?
    Boeing nic do tego nie ma. I z tego co czytałem oni robią wszystko żeby odszkodowania dawać w postaci zniżek na kolejne maszyny a nie gotówki. RR pewnie robi to samo - i wygląda że LO nie ma silnej pozycji negocjacyjnej patrząc na to jak ich RR traktuje.
    Ale nawet zakładając że dostaną żywą gotówkę od RR i B - czy pełna wymiana foteli w starym samolocie który wchodzi do floty na kilka lat - to taki dobry pomysł?

  6. #26

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Boeing nic do tego nie ma. I z tego co czytałem oni robią wszystko żeby odszkodowania dawać w postaci zniżek na kolejne maszyny a nie gotówki. RR pewnie robi to samo - i wygląda że LO nie ma silnej pozycji negocjacyjnej patrząc na to jak ich RR traktuje.
    Ale nawet zakładając że dostaną żywą gotówkę od RR i B - czy pełna wymiana foteli w starym samolocie który wchodzi do floty na kilka lat - to taki dobry pomysł?
    Skąd wiesz czy nie połączyli obu rzeczy oraz czy przy obecnych umowach, to było maksymalne do wyciagnięcia w gotowce?

  7. #27
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Jeżeli wierzyć wiki to mają 3szt -200 i 5 -200ER
    Które regi? Airfleets pokazuje same ER, ale to musi być błąd (który skopiowałem), bo SQ nawet na swojej stronie pokazuje -200 i -200ER.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Boeing nic do tego nie ma. I z tego co czytałem oni robią wszystko żeby odszkodowania dawać w postaci zniżek na kolejne maszyny a nie gotówki. RR pewnie robi to samo
    Dokładnie. Rekompensatą RR za wadliwe silniki w 2018r była jedynie zniżka 29 mln usd za silniki do kolejnych 787, które pewnie nie lepsze są.

    Przy Maxach pewnie będzie tak samo, Boeing zaoferuje taniej kolejną partię maxów. Raczej nie pozwoli by gotówka poszła do konkurencji.

  9. #29

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Skąd wiesz czy nie połączyli obu rzeczy oraz czy przy obecnych umowach, to było maksymalne do wyciagnięcia w gotowce?
    Nie wiem. Ale jeśli by tak było - że dostali tą gotówkę i zużyli ją na pełne nowe wnętrze do 772 to uważałbym że czas na nowe kierownictwo LO.
    Ostatnio edytowane przez mpg774 ; 03-01-2020 o 14:25 Powód: uważał bym -> uważałbym
    Marek. likes this.

  10. #30

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Nie wiem. Ale jeśli by tak było - że dostali tą gotówkę i zużyli ją na pełne nowe wnętrze do 772 to uważał bym że czas na nowe kierownictwo LO.
    Myśle, ze nie można tak tego upraszczać, gdyż idąc dalej pewnie była opcja gotówki „x” USD „na wszystko” albo np. była opcja wzięcia ich B772 z placu + wyposażenie, które było warte „1,5x” USD ale 0,5x dodatkowo pokrywa Boeing. A może to tylko cześć gotówki, a pozostała kwota rekompensaty poszłaby na coś innego. Na prawdę nie traktujmy zarządu LO jak dzieci. Myśle, że dobrze negocjują jak na warunki.
    olekorlo likes this.

  11. #31

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Może jednak będzie okazja do wymiany siedzeń. SQ ma najstarsze 777-200 w wieku 15-16 lat, co oznacza, że obecne fotele są pewnie w jakimś poważnym zakresie zużyte. Samoloty w tym wieku przechodzą serwisy (oczywiście w zależności od ilości cykli a SQ lata na 777 trasy po 2-3h lotu), które wymagają wymontowania wszystkiego z środka w celu dokładnej inspekcji stanu kadłuba. Linie zwykle wykorzystują taki przegląd do odświerzenia swoich kabin. Najlepszy przykład to OS, który w swoich 20 letnich 777 wymienił C i zamontował Y+ (podobnie jak w jeszcze starszych 767).

  12. #32

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Myśle, ze nie można tak tego upraszczać, gdyż idąc dalej pewnie była opcja gotówki „x” USD „na wszystko” albo np. była opcja wzięcia ich B772 z placu + wyposażenie, które było warte „1,5x” USD ale 0,5x dodatkowo pokrywa Boeing. A może to tylko cześć gotówki, a pozostała kwota rekompensaty poszłaby na coś innego. Na prawdę nie traktujmy zarządu LO jak dzieci. Myśle, że dobrze negocjują jak na warunki.
    Nie wiem czemu ktokolwiek miał by płacić za retrofit samolotów które zbliżają się do złomowania. I nie widziałem niczego co by potwierdzało że B lub RR płaci LO odszkodowania w gotówce.

    A co do tego "dobrego negocjowania":
    787 na linii - rezerwacje, ceny, rotacje

  13. #33

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Nie wiem czemu ktokolwiek miał by płacić za retrofit samolotów które zbliżają się do złomowania. I nie widziałem niczego co by potwierdzało że B lub RR płaci LO odszkodowania w gotówce.

    A co do tego "dobrego negocjowania":
    787 na linii - rezerwacje, ceny, rotacje
    Myśle, że to nie negocjacje tylko lepszy/droższy pakiet serwisowy.

  14. #34

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    TK dostało gotówkę jako odszkodowanie za uziemienie MAXów. Jakby LOT otrzymał odszkodowanie na podobnych zasadach to znalazłyby się pieniądze na retrofit 777 i może także klasy C. https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...maxy-7574.html Skoro Air Belgium ma latać dla LOT aż do października, to może oznaczać, że LOT daje sobie czas na retrofit 777, albo że z silinikami do 787 jest tak źle, że i tak te A340 będą potrzebne.

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Ale nawet zakładając że dostaną żywą gotówkę od RR i B - czy pełna wymiana foteli w starym samolocie który wchodzi do floty na kilka lat - to taki dobry pomysł?
    5 lat to nie tak mało ale oprócz kosztu jest jeszcze kwestia czasu. Taką kompleksowa modyfikację wnętrza trzeba zamówić i certyfikować czyli zatrudnić do tego organizację posiadająca zatwierdzenie Part-21J lub zamówić ją u Boeinga (drożej i na ogół dłużej). Ponadto trzeba wybrać odpowiednią wersję i zamówić kompletne fotele. Nie wiem jak jest teraz ale kilka dobrych lat temu nie było możliwe zamówić dzisiaj i mieć takie fotele (dwóch lub trzech klas w tym przypadku) za 3-4 miesiące. Terminy dostaw były ponad sześciomiesięczne a nawet i prawie rok. Przy czym zamówienie składa się, gdy klient ustali, co chce a jak wiadomo trzeba sporo szczegółów ustalić. Przy okazji rozważyć modyfikację odnośnie innych elementów zabudowy wnętrza, jak bufety, ścianki działowe itp - może być to wskazane lub konieczne do wybranej aranżacji kabiny. Jeśli do października Lot ma użytkować A340 Air Belgium a potem B777, to czasowo pewnie byłoby to realne aczkolwiek trudne, chyba że Lot od jakiegoś czasu już konkretnie rozmawiałby w tym temacie - to wtedy wyglądałoby to bardziej optymistycznie.
    Symbian likes this.

  16. #36

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    To prawda, że Lot i tak ma już wiele typów a wśród nich różne wersje, generacje i odmiany. B777 to byłby nowy, kolejny typ samolotu. Tylko, że jeśli Singapore Airlines wycofuje je, to samoloty te mogą być dostępne i to na korzystnych warunkach, w przeciwieństwie do nowych B787 z silnikami GE. Jednak 3 samoloty kolejnego typu... Mam mieszane uczucia, jeśli nowy typ, to raczej większa flota, chyba, że te 3 x B777 to tylko początek.
    Tym niemniej podtrzymuję to, co dano już twierdziłem, że Lot powinien mieć (może ma ale z zewnątrz tego nie widać) rozsądną strategię rozwoju swojej floty i raczej dążyć do zmniejszenia ilości typów, modeli i wersji niż ich mnożenia. Akacje doraźne, jak pozyskanie zamienników do nieobecnych 737max jest zrozumiałe ale to trochę inna sprawa.
    100 proc. zgody. 3 egzemplarze nie maja zadnego sensu. Przy tej ilosci egzemplarzy tanszy jest wet lease z Air Belgium.

    Ktos moze wie ile ten Singapore wycofuje sztuk, jakich (772, 773) i w jakim czasokresie? Jedna zdaje sie wycofana w lipcu.

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    TK dostało gotówkę jako odszkodowanie za uziemienie MAXów. Jakby LOT otrzymał odszkodowanie na podobnych zasadach to znalazłyby się pieniądze na retrofit 777 i może także klasy C. https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...maxy-7574.html Skoro Air Belgium ma latać dla LOT aż do października, to może oznaczać, że LOT daje sobie czas na retrofit 777, albo że z silinikami do 787 jest tak źle, że i tak te A340 będą potrzebne.
    Dla LOTu i dla B bardziej atrakcyjne byloby odszkodowanie w postaci dyskonta na nowe samoloty. Dyskonto mogloby byc wyzsze niz wyplata odszkodowania w gotowce, bo srodki wrocilyby do B (B zapewnia sobie zamowienia i ogranicza problemy z cashflowem). Tak to tez dziala z RR. Oczywiscie to przy zlozeniu, ze LOT nosi sie z zamiarem zamowienia w rozsadnym czasie kolejnych samolotow u B (obojetnie jakich). Mysle, ze tego dotycza rozmowy.

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    SQ ma najstarsze 777-200 w wieku 15-16 lat, co oznacza, że obecne fotele są pewnie w jakimś poważnym zakresie zużyte. Samoloty w tym wieku przechodzą serwisy (oczywiście w zależności od ilości cykli a SQ lata na 777 trasy po 2-3h lotu), które wymagają wymontowania wszystkiego z środka w celu dokładnej inspekcji stanu kadłuba.
    Wiele solidnych linii w odróżnieniu od (przynajmniej do niedawna jeszcze) Lotu co kilka lat odnawia wnętrze, aby utrzymać standard. Inni co 8-10 lat poddają samoloty gruntownej modernizacji albo biora samoloty na 10 lat i zwracają a następnie biorą nowe - tak chyba zrobił Singapore Airlines z dwoma najstarszymi A380.
    Ponadto umowy zwrotu samolotu po leasingu często określają, jaki ma być stan elementów wnętrza (zwłaszcza foteli) i wtedy zwrot samolotu z szesnastoletnimi, zużytymi gąbkami czy pokrowcami foteli nie wchodzi w grę. A serwisy lub jak kto woli program obsługi zawiera wiele różnych zadań, przy czym wymontowywanie wszystkiego ze środka jest rzadkie do inspekcji struktury. Sprawdzaniu podlegają określone elementy, rejony struktury wg róźnych częstotliwości, nie tylko w cyklach. Wybudowa foteli i dywanów to nic nadzwyczajnego, trochę pracochłonne ale bez przesady. Na podstawie wieku nie ma sensu gdybać, w jakim stanie jest wnętrze samolotu - może być w niezłym stanie technicznym tylko mieć przestarzałą formę albo i nie.
    Symbian likes this.

  19. #39
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arturn Zobacz posta
    Ktos moze wie ile ten Singapore wycofuje sztuk, jakich (772, 773) i w jakim czasokresie? Jedna zdaje sie wycofana w lipcu.
    Od marca 2019 do marca 2020 mieli wycofać 7x 772 4x 772ER. Ale do dziś wycofali już 5 ER.
    Ostatnio edytowane przez Xon ; 03-01-2020 o 15:55

  20. #40

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Ja bym stawiał że LO nic nie zmieni poza malowaniem i brandingiem wewnątrz/pokrowcami foteli. Wymiana całego wnętrza to droga impreza - ciekawe gdzie LO miał by znaleźć na to pieniądze, poza tym 5 lat to jednak krótko.
    Jeśli to się potwierdzi to LO będzie chyba miał najwięcej typów maszyn w stosunku do wielkości linii.
    Ale jeśli to rzeczywiście SQ, to za dużo tam siedzeń klasy biznes. 1 klasa też w Locie jest niepotrzebna, teraz są tendencje do likwidowania 1 klasy.

Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •