post pod postem ale jest nowa akcja marketingowa, moim zdaniem fajna, w skrocie pakiety dla osob chcących spedzic weekend w W-wie: bilet lotniczy plus 2 noclegi w 5* hotleu od 280 Euro. Wiecej szczegółów:
Pasazer.com
nowy code-share LO i Condor: Współpraca LOT i Condor - Twój Portal Gospodarczy - Spedycje.pl
post pod postem ale jest nowa akcja marketingowa, moim zdaniem fajna, w skrocie pakiety dla osob chcących spedzic weekend w W-wie: bilet lotniczy plus 2 noclegi w 5* hotleu od 280 Euro. Wiecej szczegółów:
Pasazer.com
Sieć dyskontowa Biedronka, we współpracy z PLL LOT, wprowadziła do sprzedaży bony na promocyjne bilety lotnicze przewoźnika w cenie 499 PLN z Warszawy do Paryża, Rzymu, Londynu, Mediolanu i Aten. Cena bonu wynosi 50 zł, resztę 499 PLN zapłacimy później.
Usługa do 15 lipca znajduje się w fazie testowej dlatego nie jest dostępna w wszystkich, a tylko w wybranych sklepach sieci.
W kasie Biedronki nie kupimy biletu lotniczego LOTu. Kupimy tylko i wyłącznie bon o wartości 50 PLN, który uprawnia nas do nabycia biletu lotniczego poprzez infolinię PLL LOT. Dzwoniąc następnie do call center musimy podać kod promocyjny z zakupionego bonu, miasto docelowe, do którego chcemy lecieć, oraz termin wylotu (między 1.10 - 15.12) i powrotu. Należy pamiętać, że pobyt w miejscu docelowym musi obejmować niedzielę i nie może trwać dłużej niż 1 miesiąc. Następnie należy udać się do biura miejskiego PLL LOT lub korzystając z infolinii dokonać płatności za bilet w ciągu 72 godzin od daty założenia rezerwacji. Niestety nie możemy tego zrobić w Biedronce.
za pasazer.com
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
AEA opublikowało właśnie wyniki za maj:
http://files.aea.be/News/PR/Pr09-018.pdf
Lekko powiało optymizmem, przynajmniej patrząc na konkurencję...
W dzisiejszym Dzeinniku (niestety tylko papierowym) a dokładnie dodatku WSJ artykuł o Dreamlinerach w Locie w grudniu 2010, ale też parę ciekawych innych informacji.
"Jak twierdzi Sebastian Mikosz zarząd wybrał już bank inwestycyjny, który przeprowadzi firmę przez ten [czyli prywatyzacji] proces. Jednak nazwę trzyma w tajemnicy. Ujawni ją dopiero za kilka dni."
"..ale dodaje [Mikosz], że w ciągu najbliższych dziesięciu dni zostanie przedstawiona strategia, która wskaże, w którą stronę w najbliższych latach będzie zmierzał LOT. Plan uwzględnia już także 787..."
"Rozpoczęliśmy przegląd floty i myślimy również o tym, żeby pozyskać nowe 737. Ale interesujące są także inne, większe modele Boeinga jak 747 czy 777 - mówi Mikosz"
Jarek
Prawda to? Info znalazłem tutaj : International Transport Workers' Federation: LOT Polish Airlines unlawfully dismisses union leaders28 lipca LOT zwolnił dwóch związkowców, Elwirę Niemiec, przewodniczącą Związku Zawodowego Personelu Pokładowego w PLL LOT oraz Grzegorza Kossowskiego, przewodniczącego związku pracowników PLL LOT. Liderzy związków zostali zwolnieni podczas trwania sporu zbiorowego.
Zwolnienia w LOT. Będzie strajk? - Gospodarka - Dziennik.pl
Samoloty polskiego przewoźnika zostaną uziemione? Wszystko przez konflikt między zarządem, a pracownikami. Wybuch on po zwolnieniu dwóch liderów związków zawodowych. Sytuacja jest napięta do tego stopnia, że zarząd obawia się strajku.
czytaj dalej...
W firmie trwają rozmowy ostatniej szansy. Sprawą zajmuje się specjalna komisja rozjemcza działająca w firmie.
Związkowcy uważają, że doszło do karygodnego precedensu. W świetle prawa nie można zwolnić z pracy liderów związkowych bez zgody zarządu związku. "Takiej zgody nie było. Co więcej, gdy pracodawca rozwiązywał ze mną umowę, przyznał, że zdaje sobie sprawę z wady prawnej tego działania" – mówi Elwira Niemiec. Dodaje, że już wstawiły się za nią międzynarodowe centrale związkowe, m.in. ITF – Międzynarodowa Federacja Transportowców.
Pracę stracił Grzegorz Kossowski, przewodniczący związku pracowników PLL LOT, oraz Elwira Niemiec, przewodnicząca Związku Zawodowego Personelu Pokładowego w PLL LOT.
Analitycy rynku lotniczego uważają, że do takiego spięcia w Locie musiało dojść. "Prezes Sebastian Mikosz od dawna zapowiada, że w procesie restrukturyzacji w przeciwieństwie do swoich poprzedników nie zatrzyma się w pół drogi" – mówi Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Pierwszym krokiem było wypowiedzenie w czerwcu zakładowego układu zbiorowego pracy, który daje wiele przywilejów pracownikom i jest zbyt kosztowny dla spółki. "Odebranie przywilejów pracowniczych napotyka szczególnie silny opór ze strony związków zawodowych oraz pracowników średniego szczebla kierowniczego" – twierdzi Furgalski.
Co innego twierdzą związkowcy. Po zwolnieniu dwójki liderów żaden z szefów pozostałych organizacji związkowych nie chce wypowiadać się pod nazwiskiem. Jeden z nich mówi nam anonimowo, że na wynikach spółki ciąży nie tyle układ zbiorowy, ile zawarte w poprzednich latach kontrakty paliwowe. Po spadku ceny ropy na światowych rynkach pod koniec ubiegłego roku doprowadziły one do strat przewoźnika sięgających 500–600 mln zł. Jednak – jak pisaliśmy w czerwcu – część tej kwoty udało się rozłożyć w bankach na korzystne dla przewoźnika raty, obciążenia nie są więc już tak dotkliwe.
Na razie do końca nie wiadomo, w jakiej tak naprawdę kondycji jest spółka. Więcej szczegółów należy spodziewać się pod koniec tego tygodnia lub na początku przyszłego, kiedy firma przedstawi ostateczne wyniki finansowe za 2008 r. i prognozę na ten rok.
Wątek został podzielony na dwie części - w części 'komentarze':
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...omentarze.html
będzie się toczyła dyskusja odnośnie PLL LOT.
W tym wątku umieszczamy jedynie informacje odnośnie przewoźnika.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Komisja pojednawcza LOT zajmuje się zwolnieniem związkowców
Międzyzakładowa Komisja Pojednawcza zajmuje się sprawą zwolnienia z pracy przewodniczących związków zawodowych działających w PLL LOT - Grzegorza Kossowskiego i Elwiry Niemiec. Jednocześnie związki zawodowe i zarząd spółki są w trakcie negocjacji nowego układu zbiorowego.
"W LOT funkcjonuje komisja pojednawcza; będzie ona rozpatrywać sprawę zwolnień przewodniczących Grzegorza Kossowskiego i Elwiry Niemiec" - powiedział we wtorek PAP rzecznik PLL LOT Andrzej Kozłowski.
Jak poinformowała PAP przewodnicząca Związku Zawodowego Personelu Pokładowego w PLL LOT Elwira Niemiec, komisja ma zająć się jej sprawą w środę. Z kolei posiedzenie w sprawie przewodniczącego Związku Pracowników PLL LOT Grzegorza Kossowskiego odbywa się we wtorek.
W skład Międzyzwiązkowej Komisji Pojednawczej wchodzą przedstawiciele związków zawodowych LOT-u i pracodawcy.
Zarząd PLL LOT wszedł w ostry spór z działającymi w spółce związkami zawodowymi. W trybie dyscyplinarnym zwolniono dwoje liderów związkowych. Jak tłumaczył we wtorek w "Wall Street Journal Polska" Kozłowski, powodem zwolnienia liderów było opuszczenie stanowisk pracy. Według analityków rynku lotniczego cytowanych w gazecie, do napięcia w spółce na linii zarząd - związki musiało dojść z powodu przeprowadzanego obecnie procesu restrukturyzacji. W czerwcu władze spółki wypowiedziały zakładowy układ zbiorowy pracy.
"Jak można zwolnić dyscyplinarnie pracownika za to, że zgodnie z zasadami poprosił o urlop?" - pytała w rozmowie z PAP Niemiec. Jej zdaniem, powód zwolnienia to tylko pretekst do osłabienia strony związkowej w trakcie negocjacji nowego układu zbiorowego.
Od stycznia br. związki zawodowe i zarząd LOT-u są w sporze zbiorowym. 23 lipca związkowcy ogłosili pogotowie strajkowe, w ramach którego informują międzynarodowego organizacje związkowe i polskie instytucje o sytuacji w spółce.
www.pb.pl
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Agata Konarska prowadzi programy w TVP i zarazem biuro komunikacji PLL LOT
Agata Konarska, dziennikarka prowadząca programy w Telewizji Polskiej pracuje jednocześnie dla PLL LOT. Firmom to nie przeszkadza, choć jest sprzeczne zarówno z zasadami dziennikarstwa, jak i public relations.
Konarska prowadzi programy i serwisy biznesowe w TVP Info (do końca sierpnia jest na urlopie), a niedawno została współprowadzącą poranne pasmo TVP 1 ”Kawa czy herbata?”. Jednocześnie kieruje biurem komunikacji korporacyjnej LOT-u.
– Nie ma tu konfliktu interesów, bo w telewizji pani Konarska nie zajmuje się LOT-em, a jako rzecznik prasowy firmy występuję ja – mówi Andrzej Kozłowski, rzecznik prasowy PLL LOT.
Agata Konarska nie znalazła czasu na rozmowę z ”Presserwisem”, ale przedstawiła sprawę p.o. rzecznikowi prasowemu TVP Danielowi Jabłońskiemu. – Jak nas zapewniła pani Agata Konarska, obowiązki w LOT, wykonywane w ramach umowy-zlecenia, nie kolidują z jej pracą w TVP. LOT i TVP nie są firmami konkurencyjnymi – wyjaśnia Jabłoński.
– Jestem zdumiona – reaguje na to Krystyna Mokrosińska, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i członek Komisji Etyki TVP poprzedniej kadencji. – Skoro pracodawca się na to godzi, to z punku widzenia prawa pracy niczego tej sytuacji nie można zarzucić. Ale jest jeszcze etyka. Przecież kierowanie biurem komunikacji to czysty PR. A zgodnie z ”Zasadami etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej” prezenterzy nie powinni pracować w biurach prasowych, firmach PR ani w reklamie – wylicza Mokrosińska.
– Nie można łączyć pracy dziennikarskiej z rzecznikowaniem – przypomina też Wiktor Legowicz, dziennikarz ekonomiczny Programu III Polskiego Radia. – Ostateczna decyzja w tej sprawie należy jednak do pracodawcy – zastrzega.
– To nieetyczne i już – ucina Marek Wróbel z Rady Etyki Public Relations, prezes agencji Neuron. – Prowadzący pasmo poranne nie jest wprawdzie dziennikarzem w pełnym znaczeniu tego słowa, ma jednak wpływ na to, co mówi i przedstawia w programie. Nie można łączyć tej pracy z kierowaniem biurem komunikacji, nieważne czy na zlecenie, czy na etacie – dodaje. Łączenie pracy PR-owca i dziennikarza znalazło się na liście siedmiu nadużyć w branży, opracowanej przez Radę Etyki PR.
www.press.pl
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
A gdzie LOT ? Czyzby w resztowce?Lista kluczowych spółek do prywatyzacji na 2009 i 2010 r.(PAP, tm/11.08.2009, godz. 17:17)Według zaktualizowanego przez Radę Ministrów planu prywatyzacji, lista kluczowych firm do prywatyzacji na lata 2009-2010 obejmuje 54 podmioty. Prywatyzacja 15 kluczowych spółek planowana jest do końca 2009 r., a 39 w 2010 r.
Poniżej prezentujemy listę kluczowych spółek, których prywatyzacja planowana jest w 2009 i 2010 r.
Kluczowe spółki przewidziane do prywatyzacji w 2009 r:
- ENEA;
- tzw. I Grupa Chemiczna;
- Giełda Papierów Wartościowych;
- Telekomunikacja Polska;
- Mondi Packaging Paper Świecie;
- Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Legnicy;
- Elektrociepłownia Zabrze;
- Nadwiślańska Spółka Energetyczna;
- Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Usług Turystycznych;
- Fabryka "Sklejka-Pisz";
- Kopex;
- Gliwicka Agencja Turystyczna;
- Grupa Kęty;
- Zespół Elektrociepłowni Bytom;
- Cersanit;
- Elektrobudowa;
- Grupa spółek z programu NFI (17 spółek), pozostałe resztówki giełdowe (20
spółek z różnych branż), resztówki inne (44 spółki z różnych branż), grupa
spółek prywatyzowanych wg metody projektowej (12 spółek z różnych branż).
Kluczowe spółki przewidziane do prywatyzacji w 2010 r:
- Tauron Polska Energia;
- KGHM Polska Miedź;
- Polska Grupa Energetyczna;
- Energa;
- Pekao;
- Lubelski Węgiel "Bogdanka";
- ZE PAK;
- Kopalnia Węgla Brunatnego Konin;
- Kopalnia Węgla Brunatnego Adamów;
- Zakłady Azotowe Puławy;
- Telekomunikacja Polska;
- Grupa Lotos;
- Zakłady Chemiczne Police;
- Mennica Polska;
- Kopalnie i Zakłady Chemiczne Siarki "Siarkopol" w Grzybowie;
- Huta Stalowa Wola;
- Ruch,
- Towarzystwo Obrotu Nieruchomościami AGRO;
- BHwW;
- Zakłady Tworzyw Sztucznych "Gamrat";
- BZ WBK;
- Centrozłom Wrocław;
- Intraco;
- Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy;
- Remag;
- Polska Żegluga Bałtycka;
- Zakłady Graficzne "Dom Słowa Polskiego";
- Nadwiślańska Spółka Mieszkaniowa;
- BPH;
- Zespół Uzdrowisk Kłodzkich;
- Zakłady Górniczo-Metalowe "Zębiec";
- Fabryka Osłonek Białkowych "Fabios";
- Cefarm-Rzeszów;
- Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego "PZL-Kalisz";
- Lubuskie Zakłady Aparatów Elektrycznych Lumel;
- Azoty-Adipol;
- OBR Przemysłu Rafineryjnego;
- Zakłady Górniczo-Hutnicze Bolesław;
- Przedsiębiorstwo Obsługi Cudzoziemców Dipservice;
- resztówki inne (20 spółek z różnych branż), grupa spółek prywatyzowanych wg
metody projektowej (33 spółki z różnych branż).
We wtorek Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie aktualizacji "Planu prywatyzacji na lata 2008 - 2011". Przychody z prywatyzacji do końca 2010 roku mają przynieść blisko 37 mld zł, z czego w tym roku jeszcze 11 mld zł.
Ostatnio edytowane przez thewho ; 11-08-2009 o 17:58
LOT miał w 2008 roku 706 mln zł straty netto
LOT miał w 2008 roku 706 mln zł straty netto
12.8.Warszawa (PAP) - Grupa kapitałowa LOT SA miał w 2008 roku 706 mln zł straty netto, a
znaczna część strat to efekt rozliczenia transakcji hedgingu paliwa - poinformowała spółka
w materiałach przed środową konferencją prasową.
Rok wcześniej grupa LOT miała 118 mln zł zysku netto.
LOT planuje przeprowadzenie restrukturyzacji i wprowadzenie zmian w modelu biznesowym,
polegających m.in. na uproszczeniu taryf oraz optymalizacji siatki połączeń i floty. (PAP)
LOT miał w I poł.'09 178 mln zł straty netto; wybiera doradcę prywatyzacyjnego (opis
12.8.Warszawa (PAP) - LOT miał w I połowie 2009 roku 178 mln zł straty netto. W całym
ubiegłym roku strata netto grupy kapitałowej LOT wyniosła 706 mln zł. Najpóźniej w
przyszłym tygodniu LOT podpisze umowę z doradcą prywatyzacyjnym, który wesprze spółkę w
podniesieniu kapitału - poinformowało na konferencji prasowej kierownictwo spółki.
"Jesteśmy na ostatnim etapie rozmów z bankiem inwestycyjnym, który ma być doradcą
prywatyzacyjnym" - powiedział Sebastian Mikosz, prezes LOT-u.
"Podpisanie umowy nastąpi w tym lub przyszłym tygodniu" - dodał.
Prezes poinformował, że od modelu prywatyzacji jaki zostanie wybrany przez Skarb Państwa
zależy termin prywatyzacji.
"Wszystkie sposoby prywatyzacji są możliwe. Należy jednak zaznaczyć, że w tym roku nie
zadebiutujemy na giełdzie. To czy nastąpi to w przyszłym roku, zależy od właściciela" -
powiedział Mikosz.
Z informacji przekazanych przez prezesa wynika, że do ministerstwa skarbu zgłosili się
inwestorzy branżowi i finansowi zainteresowani prywatyzacją LOT-u.
Zapytany o wielkość dokapitalizowania spółki, prezes odpowiedział: "poziom
dokapitalizowania jest uzależniony od biznes planu i koncepcji rozwoju jaką będzie miał
inwestor".
"Jest mało realne, aby podwyższenie kapitału nastąpiło jeszcze w tym roku" -powiedział
dziennikarzom po konferencji Andrzej Oślizło, członek zarządu do spraw
finansowo-ekonomicznych LOT-u.
Poinformował, że LOT będzie pozbywał się aktywów niezwiązanych z działalności podstawową.
LOT posiada między innymi pakiet 1,4 mln akcji Pekao oraz udziały w spółce Casinos Poland.
"Rozpoczęliśmy proces sprzedaży Casinos Poland, mam nadzieję, że transakcja będzie miała
finał w tym roku" - powiedział Mikosz.
W I półroczu strata netto LOT-u wyniosła 178 mln zł. Wynik za cały 2009 rok ma być nie
gorszy niż po pierwszym kwartale, kiedy strata netto wyniosła 310 mln zł.
"Benchmarkiem jest pierwszy kwartał. Nie chcemy powiększać straty względem pierwszego
kwartału" - powiedział Oślizło.
W 2008 roku grupa LOT-u miała 706 mln zł straty netto, wobec 118 mln zł zysku netto rok
wcześniej. (PAP)
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 12-08-2009 o 14:11
LOT przeprowadza restrukturyzację i planuje zmianę modelu biznesowego
Informacja prasowa po dzisiejszej konferencji z Prezesem S.Mikoszem i Wiceprezesem d/s Finansowych A.Oślizło.Warszawa, 12 sierpnia 2009 – Program restrukturyzacji, którego realizację rozpoczęto w Polskich Liniach Lotniczych LOT, zakłada ograniczenie kosztów i wzmocnienie strony przychodowej m.in. poprzez uproszczenie taryf oraz optymalizację floty i siatki połączeń. Planowany jest dynamiczny rozwój strony internetowej LOT-u, która w przyszłości ma stać się głównym kanałem sprzedaży, a także unowocześnienie standardów obsługi klienta, w tym rozwinięcie samodzielnej odprawy na lotnisku.
Podobne jak w przypadku większości tradycyjnych przewoźników kryzys w branży negatywnie odbił się na wyniki PLL LOT w zeszłym roku. Spółka zamknęła 2008 rok stratą netto w wysokości 733 milionów złotych, z czego większość stanowi rozliczenie niekorzystnych transakcji hedgingu paliwa zawartych jeszcze w 2008 w okresie historycznie najwyższych cen ropy. Przewiduje się, że dekoniunktura w branży potrwa co najmniej do połowy 2010 roku, jednak w krótkim okresie kryzys może się pogłębić. W tym czasie LOT planuje przeprowadzenie restrukturyzacji kosztowej rozpoczętej w ostatnich miesiącach i jednoczesne rozpoczęcie wdrożenia całościowych zmian w modelu biznesowym Spółki, które dadzą jej długofalową stabilność.. W planach jest między innymi optymalizacja siatki połączeń i floty oraz uproszczenie taryf. Mają być bardziej przejrzyste, nowoczesne i generować mniejsze koszty.
LOT zamknął rok 2008 rok stratą, która stanowi duże obciążenie dla Spółki. Naszą uwagę w pierwszym półroczu pochłaniało zarówno zapewnienie Spółce płynności, jak i planowanie działań na przyszłość - mówi Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT. Spółki takie jak LOT muszą się zrestrukturyzować, żeby sprostać sytuacji z jaką obecnie mamy do czynienia i jaka zapanuje na rynku, gdy kryzys się skończy. Jednak prosta restrukturyzacja kosztowa to za mało – potrzebna jest fundamentalna przebudowa modelu biznesowego tak, aby lepiej zaspokajać zmieniające się oczekiwania klientów przy radykalnie obniżonej strukturze kosztów. Tylko taki model pozwoli na stabilność finansową i wzrost w dłuższym okresie – chcemy, by LOT zaczął dobrze zarabiać na swojej działalności podstawowej.
Efektem działań podejmowanych przez Zarząd w pierwszej połowie roku było stopniowe odzyskiwanie przez LOT rynku i odwrócenie pogłębiających się spadków sprzedaży. Ogółem od stycznia do czerwca 1 707tysięcy pasażerów podróżowało z PLL LOT. Klienci korzystali z licznych promocji i ofert specjalnych LOT-u.
Będziemy kontynuować program ofert specjalnych w PLL LOT. Niektóre z nich dostępne będą wyłącznie w Internecie. Chcemy przekonać naszych obecnych klientów do korzystania ze strony www.lot.com i za jej pośrednictwem znaleźć nowych. Pasażer pozostaje w centrum naszego zainteresowania, na tak konkurencyjnym rynku nie może być inaczej - mówi Sebastian Mikosz.
Prowadzone są prace związane z restrukturyzacją zadłużenia oraz aktywów nie związanych z działalnością podstawową. Intensyfikowane są również działania zmierzające do redukcji kosztów.
Poprawa pozycji rynkowej i działania restrukturyzacyjne zagwarantują stabilność finansową na czas kryzysu i stworzą silną platformę ekspansji po jego zakończeniu.
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 12-08-2009 o 22:40
Ciekawy wywiad z prezesem Mikoszem w TVN CNBC Biznes:
http://www.tvncnbc.pl
wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "LOT" a następnie wybrać pierwszy materiał.
No właśnie i co Wy na to ?
Ja tylko się modlę żeby Lufa nas nie przejęła bo zrobi z nas swojego slave'a tak jak to zrobiła z aua
Mogę być w błędzie ale tak myślę
Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 17-08-2009 o 18:16
Morgan Stanley pomoże sprywatyzować Lot?
puls biznesuZarząd PLL Lot jest o krok od podpisania umowy z doradcą, który ma przygotować prywatyzację spółki. Z nieoficjalnych informacji wynika, że ma być nim wielki bank inwestycyjny Morgan Stanley – dowiedział się „The Wall Street Journal”, dodatek do „Dziennika”.
Przedstawiciele spółki nie chcą komentować doniesień, ale komunikatu w tej sprawie można spodziewać się w ciągu najbliższych kilku dni.
Jeśli uda się wybrać doradcę, prywatyzacja Lotu może ruszyć z kopyta. Szanse na to zwiększa formuła operacji przyjęta przez MSP – uważa szef Lotu Sebastian Mikosz. Resort dopuszcza bowiem i sprzedaż akcji na giełdzie, i zbycie udziałów inwestorowi finansowemu lub branżowemu.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Zakładki