Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Szczecin / Berlin

    Domyślnie LOT - strategia cenowa


    Polecamy

    Kolejny raz zadziwia mnie strategia cenowa LOTu. Postanowilem kupic ze sporym wyprzedzeniem pare weekendowych biletow TXL-WAW, zeby z taryfy PromoLOT moc skorzystac. Pierwszy raz spotkalem sie z sytuacja, w ktorej kupno dwoch osobnych biletow (kazdy w jedna strone: najpierw TXL-WAW, potem WAW-TXL) wychodzi taniej niz kupno biletu w obie strony. Roznica co prawda minimalna (2 GBP: 78,50 GBP vs 80,50 GBP - dlaczego w funtach wiadomo:-)), ale jednak.

    Dodatkowo majac dwa osobne bilety dwukrotnie kasuje przeciez 500 mil ekstra za zakup biletu na stronie LOTu, no i jestem niezalezny - jezeli z jakichkolwiek wzgledow z lotu do WAW nie skorzystam, to powrotny mi jednak nie przepada. Suma sumarum - dla pasazera swietnie, ale logiki LOTowskich cen naprawde w tym wypadku nie rozumiem...
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 31-08-2009 o 21:19 Powód: zmieniłem pricing na ceny :)

  2. #2
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pete78 Zobacz posta
    Dodatkowo majac dwa osobne bilety dwukrotnie kasuje przeciez 500 mil ekstra za zakup biletu na stronie LOTu, no i jestem niezalezny - jezeli z jakichkolwiek wzgledow z lotu do WAW nie skorzystam, to powrotny mi jednak nie przepada.
    Dlaczego miałby przepaść? Nie wiedziałem, że jest taka praktyka. W SAS-ie już zdarzyło mi się nie wykorzystać pierwszej połówki powrotnego i problem w ogóle nie istniał.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    A sprawdzałeś jakie są taryfy? Może to jakaś kwestia podatków/opłat?

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Dlaczego miałby przepaść? Nie wiedziałem, że jest taka praktyka. W SAS-ie już zdarzyło mi się nie wykorzystać pierwszej połówki powrotnego i problem w ogóle nie istniał.
    Ponieważ przewoźnicy zastrzegają, że bilet ważny jest tylko w kolejności jak zakupiono. Nie dotyczy oczywiście takich P2P tylko.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Szczecin / Berlin

    Domyślnie

    Cytat z ogolnych warunkow przewozu dostepnych na stronie LOTu:

    "3.3. KOLEJNOŚĆ ODCINKÓW BILETU
    Przewoźnik będzie honorował odcinki biletu tylko w kolejności zaznaczonej w bilecie, a w przypadku biletu elektronicznego w kolejności odcinka elektronicznego, począwszy od miejsca rozpoczęcia podróży. Bilet nie jest ważny i przewoźnik nie będzie go honorował, jeżeli pierwszy odcinek biletu, lub w przypadku biletu elektronicznego-odcinek elektroniczny, nie został wykorzystany i pasażer rozpoczyna podróż w jakimkolwiek miejscu przerwy podróży lub w uzgodnionym wcześniej miejscu zatrzymania."


    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Dlaczego miałby przepaść? Nie wiedziałem, że jest taka praktyka. W SAS-ie już zdarzyło mi się nie wykorzystać pierwszej połówki powrotnego i problem w ogóle nie istniał.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Szczecin / Berlin

    Domyślnie

    L4 - sprawdzilem. Roznica jest na taryfie (we wszystkich przypadkach to PromoLOT), a nie na podatkach i oplatach. Konkretnie: w przypadku lotu powrotnego (WAW-TXL) taryfa jest o 2 GBP wyzsza (25 GBP vs. 23 GBP) niz wowczas, gdy sie kupuje dwa osobne bilety.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A sprawdzałeś jakie są taryfy? Może to jakaś kwestia podatków/opłat?
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 01-09-2009 o 10:18 Powód: poprawienie cytowania

  6. #6
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    W takim razie LOT jest bardziej restrykcyjny, niż SAS. Dziękuję za odpowiedzi.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pete78 Zobacz posta
    L4 - sprawdzilem. Roznica jest na taryfie (we wszystkich przypadkach to PromoLOT), a nie na podatkach i oplatach. Konkretnie: w przypadku lotu powrotnego (WAW-TXL) taryfa jest o 2 GBP wyzsza (25 GBP vs. 23 GBP) niz wowczas, gdy sie kupuje dwa osobne bilety.
    A sprawdzałeś na złotówkowej stronie też taka różnica występuje? Podaj daty na PW jak możesz, sprawdzę ciekawostkę :-)

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    W takim razie LOT jest bardziej restrykcyjny, niż SAS. Dziękuję za odpowiedzi.
    SAS (jak i każda sieciowa linia w zasadzie) ma pewnie podobobne zasady i myślę, że spotkało Cię po prostu dużo szczęścia - na przyszłość bym uważał.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    SAS ma taryfy one-way zwykle, i nie ma tam w ramach Europy takiego obłąkania, że skoro ktoś jest biznesmenem i wraca przed weekendem albo tego samego dnia to musi płacić więcej.

    Stornowanie kolejnych segmentów w razie niestawiennictwa na pierwszym segmencie zostało zresztą uznane za sprzeczne z prawem w Austrii i chyba kilku innych krajach.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Szczecin / Berlin

    Domyślnie

    L4, spojrz np. na takie loty:

    1. TXL-WAW, 15.05.2010, LO388, wylot 08:40
    2. WAW-TXL, 17.05.2010, LO387, wylot 06:45

    Kiedy porownuje cene w zlotowkach obraz sie zmienia, bo pojawia sie oplata za wystawienie biletu (o dziwo przy zakupie biletu w PLN w obie strony system nie nalicza wcale tejze oplaty, a przy zakupie dwoch osobnych nalicza 25 PLN, ale tylko za odcinek WAW-TXL).

    Ale w przypadku GBP oplaty za wystawienie biletu nie ma wcale, wiec nadal zakup dwoch osobnych biletow wychodzi taniej niz jednego w obie strony.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    SAS ma taryfy one-way zwykle, i nie ma tam w ramach Europy takiego obłąkania, że skoro ktoś jest biznesmenem i wraca przed weekendem albo tego samego dnia to musi płacić więcej.
    Czyli wreszcie jakis powiew normalnosci... No, swojego czasu (nie tak dawno - nie wiem, jak teraz) takze np. BA mial taryfy WAW-LON vv. wlasnie tanie OW, mozna bylo sobie normalnie kalkulowac podroz (a nie z jakąs "Sunday rule" czy "min. 3 dni". Teraz, jak widac, takze np. LO ma normalne warunki na WAW-TXL vv. (Moze utrzyma sie to do przyszlego roku i da sie tanio poleciec na ILA?) Czyli, powtarzam, powiew normalnosci. To (takie unormowanie systemu taryfowego) niewatpliwie jedna z zaslug LCC (nawet jesli teraz nikt z LCC nie lata akurat WAW-BER; a moze na tym akurat kierunku to takze zasluga konkurencji kolei?).

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •