Kolejny raz zadziwia mnie strategia cenowa LOTu. Postanowilem kupic ze sporym wyprzedzeniem pare weekendowych biletow TXL-WAW, zeby z taryfy PromoLOT moc skorzystac. Pierwszy raz spotkalem sie z sytuacja, w ktorej kupno dwoch osobnych biletow (kazdy w jedna strone: najpierw TXL-WAW, potem WAW-TXL) wychodzi taniej niz kupno biletu w obie strony. Roznica co prawda minimalna (2 GBP: 78,50 GBP vs 80,50 GBP - dlaczego w funtach wiadomo:-)), ale jednak.
Dodatkowo majac dwa osobne bilety dwukrotnie kasuje przeciez 500 mil ekstra za zakup biletu na stronie LOTu, no i jestem niezalezny - jezeli z jakichkolwiek wzgledow z lotu do WAW nie skorzystam, to powrotny mi jednak nie przepada. Suma sumarum - dla pasazera swietnie, ale logiki LOTowskich cen naprawde w tym wypadku nie rozumiem...
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 31-08-2009 o 20:19 Powód: zmieniłem pricing na ceny :)
Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll
Cytat z ogolnych warunkow przewozu dostepnych na stronie LOTu:
"3.3. KOLEJNOŚĆ ODCINKÓW BILETU
Przewoźnik będzie honorował odcinki biletu tylko w kolejności zaznaczonej w bilecie, a w przypadku biletu elektronicznego w kolejności odcinka elektronicznego, począwszy od miejsca rozpoczęcia podróży. Bilet nie jest ważny i przewoźnik nie będzie go honorował, jeżeli pierwszy odcinek biletu, lub w przypadku biletu elektronicznego-odcinek elektroniczny, nie został wykorzystany i pasażer rozpoczyna podróż w jakimkolwiek miejscu przerwy podróży lub w uzgodnionym wcześniej miejscu zatrzymania."
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 01-09-2009 o 09:18 Powód: poprawienie cytowania
W takim razie LOT jest bardziej restrykcyjny, niż SAS. Dziękuję za odpowiedzi.
Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll
A sprawdzałeś na złotówkowej stronie też taka różnica występuje? Podaj daty na PW jak możesz, sprawdzę ciekawostkę :-)
SAS (jak i każda sieciowa linia w zasadzie) ma pewnie podobobne zasady i myślę, że spotkało Cię po prostu dużo szczęścia - na przyszłość bym uważał.
SAS ma taryfy one-way zwykle, i nie ma tam w ramach Europy takiego obłąkania, że skoro ktoś jest biznesmenem i wraca przed weekendem albo tego samego dnia to musi płacić więcej.
Stornowanie kolejnych segmentów w razie niestawiennictwa na pierwszym segmencie zostało zresztą uznane za sprzeczne z prawem w Austrii i chyba kilku innych krajach.
L4, spojrz np. na takie loty:
1. TXL-WAW, 15.05.2010, LO388, wylot 08:40
2. WAW-TXL, 17.05.2010, LO387, wylot 06:45
Kiedy porownuje cene w zlotowkach obraz sie zmienia, bo pojawia sie oplata za wystawienie biletu (o dziwo przy zakupie biletu w PLN w obie strony system nie nalicza wcale tejze oplaty, a przy zakupie dwoch osobnych nalicza 25 PLN, ale tylko za odcinek WAW-TXL).
Ale w przypadku GBP oplaty za wystawienie biletu nie ma wcale, wiec nadal zakup dwoch osobnych biletow wychodzi taniej niz jednego w obie strony.
Czyli wreszcie jakis powiew normalnosci... No, swojego czasu (nie tak dawno - nie wiem, jak teraz) takze np. BA mial taryfy WAW-LON vv. wlasnie tanie OW, mozna bylo sobie normalnie kalkulowac podroz (a nie z jakąs "Sunday rule" czy "min. 3 dni". Teraz, jak widac, takze np. LO ma normalne warunki na WAW-TXL vv. (Moze utrzyma sie to do przyszlego roku i da sie tanio poleciec na ILA?) Czyli, powtarzam, powiew normalnosci. To (takie unormowanie systemu taryfowego) niewatpliwie jedna z zaslug LCC (nawet jesli teraz nikt z LCC nie lata akurat WAW-BER; a moze na tym akurat kierunku to takze zasluga konkurencji kolei?).
Zakładki