Jeden (SP-LPG) chyba idzie na czartery transatlantyckie... A reszta? Chyba leasingu żadnego nie będzie, bo sytuacja jaka jest każdy widzi...
Jeden (SP-LPG) chyba idzie na czartery transatlantyckie... A reszta? Chyba leasingu żadnego nie będzie, bo sytuacja jaka jest każdy widzi...
Ktoś zarzucił niedawno linka z ofertą leasingu SP-LPA.
Pozostaje pytanie jaki jest obecny status czarterów, bo z Triady słyszałem informacje że mogą się wycofać w związku ze zbyt niskim popytem.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
11 tygodniowo to nie redukcja a prawdziwy pogrom. Żeby przynajmniej ORD i NYC (połączone JFK/EWR) utrzymali jeden dziennie. Jest 3/7 ORD (plus 1/7 z KRK) oraz 2/7 JFK, 2/7 EWR. Niemożliwe będzie sensowne zaplanowanie krótkiego wypadu na parę dni LOTem.
Czy to nie przygotowanie pod całkowitą likwidację rejsów do USA/Kanady?
A co będzie z B737 w zimie 09/10? Czy wiadomo już ile z nich będzie stało pod hangarem od przyszłego miesiąca? I jaki jest planowany seat factor na tych 737, które będą latały?
St.
Dlaczego taki spadek oferowanych miejsc i lotów przez atlantyk? przy 3 ORD i 4 NYC można zapomnieć o budowaniu hubu w WAW. Co wychodzi taniej postój na lotnisku czy latanie i wożenie paxów?
Na Chinach się świat nie kończy. Jest bardzo rozwijający się Bombay (Mumbai), coraz więcej Hindusów lata do Europy i USA. Dla nich przede wszystkim liczy się cena a dopiero póżniej komfort. Mam doświadczenie biznesowe z Indiami.
Faktycznie, to bardzo zle rokuje na przyszlosc lotowskich lotow long-haul... Nie spodziewalem sie az tak drastycznego ciecia. Ok, jeden 767 mial isc na chartery, ale to nadal daje 5 samolotow do obslugi lotow transatlantyckich. Wg. mnie wlasnie zima to dobry moment, by otworzyc jakis nowy kierunek, chocby IAD (wg. mnie bylby to strzal w 10-tke). Nie mowie od razu o 7 lotach tygodniowo, ale nawet i 3xW. Poza tym rzeczywiscie mozna byloby pomyslec o jakiejs Azji - Mumbaju czy Bangkoku gdzie przeciez czesciej lata sie w sezonie zimowym.
"Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
Nie polubicie mnie.
Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."
LOT sprzedaje na swojej stronie bilety na większą ilość połączeń, przynajmniej w styczniu:
WAW-ORD-WAW 4/7
WAW-JFK-WAW 4/7
WAW-EWR-WAW 3/7
WAW-YYZ-WAW 3/7
KRK-ORD-KRK 2/7
W sumie to 16/7 a nie 11.
Najmniej jest w listopadzie - 12.
Czyżby liczyli, że od stycznia będzie lepiej?
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Analizując spokojnie bookingi jesienne widać że podaż jest dopasowana do popytu - w samolotach jest po kilkadziesiąt wolnych miejsc na każdym rejsie, a ceny np. do ORD oscylują w granicach 1800PLN w Y i 7.500 w C, więc nie można powiedzieć że są jakieś specjalnie wysokie.
Powiedzenie że jest tak samo jak w zeszłym roku jest lekkim nadużyciem, bo w tym samym okresie branża zaczęła dopiero nurkować - Lehmann upadł prawie dokładnie rok temu, a właśnie to wydarzenie można uznać za początek kryzysu. Nie chcę absolutnie powiedzieć że jest dobrze, bo nie jest, ale zachowajmy odpowiednie proporcje.
W ruchu atlantyckim brakuje dobrej promocji - pax p2p z Polski odpłynęli powoli do innych linii oferujących lepszy produkt w Y, a w to miejsce nie napłynęły w odpowiedniej ilości tranzyty z takich portów jak LWO, MSQ, VNO, TLL, RIX, OTP czy BUD. Nie sposób też nie zauważyć braku pomysłu na wygenerowanie ruchu ex. USA, gdzie jest ten sam problem.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Tak, tylko robienie ORD i YYZ 3/7 a JFK i EWR 2/7 to jest zostawianie dosłownie kilku połączeń tygodniowo dla ruchu p2p z/do Polski, natomiast oznacza rezygnację z pasażerów tranzytowych, np. z RIX,VNO,MSQ,LWO,KBP,ODS. Oni wybiorą innego przewoźnika oferującego loty z przesiadką codziennie.
Można zapytać, ilu pasażerów z tych miast lata przez Warszawę do USA/Kanady a ilu do miejsc w Europie. Bo może się okazać, że jeśli oddajemy tranzyty z RIX,VNO,MSQ,LWO,KBP,ODS to możemy wogóle zamknąć te trasy.
Zakładki