Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Zwolnienia w PLL LOT


    Polecamy

    Beton się okopuje:

    Związki zawodowe działające w PLL LOT proponują, aby zamiast ewentualnej redukcji zatrudnienia zmniejszyć pensje pracownikom. W środę związkowcy przedłożą zarządowi pismo, w którym zwrócą się o natychmiastowe rozpoczęcie rozmów w tej sprawie - powiedział we wtorek PAP przewodniczący "Solidarności" w PLL LOT Stefan Malczewski.



    Rzecznik PLL LOT Andrzej Kozłowski odmówił PAP komentarza w tej sprawie do czasu, aż zapozna się z pismem.

    Malczewski wyjaśnił, że pensje pracowników LOT mają różne składowe, które wynikają ze zbiorowego układu pracy. Według wyliczeń związków zawodowych, na zawieszeniu części z nich, jak np. premii, dodatków i nagród jubileuszowych, można zaoszczędzić około 60 mln zł. Zdaniem Malczewskiego to tyle, ile zarząd spółki planuje oszczędzić na planowanych zwolnieniach w spółce.



    "Problem jest w tym, że prezes zawiesił zbiorowy układ pracy, więc teoretycznie nie ma jak oszczędzać na dodatkach, które są w tym układzie zapisane. Ale chcemy o tym rozmawiać" - powiedział przewodniczący.

    Zaznaczył, że w środę pismo podpiszą zarządy związków zawodowych działających w spółce. "Według mnie nie będzie z tym problemu. Mamy kryzys i pracownicy godzą się na mniejsze pensje, żeby uniknąć zwolnień" - dodał Malczewski.

    Prasa informowała w weekend, że w ramach planowanej na przyszły rok restrukturyzacji w PLL LOT pracę może stracić nawet tysiąc osób.

    Obecnie spółka zatrudnia około 3,5 tys. pracowników.

    gazeta.pl
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Wygląd to jak ratowanie tyłków przez członków ZZ

  3. #3
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na miejscu Mikosza ja bym się zgodził na taką propozycję, ale tylko pod warunkiem że zmniejszenie płacy dla wszystkich związkowców wyniosłoby 100%. A dla wszystkich przewodniczących tych związków nawet 300%. To znaczy mogliby w Locie nawet pozostać tak jak proszą, ale tylko pod warunkiem że od zaraz przystąpią do spłaty wszystkich strat jakie firma poniosła w wyniku ich wieloletnich harców.
    Rudi

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    A ja zwolniłbym. Żadnych układów. Koniunktura kiedyś wróci, a wtedy beton związkowy znowu zacznie cwaniakować i kozaczyć.

    Taka okazja do pozbycia się obiboków, pań Halinek od parzenia herbatek i "synusiów tatusiów" już się nie powtórzy.

  5. #5
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Jedyny problem w tym że Związki Zawodowe to złodziejstwo zgodne z literą prawa. Oby Prezes sobie z nimi poradził

  6. #6
    Awatar sluuurp

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Ja trochę boję się tych zwolnień, a to dla czego. Chciał bym żeby zwolnienia dotyczyły osób faktycznie zbędnych. Pracując w TVP ponad 20 lat w technice zwolnienia grupowe były większe niż w LOT, ale osób z techniki,(wozy transmisyjne, emisja) a osoby zbędne (biura, administracja zostawały bez zmian). Nam w Technice przybywało tylko obowiązków, za zwolnionych kolegów. Jeżeli pilotom, kontrolerom zostaną zwiększone obowiązki jak w telewizji, to obawiam się o bezpieczeństwo lotów.
    Obym się mylił i zwolnienia będą przemyślane.

  7. #7
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sluuurp Zobacz posta
    Ja trochę boję się tych zwolnień, a to dla czego. Chciał bym żeby zwolnienia dotyczyły osób faktycznie zbędnych. Pracując w TVP ponad 20 lat w technice zwolnienia grupowe były większe niż w LOT, ale osób z techniki,(wozy transmisyjne, emisja) a osoby zbędne (biura, administracja zostawały bez zmian). Nam w Technice przybywało tylko obowiązków, za zwolnionych kolegów. Jeżeli pilotom, kontrolerom zostaną zwiększone obowiązki jak w telewizji, to obawiam się o bezpieczeństwo lotów.
    Obym się mylił i zwolnienia będą przemyślane.
    Myślisz że będą latać dwoma samolotami na raz ? Przecież czas pracy regulują przepisy...
    KZ

  8. #8
    Awatar sluuurp

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Nie wiem jak będą latać, ale ja zamiast dwunastu godzin czasami pracowałem 24. Pisze tylko o moich obawach. Odpowiednie przepisy w TVP też były i co, napiszę brzydko olewali je. No ale LOT to nie TVP. Tam najwyżej uwaliłem transmisje meczu i nikt nie zginął z tego powodu, jedynie dostałem burę od szefa, po premii i naganę, a to wszystko niestety ze zmęczenia. Walka mogła być tylko z wiatrakami

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Może zastosować model zmniejszenia płac a la LS ?

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPSO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sluuurp Zobacz posta
    Jeżeli pilotom, kontrolerom zostaną zwiększone obowiązki jak w telewizji, to obawiam się o bezpieczeństwo lotów.
    Obym się mylił i zwolnienia będą przemyślane.
    Nie masz co się obawiać.

    Kontrolerów zatrudnia PAŻP wiec Lot'owi nic do tego.

    A co do pilotów to i tak maksymalny nalot to 100 godzin w miesiącu (ale nie więcej niż 900 w roku) - i tego także nie mogą przekroczyć bo piloci stracą licencję.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  11. #11
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Malczewski wyjaśnił, że pensje pracowników LOT mają różne składowe, które wynikają ze zbiorowego układu pracy.
    Ten zbiorowy układ który został wypowiedziany?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zwolnienia w PLL LOT będą mniejsze?



    fot: bribriTO/CC/Flickr
    440 osób, a nie jak wcześniej informowano 900, zamierza zwolnić z pracy zarząd PLL LOT w ramach restrukturyzacji. Taką propozycję złożył w czwartek związkowcom prezes LOT-u Sebastian Mikosz - poinformował przewodniczący Solidarności w spółce Stefan Malczewski.

    Przedstawiciele związków zawodowych chcieli zaproponować zarządowi PLL LOT, aby zamiast ewentualnej redukcji zatrudnienia zmniejszyć pensje pracownikom. W tej sprawie zamierzali przedłożyć zarządowi pismo z prośbą o natychmiastowe rozpoczęcie rozmów.

    - Nieoczekiwanie prezes Mikosz przyszedł na nasze spotkanie i przekazał nam nowy projekt porozumienia w sprawie zwolnień grupowych. Liczba zwalnianych spadła z 900 pracowników do 440 - powiedział Malczewski.

    Dodał, że dodatkowo zarząd zamierza wręczyć wszystkim pracownikom spółki wypowiedzenia zmieniające (np. zmieniają one warunki wykonywania pracy). - Oznacza to zmniejszenie zarobków o 30 procent - powiedział Malczewski. Dodał, że jeśli pracownicy nie zgodzą się na nowe propozycje, to ze spółki może odejść więcej osób niż jest to planowane w ramach zwolnień grupowych.Spółka zatrudnia blisko 3,5 tys. pracowników.


    Związki zawodowe mają czas na odpowiedź do piątku do godz. 17.

    Od stycznia związki zawodowe i zarząd LOT-u są w sporze zbiorowym. 23 lipca związkowcy ogłosili pogotowie strajkowe, w ramach którego informują międzynarodowe organizacje związkowe i polskie instytucje o sytuacji w spółce. Wcześniej - w czerwcu - władze spółki wypowiedziały zakładowy układ zbiorowy pracy.

    Na poniedziałek związkowcy z LOT planują pikietę w obronie zwolnionych dwóch liderów związków zawodowych. Chodzi o zwolnionych w sierpniu przewodniczących: Związku Zawodowego Pracowników Pokładowych Elwirę Niemiec oraz Związku Zawodowego Pracowników LOT Grzegorza Kossowskiego. Zarząd PLL LOT zwolnił ich w trybie dyscyplinarnym, powodem było opuszczenie stanowisk pracy.

    money.pl
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    hoho - 24 godziny na odpowiedź związków zawodowych - prawie jak negocjacje pokojowe albo w sprawie porwania :-) Będzie się działo, oby LOT wyszedł dzięki temu na swoje :-)

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I jeszcze ta wczorajsza odezwa Seby mająca znamiona lekkiego szantażu...

    Przypomniał mi się Żywot Bryana... BP NMSP:

    „Nikt nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji. Naszą główną bronią jest zaskoczenie …zaskoczenie i strach… strach i zaskoczenie… Naszymi dwoma broniami są strach i zaskoczenie …i bezlitosna skuteczność. Naszymi trzema broniami jest strach, zaskoczenie, bezlitosna skuteczność i fanatyczne oddanie papieżowi. Naszymi czterema… Nie – wśród naszych głównych broni mam takie elementy jak zaskoczenie, strach… Ech, wejdę jeszcze raz.”
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 25-09-2009 o 13:39
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    30% mniejsze płace, to bardzo poważna obniżka, ale czy to się odbędzie proporcjonalnie do zarobków? Czy może raczej będzie to szansa na wyrównanie rażących dysproporcji jakie narosły w firmie od lat pod presją związków zawodowych? Załogi latające są wszędzie na świecie grupą zawodową uprzywilejowaną płacowo, ale mało jest linii lotniczych gdzie te dysproporcje do pozostałego personelu są aż tak drastyczne jak w LOCIE. W czasach kiedy był deficyt piolotów i groźba ich odejścia do lepiej płatnej konkurencji, związki zawodowe bezwzględnie wykorzystywały ten fakt mnożąc swoje żądania płacowe. Z dużym zresztą sukcesem wynikającym ze strachu kolejnych Zarządów przed związkowcami. Teraz natomiast powinno to wrócić do stanu normalności, bo na dziś problemem pilotów jest ich nadmiar na rynku pracy.
    Zanim jas znowu włoży mi w usta jakieś słowa których nie wypowiedziałam ani nie napisałam, spieszę wyjaśnić, że jestem oczywiście za tym, żeby personel latający zarabiał jak najwięcej i żeby zolnili ich jak najmniejszą ilość. Ale ich zarobki powinny odpowiadać możliwościom pracodawcy jak również pozostawać w relacji uczciwej do innych kolegów pracujących na ziemi.
    St.

  16. #16
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EnLuki Zobacz posta
    Jedyny problem w tym że Związki Zawodowe to złodziejstwo zgodne z literą prawa. Oby Prezes sobie z nimi poradził
    Bardzo ciekawa opinia. Uwazasz, ze swiat jest czarno biały? Zwiazki to złodziejstwo, zli piloci i stewki chca rozwalic firme a dobry prezes jest jedynym lekarstwem na klopoty Lot-u?

    Szczerze napisze, ze nie mam pojecia, jaka jest sytuacja w Locie, ale moje doswiadczenie zyciowe mi mowi, ze nie jest do konca tak jak opisuja to media czy prezes. Przeczytaj sobie zresztą opinie Jasa w blizniaczym wątku. To chyba jeden z nielicznych głosow w tej dyskusji 'z drugiej strony'.
    Protz


  17. #17
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stampa Zobacz posta
    30% mniejsze płace, to bardzo poważna obniżka, ale czy to się odbędzie proporcjonalnie do zarobków? Czy może raczej będzie to szansa na wyrównanie rażących dysproporcji jakie narosły w firmie od lat pod presją związków zawodowych? Załogi latające są wszędzie na świecie grupą zawodową uprzywilejowaną płacowo, ale mało jest linii lotniczych gdzie te dysproporcje do pozostałego personelu są aż tak drastyczne jak w LOCIE. W czasach kiedy był deficyt piolotów i groźba ich odejścia do lepiej płatnej konkurencji, związki zawodowe bezwzględnie wykorzystywały ten fakt mnożąc swoje żądania płacowe.
    Marzenie scietej glowy... Rynkowa "wartosc" Cpt. na dowolnym samolocie pasazerskim w praktycznie kazdym miejscu na swiecie, to mniej wiecej od 6000$ "na reke" wzwyz (i jest to szacunek konserwatywny, uwzgledniajacy, ze mamy kryzys)... Biorac to pod uwage, piloci w LO wcale nie zarabiaja kokosow (zwlaszcza ci mlodsi), ani na warunki swiatowe, ani (surprise surprise!) na warunki polskie - i nie porownuj prosze pensji pilota LOT do pensji pielegniarki, tylko do WIZZ'a, Norwegian'a, czy chocby lotnikow latajacych na business jet'ach.. . Obnizenie pensji tak jak Ty bys chciala spowoduje masowe odejscia doswiadczonych pilotow - Wizz sie ucieszy. A na rynku owszem, jest nadmiar pilotow - ale w wiekszosci z minimalnym doswiadczeniem, ktorych trzeba by wyszkolic na typ za ciezkie pieniadze. Potem taki gosc polata 2-3 lata i ucieknie do innej firmy, a LOT bedzie musial szkolic kolejnych - i cale "oszczednosci" ida w leb...

    L.

    P.S. - Ile KONKRETNIE wedlug Ciebie powinien zarabiac pilot w LO?

  18. #18
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie ma o czym dyskutować z osobą, która chciałaby zrównać wynagrodzenie pilota komunikacyjnego z panem kierownikiem sto czterdzieści piątego działu w schemacie organizacyjnym firmy.
    Sposób myślenia kompletnie demagogiczny i wskazujący na zupełny brak rozeznania w branży. Nieprawdopodobnie ciężko jak widać jest przyjąć do wiadomości, że zła sytuacja ekonomiczna firmy nie jest wynikiem utrzymywania personelu latającego i pokładowego a przerost zatrudnienia nie dotyczy tej grupy.
    Ostatnio edytowane przez wanga ; 25-09-2009 o 23:21

  19. #19
    Awatar Rawlings

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Strasznie mnie martwi sytuacja (obecna) naszego przewoźnika tylu ludzi miało marzenia... Mam nadzieję że i tak LOT wyjdzie na prostą.
    Tyle lotnisk gały widziały, a jedyne które kocham pozostanie EPWA!

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    gdbys znala np wartosci nalotow na rejsach atlantyckich w LOT vs konkurencja to byla by zdziwka .. nie o sama kase tu chodzi ale o to ile sie w Locie pracuje na tle innych linii. Zreszta wystarczy rzut oka, OK resturkturyzuje LH zapowiada do zwolnienia do 15 % w ciagu 3 lat ,BA dogaduje sie z pilotami a LOT jest w tak komfortowej sytuacji ze nie musi ... , ostatnie dzialania vide pekin obnazyly slabosc LOT pod kazdym wzgledem i tutaj bez katharsis sie nie obejdzie musi to dotyczyc wszystkich grup bo na dzis na konkureowanie z lcc nie ma szans wlasnie dzieki b wysokim kosztom dzialanosci .. Coz czekamy czy nam jutro Eggon wklei jakies przecieki z dzisiejszych spotkan Mikosza w firmie ..

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •