Jeszcze był 767 od North American, Tristar - oba zanim przyleciał SP-LPE.
KS
Witam specjalistów od floty PLL LOT (i nie tylko).
W barwach PLL LOT latały nie tylko samoloty będące na stanie przewoźnika. Były tez samoloty innych linii lotniczych, wojskowe, które wykonywały loty w barwach (i nie tylko, bo nie wszystkie samoloty miały to oznaczenie, że są czarterowane przez LOT) polskiego przewoźnika.
W swoim rejestrze lotowskim zebrałem kilkanaście samolotów, które w różnych okresach istnienia PLL LOT latały wypożyczone przez polskiego przewoźnika z różnych powodów (brak sprzętu, awarie samolotów etc.
Czy jesteście koledzy w stanie uzupełnić tą listę, ewentualnie dodać inne szczegóły związane z tymi samolotami (numery seryjne, okres eksploatacji, znaki rejestracyjne).
Na czym polegał czarter Jak-ów 40 z wojska. (znam zdjęcia wojskowych jaczków z statecznikami pomalowanymi w barwy LOT (nie pełne oznakowanie)
Były też, sięgając w lata 60-te Iliuszyny 14, w okresie późniejszym An-26.
Zapraszam do dyskusji.
CCCP-86663 , Iliuszyn Ił-62 .05.1978 Czarter od AEROFŁOT.
CCCP-85331 Tupolew Tu-154B2 79A-331 Aerofłot .05.1985 .09.1988 Czarter od AEROFŁOT.
CCCP-85334 Tupolew Tu-154B2 79A-334 Aerofłot .05.1986 .06.1986 Czarter od AEROFŁOT.
CCCP-85455 Tupolew Tu-154B2 80A-455 Aerofłot .05.1985 .10.1988 Czarter od AEROFŁOT.
McDonnell Douglas MD-82 53426
McDonnell Douglas MD-87 53432
McDonnell Douglas MD-87 53433
McDonnell Douglas MD-87 53434
N8968U, DC-8-62 46069 , .08.1987 .08.1988
McDonnell Douglas DC-10-30 47865 / 135, 21.02.1994 25.03.1994 Czarter od FINNAIR
DC-10-30 46933 / 159, 07.07.1995 19.12.1995 Czarter od MALAYSIA AIR LINES
DC-10-30 46640 / 240 .06.1994 .09.1994 Czarter od MALAYSIA AIR LINES
Boeing 737-3U3 28732 / 2966 , 19.03.1999 31.10.1999 Wypoźyczony z Winair.
Boeing 737-59D 26419 / 2186 , 20,04.1992 .03.1993 Wypozyczony od SAS.
Boeing 737-59MO 26421 / 2279 , 11.05.1992 .04.1993 Przekazany do Wielkiej Brytanii
Boeing 767-200ER 23250 / 113 , 14.05.1992 01.10.1992 Czarter od AIR NEW ZEALAND
Boeing 767-200ER 23250 / 113 , 25.03.1993 17.10.1993 Czarter od AIR NEW ZEALAND
Boeing 767-200ER 23250 / 113 , 15.05.1994 22.11.1994 Czarter od AIR NEW ZEALAND
Boeing 767-3P6(ER) 24484 / 260 , 11.06.1996 .11.1997 Czarter od Gulf Air. 2002-2004 w PLL LOT jako SP-LPD.
Boeing 767-383ER 24318 / 257 , 18.06.2008 Czarter od Euroatlantic Airways w zamian za uszkodzony (awaria silnika) 15.08.2006 SP-LPC
"620" Mil Mi-8 10620 .05.1979 .06.1979 Czarter z wojska Papieski. "629"
Mil Mi-8 10629 .05.1979 .06.1979 Czarter z wojska Papieski. "…"
Mil Mi-8 . (?) 05.1979 .06.1979 Czarter z wojska Papieski. SP-…
Mil Mi-8 , (?) .05.1979 .06.1979 Czarter z PUL. Papieski.
Jeszcze był 767 od North American, Tristar - oba zanim przyleciał SP-LPE.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
I aktualnie 737 D-ABRE robiący czartery.
@k_sko: jak Tristar startował to dopiero było wrażenie...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Tristar był wziety od portugalskiej charterowej linii Luz Air
Wg strony McDonnell Douglas MD-87 Production List - Planespotters.net Just Aviation samoloty te nigdy nie zostały zbudowane. Wynika z tego, że LOT je zamówił, ale zrezygnował z tego zamówienia.
Jeżeli dodać jeszcze podmianki dla Centralwings to się dozbiera jeszcze kilka sztuk.
No to do dzieła
Ze swojej strony postaram się uzupełnić o Iły 14 z lat 60-tych
HoHo! tego to była masa i kompletny galimatias Sam widziałem:
MD83 -> MAP Executive (i chyba ze trzy różne latały)
MD90 -> Hello (jak się B733 rozsypał)
A320 -> BlueWings
B752 -> Aurela
B733 -> Europe Airpost
B738 -> TravelService
W każdym razie to na pewno nawet nie jest nawet 50% tego co dla C0 latało... Ogólnie z nimi zawsze było fajnie. W pewnych okresach co dwa dni podmianka
Pozdrawiam
Piotrek
Sam jestem ciekawy z jakiej "okazji" ten czarter wyninął.
Natomiast na 100% jestem pewien, że Jaczki posiadały pełne malowanie przewoźnika, a także cywilne znaki rejestracyjne (SP-LE*). Latały one swego czasu do Rzeszowa i miałem okazję kilka razy je widzieć.
To było wypożyczenie za bodajże SP-LPA po tym jak zaliczył legendarnego już "dzwona" przy twardym lądowaniu na Okęciu w 1993 roku. Leciałem nim z Nowego Jorku w czerwcu 1994. Trzy silniki, brak potrzeby ETOPS plus większa prędkość podróżna i wiaterek w plecy = lot trwający jakieś sześć i pół godziny, a nie osiem jak zwykle...
Znaki Jak-ów 40, oznaczenia wojskowe i okresy użytkowania przez PLL LOT
JAK-40 SP-LEA ex "048" .02.1988 -.03.1991
JAK-40 SP-LEB ex "041" .02.1988 -.04.1991
JAK-40 SP-LEC ex "042" .03.1988 -.03.1991
JAK-40 SP-LED ex "043" .04.1988 -.03.1991
JAK-40 SP-LEE ex "047" .03.1988 - .03.1991
O tak, o Loftim zapomniałem.
Chyba jeszcze SmartWings dla C0.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Dla Centralwings latał, także Corendon oraz Slovakia Airlines.
Na czarterach w latach 1996-1997 mógł, także latać SP-LMB.
737-3Q8 SP-LMB 16.05.96 - 19.08-97 Aviateca-Cameroon Airlines sn.23535. Obecnie lata jako cargo dla TNT OE-TNE.
central_spotter
E170 N866RW ?
A320 HB-IJS & HB-IJX ?
Pozdrawiam.
Panasonic DMC-FZ38
Znany także jako Spawacz ;)
Na pewno pojedyncze rejsy dla Centralwings wykonał Denim Air na Fokkerze 50, Titan na B737 (za nieezłą kasę - oni zawsze zdzierają, ale są "na telefon"). A LOT - na pewno pożyczał (ale nie wiem czy na ACMI) DC-8 na cargo w latach 90. W rejsach pasażerskich w barwach naszego przewoźnika latał też IŁy-62 Taromu (ksywa "rumun" YR-IRE) i Aerofłotu (CCCP-86611 i -86450) - te ostatnie miały wymalowane na kadłubie "chartered by LOT". I tak dla formalności ACMI dla LOT robi EuroLOT (w sumie mają oddzielne AOC), ELO zrobił też kilka lotów dla CLW. CLW latało dla LOT i odwrotnie, ale nigdy samolot LOTu ani CLW nie zrobił ACMI dla ELO.
pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 21-10-2009 o 00:00 Powód: ort: pojedyncze
a jest może gdzieś dostępne zdjęcie tego tristara dzierżawionego przez LOT ?
Tu nawet z numerem LOTu http://www.lotnictwo.net/foto.php?id=118444
Zakładki