Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22

Wątek: CZARTERY LOT-u

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie CZARTERY LOT-u


    Polecamy

    Witam specjalistów od floty PLL LOT (i nie tylko).

    W barwach PLL LOT latały nie tylko samoloty będące na stanie przewoźnika. Były tez samoloty innych linii lotniczych, wojskowe, które wykonywały loty w barwach (i nie tylko, bo nie wszystkie samoloty miały to oznaczenie, że są czarterowane przez LOT) polskiego przewoźnika.

    W swoim rejestrze lotowskim zebrałem kilkanaście samolotów, które w różnych okresach istnienia PLL LOT latały wypożyczone przez polskiego przewoźnika z różnych powodów (brak sprzętu, awarie samolotów etc.
    Czy jesteście koledzy w stanie uzupełnić tą listę, ewentualnie dodać inne szczegóły związane z tymi samolotami (numery seryjne, okres eksploatacji, znaki rejestracyjne).

    Na czym polegał czarter Jak-ów 40 z wojska. (znam zdjęcia wojskowych jaczków z statecznikami pomalowanymi w barwy LOT (nie pełne oznakowanie)
    Były też, sięgając w lata 60-te Iliuszyny 14, w okresie późniejszym An-26.

    Zapraszam do dyskusji.


    CCCP-86663 , Iliuszyn Ił-62 .05.1978 Czarter od AEROFŁOT.

    CCCP-85331 Tupolew Tu-154B2 79A-331 Aerofłot .05.1985 .09.1988 Czarter od AEROFŁOT.

    CCCP-85334 Tupolew Tu-154B2 79A-334 Aerofłot .05.1986 .06.1986 Czarter od AEROFŁOT.

    CCCP-85455 Tupolew Tu-154B2 80A-455 Aerofłot .05.1985 .10.1988 Czarter od AEROFŁOT.

    McDonnell Douglas MD-82 53426


    McDonnell Douglas MD-87 53432


    McDonnell Douglas MD-87 53433


    McDonnell Douglas MD-87 53434


    N8968U, DC-8-62 46069 , .08.1987 .08.1988


    McDonnell Douglas DC-10-30 47865 / 135, 21.02.1994 25.03.1994 Czarter od FINNAIR

    DC-10-30 46933 / 159, 07.07.1995 19.12.1995 Czarter od MALAYSIA AIR LINES

    DC-10-30 46640 / 240 .06.1994 .09.1994 Czarter od MALAYSIA AIR LINES


    Boeing 737-3U3 28732 / 2966 , 19.03.1999 31.10.1999 Wypoźyczony z Winair.


    Boeing 737-59D 26419 / 2186 , 20,04.1992 .03.1993 Wypozyczony od SAS.


    Boeing 737-59MO 26421 / 2279 , 11.05.1992 .04.1993 Przekazany do Wielkiej Brytanii

    Boeing 767-200ER 23250 / 113 , 14.05.1992 01.10.1992 Czarter od AIR NEW ZEALAND

    Boeing 767-200ER 23250 / 113 , 25.03.1993 17.10.1993 Czarter od AIR NEW ZEALAND

    Boeing 767-200ER 23250 / 113 , 15.05.1994 22.11.1994 Czarter od AIR NEW ZEALAND

    Boeing 767-3P6(ER) 24484 / 260 , 11.06.1996 .11.1997 Czarter od Gulf Air. 2002-2004 w PLL LOT jako SP-LPD.

    Boeing 767-383ER 24318 / 257 , 18.06.2008 Czarter od Euroatlantic Airways w zamian za uszkodzony (awaria silnika) 15.08.2006 SP-LPC



    "620" Mil Mi-8 10620 .05.1979 .06.1979 Czarter z wojska Papieski. "629"

    Mil Mi-8 10629 .05.1979 .06.1979 Czarter z wojska Papieski. "…"

    Mil Mi-8 . (?) 05.1979 .06.1979 Czarter z wojska Papieski. SP-…

    Mil Mi-8 , (?) .05.1979 .06.1979 Czarter z PUL. Papieski.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Jeszcze był 767 od North American, Tristar - oba zanim przyleciał SP-LPE.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I aktualnie 737 D-ABRE robiący czartery.

    @k_sko: jak Tristar startował to dopiero było wrażenie...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Tristar był wziety od portugalskiej charterowej linii Luz Air

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Remigiusz Gadac Zobacz posta
    McDonnell Douglas MD-82 53426
    McDonnell Douglas MD-87 53432
    McDonnell Douglas MD-87 53433
    McDonnell Douglas MD-87 53434
    Wg strony McDonnell Douglas MD-87 Production List - Planespotters.net Just Aviation samoloty te nigdy nie zostały zbudowane. Wynika z tego, że LOT je zamówił, ale zrezygnował z tego zamówienia.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    I aktualnie 737 D-ABRE robiący czartery.

    @k_sko: jak Tristar startował to dopiero było wrażenie...
    Szkoda, że tak krótko latał

    Jeżeli dodać jeszcze podmianki dla Centralwings to się dozbiera jeszcze kilka sztuk.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Jeżeli dodać jeszcze podmianki dla Centralwings to się dozbiera jeszcze kilka sztuk.

    No to do dzieła

    Ze swojej strony postaram się uzupełnić o Iły 14 z lat 60-tych

  8. #8
    Awatar Piotrek_EPKK

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Szkoda, że tak krótko latał

    Jeżeli dodać jeszcze podmianki dla Centralwings to się dozbiera jeszcze kilka sztuk.

    KS
    HoHo! tego to była masa i kompletny galimatias Sam widziałem:

    MD83 -> MAP Executive (i chyba ze trzy różne latały)
    MD90 -> Hello (jak się B733 rozsypał)
    A320 -> BlueWings
    B752 -> Aurela
    B733 -> Europe Airpost
    B738 -> TravelService

    W każdym razie to na pewno nawet nie jest nawet 50% tego co dla C0 latało... Ogólnie z nimi zawsze było fajnie. W pewnych okresach co dwa dni podmianka
    Pozdrawiam
    Piotrek

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Remigiusz Gadac Zobacz posta
    Na czym polegał czarter Jak-ów 40 z wojska. (znam zdjęcia wojskowych jaczków z statecznikami pomalowanymi w barwy LOT (nie pełne oznakowanie)
    Sam jestem ciekawy z jakiej "okazji" ten czarter wyninął.
    Natomiast na 100% jestem pewien, że Jaczki posiadały pełne malowanie przewoźnika, a także cywilne znaki rejestracyjne (SP-LE*). Latały one swego czasu do Rzeszowa i miałem okazję kilka razy je widzieć.

    Cytat Zamieszczone przez Remigiusz Gadac Zobacz posta
    McDonnell Douglas DC-10-30 47865 / 135, 21.02.1994 25.03.1994 Czarter od FINNAIR
    To było wypożyczenie za bodajże SP-LPA po tym jak zaliczył legendarnego już "dzwona" przy twardym lądowaniu na Okęciu w 1993 roku. Leciałem nim z Nowego Jorku w czerwcu 1994. Trzy silniki, brak potrzeby ETOPS plus większa prędkość podróżna i wiaterek w plecy = lot trwający jakieś sześć i pół godziny, a nie osiem jak zwykle...

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Znaki Jak-ów 40, oznaczenia wojskowe i okresy użytkowania przez PLL LOT


    JAK-40 SP-LEA ex "048" .02.1988 -.03.1991
    JAK-40 SP-LEB ex "041" .02.1988 -.04.1991
    JAK-40 SP-LEC ex "042" .03.1988 -.03.1991
    JAK-40 SP-LED ex "043" .04.1988 -.03.1991
    JAK-40 SP-LEE ex "047" .03.1988 - .03.1991

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Był jeszcze 763 pożyczony od Loftleidir (Icelandair wet-lease dywizja) w momencie gdy SP-LPD i LPB robiły segmenty z Nowego Jorku do Gujany...

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    O tak, o Loftim zapomniałem.

    Chyba jeszcze SmartWings dla C0.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dla Centralwings latał, także Corendon oraz Slovakia Airlines.

    Na czarterach w latach 1996-1997 mógł, także latać SP-LMB.

    737-3Q8 SP-LMB 16.05.96 - 19.08-97 Aviateca-Cameroon Airlines sn.23535. Obecnie lata jako cargo dla TNT OE-TNE.

    central_spotter

  14. #14
    Awatar vipol

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA EPBC

    Domyślnie

    E170 N866RW ?
    A320 HB-IJS & HB-IJX ?
    Pozdrawiam.
    Panasonic DMC-FZ38
    Znany także jako Spawacz ;)

  15. #15
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Na pewno pojedyncze rejsy dla Centralwings wykonał Denim Air na Fokkerze 50, Titan na B737 (za nieezłą kasę - oni zawsze zdzierają, ale są "na telefon"). A LOT - na pewno pożyczał (ale nie wiem czy na ACMI) DC-8 na cargo w latach 90. W rejsach pasażerskich w barwach naszego przewoźnika latał też IŁy-62 Taromu (ksywa "rumun" YR-IRE) i Aerofłotu (CCCP-86611 i -86450) - te ostatnie miały wymalowane na kadłubie "chartered by LOT". I tak dla formalności ACMI dla LOT robi EuroLOT (w sumie mają oddzielne AOC), ELO zrobił też kilka lotów dla CLW. CLW latało dla LOT i odwrotnie, ale nigdy samolot LOTu ani CLW nie zrobił ACMI dla ELO.
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 21-10-2009 o 00:00 Powód: ort: pojedyncze

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    a jest może gdzieś dostępne zdjęcie tego tristara dzierżawionego przez LOT ?

  17. #17

  18. #18
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pencil37 Zobacz posta
    a jest może gdzieś dostępne zdjęcie tego tristara dzierżawionego przez LOT ?
    Tu nawet z numerem LOTu http://www.lotnictwo.net/foto.php?id=118444

  19. #19
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Z tarasowego archiwum

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    dziękuję wszystkim za zdjęcia
    jestem trochę zawiedziony... miałem cichą nadzieję że choć na kadłubie będzie napis LOT i uda się wykonać taki model w 1/144 a tu samolot praktycznie bez oznaczeń...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •