Ciekawe czy loty odbywać się będą z Krakowa. W Krakowie i na Górnym Śląsku Japończycy mają dużo zakładów przemysłowych w których pracują.
Ciekawe czy loty odbywać się będą z Krakowa. W Krakowie i na Górnym Śląsku Japończycy mają dużo zakładów przemysłowych w których pracują.
Ciut więcej detali w temacie z PLL LOT:
Mamy prawo do 10 operacji tygodniowo do Japonii bez ograniczania pojemności samolotów;
·Otrzymaliśmy prawo do 3 rejsów tygodniowo na lotnisko Tokio – Narita, które jest dla nas najlepszą destynacją japońską z punktu widzenia opłacalności rejsów (koncentracja ruchu). Analizy wykazują, że taka częstotliwość operacji będzie dla nas optymalna w początkowym okresie;
·W kolejnych latach JCAB nie wyklucza przyznania nam prawa do większej ilości operacji, co w przyszłości może dać nam szansę na rozwinięcie tego kierunku w przypadku dobrych wyników;
·Zliberalizowano zapisy umowy dotyczące codeshare, które możliwe są także na odcinkach wewnętrznych (bez prawa kabotażu). Ilość kierunków dla współpracy codeshare jest ograniczona w przypadku lotniska Tokio Narita do trzech dla każdego z naszych partnerów i całkowicie nielimitowana na innych lotniskach Japonii.
Latanie do Tokio jest jednakże uwarunkowane jednoczesnym uruchomieniem linii na lotnisko Osaka Kasai, i/lub (nowość) Nagoya Centrair , łączna ilość tygodniowych operacji do tych portów musi być nie mniejsza niż do Tokio, obydwa porty na terenie Japonii mogą być łączone w jednym rejsie.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Ten ostatni warunek wiele zmienia. Nie można uruchomić tylko Tokio. Przestaje to zatem być takie różowe jak na pierwszy rzut oka.
Czyli trzebaby było jeszcze robić krajówkę NRT-KIX-NRT? Bo raczej nie będzie drugiego rejsu z PL do KIX? Albo zbazować tam jakiegoś 737 na NRT-KIX i byłoby z głowy
Z punktu widzenia turysty Osaka jest dużo atrakcyjniejszym kierunkiem niż Tokio, więc może ktoś by jednak latał...
Hmm... Kiedy sam szukałem połączeń, to loty na KIX wychodziły chyba nieco drożej niż na NRT... Czy to bardziej kwestia ilości oferowanych miejsc na lotach do/z Europy czy opłat lotniskowych? Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem wypowiedź Egona - czy to NRT czy KIX ma je najwyższe na świecie?
Lot KIX-HND trwa około godziny, dojazd z NRT na Tokyo Station - również (Narita Express). Do Shinjuku tylko chwilę dłużej. Przewaga HND nie wydaje się aż taka duża...
A dołączając się do dyskusji na temat "skąd LO powinien latać do Japonii" - przedstawię swój absolutnie niepodważalny argument: tylko z Poznania, bo JA tutaj mieszkam!
Cuś takie wyszperałem - zdaje się że w KIX mało kto chce lądować i potrzebne są zachęty:
580.000JPY=18.000PLNKansai airport lures with 80% landing fee cut
OSAKA (Kyodo) Hoping to improve its competitiveness, Kansai International Airport Co. said Monday it will cut its regular landing fees for airlines by 80 percent if they increase flights or use bigger planes.
If an airline takes advantage of the discount program, the landing fee for a Boeing 777 with a landing weight of 280 tons would be reduced to about ¥100,000 from the current fee of ¥580,000. That compares with around ¥170,000 at South Korea's Incheon International Airport, the company said.
The 80 percent discount will be made available for airlines whose combined landing weight at Kansai — calculated by multiplying a plane's landing weight by the number of flights — grows over the same season the previous year.
The discount will continue until late March 2011.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
No trochę ich kosztowała budowa tego lotniska.
Zakładki