Parę słów wyjaśnienia: znalazłem kiedyś ten skan gdzieś na forum, więc wklejam go tutaj w odpowiedzi na zapytanie. Sądząc po dacie miał zastąpić we flocie LOT SP-LBG.
Pozdrawiam,
Luki
znalazłem takie zdjęcie na airliners.net
przyznam się że nie miałem pojęcia że LOT czarterował taki samolot...
wiem że w barwach LOT'u latały dwa DC-10-30 (malezyjski i fiński)
może wiek ktoś coś więcej o tym DC-8 lub o innych nietypowych samolotach w naszej czarterowej flocie...
Parę słów wyjaśnienia: znalazłem kiedyś ten skan gdzieś na forum, więc wklejam go tutaj w odpowiedzi na zapytanie. Sądząc po dacie miał zastąpić we flocie LOT SP-LBG.
Pozdrawiam,
Luki
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 22-10-2009 o 20:57
dziękuję za informację i skan artykułu...
Samolot został wynajęty, gdyż po katastrofie SP-LBG Ił-y-62M były zawieszone w lotach do czasu wyjaśnienia przyczyn katastrofy.
Notabene, z relacji znajomych pamiętających rejsy obsługiwane przez DC-8, wnętrze było w gorszym stanie kabin Ił-62M...
O ile dobrze pamietam, zawieszenie trwało krócej niż wynajęcie DC-8 i Iły 62 M latały w tym samym czasie co DC-8 tylko nie obsługiwały rynku amerykańskiego. Chodziło przede wszystkim o odzyskanie zaufania pasażerów i zapobieżanie załamaniu się ruch TATL.Samolot został wynajęty, gdyż po katastrofie SP-LBG Ił-y-62M były zawieszone w lotach do czasu wyjaśnienia przyczyn katastrofy.
Notabene, z relacji znajomych pamiętających rejsy obsługiwane przez DC-8, wnętrze było w gorszym stanie kabin Ił-62M...
Był taki materiał filmowy (nie pamietam czy Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego, czy Polskiej Kroniki Filmowej) poświęcony charterowi DC-8: Zdjęcie modelu DC-8 KLMu, który zdobił witrynę biura linii na placu Konstytucji oraz licznej grupy przechodniów go podziwiających, ciekawych jak wygląda najnowszy "nabytek" Lotu. Takie to było wydarzenie!
Dzięki za skan artykułu! Jak długo te DC-8 latały w Locie? Czy po katastrofie Il62, a jeszcze przed dostarczeniem B767, Iły 62 wróciły na transatlantyki?
Owszem IL6 wróciły na transatlantyki po wyjaśnieniu przyczyn katastrofy. Sympatia lub antypatia do nich Polonii amerykańskiej nie miała znaczenia. Poza tym latały również do portów europejskich.
Photos: Ilyushin Il-62M Aircraft Pictures | Airliners.net
Jeszcze dwie tego typu ciekawostki:
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=174087&nseq=35
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=241228&nseq=6
DC-8 latał w LOT przez mniej więcej rok (informacja na ten temat jest w wątku dotyczącym czarterów PLL LOT): N8968U, DC-8-62 46069 , .08.1987 .08.1988.
Kilka dodatkowych szczegółów dotyczących wynajmu i samego samolotu w linku poniżej
Aerolot - LOT leases a DC-8
DC-8 był wypożyczony aby LOT mógł utrzymać połączenia za Atlantyk po katastrofie SP-LBG. Z czasem IŁy 62 ponownie weszły na trasy, leasing DC-8 został zakończony a na B767 trzeba było jeszcze chwilę poczekać..
Tak z ciekawości: czy ten egzemplarz DC-8 jeszcze lata?
Wyprodukowany w 1969 roku...
Obawiam się, że nie: https://www.planespotters.net/airfra...row-air/epq816
Co tu napisać....
Zakładki