Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
  1. #1
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie artykuł: Kair, Baku, Yerevan, Dubaj i in.


    Polecamy

    z rzeczpospolita.pl:

    LOT: Zysk będzie w roku 2010

    Danuta Walewska 30-10-2009, ostatnia aktualizacja 30-10-2009 03:29
    Polskie Linie Lotnicze LOT zapowiadają nowe trasy (m.in. do Kairu) i stałe loty towarowe
    źródło: Rzeczpospolita
    Sebastian Mikosz prezes PLL LOT

    +zobacz więcej

    – Musimy zarabiać pieniądze na lataniu, a tak niestety, przynajmniej na części rejsów, wciąż się nie dzieje – twierdzi prezes PLL LOT Sebastian Mikosz. – Praktycznie nie ma dzisiaj na świecie linii, która nie prowadziłaby restrukturyzacji. A my wciąż równolegle realizujemy trzy procesy: akcję ratunkową, restrukturyzację i wdrażanie planów rozwojowych. Zapewne najszybciej zakończymy akcję ratunkową. Ale dopiero w końcu przyszłego roku będę mógł powiedzieć, co się udało, a gdzie nie mamy sukcesów. Już wiem, że udało nam się zrestrukturyzować grupę kapitałową, jest zgoda załogi na przekształcenia, bo tak traktuję podpisane porozumienia, zaczęliśmy też odbijać rynek konkurencji, pracujemy nad nowymi połączeniami.
    Za kilka tygodni narodowy przewoźnik poinformuje oficjalnie o otwarciu połączenia z Kairem, dokąd samoloty zaczną prawdopodobnie latać od marca. Ostateczną decyzję musi jeszcze podjąć zarząd. W planach są także trasy do Tallina, Erewania, Dubaju, dwóch portów w Kazachstanie – Ałma Aty i Astany – i do Baku. Samoloty LOT mają latać także na krótszych dystansach, m.in. do Koszyc, Bratysławy i Goeteborga. Natomiast 8 listopada wyląduje w Katowicach pierwszy samolot „all cargo”. LOT Cargo ma stać się mocną stroną restrukturyzowanej firmy. Podobnie jest z LOT Charters, który od marca przewiózł już 300 tys. pasażerów, a do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 400 tys. – W ciepłych krajach sezon jest w pełni. Na egipskim lotnisku w Hurghadzie w ciągu dwóch godzin obsługiwanych jest ponad 80 samolotów. A Polska jest tam na drugim czy trzecim miejscu, jeśli chodzi o liczbę turystów. I z tego wyciągamy wnioski – twierdzi prezes Mikosz.
    Prezes zapewnia, że LOT – szukając dodatkowych pieniędzy – nie będzie, jak chociażby British Airways, kazał płacić za wybór miejsca w samolocie. Nie sięgnie też po przykłady z USA, gdzie niektóre linie skasowały posiłki i wprowadziły opłaty za bagaż. – Nie możemy przyjąć modelu taniej linii lotniczej, bo nie chcemy nią być. Nie powinno się z szumem zapowiadać walki o pasażera, a potem obciążać go dopłatami. Za to prawdopodobnie wprowadzimy dodatkową klasę, tzw. ekonomiczną plus, która pozwoli pasażerowi dopłacić np. za większy bagaż podręczny – zapowiada szef PLL LOT. Nie wyklucza również, że z tyłu samolotu powstanie nowa klasa, najtańsza, np. bez kateringu.
    Czy to pomoże? Strata spółki za ubiegły rok wyniosła 773 mln zł, po pierwszym półroczu 2009 r. zmniejszyła się do 178 mln zł, choć na wyniku zaważył fatalny pierwszy kwartał. Od kwietnia bowiem spółka zaczęła notować miesięczny zysk operacyjny. – Zrobię wszystko, aby na koniec 2010 r. wynik był dodatni. A każdą zarobioną złotówkę będziemy inwestować – w ludzi, w sprzęt, budowanie nowych połączeń. Niestety jest tak, że każde z nich przez kilka miesięcy z reguły przynosi straty – mówi „Rz” Sebastian Mikosz. – Ale podkreślam – zysk na koniec 2010 r. to plan tego zarządu.
    Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki: d.walewska@rp.pl
    rom
    Rzeczpospolita

  2. #2
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Dubaj, Kair, Baku, Yerevan - wreszcie coś się rusza! I to kierunki na których LOT może zagwarantować sobie spory ruch p2p i tranzytowy, choć pewnie zaraz zostanę pogromiony że tam już przecież można Lufthansą albo Swissem ,ktorymi taniej i lepiej,ale ja uważam że akurat na tych kierunkach LOT ma pole do popisu.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dobre newsy na dobry początek dnia nie są złe SWISSem nie można polecieć nigdzie z wymienonych poza Dubajem i Kairem.

    Do Erewania tylko Austrianem, do Tallina tylko Lufthansą. Do Baku, Erewania, Astany, Ałmatów i Tallina byłyby to najkrótsze trasy do europejskiego hub'u star'a.

    Mam nadzieję, że kwestie formalne będą dogadane z wystarczającym wyprzedzeniem i nie będzie powtórki historii z otwieraniem połączenia do grodu Immanuela Kanta...

  4. #4
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Dobre newsy na dobry początek dnia nie są złe SWISSem nie można polecieć nigdzie z wymienonych poza Dubajem i Kairem.

    Do Erewania tylko Austrianem, do Tallina tylko Lufthansą. Do Baku, Erewania, Astany, Ałmatów i Tallina byłyby to najkrótsze trasy do europejskiego hub'u star'a.

    Mam nadzieję, że kwestie formalne będą dogadane z wystarczającym wyprzedzeniem i nie będzie powtórki historii z otwieraniem połączenia do grodu Immanuela Kanta...
    Do Tallina ze STARa lata obecnie również SAS (w każdym razie coś na numerach SASa). Ale via WAW - faktycznie TLL najbliżej hubu. A wschodnie kierunki - powoli wchodzimy na teren "zarezerwowany" w STAR przez Turkish?

  5. #5
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Napisze tylko BRAWO!!
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jeszcze tylko jakieś promo rozsądne by się przydało w sensie komunikacji, bo ludzie sami z siebie raczej się o tym nie dowiedzą...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Nowe połączenia - świetnie.
    Walka z konkurencją - tu niestety wciąż nie jest dobrze, szczególnie z portów regionalnych.
    Plus za plany i chęci. Oby stały się faktem.


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kozienice

    Domyślnie

    no i świetnie konkrety konkrety oby je zrealizowali!
    Ps. Ciekawe co to za samolot all cargo ;> czyżby chodziło o to nowe połączenie z Kanada? ;>

    pzdr Irek!
    Różni ludzie, jedna pasja---> Lotnictwo :)

  9. #9
    Awatar Kasztan

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Trochę mnie zaskoczył Erewań, fakt Armenia szybko dosyć się rozwija dzięki "swojej Polonii tfu diasporze w USA" , ale jakby nie patrzeć to rosyjska strefa wpływów (bez żadnej rusofobii, ale tam wszystko poza paroma trasami Armavii lata przez Moskwę)
    Zatem może jednak pewniej by było z Gruzją coś kombinować, bo póki co nas tam lubią, duże pole do potencjalnych polskich inwestycji, kraj ten ma piękne plaże nad Morzem Czarnym, latem można by wykombinować coś w stylu Wawa-Tbilisi-Batumi...
    Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!

  10. #10
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    Baku świetny pomysł !!!! Tam nie lata nic poza "komunistycznym" złomem z rosji, Austrian raz dziennie i Lufa też ale w porach nieludzkich (lufa rejs nocny, powrót wczesno poranny)
    inne miasta to tez super pomysły ... super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dodam tylko że jak leciałem Lufą z Baku do FRA to miałem przyjemność pogadać z kilkoma osobami na pokładzie i wszystkie z którymi rozmawiałem nie leciały do niemiec - FRA był portem przesiadkowym. Obłożenie samolotu było 99%. To okazja dla LOTu

  11. #11
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airfan Zobacz posta
    Nowe połączenia - świetnie.
    Walka z konkurencją - tu niestety wciąż nie jest dobrze, szczególnie z portów regionalnych.
    Plus za plany i chęci. Oby stały się faktem.
    Czemu niektórzy tak mocno czepiają się portów regionalnych i operacji z nich po całym świecie. Czy nie lepiej skupić się na WAW i rozwijać jej jako właściwy hub, a nie dekoncetrować flotę 50-paru samolotów po różnych portach? LOT to nie Lufa mająca kilkaset samolotów, która może oferować np. loty z Hannoveru, Tegel, Stutgartu, etc. Zobaczcie, że nawet Lufa ma tylko dwa huby: FRA i MUC. Tak jest też w Hiszpie, gdzie główne huby to Madryt i Barcelona, Włochy - Rzym i Malpensa (Malpensa już mniej), etc.
    Moim skromnym zdaniem LOT powienien mieć hub w WAW a z portów regionalnych tylko dostarczac paxów do WAW właśnie.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Krotkie, niszowe trasy jak Baku, Tallinn, Erewan, z dosc dobrym ruchem biznesowym (w szczegolnosci Baku) wydaja sie byc calkiem dobrym pomyslem. Proponowane tu przez kogos Tbilisi byc moze tez, jednak opieranie sie na "bo nas lubia" jest nieporozumieniem. Astana i Almaty - czy 737 ma odpowiedni zasieg by tam doleciec? Kair - czy jest szansa na jakis ruch biznesowy via WAW? Bo liczenie na ruch turystyczny, majac u boku konkurencje biur turystycznych, nie wydaje sie rozsadne. Chyba lepiej robic czartery do Egiptu. Dubaj - podobnie jak Kair, czy jest szansa na jakis ruch biznesowy via WAW? Bo na duzy p2p nie ma co liczyc. Bratyslawa i Koszyce, to chyba zly pomysl - pierwsze lezy na "przedmiesciach" Wiednia, drugie raczej zadnego ruchu biznesowego nie wygeneruje.
    Pozdrowionka

  13. #13
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    Moim skromnym zdaniem LOT powienien mieć hub w WAW a z portów regionalnych tylko dostarczac paxów do WAW właśnie.
    Albo oddac ich Lufie, wizzair, ryanair i innym tanim - chyba ze ta walka o klienta ma sie sprowadzic do przekonania go, zeby nie lecial bezposrednio tylko z przesiadka w WAW. Wiem Cani co masz na mysli, ale LOT juz raz zaniedbal porty regionalne i wiadomo czym to sie skonczylo.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Brawo!! To mi się podoba. Nareszcie światełko w tunelu stało się równomiernie świecącym jupiterem wskazującym wyjście. Trzymam kciuki mocno, żeby nie skończyło się tak, jak z Delhi i Pekinem.

    Jedna uwaga: po cholerę Bratysława? Przecież Wiedeń jest tuż za rogiem, a biznesmeni taksówkami stamtąd na Schwechat jeżdżą...

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Bratyslawa i Koszyce, to chyba zly pomysl - pierwsze lezy na "przedmiesciach" Wiednia, drugie raczej zadnego ruchu biznesowego nie wygeneruje.
    W Koszycach jest na przykład duża huta i spory ośrodek akademicki, także z potencjałem nie musi być źle.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Bardzo dobry news z jednego powodu - wypunktowano w którą stronę będzie zmierzać ta firma.
    Inwestycja w porty regionalne jest bardzo istotna, ale jak wiadomo, LOT nie zacznie nagle operować z nich bezpośrednio. Trzeba namawiać klientów na korzystanie z LOTowych przesiadek - odpowiednie ceny!
    Do tego bardzo zaciekawiła mnie ta zapowiedź nowej, tańszej klasy. IMHO może to być bardzo dobry ruch zwłaszcza, gdy duża część Polaków jednak przyzwyczaiła się do latania tanio dzięki wszelkim LCC.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 30-10-2009 o 22:51 Powód: Polacy piszemy z wielkiej :)

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cieszy mnie to że prezes tak sypie destynacjami z rękawa.

    Pojawiło się aż 11 kierunków, to znaczy, że ze 4 na bank będą otwarte Poprzedni prezesi pod swymi rządami miesiącami zastanawiali się nad jednym kierunkiem...

    Czy ktoś z was pamięta, po wejściu do Qualiflyera zaraz, wtedy był największy boom... Ile nowych destynacji wtedy otwarto niemal jednocześnie, z 5? Od tamtej pory jedna trasa więcej była już wyzwaniem na miarę historii..

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    W Koszycach jest na przykład duża huta i spory ośrodek akademicki, także z potencjałem nie musi być źle.

    No, ale na jednej hucie to troche trudno budowac polaczenie.

    Z Koszyc sa 4 razy dziennie loty do Pragi i raz do VIE + Danube.
    Popatrzylem sobie na statystyki lotniska. W tym roku, w porownaniu z 2008, spadek w paxach jest o ok. 40%. Wynika to pewnie z wycofania Sky Europe. Swiadczy to jednak o niskokosztowym profilu paxow.
    Pozdrowionka

  19. #19
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Brawo - w końcu jakaś koncepcja! Mam nadzieję, że w końcu planowanie nowych połączeń będzie lepsze a nie przypominało konkurs w rzutach strzałkami do mapy...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  20. #20
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Myślę,że Kair i Dubaj to świetne kierunki, bedzie spory ruch biznesowy i turystyczny, tymbardziej że dawniej sporo Polaków jeździło w te rejony-jeśli DXB bylby na 763,to powinno wypalić. Dubaj to teraz już nie tlyko biznes,ale też i turystyka, i całkiem sporo Polakow znam,co tam mieszkali/mieszkają/robią intersy/jeżdżą na wakacje.
    Bratysławę, Goeteborg i Koszyce traktować trzeba jako takie feedery. Ja dodałbym jeszcze Ostravę i coś w Rumunii albo Ukrainie,choć z tą Ukrainą to wiemy jak jest... Niemniej- cieszy mnie bardzo że wreszcie się coś ruszylo.
    Brakuje mi tu bardzo jednego miasta - Tibilisi -ale może nie ma umowy rządowej albo sytuacja jest tam jeszcze zbyt niepewna... W każdym razie kierunke jest dobry.

    Teraz tylko sonda i zaklady, ktory z nich zostanie zamknięty zanim wystartuje oby wszytkie ruszyły...

    PS - czy ktoś wie jak szło z Goeteborgiem gdy LOT uruchomił tą trasę po wejściu do Qualiflyer? I czy zostala zamknięta bo była w niesmak SAS, czy tlyko ze względu na kiepskie wyniki??

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •