Zobacz wyniki ankiety: Który szerokokadłubowy samolot jest optymalny w chwili obecnej dla LOT

Głosujących
102. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • B777

    58 56.86%
  • A333

    44 43.14%
Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie Który samolot szerokokadłubowy byłby teraz optymalnym rozwiązaniem dla LOT'u?


    Polecamy

    Witam,
    Chciałbym w tej sondzie zachęcić kolegów i koleżnki do wyrażenia swojego poparcia dla jednego z wybranych modeli samolotów. Jak wiadomo, całkiem realnym rozwiązaniem może okazać się pojawienie któregoś z dwóch wymienionych samolotów we flocie LOT'u, w okresie oczekiwania na 787.
    ZACHĘCAM DO WYRAŻANIA OPINI FORUMOWICZÓW na temat obydwu maszyn.
     

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    No jeżeli już to popraw typy na bardziej konkretne: B777 - która wersja - 200/ER/LR, 300/ER,? Bo A333 to już jest konkretny samolot.

    Jeżeli już to A332 vs B772, albo więcej opcji wyboru.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
     

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Jesli mam wyrazic opinię, to uważam, że żaden z nich. Nie w tej chwili i nie na tak krótki okres.
    Z drugiej strony serce mówi: jak byłoby pieknie widzieć takie maszyny codziennie za oknem
     

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Chodzi oczywiście o wybór 772 vs 333
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Z tym krótkim okresem to bym się nie rozpędzał. Chyba że są jakieś wieści o rychłym nadejściu 787 . W końcu "po coś" pojechał Mikosz do Boeinga, więc nie zanosi się na krótki okres.
     

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Mikosz pamiętam kiedyś wspominał o tym, że rozważany jest A330 właśnie w wersji 300.

    Na 333 oddałem głos, wydaje mi się tańszy w eksploatacji...
     

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Z tym krótkim okresem to bym się nie rozpędzał
    W obecnych warunkach ekonomicznych okres 2-3 lat uważam za krótki. Spowolnienie gospodarki światowej jeszcze trochę potrwa, a przecież ruch lotniczy nie wzrasta w tym samym czasie co wzrost gospodarczy. Mądre głowy najczęściej mówią o przesunięciu 6-cio miesięcznym. Summa sumarum do czasu wprowadzenia 787 na linię, Lot nie zapewni sobie rozsądnych ilości dobrze płatnych pax-ów, aby wprowadzić w/w modele do eksploatacji, nie mówiąc już o zyskach.
     

  8. #8
    Awatar Bastek

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Afryka

    Domyślnie

    Ale któryś z tych samolotów miałby być zakupiony nowy czy wypożyczony od jakiejś innej linii lotniczej?
     

  9. #9
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cóż za nieroządna ankieta!
    "Czy wolałbyś być przystojny i mieć bardzo długiego, czy być bardzo przystojny i mieć długiego?" !!!!
    Ja wolałbym obracać się w sferze realnych możliwości
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  10. #10
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Mikosz pamiętam kiedyś wspominał o tym, że rozważany jest A330 właśnie w wersji 300.

    Na 333 oddałem głos, wydaje mi się tańszy w eksploatacji...
    A333 akurat pasuje dużo gorzej do floty Lotu niż A332. Ten większy nawet WAW-NYC nie zrobi bez ograniczenia udźwigu handlowego, nie mówiąc już nawet o KRK-ORD. Jest rzeczywiście tańszy w eksploatacji ale pod warunkiem że można go zapełnić handlowo na trasach gdzie on nie ma ograniczeń osiągowych.
    A poza tym, to mi się nawet podoba przy dzisiejszym stanie Lotu wybór nowych samolotów w drodze powszechnego głosowania. Tam przecież i tak flotą zarządza dzisiaj robotniczy komitet RN wybrany w powszechnych wyborach przez pracowników

    Jednakże wybór jednego lub drugiego typu przy jednoczesnym utrzymaniu zamówienia na B787 i równoległej eksploatacji B767 to czysty nonsens. Rozważania jakiegokolwiek dużego samolotu na okres przejściowy do przyjścia Dreamlinera powinny zostać ograniczone jedynie do krótkich 3-4 miesięcznych wynajmów ACMI w okresach peaków letnich. Bo w przeciwnym wypadku jedynie powiększy się kosztowna zimowa wystawa samolotów parkujących przed hangarem na Okęciu, tzw. Salon Lotniczy Lotu, co możemy obserwować już dzisiaj.

    Rudi
     

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Ja wolałbym obracać się w sferze realnych możliwości
    Czyli jakie one są wg ciebie....?
     

  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Jednakże wybór jednego lub drugiego typu przy jednoczesnym utrzymaniu zamówienia na B787 i równoległej eksploatacji B767 to czysty nonsens
    O ile dobrze rozumiem celem wizyty Mikosza, jest zastąpienie 767 - 777, a wśród argumentów negocjacyjnych na pewno pojawi się kwestia A330. Przy wprowadzeniu np. 777, można sobie spokojnie wtedy czekać na 787, rozwijając nowe kierunku na wschód (patrz umowa z Japonią), tym samym robiąc "grunt" pod 787. Więc niekoniecznie musiałbyś oglądać piknik lotniczy. Ale skoro mamy taką a nie inną siatkę połączeń, to nie dziwne że po sezonowym lataniu za wielką wodę oglądasz piknik lotniczy. No chyba że chciałbyś rozwijać nowe kierunki w oparciu o to co mamy, ale w początkowej fazie jeśli miałoby się wozić powietrze, to lepiej to robić bardziej "ekono". Jest jakiś logiczny ciąg działań Mikosza: umowa z Japonią, negocjacje z Boeingiem....wydaje mi się że zmierza to w tym kierunku.
    Wątpie żeby pofatygował się do Boeinga po fotele, tapicerkę, winglety i inne bajery reanimacyjne.....
     

  13. #13
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Czyli jakie one są wg ciebie....?
    Ale to przecież powiedział Witek, nie ja - jak ty to zrobiłeś że cytujesz mnie jego słowami? Chociaż ja uważam podobnie, a jakie to są realne możliwości to już przecież wyraziłem. Na pewno takie, które nie będą wprowadzać żadnego nowego typu samolotu szerokokadłubowego na krótki okres do Lotu. Za wyjątkiem wet-leasu, bo ta technika nie wymaga żadnych inwestycji ani nakładów. No, może prawie żadnych, bo takie np. kontenery bagażowe albo nietypowe wyposażenie kuchni trzeba by jednak zakupić. Jest niestety dużo droższa, ale za to można skompensować te wyższe koszty wynajmem tylko na okresy kiedy samolot rzeczywiście jest potrzebny, czyli w szczycie letnim. Nie ma konieczności utrzymywania bezrobotnej floty w okresie zmimowym - ten błąd który właśnie teraz się dzieje na naszych oczach, a pełny rachunek za niego przyjdzie dopiero wiosną.
    Rudi
     

  14. #14
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    O ile dobrze rozumiem celem wizyty Mikosza, jest zastąpienie 767 - 777, a wśród argumentów negocjacyjnych na pewno pojawi się kwestia A330. Przy wprowadzeniu np. 777, można sobie spokojnie wtedy czekać na 787, rozwijając nowe kierunku na wschód (patrz umowa z Japonią), tym samym robiąc "grunt" pod 787. Więc niekoniecznie musiałbyś oglądać piknik lotniczy. Ale skoro mamy taką a nie inną siatkę połączeń, to nie dziwne że po sezonowym lataniu za wielką wodę oglądasz piknik lotniczy. No chyba że chciałbyś rozwijać nowe kierunki w oparciu o to co mamy, ale w początkowej fazie jeśli miałoby się wozić powietrze, to lepiej to robić bardziej "ekono". Jest jakiś logiczny ciąg działań Mikosza: umowa z Japonią, negocjacje z Boeingiem....wydaje mi się że zmierza to w tym kierunku.
    Wątpie żeby pofatygował się do Boeinga po fotele, tapicerkę, winglety i inne bajery reanimacyjne.....
    Tak, trochę logiki w tym widać, ale gdyby to była naprawdę linia M. to nie uwzględnia on jednego faktu: koszty wprowadzenia nowego samolotu fo floty są gigantyczne. Taka strategia była może i słuszna ale jakieś 10 lat temu - gdyby wprowadzić B777 na kilkanaście lat i potem zastąpić je B789 lub możliwym super10, to wszystko byłoby OK. Teraz to już trzeba tylko myśleć jak przetrwać następne 2, może nawet 4 lata do pełnego wejścia 787 na siatkę Lotu. A to zdecydowanie za krótko na nowy typ przejściowy we flocie.
    Rudi
     

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Nie ma konieczności utrzymywania bezrobotnej floty w okresie zmimowym - ten błąd który właśnie teraz się dzieje na naszych oczach, a pełny rachunek za niego przyjdzie dopiero wiosną
    Wątpie żeby kierunki typu: Tokyo, Honkong, Pekin.. był deficytowe nawet w zimowym okresie. Moim zdaniem to są idelane kierunki dla biznesu, który nie jest zależny od pory roku. A skoro to głównie Bussinens płaci za lot, to spokojnie można by je utrzymać, a do tego byłaby szansa pozbierać pax'ów z EU - wschodniej. Póki co są zdani na przesiadkę we "Frankfurt Polish Airport"...sami ich tam dozwozimy...
     

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie Koniec sondy


    Polecamy

    Dziękuję wszystkim którzy brali udział w tej sondzie.
    Powiem krótko: naprawdę realne jest że któryś z tych samolotów pojawi się w naszej flocie, i obsłuży nowe kierunki, których rozwój (daleki wschód) jest zapowiadany przez LOT.
    Życzę sobie i Wam abyśmy mogli oglądać takie maszyny w naszej flocie, a nasi spotterzy nie będą musieli uganiać się po obcych lotniskach.

    A oto wasz wybór, piękny 777:




    P.S. zawinąłem go chłopakom od "Malowania samolotów..."..pozdrawiam..

    (TEMAT DO ZAMKNIĘCIA)
     

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •