Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 54
  1. #1
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie LOT chce od Portów Lotniczych 300 mln zł


    Polecamy

    LOT chce od Portów Lotniczych 300 mln zł

    LOT nie zamierza spłacić 100 mln zł długów firmie PPL, która zarządza Okęciem. Przewoźnik zażądał zaś, aby to PPL wypłaciło 300 mln zł rekompensaty za straty linii powstałe wskutek nieprawidłowych działań służb lotniskowych.


    Wyniki finansowe PPL i PLL LOT



    Nieoczekiwany zwrot w negocjacjach PLL LOT z Przedsiębiorstwem Państwowym Porty Lotnicze (PPL) w sprawie spłaty zadłużenia linii wobec zarządcy warszawskiego Okęcia.
    Narodowy przewoźnik nie zamierza zapłacić zaległych faktur, których wartość szacowana jest na około 100 mln zł. Przewoźnik uważa natomiast, że to jemu należą się pieniądze od PPL. Jak ustalił DGP, roszczenia LOT wobec PPL są nawet trzy razy wyższe od zaległości spółki wobec PPL. Mogą przekraczać nawet 300 mln zł.


    Według informacji DGP, roszczenia te dotyczą strat, jakie firma poniosła w ostatnich latach w związku z opieszałością służb lotniskowych w obsłudze samolotów. Chodzi m.in. o częste opóźnienia startu samolotów LOT i blokadę dostępu do tańszego terminalu Etiuda.
    – Nie komentujemy spraw, które dotyczą wzajemnych rozliczeń pomiędzy partnerami biznesowymi – mówi Andrzej Kozłowski, rzecznik prasowy PLL LOT.
    Od komentarza nie uchyla się natomiast PPL.
    – Potwierdzam, że otrzymaliśmy od LOT pismo z opisem wielu roszczeń wobec nas – mówi Kamil Wnuk, rzecznik prasowy PPL.
    Podkreśla, że PPL traktuje te roszczenia jako bezzasadne.
    – Te roszczenia nie są potwierdzone nawet stosowną dokumentacją, a w przypadku części z nich bezzasadność została nawet potwierdzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – twierdzi Kamil Wnuk.
    Chodzi o wykluczenie LOT z grona przewoźników mogących operować z terminalu Etiuda.


    Eksperci uważają, że sformułowanie przez LOT takich roszczeń to gra na czas.
    – Desperacki krok, który ma oddalić w czasie konieczność uregulowania zaległości wobec PPL – ocenia Włodzimierz Rydzkowski z Uniwersytetu Gdańskiego.
    Według niego, żeby uzasadnić roszczenia, LOT musiałby wykazać, że na innym lotnisku byłoby inaczej, a to niezwykle trudne, wręcz niewykonalne zadanie.
    Po drugie, np. opóźnienia startu samolotów to nie tylko wina PPL, ale też spółek serwisowych, takich jak np. Petrolot czy LS Servises. Ich współwłaścicielem jest zaś właśnie LOT.
    – Uznajemy, że roszczenia ze strony PLL LOT są formą tworzenia przeciwwagi w negocjacjach, niemniej jednak spodziewamy się korzystnych dla obu firm rozwiązań – uważa Kamil Wnuk.


    Według ekspertów w konflikt pomiędzy firmami już dawno powinny włączyć się organy nadzorujące ich działalność. Obie spółki należą do Skarbu Państwa – w przypadku LOT bezpośrednim nadzorcą jest Ministerstwo Skarbu, a PPL zawiaduje Ministerstwo Infrastruktury. Resorty infrastruktury i Skarbu Państwa nie skomentowały wczoraj sprawy wzajemnych rozliczeń pomiędzy firmami.


    Tak złe relacje między zależnymi firmami są nie do pomyślenia w krajach zachodnich.
    – Czy ktoś słyszał o sporze zarządcy portu we Frankfurcie z Lufthansą – pyta Włodzimierz Rydzkowski.
    Nie. Lotnisko we Frankfurcie jest zależne od Lufthansy – i odwrotnie – obie strony zdają sobie z tego sprawę.
    Według LOT to PPL nie rozumie tej zależności. Sebastian Mikosz, prezes linii lotniczych, wielokrotnie narzekał na partnera, podając przykład opłat, jakie LOT ponosi za utrzymywanie na lotnisku saloniku VIP. Od każdego pasażera klasy biznes LOT musi zapłacić prawie 200 zł. Z drugiej strony argumenty PPL są niepodważalne: rachunki trzeba regulować.


    Resort skarbu będzie w końcu musiał pomóc LOT. Po dobrych miesiącach wakacyjnych spółka znów ma problemy z płynnością finansową. Jak twierdzi Sebastian Mikosz, sytuacja jest jednak o wiele lepsza niż na początku roku. Według niego LOT już uporządkował grupę kapitałową. Zredukowane mają być też koszty zatrudnienia. Ze spółki do maja 2010 r. odejdzie 400 osób z liczącej 3,7 tys. załogi. Pieniądze potrzebne są już teraz, bo przychody z biletów topnieją w ekspresowym tempie. Na pokład samolotów wsiada coraz mniej pasażerów, a dodatkowo w sytuacji ostrej walki konkurencyjnej pomiędzy liniami ceny biletów są dużo niższe niż kilka miesięcy temu. Od branży odwróciły się też banki, nie chcąc finansować tak ryzykownego biznesu.
    Według ekspertów środki na spłatę wierzycieli przewoźnik może zyskać tylko z dwóch źródeł: oddać biurowiec w leasing zwrotny lub odzyskać część zaliczki wpłaconej na konta amerykańskiego Boeinga na poczet zakupu samolotów Dreamliner.
    LOT prowadzi rozmowy w sprawie obu możliwości, ale do tej pory nie poinformował o żadnych rozstrzygnięciach.

    Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

    Artykuł z dnia: 2009-11-10
    Autor: Cezary Pytlos
    LOT chce od Portów Lotniczych 300 mln zł - Biznes i prawo gospodarcze - Gazeta Prawna - największy dziennik gospodarczy

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A teraz usiądźmy i porozmawiajmy spokojnie o preferencyjnych stawkach dla PLL "LOT" na Okęciu! Ta firma zdecydowanie ma strategię, robienia wszystkiego na pohybel nie tylko sobie, ale i kilku innym przedsiębiorstwom, z którymi pracuje. Co dalej? Pismo z roszczeniami do PAŻP, bo to samoloty LOT najczęściej odchodziły na drugi krąg?

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BN Zobacz posta
    Przewoźnik zażądał zaś, aby to PPL wypłaciło 300 mln zł rekompensaty za straty linii powstałe wskutek nieprawidłowych działań służb lotniskowych.
    Buuuuuchhaaaahahaha News roku! Pulitzer!
    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    A teraz usiądźmy i porozmawiajmy spokojnie o preferencyjnych stawkach dla PLL "LOT" na Okęciu
    Tak jak to pisałem już w innym temacie/poście...nie ma o czym gadać....!
    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Ta firma zdecydowanie ma strategię, robienia wszystkiego na pohybel nie tylko sobie, ale i kilku innym przedsiębiorstwom, z którymi pracuje
    No jak chodzi o tzw. "etykę" to błysnęli.
    Mikosz wie co oni tam wyrabiają, czy zarząd sam się ośmiesza?
    To tak jakby z PPL'u ktoś podał LOT do sądu za zaniedbywanie połączeń do portów regionalnych, w których PPL ma swoje udziały. Absurd!!!

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Sebastian Mikosz, prezes linii lotniczych, wielokrotnie narzekał na partnera, podając przykład opłat, jakie LOT ponosi za utrzymywanie na lotnisku saloniku VIP. Od każdego pasażera klasy biznes LOT musi zapłacić prawie 200 zł.
    Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale do tych samych saloników chyba można dostać się za opłatą jakiś 90 zł (albo przez PP za te ~25 USD)? Co jak na ten standard i tak się wydaje wygórowaną kwotą.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Kamil Wnuk, ten sam co w Centralwings pracował jako rzecznik?

    Według ekspertów w konflikt pomiędzy firmami już dawno powinny włączyć się organy nadzorujące ich działalność. Obie spółki należą do Skarbu Państwa – w przypadku LOT bezpośrednim nadzorcą jest Ministerstwo Skarbu, a PPL zawiaduje Ministerstwo Infrastruktury. Resorty infrastruktury i Skarbu Państwa nie skomentowały wczoraj sprawy wzajemnych rozliczeń pomiędzy firmami.
    Taak, lewa ręka kłóci się z prawą. Cały ten spór jest żałosny oczywiście, roszczenia LOTowskie są nieuzasadnione absolutnie w związku z brakiem należytej dokumentacji.

    Z doświadczenia pasażera mogę tylko powiedzieć że poziom usług świadczonych przez PPL jest beznadziejny i bez względu na podstawy dowodowe całym sercem w tym sporze stoję po stronie LOTu, choć jako Sąd musiałbym uznać dług LOTu wobec PPLu bez potrąceń.

    Jedno Ministerstwo z drugim powinno sprawę załatwić jakoś, PPL sprywatyzować i wreszcie może pasażerowie Star Alliance doczekaliby się hubu z prawdziwego zdarzenia, z pirsem dedykowanym, ruchem pod rękawami w ramach pirsu etc...

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Te opłaty wynikają z umowy. Jeżeli się nie mylę, umowy podpisują obie strony.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Kamil Wnuk, ten sam co w Centralwings pracował jako rzecznik?
    dokładnie !!! Rudi powinien go znać.
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    PPL sprywatyzować
    Mission Impossible....kłóci się z ustawą o PPL i Statutem, który w przeciwieństwie do LOT'u jest nie do zarżnięcia! Dlatego nikt nie pozwoli żeby wypadł z Państwowych rąk.
    Art. 7. pkt.2 - Dz. U. 1987 r. Nr. 33, poz. 185.
    Najlepszy zapis "osłonowy" jaki można zrobić.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 10-11-2009 o 11:57 Powód: orto+uzupełnienie

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Art. 7? No więc wszystkim trzęsie Platforma. Miały być cuda, są jeszcze dwa lata, poczekajmy, może się cuda wydarzą

    Te opłaty wynikają z umowy. Jeżeli się nie mylę, umowy podpisują obie strony.
    Tak, wynikają z umowy, nie, nie zawsze podpisują - ale co to do rzeczy ma?

    LOT ma dług i nikt tego nie kwestionuje, nawet sam LOT. LOT chce potrącić dług z kwoty która jego zdaniem się mu należy, zdaniem Sądu zapewne by się nie należała, zdaniem mnie jako pasażera bezsprzecznie to co LOT uzyskuje w zamian od PPL odbiega od tego czego pasażer mógłby oczekiwać, nie wiem, do czego zobowiązał się wobec LOTu PPL, więc nie mnie oceniać czy się PPL wywiązuje z zobowiązań wobec LOTu. Pozostaje negocjować, bo jedna firma jest od drugiej zależna.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    PPL to firma ktora zatrzymala sie w swoim sposobie myslenia w poprzednim wieku.
    Nie potrafila wybudowac przez kilka lat terminalu. Lotnisko ktorym zarzadza jest rozgrzebane, zaniedbane. Kawalek nowego terminalu traktuje jak swoj najwiekszy sukces ktorego nie da zniszczyc... fakt zew puszcza do nowego terminalu, na nowe wykladziny pasazerow to juz sukces... rekawow juz tak chetnie nie udostepniaja.

    Fakt jest taki ze jak LOT padnie PPL tez kiepsko skonczy swoj zywot. Moim zdaniem LOT powinien zaczac jak najwiecej otwierac nowych polaczen z np Krakowa, Wroclawia (bedzie nowy terminal) a zlac na jakis czas Warszawe!!

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotras Zobacz posta
    zlac na jakis czas Warszawe!!
    Nie wiesz jakim cudem można zlać port macierzysty? Czyli popełnić samobójstwo?

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LOT powinien jak najszybciej uruchomić małą bazę w Krakowie, nocnymi Rzymami i Atenami dużo nie zwojuje...

  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT powinien jak najszybciej uruchomić małą bazę w Krakowie
    ...i robić na tym Japonię!
    Ale tu niestety floty nie ma

  13. #13
    Gość
    Goście

    Domyślnie

    biada Ci Polsko ...

    moje zdanie o LOT jest takie że może nie jest dobrze ale coś się dzieje i mam cień nadziei że będzie lepiej

    co do PPL - nie raz nawet media jechały po nich przy okazji budowy i otwierania terminala 2. Święte krowy, układy polityczne, protekcje i ogólnie śmiech na sali. Nie kojarzę żeby zrobili coś dobrze sami z siebie, wychodząc z założenia że port lotniczy to ich działa i mają to robić dobrze.

  14. #14
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EnLuki Zobacz posta
    biada Ci Polsko ...

    moje zdanie o LOT jest takie że może nie jest dobrze ale coś się dzieje i mam cień nadziei że będzie lepiej

    co do PPL - nie raz nawet media jechały po nich przy okazji budowy i otwierania terminala 2. Święte krowy, układy polityczne, protekcje i ogólnie śmiech na sali. Nie kojarzę żeby zrobili coś dobrze sami z siebie, wychodząc z założenia że port lotniczy to ich działa i mają to robić dobrze.
    zgadzam się z Tobą w 98%

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ja się zgadzam w 198%

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    PPL to przedsiębiorstwo Państwowe, LOT jest już skomercjalizowany i raz był prywatyzowany tylko skończyło się bankructwem Swissair Group (ex-SAir). Czyli PPL zatrzymał się w stosunku do LOTu półtorej dekady temu...

  17. #17
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale wreszcie jest jakaś strategia Lotu! Nie umiemy zarabiać na lataniu, to przynajmniej zrobimy dobry wynik za odszkodowania! W następnym kroku zaskarżymy każdego z kilku milionów przewiezionych w tym roku pasażerów za to, że mieli brudne buty, albo nie pozmywali po sobie talerzy po tzw. posiłku pokładowym. Może w ten sposób na koniec roku wyjdziemy na plus z wynikiem firmy!
    A potem zaskarżymy Aeroport de Paris, Frankfurt Airport i może BAA Heathrow! Zobaczycie jacy będziemy zyskowni w przyszłym roku!

    Coraz lepszy kabaret, teraz zaczynają się już błazeństwa dla odwrócenia uwagi od przerażającego braku pomysłu na przyszłość firmy.

    Rudi

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Rudi, tak, oto strategia LOTu, nowa! Więc już nie ciągnij tematu "Czy LOT ma strategię?" skoro odpowiedź już sam sobie nadałeś, jak egon wróci to na Twą prośbę tamten temat zamknie, tak? NO

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie Cien prawdy....

    witam,

    Jedna kwestia, zasadnosci roszczen LOT/nieLOT, mianowicie SECURITY control,
    otoz ilekroc gdzies lece, scenariusz zawsze taki sam, bramek kilka, badz kilkanascie, a czynna jedna, czasem wiecej, nigdy jednak ponizej 25 % istniejacych
    Uwazam, ze w tej kwestii PPL mozna przycisnac...

    Latwo sprawdzic kody opoznien, 85 lub 95 (wspomniane security), uzbiera sie sporo. Problem dotyczy rowniez portow regionalnych.

    Pozdrawiam

  20. #20
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Rudi, tak, oto strategia LOTu, nowa! Więc już nie ciągnij tematu "Czy LOT ma strategię?" skoro odpowiedź już sam sobie nadałeś, jak egon wróci to na Twą prośbę tamten temat zamknie, tak? NO
    Niech się teraz Egon nie martwi o to, co zamknie jak wróci, tylko raczej o to, czy w ogóle będzie miał czym wrócić. Bo gdyby to była Szwajcaria, to odpowiedzią na tak bezczelne żądanie dłużnika portu lotniczego byłoby natychmiastowe założenie betonowych klocków na podwozie wszystkich samolotów Lotu. Aż do czasu, kiedy Pan Prezes znajdzie pieniądze na spłacenie swoich długów, a to jak wiesz może jeszcze trochę potrwać...

    A tak na poważnie, to jest to dosyć żenujące widowisko - dwie firmy państwowe z dwoma politycznymi Prezesami na czele i taki kabaret. Nie opowiadajcie mi tylko, że Lot nie jest państwowy bo "jest skomercjalizowany". Tak, jest to rzeczywiście SA, ale każdy dzień pokazuje że ani z rynkiem ani ze zdrowym rozsądkiem ta firma nie ma nic wspólnego. Tam zmiany zachodzą nie wtedy kiedy wymaga tego rynek, ale tylko wtedy kiedy zmienia się partia rządząca.

    Rudi

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •