Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie Wyprzedaż majątku PLL LOT!


    Polecamy

    Artykuł z Gazety Prawnej

    "Zarząd PLL LOT przygotowuje wyprzedaż aktywów. Pod młotek mają pójść m.in. Petrolot i LS Services, a nawet udziały w EuroLOT, spółce obsługującej połączenia krajowe. Sprzedane, oddane w leasing lub zastawione pod kredyty mają zostać również pozostałe nieruchomości, także siedziba firmy.

    Andrzej Kozłowski, rzecznik prasowy LOT, mówi, że to kolejny etap restrukturyzacji spółki. Zaznacza, że do wprowadzenia w życie zamierzeń zarządu niezbędna jest zgoda Ministerstwa Skarbu Państwa, które wraz z TF Silesia kontroluje ponad 94 proc. akcji PLL LOT.
    Zdanie właściciela

    – Decyzje właścicielskie przedstawiane są dopiero na walnych zgromadzeniach, ale wspieramy działanie restrukturyzacyjne LOT – mówi Maciej Wewiór, rzecznik resortu. Eksperci uważają, że LOT postępuje słusznie, pozbywając się z grupy tych elementów, które nie są bezpośrednio związane z przewozami. – W tak trudnych dla linii lotniczych czasach przewoźnik musi się skoncentrować na działalności lotniczej – uważa Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.

    Podstawowym problemem spółki jest dziś utrzymanie płynności finansowej w związku ze spadkiem przewozów. Jak podało wczoraj europejskie stowarzyszenie linii lotniczych AEA, w tym roku spadek – wobec ubiegłorocznego kryzysowego roku – jeszcze się pogłębił. Co więcej, średnia cena biletu jest niższa o 15 proc. – Fundamenty europejskiego sektora transportu lotniczego rozpadają się. Część naszego przemysłu jest bliska załamania – uważa Ulrich Schulte-Strathaus, sekretarz generalny AEA.

    Dlatego po raz kolejny zaapelował do rządów państw o rozważenie pomocy dla sektora. W równie kiepskiej sytuacji jest LOT. Firma ma duży problem z narastającymi w szybkim tempie zaległościami płatniczymi. Zadłużenie tylko wobec Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, obsługującego warszawskie Okęcie, sięga już blisko 100 mln zł. A lista dłużników jest znacznie dłuższa. Nasuwa się jednak pytanie, czy w takich okolicznościach ktokolwiek może być zainteresowany zakupem aktywów od LOT.
    Kupcy się znajdą

    Eksperci uważają, że tak. Nie powinno być problemu zwłaszcza ze sprzedażą LS Services, która powstała na bazie dawnego LGS. Spółka zajmuje się naziemną obsługą bagażową. Specjaliści podkreślają, że to najbardziej opłacalna część lotniczej działalności, gdyż dowieźć i odwieźć bagaż do samolotu trzeba zawsze.

    Aleksandra Szarek-Ostrowska, specjalista rynku nieruchomości Home Broker, uważa, że LOT nie będzie miał także większego problemu ze sprzedażą biurowca położonego niedaleko lotniska Okęcie. – To całkiem niezła lokalizacja. Tym bardziej że w pobliżu Okęcia tworzy się coś w rodzaju centrum biurowego – mówi Aleksandra Szarek.

    Na pewno dużym zainteresowaniem cieszyć się będą również akcje Petrolotu. Może nim być zainteresowany PKN Orlen, drugi udziałowiec spółki. Dawid Piekarz, rzecznik PKN Orlen, twierdzi, że na takie spekulacje jest za wcześnie, gdyż koncern naftowy do tej pory nie otrzymał żadnej propozycji.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Źródło: Pasazer.com

    "Piątkowe (27.11) nadzwyczajne walne zgromadzenie Akcjonariuszy Polskich Linii Lotniczych LOT zostało przerwane do 11 grudnia - poinformował PAP Andrzej Kozłowski z biura prasowego LOT.

    Akcjonariusze podjęli m.in. uchwałę w sprawie udziałów w spółce Catering Service Partner. Obrady trwały około godziny. Akcjonariusze rozpatrzyli 5 z 15 punktów porządku obrad.

    Podjęto także uchwałę w sprawie określenia sposobu wykonania prawa głosu z udziałów na zgromadzeniu wspólników spółki Catering Service Partner w likwidacji. Chodzi również o zmiany umowy spółki i objęcie w niej udziałów przez LOT.

    Porządek obrad przewidywał choćby sprzedaż przez LOT udziałów w spółkach Petrolot oraz LOT Services. Kolejny punkt dotyczył utworzenia przez przewoźnika spółki "LOT Aircraft Maintenance Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością" i objęcia w niej udziałów przez LOT.

    Akcjonariusze mieli również rozpatrzyć punkt o sprzedaży siedziby LOT-u przy ul. 17 Stycznia w Warszawie i zawarcia umowy najmu lub dzierżawy tej nieruchomości przez przewoźnika - z opcją późniejszego, ewentualnego odkupu nieruchomości lub bez takiej możliwości.

    Inny punkt porządku obrad, nierozpatrzony w piątek, przewidywał podjęcie uchwały ws. obniżenia wynagrodzenia zasadniczego członków zarządu LOT-u w okresie od 5 października do końca grudnia br.

    Nie podano, co było powodem przerwania obrad."



    Ciężko z tego artykułu wywnioskować co zrobiono, ale to pierwsze podsumowanie WZA jakie znalazłem

  3. #3
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Nie podano, co było powodem przerwania obrad."

    Trochę to smutne, że Skarb Państwa, jako właściciel i główny akcjonariusz, nie ma ani koncepcji (co było widać od dawna) ani nawet czasu, żeby zająć się PLL Lot S.A. Zarówno Mikosz jak i poprzedni Nowak to są wynalazki tego samego Pana Ministra Grada, więc mógłby się on jednak poczuć trochę do obowiązku uczestniczenia w ratowaniu firmy zamiast udawać że ma ważniejsze rzeczy do roboty w tym czasie. Do 11 grudnia są całe dwa tygodnie, dla tonącej firmy to jest przecież wieczność.
    Rudi

  4. #4
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Rudi, zamiast narzekać, zrób coś by tak nie było. Zajmij jakieś stanowisko w LOT (jeśli masz wykształcenie
    ku temu wymagane) i zrób to LEPIEJ niż pan Mikosz i wszyscy poprzedni prezesi. Potrafisz tylko
    narzekać. Co zrobiłeś, by nie było tak jak jest? Co?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  5. #5
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Rudi, zamiast narzekać, zrób coś by tak nie było. Zajmij jakieś stanowisko w LOT (jeśli masz wykształcenie
    ku temu wymagane) i zrób to LEPIEJ niż pan Mikosz i wszyscy poprzedni prezesi. Potrafisz tylko
    narzekać. Co zrobiłeś, by nie było tak jak jest? Co?
    Ja pracuję dla innej firmy, dla której robię to co umiem a ona rośnie nawet w kryzysie. Na Lot można dzisiaj narzekać albo go chwalić. Wiesz przecież, że chwalących są tutaj dziesiątki, mimo że nic w tej firmie nie wychodzi od lat. Dlaczego tak was to drażni jeżeli jeden pogląd jest inny od tego obowiązującego na tym forum? Tak, wiele rzeczy zrobiłbym lepiej od Pana Mikosza, ale przecież nie podgryzam go i nie kopię pod nim dołków. Mam tylko nadzieję, że jego proces uczenia się przebiegnie nieco szybciej jeżeli nie będzie musiał słuchać i czytać jedynie zachwytów na temat Andrzejków albo nart, tylko czasem usłyszy również trochę prawdy.
    Rudi

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Takie sprawozdanie z planów i zamierzeń LO dot. wyprzedarzy majątku, oraz info o walnym zgromadzeniu.
    Ministerstwo Skarbu Państwa chce poprawić płynność finansową LOT. Jak ustalił DGP, akcje i udziały w spółkach zależnych przewoźnika ma przejąć jedna z państwowych firm. W ten sposób państwo utrzyma kontrolę nad majątkiem firmy i zasili ją kilkuset milionami złotych.

    Przyszłość spółek LOT miała być rozstrzygnięta w miniony piątek. Tego dnia zwołano NWZA LOT-u, które zapowiadało się na wielką wyprzedaż majątku narodowego przewoźnika. Tymczasem sprawy nabrały zupełnie innego biegu.

    – Obrady zostały przerwane do 11 grudnia – mówi Maciej Wewiór, rzecznik prasowy resortu skarbu państwa.

    Nie komentuje powodów przerwania obrad NWZA.

    Jednak jak ustalił DGP, przyczyną przerwy w NWZA jest brak ostatecznego porozumienia z firmą typowaną przez MSP na nowego właściciela spółek zależnych LOT. Kim jest tajemniczy inwestor? To pilnie strzeżona tajemnica. Wiadomo jedynie, że ma nim być firma kontrolowana przez państwo.
    Powtarzany scenariusz

    Podobny scenariusz resort skarbu przetestował już w przypadku PLL LOT pod koniec maja tego roku. Wtedy jednak gra toczyła się o udziały w LOT. 25,1 proc. akcji narodowego przewoźnika posiadane przez syndyka Swissair, byłego inwestora spółki, odkupiło kontrolowane przez państwo Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Silesia.

    W efekcie MSP wspólnie z TFI Silesia posiada obecnie ponad 94 proc. akcji firmy – reszta należy do pracowników. Za wyłożone na transakcję pieniądze TFI Silesia otrzymało wtedy akcje i udziały w kilku spółkach LOT-u, obsługujących samoloty w portach regionalnych. Eksperci chwalą resort skarbu.

    – To dobrze, że wszystkimi siłami chce uratować LOT. W obecnej sytuacji nie ma co liczyć na pomoc ze strony sojuszników LOT-u ze Star Alliance – mówi Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.

    Kryzys na rynku lotniczym eliminuje z grona potencjalnych kandydatów do przejęcia akcji tej spółki najbardziej prawdopodobnego inwestora – Lufthansę. Po kupieniu Austrian Airlines Niemcy zakończyli na razie akwizycje kapitałowe w naszym regionie.
    Opłacalne zakupy

    Według Zbigniewa Sałka, firma, która zdecyduje się na przejęcie spółek zależnych LOT, zrobi dobry interes. Do wzięcia są m.in. akcje EuroLOT-u, który obsługuje połączenia krajowe.

    Ponadto inwestor może nabyć Petrolot (jest to spółka tankująca paliwo na lotniskach), LOT Services (obsługa naziemna samolotów) oraz bazę techniczną samolotów.

    Obecnie są w niej remontowane nie tylko maszyny LOT-u, ale też innych przewoźników, m.in. Dniproavii, czy też natowskie Boeingi 707 AWACS.

    W grę wchodzi również przejęcie na własność siedziby PLL LOT w Warszawie. Tylko ten budynek wart jest blisko 100 mln zł.
    Źródło: Gazeta Prawna
    --------------------------------
    A jeszcze tytułem uzupełnienia: 11 grudnia MSP ma podać info o tym jaka to państwowa spółka ma przejąć spółki zależne od PLL LOT.
    Nawiasem mówiąc niegłupie. Jedną swoją spółką ratować inną.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie


    Polecamy

    Czyli swojego rodzaju pomoc publiczna, tylko, że nie bezpośrednia. Może być ponownie TFI Silesia, może PAIIZ/PARP, może któreś ze spółek SP w grupie, albo jakiś inny twór, Petrolota może Orlen, LS hmmm jakaś spółka, może ten fundusz od dróg

    Tylko na jak długo to poprawi sytuację ?

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •