Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 81
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie LOT zwiększa udział w rynku


    Polecamy

    ULC opublikował statystyki operacji lotniczych w Polskich portach. LOT wg tych danych przewiózł w okresie I-IX 3447559 pasażerów (spadek o 11,94 % ws. do analogicznego okresu w roku ubiegłym).

    Ale w okresie drugiego i trzeciego kwartału (od początku panowania Mikosza):


    • udział w rynku zwiększył się, po raz pierwszy w historii od czasów spadków, do 29,14 % (z 25,66 % w I kw.)



    • spadek przewozów pasażerskich w stosunku do analogicznego okresu 2008 wyniósł tylko 6,95 % (w pierwszym kwartale 2009 aż 23,95 %)

    Good news!

  2. #2
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Jednak idzie lepsze i to cieszy

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ciekawy news, a tak mało opinii. Wzrost procentowy duży (3,5 punktu procentowego) - ciekawe tylko czy coś ma z tym wspólnego upadek C0, a potem wprowadzeniem LOT Charters.
    Ciekawe, że linie LCC zanotowały większy spadek niż tradycyjne (to juz z całego artykułu dotyczącego przewozów w Polsce), ale... to też wynika zapewne z upadku C0 i tego, że Easy juz nie lata z W-wy. A Wizz liczba pasażerów praktycznie bez zmian, Ryan wzrost i Lufthansa też wzrost liczby pasażerów. Czyli gonią LOT nadal intensywnie

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    ciekawe tylko czy coś ma z tym wspólnego upadek C0, a potem wprowadzeniem LOT Charters.
    Oczywiście, że ma.
    Wystarczy spojrzeć na tabelę (http://www.ulc.gov.pl/_download/regu...rzkwart_09.pdf):Całość grupy LOT miała w Q1-Q3 2008 33,0% udziału w rynku. Czyli w tym roku spadek o 4,8 p.p.
    Z tego punktu widzenia zarząd LOT zupełnie nie ma się z czego cieszyć.
    Ale to wszystko jest sztuka dla sztuki, gdyż nie jest ważne ilu pasażerów się przewiezie, tylko ile się na tym zarobi.

  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Ciekawy news, a tak mało opinii. Wzrost procentowy duży (3,5 punktu procentowego) - ciekawe tylko czy coś ma z tym wspólnego upadek C0, a potem wprowadzeniem LOT Charters.
    Ciekawe, że linie LCC zanotowały większy spadek niż tradycyjne (to juz z całego artykułu dotyczącego przewozów w Polsce), ale... to też wynika zapewne z upadku C0 i tego, że Easy juz nie lata z W-wy. A Wizz liczba pasażerów praktycznie bez zmian, Ryan wzrost i Lufthansa też wzrost liczby pasażerów. Czyli gonią LOT nadal intensywnie
    Przypuszczam, że wynika to trochę także ze specyfiki rynku - przy tym "kryzysie" ludzie już tak nie muszą sobie pozwalać na weekendowe wypady czy kółeczka, na wyspy też jakby mniejszy popyt. A ludzie latający służbowo tak prędko na LCC się nie przesiądą.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie nieLOT

    A ludzie latający służbowo tak prędko na LCC się nie przesiądą.[/QUOTE]

    L4 obyś miał rację …… bo jak na razie wszystkie Firmy tną koszty, a wysyłanie pracowników LOTem, czy INNYM drogim powoźnikiem to marnotrawstwo pieniędzy w dzisiejszych czasach….i myślę że mit B/C dla pracowników powoli sie kończy....

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Centralwings to żaden powód do dumy.

    Wiesz Jacku, zwykle wysyłani są biznesmeni w ostatniej chwili. A LOT to dobry przewoźnik na takie okazje, w przeciwieństwie do Twojej linii, która w ostatniej chwili zdziera dziką forsę, a w zamian daje to co daje...

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nie wiem co za bardzo C0 ma do tej wypowiedzi, i dlaczego atakujesz znowu, powiedzu szczerze LOT w głowach ludzi to droga linia lotnicza i nikt tego nie zmieni…

    A tak po za tym po analizie trasy KTW-TRN na każdym rejsie jest średnio od 1 do 2 paxów
    w klasie B/C reszta to ekonomia nawet ludzie z fiata i myślę, żę jak pojawi się LCC na tym kierunku to lot może zwijać się powoli.

    A tak to jak tam nasz LOT wytrzyma do sezonu 2010??
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 20-11-2009 o 23:53 Powód: Możesz edytować swoje posty więc z tego korzystaj!

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek77 Zobacz posta
    L4 obyś miał rację …… bo jak na razie wszystkie Firmy tną koszty, a wysyłanie pracowników LOTem, czy INNYM drogim powoźnikiem to marnotrawstwo pieniędzy w dzisiejszych czasach….i myślę że mit B/C dla pracowników powoli sie kończy....
    Jedna awaria "pogodowa" czy inna w przypadku LCC skutecznie potrafi wyleczyć z takich oszczędności. I w interesach się wcale nie lata tylko w B/C - wiele firm, zwłaszcza teraz ma politykę "Y only" i tam sadza pracowników, niezwaracjąc uwagi, że czasem biznes wychodzi taniej.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No to otwieraj Turyn, proszę! 180 pracowników Fiata codziennie W razie problemów technicznych przebookujecie ich rozumiem na najbliższy lot przez Monachium? Czy będą zmuszeni spać trzy dni w Turynie? Czy może wylecą z Bergamo a przylecą do Poznania?

    LOT w głowach ludzi to przede wszystkim dobra linia lotnicza, która dzięki polityce wysoki cen przez długi czas nie zdobywała pasażerów, ale jedno zachowała - markę.

    I dzięki temu w czasach kiedy landrynki zaczynają wozić po 400 złotych i ludzie mówią że to tanio, powoli pasażerowie stwierdzą, że skoro za podobne pieniądze można lecieć lepiej, to polecą

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Stoarn a co poweisz na to, że jak narazie LO ma kontrakty w sezonie 2010 na TFS z triada i AYT z eximem bo wiadomo że exim sie nie kocha z AEI a reszta to jak widać AEI i inni...

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek77 Zobacz posta


    A tak po za tym po analizie trasy KTW-TRN na każdym rejsie jest średnio od 1 do 2 paxów
    w klasie B/C reszta to ekonomia nawet ludzie z fiata i myślę, żę jak pojawi się LCC na tym kierunku to lot może zwijać się powoli.
    jak na E145 to 2 osoby w biznesie nie jest tak źle, jesli wypełni się do tego ekonomiczną to będzie OK. Pytanie jak wygląda umowa podpisana między Fiatem a LOTem - ale tego zapewne nigdy nie poznamy

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek77 Zobacz posta
    Stoarn a co poweisz na to, że jak narazie LO ma kontrakty w sezonie 2010 na TFS z triada i AYT z eximem bo wiadomo że exim sie nie kocha z AEI a reszta to jak widać AEI i inni...
    Wedle dostępnych mi informacji lista ta jest dużo dłuższa, nie jestem uprowniony do jej punlikowania tutaj.

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa

    Domyślnie

    a'propos dyskusji Stoarna i Jacka77 - dobry przykład z minionego miesiąca - WIzz KTW- Bergamo czy coś w pobliżu - cena biletu 177/pax one way , LOT WAW-MXP cena ok 460/pax, data wylotu ta sama, godzina zbliżona ( +- 2h ) Wizz nie odlatuje bo ponoć lotnisko strajkuje ( brak na ten temat info w jakichkolwiek news-ach ) LOT leci i jest ok, wiec co wychodzi taniej? Ja osobiście trzymam się z daleka od "taniego latania" w moim przypadku za każdym razem było by o wiele drożej, nie ma czasu na zamiany i opóźnienia jak lecisz na 1 czy 2 lub 3 dni.

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A ludzie latający służbowo tak prędko na LCC się nie przesiądą.
    Przesiądą się, przesiądą. Jak firma im każe w ramach swojej polityki, to przesiądą się. W Europie Zachodniej latanie LCC w ramach podróży służbowych jest tak powszechne jak latanie przewoźnikami sieciowymi. Kwestią decydującą jest cena i jeśli na tej samej lub zbliżonej trasie pracownik ma możliwość zaoszczędzenia firmie kilkunastu euro i jej nie wykorzysta, to jest potem wzywany na dywanik.

    Cytat Zamieszczone przez jacek77 Zobacz posta
    mit B/C dla pracowników powoli sie kończy....
    U klienta, którego obsługuje mój pracodawca, latanie w klasie business jest wręcz zabronione.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    I w interesach się wcale nie lata tylko w B/C - wiele firm, zwłaszcza teraz ma politykę "Y only" i tam sadza pracowników, niezwaracjąc uwagi, że czasem biznes wychodzi taniej.
    Bardzo rzadko wychodzi taniej. Ludzie zwracają uwagę przede wszystkim na dwie rzeczy:
    - koszt biletu
    - jak najniższy koszt ewentualnej zmiany rezerwacji.
    Jeśli wiedzą, że istnieje duże prawdopodobieństwo przeprowadzenia więcej niż jednej zmiany, to wybierają taryfę elastyczną w klasie ekonomicznej.
    Aha i jeszcze jedno: wbrew mitom, kreowanym tutaj przez uczestników krucjaty "anty-LCC", koszt zmiany biletu u takiego np. easyJeta nie jest aż tak astronomiczny, jak mogłoby się to wydawać. Niejednokrotnie wychodzi taniej od zmiany w restrykcyjnym "ekonomiku" u przewoźnika sieciowego.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT w głowach ludzi to przede wszystkim dobra linia lotnicza,
    Lot w głowach wielu ludzi latających w interesach to przede wszystkim były monopolista, niekoniecznie najlepsza linia. A już na pewno nie dla tych, którym regularnie odwoływano krajowe "dowózki" z transferem na "dowózkę" do FRA lub MUC z WAW. Dlatego LH ma takie świetne wyniki z np. RZE (a będą jeszcze lepsze jak kryzys się skończy).
    Powtarzałem to często i powtórzę jeszcze raz: dzięki ci panie Boże za Unię Europejską i Otwarte Niebo.
    Ostatnio edytowane przez ojcie_c ; 22-11-2009 o 11:44

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Przesiądą się, przesiądą. Jak firma im każe w ramach swojej polityki, to przesiądą się. W Europie Zachodniej latanie LCC w ramach podróży służbowych jest tak powszechne jak latanie przewoźnikami sieciowymi. Kwestią decydującą jest cena i jeśli na tej samej lub zbliżonej trasie pracownik ma możliwość zaoszczędzenia firmie kilkunastu euro i jej nie wykorzysta, to jest potem wzywany na dywanik.
    Na takiej samej zasadzie, można stwierdzić, że przesiądą się na kolej, bo jeszcze taniej może być.

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Bardzo rzadko wychodzi taniej. Ludzie zwracają uwagę przede wszystkim na dwie rzeczy:
    - koszt biletu
    - jak najniższy koszt ewentualnej zmiany rezerwacji.
    Jeśli wiedzą, że istnieje duże prawdopodobieństwo przeprowadzenia więcej niż jednej zmiany, to wybierają taryfę elastyczną w klasie ekonomicznej.
    I taki Y czy B często jest droższy od Z czy J na przykład.

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Aha i jeszcze jedno: wbrew mitom, kreowanym tutaj przez uczestników krucjaty "anty-LCC", koszt zmiany biletu u takiego np. easyJeta nie jest aż tak astronomiczny, jak mogłoby się to wydawać. Niejednokrotnie wychodzi taniej od zmiany w restrykcyjnym "ekonomiku" u przewoźnika sieciowego...
    O kosztach zmiany mało kto tu pisze. Dla mnie przynajmniej, głównym problemem LCC jest niezawodność. Latam za własne pieniądze, dla własnej frajdy/interesu i nie wyborażam sobie usłyszenia np, że lot odwołany z powodu mgły, następny za 3 dni. Wolę się szarpnąć na te 200-300 zł różnicy i polecieć sieciowym przewoźnikiem, który gwarantuje mi opiekę w takiej sytuacji (nawet jeśli jest to rzadka okazja).

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Lot w głowach wielu ludzi latających w interesach to przede wszystkim były monopolista, niekoniecznie najlepsza linia. A już na pewno nie dla tych, którym regularnie odwoływano krajowe "dowózki" z transferem na "dowózkę" do FRA lub MUC z WAW. Dlatego LH ma takie świetne wyniki z np. RZE (a będą jeszcze lepsze jak kryzys się skończy).
    Czyli jak LO odwołuje połączenia to zniechęca klienta, ale jak LCC nie wystartuje z powodu "strajku" (jak pisał Kubaja74) to nie problem?

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Aha i jeszcze jedno: wbrew mitom, kreowanym tutaj przez uczestników krucjaty "anty-LCC", koszt zmiany biletu u takiego np. easyJeta nie jest aż tak astronomiczny, jak mogłoby się to wydawać.
    Nie ma krucjaty przeciw LCC, lecz przeciw tandecie, nie każdy LCC serwuje tandetę, niestety nasz rynek zdominowały akurat te dwa najtandetniejsze lowcosty.


    Nieważne są koszty zmiany biletu dla mnie, tylko postępowanie linii w sytuacji, gdy to ona jest zobowiązana do świadczeń wobec pasażera wynikających z przyczyn leżących POZA jego wolą.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    U nas to chyba jednak zależy od firmy, stosunku do pracownika, oraz ważności wizyty, przecież żadna szanująca się firma nie wyśle kogoś low cost'em ryzykując, że pracownik spóźni się na spotkanie bo linia nie wysłała go inną trasą, nie wyśle też go dwa dni wcześniej jak proponuje rozkład, nie załatwi noclegu w schronisku młodzieżowym oraz nie wyśle go na zakupy żywnościowe do miejscowego supermarketu.

  19. #19
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi Zobacz posta
    U nas to chyba jednak zależy od firmy, stosunku do pracownika, oraz ważności wizyty, przecież żadna szanująca się firma nie wyśle kogoś low cost'em ryzykując, że pracownik spóźni się na spotkanie bo linia nie wysłała go inną trasą, nie wyśle też go dwa dni wcześniej jak proponuje rozkład, nie załatwi noclegu w schronisku młodzieżowym oraz nie wyśle go na zakupy żywnościowe do miejscowego supermarketu.
    Właśnie to pięknie podsumowuje zasady lotów biznesowych... Koszty kosztami, zarządzanie poprzez Excel i suche liczby zwykle prowadzi do patologii i wcześniej czy później każda firma poszukuje PEWNOŚCI po wybrykach zawodnych przewoźników. Dla uparciuchów wierzących w moc najtańszej oferty LCC jest rozsądną alternatywą dla tradycyjnych linii ale na trasach, które obsługuje po min. 3-4 razy dziennie.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    W październiku LOT przewiózł o 1% pasażerów więcej niż rok temu, licząc także czartery wzrost wyniósł 7%. Więcej tu: Z LOT-em lata więcej pasażerów niż rok temu

    P.S.
    czy wiadomo jakie są wyniki wczorajszego WZA?

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •