Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 80
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Produkt LOTowski /nowy ranking skytrax/ - uwagi?


    Polecamy

    LOT Polish Airlines Official 3 Star Ranking for LOT Polish Airlines product and service quality

    Skytrax opublikował nowy, szczegółowy ranking dla LOTu.

    Dine-on-demand efficiency for business in longhaul ma 1 gwiazdkę.

    Cała biznes na longhaul ma 2 gwiazdki.

    Ale dostaliśmy 4 za procedury bezpieczeństwa, za odprawę online, za aparycję załogi, za jakość jedzenia w businessie na shorthaulach, i generalnie chwalą naszą załogę bardzo w stosunku do tego co było (poza tym że nie zna języków i brak interaction with pax).




    Macie jakieś uwagi co do LOTowskiego produktu? Piszcie tutaj, bo czytają osoby właściwe

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Macie jakieś uwagi co do LOTowskiego produktu? Piszcie tutaj, bo czytają osoby właściwe
    Ale na longhaul to zdecydowanie był oceniany PF - mam wrażenie że w tym wypadku nie możemy mówić o statystyce... więc to średnio reprezentatywne jak dla mnie. (przynajmniej w kwestii fotela)

    A uwagi?

    Na 767 w C zmieniłbym: kosmetyczkę, koce. Dodał opcje 'dine on demand', które wyleciały z menu wraz z nową 'czerwoną' jego wersją. No i faktycznie w dziale 'cabin staff service' kłania się brak 'miękkich' szkoleń...
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 08-12-2009 o 11:27
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    @egon - rzetelny czy nie, ale coraz więcej ludzi na to patrzy...
    Bo - w/g mnie - dobry i rzetelny ranking. Nie sposób zauważyć spory negatywny wpływ KIEPSKIEGO serwisu na lotnisku w Warszawie! I uwaga dla rzeczników E-jetów - jakoś nie poprawiły oceny komfortu kabin pasażerkich...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    PS. Oddajcie Chivasa!!!
    PS2. Odnośnie win - w samolocie doskonale sprawdza się Sauvignon Blanc i Viognier z białych ze względu na owocowy, świeży charakter. Z czerwonych myślę że jakieś mieszanki Shiraz/Cabernet, Merlot i Malbec. No i faktycznie jakiś szampan by się przydał na welcome drinka.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    @egon - rzetelny czy nie, ale coraz więcej ludzi na to patrzy...
    Bo - w/g mnie - dobry i rzetelny ranking. Nie sposób zauważyć spory negatywny wpływ KIEPSKIEGO serwisu na lotnisku w Warszawie! I uwaga dla rzeczników E-jetów - jakoś nie poprawiły oceny komfortu kabin pasażerkich...
    Bo oceniane są także ATRki i 737...

    Dobrze że wreszcie jest szczegółowy ranking, wiadomo na czym trzeba się skupić najbardziej...

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie chcę się powtarzać, ale skoro czytają to "osoby właściwe"... Zerknijcie na komentarze na Skytraxie. Na szybko przejrzałem wszystkie dotyczące ATRów - właściwie same negatywne oceny (oprócz jednej), jeśli niczego nie przegapiłem.

    Skoro pojawiają się nowe Embraery, to może warto zastanowić się, czy (przynajmniej na międzynarodowych trasach) nie było by dobrze ATRki nimi zastąpić? Ja rozumiem, ATR to maszyna ekonomiczna i w ogóle, ale powyżej gdzieś tak godziny lotu uciążliwa z punktu widzenia pasażera...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jako obserwator poczynań Pana Prezesa i z jego wypowiedzi domyślam się, że docelowo loty krajowe będą okrojone do rozkładu dolotów do Warszawy.

    W tym kontekście niewykluczone jest, że docelowo ATRków w ogóle rzeczywiście nie będzie, bo nie wiem czy jest opłacalne utrzymywanie prima facie bardziej konomicznego samolotu tylko dla kilku tras...

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W tym kontekście niewykluczone jest, że docelowo ATRków w ogóle rzeczywiście nie będzie, bo nie wiem czy jest opłacalne utrzymywanie prima facie bardziej konomicznego samolotu tylko dla kilku tras...
    Ucieszyłbym się bardzo, gdyby faktycznie Embraery zastąpiły ATRki. Mam tylko nadzieję, że ewentualne wycofanie ATRków nie będzie oznaczało zamknięcia "kilku tras" z portów regionalnych. Chciałbym zobaczyć Embraery również w Poznaniu (czy Wrocławiu) i to nie tylko na lotach do WAW... Dzięki za info.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ale na longhaul to zdecydowanie był oceniany PF
    Na to wygląda.

    Zauważ jednak, że jest to właśnie kara za, czy też koszt, posiadania niekonsystentnej oferty w C. Co mi z tego, że w kilku samolotach fotele są nie gorsze niż w LH kiedy zdarzyć się może, że kupię drogi bilet w C i polecę w warunkach jak w latach 80-tych.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawkwood Zobacz posta
    Ucieszyłbym się bardzo, gdyby faktycznie Embraery zastąpiły ATRki. Mam tylko nadzieję, że ewentualne wycofanie ATRków nie będzie oznaczało zamknięcia "kilku tras" z portów regionalnych. Chciałbym zobaczyć Embraery również w Poznaniu (czy Wrocławiu) i to nie tylko na lotach do WAW... Dzięki za info.
    LOT już stopniowo wprowadza E-Jety na sztandarowe atrkowskie trasy do Lwowa, Pragi i Berlina, myślę, że jeśli odleci parę AT4, to przede wszystkim zyskają na tym trasy POZ/WRO-FRA/MUC

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawkwood Zobacz posta
    Ucieszyłbym się bardzo, gdyby faktycznie Embraery zastąpiły ATRki. Mam tylko nadzieję, że ewentualne wycofanie ATRków nie będzie oznaczało zamknięcia "kilku tras" z portów regionalnych.
    Zastąpienie ATRów na segmentach poniżej 90 minut byłoby szczytem marnotrawstwa i niegospodarności. Jeśli już, to zastąpić je albo -600, albo Q400. Odrzutowce dawać tylko na trasy powyżej 90 minut i ew. na uzasadnione podmiany.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Zastąpienie ATRów na segmentach poniżej 90 minut byłoby szczytem marnotrawstwa i niegospodarności. Jeśli już, to zastąpić je albo -600, albo Q400. Odrzutowce dawać tylko na trasy powyżej 90 minut i ew. na uzasadnione podmiany.
    OK, ale ATR LO lata z Poznania do Frankfurtu w 2 godziny, a nie poniżej 90 minut. Do Monachium to 1h45m. A po kraju to już kiedyś pisałem - 50 minut POZ-WAW w ATR wytrzymam.

  13. #13
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    A ja wybiję się z fali powszechnej krytyki ATRów i powiem,że moim zdaniem wcale nie jest z nimi tak źle. Leciałem już kilkanaście razy ATRem EuroLOTu, siedem razy DH4 i porownując te dwa stwierdzam,że nienawidzę Dashow i uważam je za złom. Dwie godzinny spędzone na pokladzie telepiącego się i głośnego Q400 to chyba najgorszy lot jaki miałem. Dashe są głosne, telepie się toto, z większości okien w kabinie nic nie widać,bo wszystko zasłania gondola silnika ciągnąca się przez prawie cała kabinę pax; do tego jeśli siedzi się przy oknie to trzeba uciąć sobie jedną nogę (tą od strony ścianki) bo nie ma na nią miejsca, a siedząc przy przejściu trzeba odpiłować sobie bark,bo inaczej co chwila jest się trącanym przez stewardessę albo paxa idącego korytarzem. Za każdym razem w Dashu dziwnie wiała klima-w głowę i w nogi, że aż zimno,zaś , że tak powiem, "w korpus" było mi goraco.
    W ATR kabina jest szersza i to uważam duża zaleta; jakoś tak więcej miesca i wogóle bardziej mi się podobalo. Poza tym jest mozliwość siedzenia tyłem do kierunku lotu- wystarczy poprosić o miejsce 1DF w ATR42 - bezcenne a jeśli leci się liczniejszą grupą,to mozna zająć cała tą lożę Dlatego ja tam ATRki lubię i mam cichą nadzieję że nikt nie będize chciał ich zastepować DH4.
    Jedyna przewaga DH4 nad ATR, biorąc pod uwagę komfort podróży,to większa toaleta zlokalizowana z przodu samolotu. Innych nie widzę.

    Nieniejszym post popełniłem,teraz czekam na fale powszechnego oburzenia i obrzucania pomidorami

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    A ja wybiję się z fali powszechnej krytyki ATRów i powiem,że moim zdaniem wcale nie jest z nimi tak źle.
    (...)
    Nieniejszym post popełniłem,teraz czekam na fale powszechnego oburzenia i obrzucania pomidorami
    Ja do oburzenia na pewno się nie dołączę.

    Latałem ATRami, różnymi wersjami ponad 20 lotów, Dashami zarówno starymi jaki i Q400 chyba nawet częściej.

    Uważam, że ATR to świetny "autobus". Taki podmiejski środek transportu. Niespecjalnie komfortowy, ale sprawdza się, mało się psuje, zawsze doleci. Zupełnie mi nie przeszkadza lot 40min - godzina ATRem, jak KRK-WAW czy KRK-VIE. Lubię latać nisko i widzieć na ziemi przesuwającą się mapę - z 30 tys. stóp tego już nie widać. Ale dwie godziny lecieć nie miałbym ochoty. Aha, stare ATRy 42-300 EuroLOTu były okropne. 500-tki są OK.

    Stare Dashe, a latałem parę razy Dash 8-200 i -300, są potwornie głośne a wibracje potrafią zapewnić ból głowy na resztę dnia. Q400 bardzo mi się podoba ale jeśli siedzi się z tyłu, już za silnikiem. Wrażenia podobne jak z ATRa, lot godzinny - półtoragodzinny może być bardzo miły.

    Jeśli chodzi o hałas i wibracje nic nie równa się do Jetstreama 31 JetAir - wsiadanie bez słuchawek tłumiących tylko na własne ryzyko.

    Wreszcie, latanie turbopropem ma w sobie coś więcej z latania niż siedzenie w odrzutowcach. To wrażenie z lądowania przy silnym wietrze, że samolot leci tam, gdzie wiatr zawieje jest dla amatorów lotnictwa bezcenne. A wbrew pozorom właśnie ATR wyląduje w naprawdę trudnych warunkach cross-wind.

    I ostatnie, jeżeli rzeczywiście na krótkich trasach ATRy wypalają o kilka razy mniej niż EMJ to chyba lepiej je zostawić i nawet spróbować rozwijać interes (więcej połączeń za powiedzmy 150zł po kraju one-way), niż całkiem zamknąć takie połączenia jak SZZ, POZ ?

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    A propos SKYTRAX: tylko 2 gwiazdki na lh w bussinesie? Czytając ostatnio relację Egona i nawet porównując do serwisu LX, to trochę przegięcie.
    "Interaction with PAX"? Kwestią kultury jest to tłumaczone często.

  16. #16
    Awatar pilpania

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    A ja wybiję się z fali powszechnej krytyki ATRów i powiem,że moim zdaniem wcale nie jest z nimi tak źle. L
    W ATR kabina jest szersza i to uważam duża zaleta; jakoś tak więcej miesca i wogóle bardziej mi się podobalo. Poza tym jest mozliwość siedzenia tyłem do kierunku lotu- wystarczy poprosić o miejsce 1DF w ATR42 - bezcenne a jeśli leci się liczniejszą grupą,to mozna zająć cała tą lożę Dlatego ja tam ATRki lubię i mam cichą nadzieję że nikt nie będize chciał ich zastepować DH4.
    Jedyna przewaga DH4 nad ATR, biorąc pod uwagę komfort podróży,to większa toaleta zlokalizowana z przodu samolotu. Innych nie widzę.

    Nieniejszym post popełniłem,teraz czekam na fale powszechnego oburzenia i obrzucania pomidorami

    Chyba ATR'y są bardziej usterkowe, co oznacza kosztowne.

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilpania Zobacz posta

    Chyba ATR'y są bardziej usterkowe, co oznacza kosztowne.
    Bo są stare, te w Eurolocie. Najlepiej byłoby wymienić je wszystkie na ATR72-500, patrz Air Dolomiti i psuć się nie będą.

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    "Interaction with PAX"? Kwestią kultury jest to tłumaczone często.
    Hę? Sorki, nie leciałem nigdy na lh LO w bussinesie więc nie chcę się mądrzyć, ale może ktoś mi powie czy spotkał się z tego typu problemem w buss. na lh?

    p.s.
    no chyba że z założenia załoga jest odporna na górali latających np. na ORD i mają "pewne" nawyki, które mogą odbiegać od standardów?

  19. #19
    Awatar pilpania

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Hę?
    no chyba że z założenia załoga jest odporna na górali latających np. na ORD i mają "pewne" nawyki, które mogą odbiegać od standardów?

    Chyba tak, duża ilość przewiezionych górali powoduje, że wszystkich traktuje się jak górali.
    A tak poważnie... Zawsze Panie i Panowie z pers. pokł. byli bardziej skoncentrowani na swojej urodzie i ewentualnych zarobkach, niż na stwarzaniu miłej atmosfery na pokładzie.

  20. #20
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Hę? Sorki, nie leciałem nigdy na lh LO w bussinesie więc nie chcę się mądrzyć, ale może ktoś mi powie czy spotkał się z tego typu problemem w buss. na lh?
    Ale to jest problem raczej sztuczny i zależy od kultury właśnie - po prostu załoga zachowuje pewien chłodny w odczuciu niektórych profejsonalizm i nie narzuca się za bardzo w trakcie lotu, nie zwraca się do pasażera per "sweety" i tym podobne. Niektórym to przeszkadza - jak można i tutaj przeczytać, ja osobiście do obsługi nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń (chociaż porównania nie mam za bardzo z innymi liniami).

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •