Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie LO8/LO5 dzisiaj 8.12


    Polecamy

    Dzisiejszy LO8 (SP-LPB) z powodu mgły w Balicach najpierw kręcił kółka na FL310 potem wylądował w Pyrzowicach. Potem pogoda się poprawiła, więc po dwóch godzinach przeleciał do Balic, dalej jako LO8 (swoją drogą niezła trasa dla 767, chyba do 7000ft wyszli maksymalnie). Potem odleciał z dwugodzinnym opóźnieniem do ORD.

    Pytanie:
    czy załoga przylatująca z ORD mogła poczekać i wykonać dolot do KRK po poprawie pogody, czy ich "legalny" czas pracy już się skończył? Czy raczej załoga z KRK, która miała zabrać samolot z powrotem do ORD przejechała się busikiem do Pyrzowic i tam go odebrała? Jeśli tak, to czy mogli potem wystartować dalej do ORD czy musiano zebrać (dowieźć z WAW) zastępczą załogę?
    Domyślam się, że pasażerowie czekali w KTW w samolocie i zostali dowiezieni do KRK?

    Z góry dziękuję za objaśnienie jakie jest w takim przypadku postępowanie.

  2. #2
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem, czemu ze względu na niewielką odległość dzielącą oba lotniska,
    nie pozwolono na operację z KTW. W takiej sytuacji przelot do KRK to niepotrzebny
    koszt, z pewnością autobus lub dwa pełne paxów spaliłyby paliwa za mniej PLN niż
    przelot 767 KTW-KRK
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  3. #3
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Nie bardzo rozumiem, czemu ze względu na niewielką odległość dzielącą oba lotniska,
    nie pozwolono na operację z KTW. W takiej sytuacji przelot do KRK to niepotrzebny
    koszt, z pewnością autobus lub dwa pełne paxów spaliłyby paliwa za mniej PLN niż
    przelot 767 KTW-KRK
    Pasażerów mogło być nawet na pięć autobusów, no i pewnie miał na pokładzie/do zabrania cargo i pocztę.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Nie bardzo rozumiem, czemu ze względu na niewielką odległość dzielącą oba lotniska,
    nie pozwolono na operację z KTW. W takiej sytuacji przelot do KRK to niepotrzebny
    koszt, z pewnością autobus lub dwa pełne paxów spaliłyby paliwa za mniej PLN niż
    przelot 767 KTW-KRK
    Myślę, że szybciej mogło być przebazować samolot niż sprowadzić 6-8 autobusów do Balic i powieźć całe towarzystwo do Pyrzowic, tudzież odwieźć przylatujących do Krakowa. Do tego dochodzi catering przygotowany na Atlantyk w Krakowie oraz ewentualne cargo/poczta.

  5. #5
    FAT
    FAT jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    Co do poczty i cargo - dochodzi tu odprawa celna. Toteż nie można sobie przewozić oclonego towaru gdzie się chce. Przewiezienie tych ładunków do KTW wymagałoby dodatkowego zgłoszenia celnego, plombowania - pewnie z pół dnia "zabawy".
    No i wiadomo koszt samego przewozu.

    Decyzję o powrocie B767 z KTW do KRK uważam za jak najbardziej sensowny.

  6. #6
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Ja się nie upieram - chciałem tylko wiedzieć, bo np. często LCC odlatują z portów do których ich
    "przywiało", stąd pytanie
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    często LCC odlatują z portów do których ich "przywiało"
    LCC z założenia nie biorą cargo, jesli już to małe paczki (kwestia czasu postoju)

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Przypuszczam że poleciała ta sama załoga (czas pracy pewnie na styk, chociaż w 13 godzinach mogli się zmieścić). Pax też czekali raczej w samolocie i polecieli do KRK.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przypuszczam że poleciała ta sama załoga (czas pracy pewnie na styk, chociaż w 13 godzinach mogli się zmieścić). Pax też czekali raczej w samolocie i polecieli do KRK.

    Wszystko sie zgadza ta sama zaloga poleciała do konca. Samolot złapał takie spóźnienie ze WAW będzie dzisiaj ok 14 zamiast 9.50. W ORD była snieżyca na dodatek

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pfaff Zobacz posta
    Wszystko sie zgadza ta sama zaloga poleciała do konca. Samolot złapał takie spóźnienie ze WAW będzie dzisiaj ok 14 zamiast 9.50. W ORD była snieżyca na dodatek
    Dzięki! Wiedziałem, że ktoś będzie wiedział

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale na bank nie będzie żadnej dalszej obsuwy w rozkładzie, bo zapasowe maszyny są

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •