Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie Sprzedaż spółek zależnych


    Polecamy

    Jeżeli tak dużo ostatnio się mówi o wyprzedaży spółek zależnych LOTu, to dlaczego nie wspomina się nic o CEES? Czy z jakichś powodów ta spółka, ma pozostać w LOCIE? Jakie są z niej korzyści dla firmy?
    St.

  2. #2
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    co to wogóle za spółka,czym sie zajmuje? Możesz zapodać pełną nazwę?

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jakieś rekrutacje się nawet do nich pojawiają...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Central European Engine Services Sp. z o.o.

    Spółka Central European Engine Services (CEES) została zarejestrowana w październiku 1999 r. Spółka rozpoczęła działalność operacyjną w grudniu 2000 r., wykonując pod nadzorem General Electric pierwszą obsługę modułową silnika CFM 56-3. W roku 2002 spółka CEES została włączona do globalnej sieci serwisu silników lotniczych General Electric „GE On Wing Support”.

    Jest pierwszym wspólnym przedsięwzięciem koncernu General Electric z przewoźnikiem lotniczym w Europie Środkowo-Wschodniej i jest pierwszym wspólnym przedsięwzięciem Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. z partnerem zagranicznym w obszarze obsługi technicznej samolotów i silników lotniczych.

    Podstawowym rodzajem działalności spółki są remonty silników CFM56-3, stanowiących źródło napędu samolotów Boeing 737. W październiku 2001 r. został zakończony proces certyfikacji spółki przez Polski Nadzór Lotniczy wg międzynarodowych przepisów JAR 145, potwierdzony przyznaniem spółce Certyfikatu wydanego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. W sierpniu 2003 r. została zakończona budowa stacji prób silników lotniczych, która jest najnowocześniejszym tego typu obiektem w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest to wspólne przedsięwzięcie Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 4 i spółki CEES. Dzięki tej inwestycji możliwe jest testowanie wszystkich typów silników wojskowych oraz silników użytkowanych w cywilnym transporcie lotniczym aż do silników klasy CF6-80 o ciągu ok. 27000 kg stanowiących źródło napędu samolotów Boeing-767 używanych w PLL LOT.


    W kolejnych latach Spółka rozszerzyła swój zakres działalności o zamianę silników w samolotach Boeing 737 i Boeing 767 oraz o remont wtryskiwaczy paliwowych do silników AE 3007A napędzających samoloty Embraer 145. Obecnie kontynuowane są prace przygotowawcze nad rozszerzeniem zakresu obsługi silników CF34 do poziomu obsługi modułowej. Silniki CF34 stanowią źródło napędu samolotów Embraer 170/175 których flota w planach PLL LOT ma wzrosnąć w kolejnych latach do 34 samolotów.

    Ważnym etapem w działalności Spółki było uzyskanie certyfikatu zgodności z wymaganiami Unii Europejskiej dla organizacji obsługujących sprzęt lotniczy - EASA Part-145 co oznacza możliwość samodzielnego wykonywania prac dla innych linii lotniczych wymagających od wykonawców posiadania certyfikatu Unii Europejskiej .

    Dla zwiększenia konkurencyjności Spółki w roku 2006 podjęte zostały działania o uzyskanie certyfikatu FAA (Federal Aviation Administration USA). Program certyfikacji Spółki wg przepisów amerykańskich (FAA) jest w trakcie realizacji.

    Wysoka jakość i terminowość usług świadczona przez Spółkę została w roku 2006 dostrzeżona na rynku, co zaowocowało otrzymaniem w ramach sieci serwisowej GE OWS (On Wing Support) zlecenia od renomowanej linii lotniczej KLM.

    Biorąc pod uwagę rozwój PLL LOT oraz rosnący rynek specjalistycznych usług na rzecz innych linii lotniczych w zakresie usuwania niesprawności i awarii silników (On Wing Support) z wymianą silników w samolocie włącznie Spółka ma dobre perspektywy rozwoju jako zintegrowane z Bazą Techniczną zaplecze obsługowe Polskich Linii Lotniczych LOT oraz centrum serwisowe silników lotniczych dla innych linii lotniczych.

    Kapitał zakładowy Spółki na dzień 31 grudnia 2007 roku wynosił 24 977 534 zł. Udziałowcami CEES Sp. z o.o. są: Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. (51 proc. udziałów) i General Electric Engine Services (49 proc. udziałów).

    Na dzień 31 grudnia 2007 r. spółką kierował Zarząd w składzie: Andrzej Słodownik - Prezes Zarządu i Paweł Głowacki – Wiceprezes Zarządu.

    Wyniki finansowe:

    Okres rozliczeniowy Przychody* w zł Zysk netto Suma bilansowa w zł w zł 2002 14 036 301 -71 64029 133 419 2003 29 037 400 -343 50028 697 000 2004 22 158 274 38 13137 239 053 2005 40 885 911-476 91930 646 047 2006 36 156 079 -5 18025 268 134 2007 37 723 882 -421 36435 068 900

    *poz. A z Rachunku Zysków i Strat
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 16-12-2009 o 23:51

  5. #5
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wyniki finansowe:


    Okres rozliczeniowy Przychody* w zł Zysk netto Suma bilansowa w zł w zł 2002 14 036 301 -71 64029 133 419
    2003 29 037 400 -343 500 28 697 000
    2004 22 158 274 38 131 37 239 053
    2005 40 885 911 -476 919 30 646 047
    2006 36 156 079 -5 180 25 268 134
    2007 37 723 882 -421 364 35 068 900

    To nie wygląda na zachwycające wyniki, od lat stale na minusie. Jakie inne korzyści LOT odnosi z posiadania tej spółki? Czy jak za chwilę z LOTu znikną stare silniki CF6-80, to CEES będzie również obsługiwał nowe silniki Rolls-Royce, swojej największej konkurencji? Przecież to trochę tak, jakby u Airbusa zakontraktować obsługę nowych Dreamlinerów.
    Natomiast jeśli chodzi o remonty CFM56, to piszesz chyba raczej o zamiarach sprzed lat niż o praktyce. CEES nie wyremontował przez te wszystkie lata ani jednego silnika. Oni jes tylko wysyłają do remontu za granicą. Czy LOT nie umie sam zapakować silnika na ciężarówkę?
    St.

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stampa Zobacz posta
    Czy jak za chwilę z LOTu znikną stare silniki CF6-80, to CEES będzie również obsługiwał nowe silniki Rolls-Royce, swojej największej konkurencji? Przecież to trochę tak, jakby u Airbusa zakontraktować obsługę nowych Dreamlinerów.
    Może w zakresie zdjęcia go ze skrzydła i nic więcej. RR sprzedał je razem z Total Care (niech mnie ktoś z LOTu poprawi jak się mylę) czyli pakietem serwisowym na którym tak naprawdę zarobi pieniądzę - bo na sprzedaży nowego silnika to się tylko i wyłącznie traci i to sporo...


    Cytat Zamieszczone przez Stampa Zobacz posta
    Natomiast jeśli chodzi o remonty CFM56, to piszesz chyba raczej o zamiarach sprzed lat niż o praktyce. CEES nie wyremontował przez te wszystkie lata ani jednego silnika. Oni jes tylko wysyłają do remontu za granicą.
    St.
    Dokładnie tak jest, ewentualnie rozbierają na moduły i wysyłają moduł (do remontu od rozebrania na moduły są lata świetlne).
    KZ

  7. #7
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Dokładnie tak jest, ewentualnie rozbierają na moduły i wysyłają moduł (do remontu od rozebrania na moduły są lata świetlne).
    A czy to nie jest tak, że skoro udziałowcem jest GE, to wszystkie te remonty zlecane są wyłącznie do GE za granicę? Na rynku remontów silników jest dzisiaj duża konkurencja, więc może jednak taniej byłoby wyłaniać wykonawcę remontu za każdym razem w drodze przetargu? Pytam, bo nadal nie potrafię zrozumieć jaki LOT ma interes w utrzymywaniu spółki przynoszącej straty. I do tego nie wykonującej niczego takiego, czego baza techniczna LOTu sama też nie umiałaby zrobić?
    St.

  8. #8
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stampa Zobacz posta
    A czy to nie jest tak, że skoro udziałowcem jest GE, to wszystkie te remonty zlecane są wyłącznie do GE za granicę? Na rynku remontów silników

    Nie wiem do końca jak to robi CEES, ale standardowo CFMy i CF6 są chyba odsyłane do Walii (do GEES). Za każdym razem wyłanianie wykonawcy chyba nie ma sensu - każdy z reguły podpisuje jakąś umowę na dłuższy okres z konkretną firmą serwisującą silniki. Jaki LOT ma w tym interes to nie mam zielonego pojęcia, ale mówiąc szczerze specjalnie się tym nie interesowałem i unikam tej linii jak się da (od ~7 lat - skutecznie )
    KZ

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A czy LOT jest rzeczywiście udziałowcem CEES ?
    Zawsze mi sie wydawało, że tam są GE i Instytut Lotnictwa tylko.

  10. #10
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JPJones Zobacz posta
    A czy LOT jest rzeczywiście udziałowcem CEES ?
    Zawsze mi sie wydawało, że tam są GE i Instytut Lotnictwa tylko.
    A to dobre Lot i GE Engine Services (a nie GE). Instytut Lotnictwa ? Skąd w ogóle taki pomysł ??
    KZ

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Aaa, sorry. Myślałem o GE Infrastructure Engineering Design Center, który istnieje na Okęciu. To jest co prawda bardziej złożone, bo Instytut Lotnictwa jest tam partnerem, ale w odrębnym zespole, nie jako udziałowiec, dlatego nic mi nie pasowało.

  12. #12
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JPJones Zobacz posta
    Aaa, sorry. Myślałem o GE Infrastructure Engineering Design Center, który istnieje na Okęciu. To jest co prawda bardziej złożone, bo Instytut Lotnictwa jest tam partnerem, ale w odrębnym zespole, nie jako udziałowiec, dlatego nic mi nie pasowało.
    EDC z CEES (ani Engine Services ogólnie) nie ma nic wspólnego...
    KZ

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak, właśnie to do mnie dotarło, dzięki.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    LOT się nie zamierza pozbywać CEES wg. tego, co powiedział Prezes Mikosz wczoraj.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    LOT się nie zamierza pozbywać CEES wg. tego, co powiedział Prezes Mikosz wczoraj.

    W ostatnim czasie Prezes cos czesto niestety zmienia zdanie i dosc szybko dorabia PR takze nie trzymaj jego za słowo, bo za tydzien moze sie okazac ze jest inaczej.

  16. #16
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Nie wiem do końca jak to robi CEES, ale standardowo CFMy i CF6 są chyba odsyłane do Walii (do GEES).
    Jeżeli CEES zleca remonty silników do GEES, czyli swojego udziałowca, to interes tamtych w istnieniu spółki jest ewidentny. Oni chętnie akceptują coroczną stratę CEES, bo przecież zarabiają na tych właśnie remontach. A jak jest z Lotem? Na czym zarabia? Może znowu Biuro Prasowe, bo po co zgadywać?
    Rudi

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •