Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Wynik finansowy 2009


    Polecamy

    Czy znane są już szacunkowe wyniki finansowe Lotu za 2009? Bardzo jestem ciekaw skutków paru odważnych decyzji podjętych w tym okresie.
    Rudi

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Choć nie wiem jaki, zapewniam Cię że likwidacja Centrala odbije się pozytywnie

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie


  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja się podłączam do głównego pytania. Miliard złotych strat pękł czy nie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Jeśli 2009 zanotuje straty na poziomie 2008, to powinno około 1,2 mld wyjść.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A jaka była strata za pierwsze półrocze? Uwielbiam taki typowo polski zdrowy profetyzm.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A jaka była strata za pierwsze półrocze? Uwielbiam taki typowo polski zdrowy profetyzm.
    46 mln ?
    no risk, no fun ;D


  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    OIDP była to kwota 178 mln straty za I półrocze.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    OIDP była to kwota 178 mln straty za I półrocze.
    Ok, mój błąd. W pierwszym kwartale było -310 mln, w drugim było +132 i stąd - 178. Ma ktoś wyniki za trzeci kwartał?
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 10-01-2010 o 00:50
    no risk, no fun ;D


  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ciężka zima czeka LOT
    Jutro potwierdzę tą informację.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ciężka zima czeka LOT
    Jutro potwierdzę tą informację.
    No i co?
    Nadal nie chwalą się swoimi sukcesami za ubiegły rok? Nie ma jeszcze przecieków w sprawie wstępnego wyniku finansowego?
    Rudi

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Nasz narodowy przewożnik w ostatnich miesiącach 2009 odnotował zyski a nie straty i na tle innych przewźników w regionie prezentuje sie nadspodziewanie korzystniej niż pozostałe linie lotnicze. Przed firmą jeszcze sporo pracy ale widać że podjęte działania były słuszne i przynoszą efekt.
    fragment z: Pasazer.com

    Nie wiem na ile jest to wiarygodne, zero konkretów....

  13. #13

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Nie wiem na ile jest to wiarygodne, zero konkretów....
    Ten artykuł mówi o 20 miliardach € długów Air Comet w momencie bankructwa, także lepiej poczekać na bardziej rzetelne źródło.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Nie ma wyniku finansowego, ale jest ten dotyczący liczby pasażerów:
    ...Jak poszczególni przewoźnicy przetrwali trudny okres? Liderem polskiego rynku pozostał LOT, który w ruchu regularnym (razem z Eurolotem wożącym pasażerów na trasach krajowych) przewiózł niemal 4,6 mln osób. To o 8,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W zeszłym roku przewoźnik przewiózł mniej więcej tyle osób co w 2005 r.Po piętach depczą mu najwięksi w Polsce tani przewoźnicy - Wizz Air oraz Ryanair. Ten pierwszy w zeszłym roku przewiózł niemal 3,5 mln osób, o niecałe 60 tys., czyli 1,7 proc., więcej niż w 2008 r. Irlandzki potentat Ryanair miał z kolei ponad 3,1 mln pasażerów, o niemal 250 tys., czyli 8,6 proc., więcej niż rok wcześniej. W sumie trzech pierwszych przewoźników miało niemal 70 proc. polskiego rynku przewozów regularnych.

    Czy w tym roku zmieni się kolejność wśród największych linii w Polsce? Wizz Air w połowie grudnia zapowiedział, że w tym roku wyprzedzi LOT. - Osiągniemy to - zapowiedział w połowie grudnia zeszłego roku prezes linii József Váradi. - Zamierzamy przewieźć w Polsce 4,7 mln pasażerów - dodał....

    ...Mimo potężnego kryzysu w branży w zeszłym roku był segment przewozów lotniczych, który nie zanotował spadku przewozów - czartery. W sumie według ULC w ruchu czarterowym głównie w kierunkach wakacyjnych, np. do Turcji, Egiptu czy Tunezji, poleciało w zeszłym roku blisko 3 mln osób. Rynek czarterów był jednak dużo bardziej rozproszony. Największy przewoźnik - LOT Charters - który powstał po upadku Centralwings, przewiózł ponad 449 tys. pasażerów i miał 15,1 proc. udział w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się Travel Service - 258 tys. pasażerów, Aurela - niemal 208 tys., oraz Eurocypria - 192 tys. W sumie pierwszych trzech przewoźników miało niecałe 31 proc. udziałów w rynku przewozów czarterowych
    źródło: Kryzysowy 2009 rok w lotnictwie. Spadek o 9,5 proc.

  15. #15
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Nie ma wyniku finansowego, ale jest ten dotyczący liczby pasażerów:

    źródło: Kryzysowy 2009 rok w lotnictwie. Spadek o 9,5 proc.

    No to jeszcze jedno pytanie do Pana Prezesa, może tym razem odpowie bezpośrednio a nie poprzez moderatora:
    Czy widząc dziś takie wyniki przewozów 2009 i mogąc cofnąć czas, zrobiłby jeszcze raz to samo co w zeszłym roku, czyli zlikwidował Centralwings? Czy dzisiaj już widzi jak kosztowny to był błąd, czy potrzebuje jednak jeszcze kolejnego roku żeby to zrozumieć?
    Rudi

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Czy widząc dziś takie wyniki przewozów 2009 i mogąc cofnąć czas, zrobiłby jeszcze raz to samo co w zeszłym roku, czyli zlikwidował Centralwings? Czy dzisiaj już widzi jak kosztowny to był błąd, czy potrzebuje jednak jeszcze kolejnego roku żeby to zrozumieć?
    Ale się uśmiałem...
    Kiedy w końcu zrozumiesz, że największym błędem nie była likwidacja Central$hitu, ale jego założenie??? Grube miliony w błoto wyrzucono. Ktoś powinien za to beknąć...

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    No to jeszcze jedno pytanie do Pana Prezesa, może tym razem odpowie bezpośrednio a nie poprzez moderatora:
    Czy widząc dziś takie wyniki przewozów 2009 i mogąc cofnąć czas, zrobiłby jeszcze raz to samo co w zeszłym roku, czyli zlikwidował Centralwings? Czy dzisiaj już widzi jak kosztowny to był błąd, czy potrzebuje jednak jeszcze kolejnego roku żeby to zrozumieć?
    Rudi
    A dlaczego nie zgłosiłeś się, skoro taki z ciebie fachowiec, do konkursu na dyrektora biura czarterów?
    Jedyne co potrafisz, to pieprzyć trzy po trzy zza węgła...

    Kibic i eunuch z jednej są parafii - obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi... pasuje to powiedzonko jak ulał.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 11-02-2010 o 11:46
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie


    Rozumiałam, dlaczego decyzja o zamknięciu C0 wywołała euforię u Wizza i u Ryana, ale do dziś nie mogę zrozumieć dlaczego tu na polskim forum większość nadal jest z tego powodu jeszcze szczęśliwa. Czy opublikowane wyniki przewozów roku 2009 też nie otworzą Wam oczu? Widać to zupełnie jednoznacznie, że LOT przejął po C0 tylko samoloty, a konkurencja przejęła pasażerów. Czy o to w tym wszystkim chodziło i czy to było aż takie trudne do przewidzenia rok temu?
    St.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Stampa, wiele razy już było wałkowane to na tym forum, że grzechem pierworodnym Centrala było to, że w ogóle powstał w tym, a nie innym kształcie! To, o czym piszesz nie było przyczyną, a jedynie dość łatwym do przewidzenia skutkiem. Przy fundamentalnie złych założeniach biznesowych to po prostu nie miało prawa się udać. Czy można było zrobić to inaczej? Moim zdaniem nie - upadłość była jedynym wyjściem. Czy można było spróbować zatrzymać pax z lepszym skutkiem? Na pewno tak i tutaj chyba nikt nie ma wątpliwości, że osoby odpowiedzialne dały ciała, bo można było zatrzymać LIS, BLQ i jeszcze parę połączeń, które oddali walkowerem.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Kibic i eunuch z jednej są parafii - obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi... pasuje to powiedzonko jak ulał.


    @Rudi: tak sobie czytam te Twoje wypowiedzi, i nijak nie mogę zrozumieć, dlaczego tak się upierasz przy obronie firmy, która przez wszystkie lata swojego istnienia przynosiła miliony strat i choćby z tej racji nie miała racji bytu?
    Osobną sprawą jest, czy ta firma mogła być zarządzana lepiej, ale w istniejących okolicznościach decyzja o likwidacji była najlepszą, jaką można było podjąć. Wiem, że Cię to boli osobiście, że masz powody żeby się nie zgadzać z tą decyzją, ale w 100% zgadzam się z ojcie_cem. Trzeba było wcześniej.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •